Simpele maar perfecte pastasaus zelf maken
zondag 3 oktober 2010 om 21:02
quote:sabbb schreef op 03 oktober 2010 @ 20:58:
Rundergehakt rul en bruin bakken, samen met ui en knoflook. Tomatenblokjes, zout, peper, beetje olijfolie, oregano en tijm toevoegen en een half uur zachtjes laten pruttelen. (Of, hoe langer, hoe lekkerder)
1 blikje tomatenblokjes?
Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?
Rundergehakt rul en bruin bakken, samen met ui en knoflook. Tomatenblokjes, zout, peper, beetje olijfolie, oregano en tijm toevoegen en een half uur zachtjes laten pruttelen. (Of, hoe langer, hoe lekkerder)
1 blikje tomatenblokjes?
Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?
zondag 3 oktober 2010 om 21:02
uitje fruiten met knoflook en peper. Blik tomatenblokjes erdoor, blikje tomatenpuree erdoor, italiaanse kruiden en wat chilipoeder erdoor. Gehakt rullen en evt extra groenten bij de gehakt rullen en dat ook erdoor.
Heb dit vandaag gemaakt maar dan in de "moeilijke" versie, met verse tomaten. Was echt superlekker.
Heb dit vandaag gemaakt maar dan in de "moeilijke" versie, met verse tomaten. Was echt superlekker.
zondag 3 oktober 2010 om 21:06
quote:tiaraatje schreef op 03 oktober 2010 @ 21:02:
[...]
1 blikje tomatenblokjes?
Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?Ligt er aan hoeveel personen je bent. Ga maar uit van 1 blik per 2 personen. De pasta kook ik eerst apart en als de saus ook klaar is, roer ik het erdoor en serveer ik het direct.
[...]
1 blikje tomatenblokjes?
Deze klinkt verder goed en simpel. Roer je de pasta er gelijk door?Ligt er aan hoeveel personen je bent. Ga maar uit van 1 blik per 2 personen. De pasta kook ik eerst apart en als de saus ook klaar is, roer ik het erdoor en serveer ik het direct.
zondag 3 oktober 2010 om 21:14
Gehakt rullen in de pan. Uitje erbij en fruiten. teentje knoflook erdoor. Blikje tomatenpuree erbij en een scheut(100 ml) rode wijn. Op smaak brengen met peper en zout. Niet langer dan een kwartiertje laten pruttelen, want dan proef je de wijn niet meer.
Niet vergeten er ook een worteltje fijn gesneden door te doen.
Niet vergeten er ook een worteltje fijn gesneden door te doen.
zondag 3 oktober 2010 om 21:35
zondag 3 oktober 2010 om 21:44
Dank je, ik ga het deze week meteen een keer proberen. Mijn dochtertje van 11 maanden is er gek op (ze vindt bijna alles lekker, maar spaghetti bolognese is toch wel een van haar favorieten) en ik vind het wel fijn als ik het echt helemaal vers voor haar kan klaarmaken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 3 oktober 2010 om 21:52
Lekker veel bosui in stukjes snijden
Bakje(of 2) creme fraiche verwarmen
Surimi sticks in zo klein mogelijk stukjes snijden en aan de creme fraiche toevoegen(in de pan probeer ik ze nog meer van elkaar te drukken met de achterkant van een lepel)
Kneepje citroensap
Op smaak brengen met peper en zout
Bos ui een minuutje mee verwarmen
Klaar!
Let op! de creme fraiche slechts goed doorverwarmen en niet doorKOKEN.
Bakje(of 2) creme fraiche verwarmen
Surimi sticks in zo klein mogelijk stukjes snijden en aan de creme fraiche toevoegen(in de pan probeer ik ze nog meer van elkaar te drukken met de achterkant van een lepel)
Kneepje citroensap
Op smaak brengen met peper en zout
Bos ui een minuutje mee verwarmen
Klaar!
Let op! de creme fraiche slechts goed doorverwarmen en niet doorKOKEN.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 3 oktober 2010 om 22:22
gehakt bakken met een flinke ui en knoflook. Afblussen met een scheut rode wijn. 2 blik gezeefde tomaten erdoor. Bouilonblokje (Maggi) Flink aan de gang met oregano, basilicum e.d.. Minstens een half uur laten pruttelen.
Soms gooi ik ook nog een fijngehakte bleekselderij en wat peen door de uien/gehakt. Ik serveer dit met gekookte pasta en erbij iets als gegrilde courgette/paprika etc.
Soms gooi ik ook nog een fijngehakte bleekselderij en wat peen door de uien/gehakt. Ik serveer dit met gekookte pasta en erbij iets als gegrilde courgette/paprika etc.