Geld & Recht alle pijlers

Niet de juiste sleutel van de meterkast na koop huis

27-09-2010 18:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari hebben mijn vriend en ik een huis/maisonnette gekocht met een meterkast op de gallerij.

Nu hebben wij bij de sleutel overdracht sleutels gekregen die van de meterkast horen te zijn. Toch ging de meterkast niet open bij het proberen.De gewone huissleutels hadden we eerder al van de makelaar gekregen bij de laatste controle voordat we gingen tekenen bij de notaris.

Kunnen wij nog iets doen met de kosten die we maken om een nieuw slot in de meterkast te laten zetten?
Januari zeg je? Het is nu september!

Heb je de makelaar al gebeld?
Kan je niet eerst de makelaar bellen of de goede sleutels nog ergens zijn?
quote:nostradame schreef op 27 september 2010 @ 18:39:

Januari zeg je? Het is nu september!

Tussen koop en overdracht kan wel wat tijd zitten.

Ik zou de makelaar benaderen.
Home is where your wifi connects automatically.
Dan is het toch niet relevant om januari te noemen? Als het genoemd wordt ga ik er vanuit dat het relevant is voor de vraag.
Maar als je een huis koopt, worden toch ook de meterstanden genoteerd?
Ik had de verkeerde sleutel van t berghok toendertijd. Belletje naar de makelaar leverde niets op. Vervolgens de oude eigenaren gebeld die vertelden dat ze toch echt de sleutels hadden gegeven aan de makelaar. (klopt ook wel want die hadden zowiezo een sleutel toen ik de woning incl berghok ging bekijken) Zo stom als we waren daar NOOIT op gelet bij de overdracht bij de notaris. Kregen een bos sleutel sen we gingen er van gemakshalve vanuit dat t alle sleutels waren.

Toen weer makelaar gebeld die kon ze echt niet vinden en mochten we op hun kosten een nieuw slot laten plaatsen.

Gelukkig mailde toen de oude eigenaar dat hij nog een sleutel had gevonden in zijn auto in t dashboard kastje en die kon nog wel eens van t berghok wezen, maar dat wist hij niet zeker. Hij kwam langs met de sleutel en t paste.. geluk bij een ongeluk , maar nieuw slot had dus ook gekund op kosten van de makelaar)
Ik zou ook de makelaar benaderen,

Jullie hebben nu dus ook een setje sleutels van de oude bewoners die niet van de meterkast zijn, misschien zijn ze gewoon verwisseld en zijn zij ook op zoek naar de sleutels.
Kan je geen contact leggen met de vorige bewoners ?
Persoonlijk zou ik alle sloten vervangen.

Zeker als je voor bijna iedere deur een andere sleutel moet gebruiken. Aangezien dat in ons huis om 7 buitendeuren ging hebben we voor gelijksluitende sloten gekozen. Werkt prettiger en ik voel me een stukje veiliger.

De makelaar contacteren kan nooit kwaad; wie weet hebben ze iets over het hoofd gezien. Bij een volgende huis-aankoop weet je in ieder geval dat je daar goed op moet letten.
Ik weet niet of januari van belang is, maar toen was de overdracht. Wij zijn zelf zeker laks geweest, want er niet eerder wat mee gedaan. Meterstanden hebben we genoteerd met de loper die van het slot bestaat (bestond want we hebben nu een nieuw slot, akkoord van de VVE)

Goed, makelaar dus eens proberen. Ik heb de oude bewoonster nog gesproken, die wist van niks en beweerd dat de sleutels die wij hebben de sleutel van de meterkast zijn.
wij hebben sowieso de sloten van het huis laten vervangen toen we het kochten.. Mensen laten heel makkelijk sleutels bij maken die her en der rond zwerven.. Ik heb geen zin in vreemden in mijn huis of buren die ik niet aardig vind.. dus hebben wij alles sloten laten vervangen..
quote:poldervrouw schreef op 28 september 2010 @ 07:56:

wij hebben sowieso de sloten van het huis laten vervangen toen we het kochten.. Mensen laten heel makkelijk sleutels bij maken die her en der rond zwerven.. Ik heb geen zin in vreemden in mijn huis of buren die ik niet aardig vind.. dus hebben wij alles sloten laten vervangen..

Eens, wij hebben de sloten van hier verwisseld met de sloten van ons vorige huis. Vraag me niet waarom, maar mijn man kreeg dat idee...

De toenmalige (demente) buurvrouw had volgens zeggen alle sleutels nog ergens liggen, maar kon ze natuurlijk niet vinden.

Dat vind ik geen fijn idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven