uitnodiging voor linkedln ?

29-09-2010 12:26 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik voorop stellen dat ik alleen maar bekend ben met Hyves.

Maar ik kreeg via mijn email ( ik krijg eigenlijk nooit spam) een uitnodiging van een dame voor Linkedln. Niet op gereageerd, en nu kreeg ik een herhaling van die mail.

Ik ken deze dame volgens mij niet, en ik wil ook niet me aanmelden daar. Maar mijn vraag is,.Wordt er gewoon willekeurig uitgenodigd ? Krijgen jullie ook wel eens een uitnodiging hiervoor van personen die je niet kent ? Of is de uitnodiging daadwerkelijk persoonlijk aan mij gericht, omdat deze persoon mij (denkt) te kennen ? weet iemand dat ? En wat is linkedln precies ?
Linked in is een zakelijk netwerk.

Ik krijg wel uitnodigingen van mensen die ik niet ken, omdat er nou eenmaal mensen zijn die iedereen van het lijstje "Kent u deze personen misschien ook?" (oid) een uitnodiging sturen. Die uitnodigingen accepteer ik niet.

Maar als je zelf nog geen lid bent, dan kom je natuurlijk niet op zo'n lijstje voor. Dikke kans dat de uitndoging dan daadwerkelijk persoonlijk aan jou is gericht, aangezien ze helemaal je mailadres ervoor moest opzoeken.

Heb zelf nog niet gehoord van linkedin spam, maar dat zegt niet zo veel.
Linkedln is een soort van netwerk, is niet te vergelijken met hyves gaat hier meestal om mensen die elkaar kennen uit het bedrijfsleven zeg maar. Je kan altijd even kijken en de meeste zijn er lid van om misschien wel weer in kontakt te kunnen komen met vroegere collega s en voor sommige komt er nog wel eens wat werk uit of een nieuwe baan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Waarschijnlijk heeft zij in LinkedIn aangeklikt dat ze een uitnodiging verstuurd wil hebben naar alle contacten in haar mail, blijkbaar zit jij hierbij. Je krijgt die uitnodiging dan namelijk ook als je nog geen lid bent van LinkedIn.
Is gewoon spam. Ik krijg al ongelofelijk lang post van Marjon Smith in een mailbox die èn mijn naam niet bevat, èn bij niemand bekend is omdat ik hem gebruik voor algehele internetmeuk (vivalidmaatschap enzo ).

Geen idee wat er in de mail staat, hij gaat bij mij altijd recht de virtuele kliko in!
dank jullie wel. ben weer wat wijzer, ik denk ook spam want die naam zegt me helemaal niets,. als ik google, zie ik wel dat ze lid is daarvan. Maar ik ken haar dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven