kosten meerwerk 2onder1kap
zondag 3 oktober 2010 om 19:16
Ik weet dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Maar wij gaan waarschijnlijk een nieuwbouwwoning kopen en ben erg benieuwd wat jullie aan meerwerk kwijt waren en wat je daarvoor kreeg.
En wat heb je bewust zelf gedaan of heb je iets gedaan wat je achteraf niet weer zou doen?
Wij willen iig graag een bijkeuken en een uitbouw en dan ook nog wat van die kleine dingen zoals een hangend toilet. Maar goed als je mijn wensen en die van mijn man erbij neemt, dan wordt het een aardige lijst en dat gaan we dus niet doen.
En wat heb je bewust zelf gedaan of heb je iets gedaan wat je achteraf niet weer zou doen?
Wij willen iig graag een bijkeuken en een uitbouw en dan ook nog wat van die kleine dingen zoals een hangend toilet. Maar goed als je mijn wensen en die van mijn man erbij neemt, dan wordt het een aardige lijst en dat gaan we dus niet doen.
zondag 3 oktober 2010 om 19:21
Wij hebben ook een nieuwbouwhuis gekocht (2 onder 1 kap)
Wij hadden aan meerwerk ¤ 24000,00 (dit was inclusief een uitbouw van ¤ 15500,00) de rest was loze leidingen beneden en op zolder, omleggen van gas etc, badkamerraam, electriciteit in de achtertuin, hangend toilet en 2 buitenkranen..
Niet normaal wat het allemaal kost.
Ons huis wordt pas volgend jaar opgeleverd.
Succes.
Wij hadden aan meerwerk ¤ 24000,00 (dit was inclusief een uitbouw van ¤ 15500,00) de rest was loze leidingen beneden en op zolder, omleggen van gas etc, badkamerraam, electriciteit in de achtertuin, hangend toilet en 2 buitenkranen..
Niet normaal wat het allemaal kost.
Ons huis wordt pas volgend jaar opgeleverd.
Succes.
zondag 3 oktober 2010 om 19:22
Oei, als ik eraan terugdenk was de bodem van het spaarvarken bereikt.
Achteraf zou ik alleen de uitbouw doen, omdat daar ook een fundering onder zit.
Alle andere dingen kun je echt beter door een aparte aannemer laten doen.
Desnoods eerst de oude dingen eruit bikken en dan opnieuw erin laten zetten.
Gaat tegen mijn gevoel in maar is vaak veeeeel goedkoper!
Achteraf zou ik alleen de uitbouw doen, omdat daar ook een fundering onder zit.
Alle andere dingen kun je echt beter door een aparte aannemer laten doen.
Desnoods eerst de oude dingen eruit bikken en dan opnieuw erin laten zetten.
Gaat tegen mijn gevoel in maar is vaak veeeeel goedkoper!
zondag 3 oktober 2010 om 19:58
Onze aannemer rekent hele redelijke prijzen voor meerwerk, gewoon wat het zou kosten.
Wat hebben wij aan meerwerk voor onze nieuwe twee-onder-een-kap:
- Keuken (zit niet in het huis)
- Badkamer (uitbreidingen)
- Leidingen (onder andere voor aanrecht in de garage en een tweede badkamer in de toekomst)
- Vloerverwarming
- Extra luxe ketel
- Alle ramen draai-kiep (aanrader voor het makkelijk wassen van je ramen)
- buitenkraan + schrobputje
- deur naar de garage
- badkamer tot plafond laten betegelen
- thermoststaatknoppen op alle radiatoren
En dan kom je totaal op zo'n 20.000 euro.
Wat hebben wij aan meerwerk voor onze nieuwe twee-onder-een-kap:
- Keuken (zit niet in het huis)
- Badkamer (uitbreidingen)
- Leidingen (onder andere voor aanrecht in de garage en een tweede badkamer in de toekomst)
- Vloerverwarming
- Extra luxe ketel
- Alle ramen draai-kiep (aanrader voor het makkelijk wassen van je ramen)
- buitenkraan + schrobputje
- deur naar de garage
- badkamer tot plafond laten betegelen
- thermoststaatknoppen op alle radiatoren
En dan kom je totaal op zo'n 20.000 euro.
zondag 3 oktober 2010 om 20:11
quote:TheEmpress schreef op 03 oktober 2010 @ 20:07:
Inderdaad, laat het doen door een aparte aannemer. Dat scheelt veeeeel geld.In veel gevallen wel, maar niet altijd: Onze aannemer rekent niet meer dan de kosten. Het is een kleine aannemer die veel particuliere woningen bouwt. Nu hebben ze een klein project ontwikkeld met dezelfde mogelijkheden. Een aansluiting of deur verplaatsen kost bijvoorbeeld niets extra. je mag van de elektra aangeven waar je het wilt hebben, alleen voor meer dan de standaard betaal je extra.
Inderdaad, laat het doen door een aparte aannemer. Dat scheelt veeeeel geld.In veel gevallen wel, maar niet altijd: Onze aannemer rekent niet meer dan de kosten. Het is een kleine aannemer die veel particuliere woningen bouwt. Nu hebben ze een klein project ontwikkeld met dezelfde mogelijkheden. Een aansluiting of deur verplaatsen kost bijvoorbeeld niets extra. je mag van de elektra aangeven waar je het wilt hebben, alleen voor meer dan de standaard betaal je extra.
maandag 4 oktober 2010 om 08:40
Bij ons was een uitbouw 20.000, hangend toilet ipv normaal 1.000. Met losse dingetjes zoals buitenkranen, loze leidingen, etc kwamen we ook al snel aan een paar duizend euro (zijn allemaal wel een paar tientjes tot een paar honderd euro per 'klus'). Sommige dingen zijn inderdaad goedkoper door een aannemer te doen na oplevering. Hou dan wel goed rekening met je garantie!
maandag 4 oktober 2010 om 08:51
Ik weet niet meer wat de kosten enzo waren maar op de website van vereninging eigen huis stond ergens een tabel wat redelijke prijzen zijn voor meerwerk.
Wij hadden zo'n 14% meerkosten bovenop de standaardprijs van het huis maar dat is inc notariskosten enzo.
Wij hebben een carport, een extra veluxraam, openslaande tuindeuren, de fundering van de bijkeuken en heel veel kleine dingen zoals stopcontacten verzetten en er verviel een tussenmuurtje.
De prijzen bij ons waren niet zo hoog. Het was echt niet de moeie waard om dat achteraf te laten doen. Nadeel is dan ook dat het niet onder de garantie valt. Wij hebben de keuken en de badkamer via een onderaannemer van de bouwer gekocht en laten plaatsen en zelfs die vallen onder de garantie. Dat is wel erg makkelijk bij het afhandelen als je gebreken constateerd. In ons geval kromme keukendeurtjes enzo.
Wij hadden zo'n 14% meerkosten bovenop de standaardprijs van het huis maar dat is inc notariskosten enzo.
Wij hebben een carport, een extra veluxraam, openslaande tuindeuren, de fundering van de bijkeuken en heel veel kleine dingen zoals stopcontacten verzetten en er verviel een tussenmuurtje.
De prijzen bij ons waren niet zo hoog. Het was echt niet de moeie waard om dat achteraf te laten doen. Nadeel is dan ook dat het niet onder de garantie valt. Wij hebben de keuken en de badkamer via een onderaannemer van de bouwer gekocht en laten plaatsen en zelfs die vallen onder de garantie. Dat is wel erg makkelijk bij het afhandelen als je gebreken constateerd. In ons geval kromme keukendeurtjes enzo.
maandag 4 oktober 2010 om 10:02
Bij vrienden leken het wel oplichtingspraktijken. Zet er standaard een bad van 1.70 in, en tegen teveel euri's meerprijs kan een 1.80 lang bad geregeld worden. En zo waren er nog veel meer dingen waarvan ik dacht, wtf? Het zal niet bij iedere aannemer zo gaan, maar dit kwam echt over als nieuwbouwmafia.
Daarnaast vind ik de standaard opgeleverde kwaliteit van het tegelwerk ver onder de maat. Ik heb via werkspot een perfectionist gevonden die een superstrakke badkamer heeft gemaakt bij mij, zonder dikke kitranden of tegelsnijranden midden in de muur. Bij een huis van vele tonnen verwacht ik minimaal toch hetzelfde, maar nee, de hele straat moet natuurlijk betegeld worden binnen een week.
Daarnaast vind ik de standaard opgeleverde kwaliteit van het tegelwerk ver onder de maat. Ik heb via werkspot een perfectionist gevonden die een superstrakke badkamer heeft gemaakt bij mij, zonder dikke kitranden of tegelsnijranden midden in de muur. Bij een huis van vele tonnen verwacht ik minimaal toch hetzelfde, maar nee, de hele straat moet natuurlijk betegeld worden binnen een week.