Geld & Recht alle pijlers

Garantievraag

28-09-2010 18:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maart 2009 heb ik een Wii gekregen voor mijn verjaardag.

Nu is echter 1 van de controllers kapot. Niets raars mee gedaan. Niet gevallen of wat dan ook hij valt gewoon elke keer uit.

Vandaag ben ik met de bon terug geweest naar de winkel maar die vertelden me dat Nintendo maar een jaar garantie geeft op de console en op de controllers.

Maar is het niet zo dat ik minimaal 2 jaar garantie heb? Ik vind het een beetje vreemd dat ik maar 12 mnd garantie krijg voor iets wat ruim 250 euro heeft gekost. Bon is nog gewoon aanwezig en de winkel zegt dat ik het verder maar met Nintendo uit moet zoeken.

Heeft iemand hier de juiste informatie voor mij?
Kijk eens op consuwijzer.nl

bijvoorbeeld:

http://www.consuwijzer.nl ... _heb_bijgekocht_Is_dat_zo
die controller zelf kostte geen 250 euro en 12 maanden garantie op zo'n ding lijkt mij meer dan redelijk.

Als je een beetje rondkijkt kan je een nieuwe controller ook heel goedkoop krijgen.
quote:borderwalk schreef op 28 september 2010 @ 18:57:

Kijk eens op consuwijzer.nl

bijvoorbeeld:

http://www.consuwijzer.nl ... _heb_bijgekocht_Is_dat_zo

Dit had ik gelezen maar ik kan niet vinden hoeveel garantie je nu hebt.

En Troela. Het gaat me ook om het principe. De controller hoort bij de console. Zonder controller kun je niets met de console. In totaal kostte het meer dan 250 euro en ik vind dat zoiets gewoon niet binnen een jaar kapot mag zijn.
quote:Mikk schreef op 28 september 2010 @ 19:02:

[...]

Er is dus geen hele lange overheidslijst met elektronische producten en de garantie die je daar wettelijk op hebt. Het hangt af van het product.

Zie het voorbeeld van consuwijzer over een televisie:

"Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.

Hoe lang gaat een televisie mee?

Hoe lang een televisie meegaat, hangt af van het volgende:

de prijs; wat de verkoper erover gezegd heeft; de eigenschappen van de televisie. U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoe lang de televisie mee kan gaan. Dan kunt u bepalen of het normaal is dat uw televisie al kapot is."

http://www.consuwijzer.nl ... reparatie_nu_zelf_betalen
Zo'n controller kost los geloof ik 35 euro of niet? Je hebt hem 1 1/2 jaar. Hij is dus niet binnen een jaar kapot gegaan maar binnen twee jaar.

Ik weet niet of je van een product dat 35 euro kost mag verwachten dat het langer dan een jaar mee gaat. Bovendien ben je, als ik het goed gelezen heb, er zelf verantwoordelijk voor om te bewijzen dat het product niet door jouw schuld kapot is gegaan. Lijkt me erg moeilijk te bewijzen want het kan natuurlijk zomaar gebeuren dat hij valt, dat je ergens tegenaan slaat of dat je er verkeerde batterijen in hebt gedaan.
quote:Mikk schreef op 28 september 2010 @ 19:02:

[...]

En Troela. Het gaat me ook om het principe. De controller hoort bij de console. Zonder controller kun je niets met de console. In totaal kostte het meer dan 250 euro en ik vind dat zoiets gewoon niet binnen een jaar kapot mag zijn.

Het is Troeta, en je krijgt die controllers er trouwens gratis bij als je een spelcomputer koopt.

Die dingen zijn trouwens vrij gevoelig, dus dat er 1 kapot is is best normaal..
'Troela'
quote:Troeta schreef op 28 september 2010 @ 19:21:

[...]

Het is Troeta.

gebeurt je vaker?

Ik ben het trouwens wel een beetje eens met de overige reacties. 35 euro, anderhalf jaar oud, kans op beschading door opgaan in het spel aanzienlijk. Ik zou er zelf niet achteraan gaan.
Eens met mijn voorgangers, je kan natuurlijk wel kijken of Nintendo iets voor je wíl betekenen. Misschien zijn ze wel heel coulant, en denken ze, ach, we geven het kind een nieuwe.

Wie niet waagt, wie niet wint.
quote:Troeta schreef op 28 september 2010 @ 19:21:

[...]

Het is Troeta, en je krijgt die controllers er trouwens gratis bij als je een spelcomputer koopt.

Die dingen zijn trouwens vrij gevoelig, dus dat er 1 kapot is is best normaal..

Mijn excuses ik bedoelde het niet verkeerd

En ik denk ook dat jullie allemaal gelijk hebben. Ik vond het alleen ook raar dat er op de console maar 12 maanden garantie zit. Het viel te proberen in ieder geval

Je krijgt het er trouwens niet gratis bij. Je betaalt daar gewoon voor hoor.
"er gratis bij krijgen" geloof ik eigenlijk niet zo in. Je betaalt natuurlijk gewoon voor dat ding, het is onderdeel van een pakket.
Ah, tegelijk.

Voor het console denk ik dat je wel aanspraak kan maken op de regels zoals ze op die site stonden. Van het console mag je een langere levensduur verwachten. Van de controllers denk ik niet.
anoniem_30612 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 19:32
Reden: de/het console???
% gewijzigd
quote:kaetje schreef op 28 september 2010 @ 19:32:

Ah, tegelijk.

Voor het console denk ik dat je wel aanspraak kan maken op de regels zoals ze op die site stonden. Van het console mag je een langere levensduur verwachten. Van de controllers denk ik niet.

En nu ik dit lees is het eigenlijk ook wel heel logisch

Mocht mijn console voor maart 2011 kapot gaan zou ik er wel werk van maken trouwens. 1 jaar garantie of niet.
Ja, dat zou ik zelf ook wel doen. 2 jaar voor een spelcomputer vind ik wel het minimum eigenlijk. Tenzij het ding dag en nacht aan staat natuurlijk maar daar ga ik niet van uit.
Ik zou even contact opnemen met Nintendo.

Waarschijnlijk moet je hem opsturen en krijg je gewoon een nieuwe!

Een collega heeft nadat de garantie was verstreken een hele nieuwe wii gekregen.(haar dochtertje had er 50 cent ingestopt)Proberen waard dus!
quote:borderwalk schreef op 28 september 2010 @ 19:27:

[...]

gebeurt je vaker?

.haha ja...en het erge is, ik ken een kleutertje wat zo heet, daar heb ik het van gepikt, arm kind...
quote:Troeta schreef op 28 september 2010 @ 22:18:

[...]

haha ja...en het erge is, ik ken een kleutertje wat zo heet, daar heb ik het van gepikt, arm kind...Ah zielig
Die van mij was ook stuk, na 1 jaar (weet niet precies hoe lang). Ben naar mediamarkt gegaan en zonder mopperen kreeg ik gelijk een nieuwe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven