Gezondheid alle pijlers

onsteking pees voorvoet

24-09-2010 20:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een warming-up voor het hardlopen heb ik een pees voorin mijn voet overbelast waardoor deze is gaan ontsteken. Ik voelde als het ware 'het erin schieten'. Ik ben er vervolgens nog drie weken door mee blijven lopen en sporten voor ik bij de dokter was. Natuurlijk veel te lang; ik dacht er te gemakkelijk over achteraf. Na mijn eerste dokterbezoek twee weken rust gehouden en vervolgens nog een week rustig aan waarin activiteit en ontspanning met elkaar afwisselde. Ik heb bij elkaar drie dikke weken niet gewerkt. Deze week begonnen met halve dagen wat nog niet meevalt. Bij vlagen keert de pijn terug of is even verdwenen ongeacht hoeveel inspanning ik daarvoor heb gedaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang heeft de genezing geduurd of ben je nog steeds herstellende? Tips?
Heeft lang geduurd bij mij. Ik hoorde de opgezette pees gewoon kraken in de schede (of is peesschede-ontsteking net iets anders?). Ik liep al bij een fysio en die heeft het behandeld met stroomstootjes.

Heb nog maanden last gehad als ik wat nauwere schoenen droeg met een hak.

Tip die ik toen kreeg: niet te lang ontzien, maar licht(!) blijven gebruiken.
Ja, heeft fozziebear gelijk in. Het moet goed doorbloeden om te kunnen genezen. Daarom moet je de betreffende ledematen blijven gebruiken, maar voorlopig (weken tot maanden) niet zwaar belasten, anders krijg je een terugval.
Ik heb de pees gescheurd gehad, mocht een poos niet meer op hakken lopen (en kon dat serieus zonder pijn ook echt een paar jaar niet meer) 't is een klassieke hardloper/ klimmers blessure werd mij verteld door de huisarts: echt kut!

Nog steeds.... en het is echt al jaaaaaren geleden is het een zwakke plek bij mij
oh enne..... beterschap!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven