Gezondheid alle pijlers

zwanger, niet zwanger, iets anders?

04-10-2010 14:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje twijfel ik zo erg.. en weet ik niet zo goed wat ik moet doen.. hier mijn verhaal:

Sinds januari ben ik gestopt met de pil, omdat ik hem vaak vergat en mijn vriend en ik gebruiken (bijna) altijd een condoom. En ik denk dat de pil niet zo goed voor je gezondheid is, er schijnt een verband te zijn tussen baarmoederhals kanker en de pil. (een heel ander verhaal maar oke)

Toen ik net gestopt was dacht ik dat ik zwanger was, maar mijn cyclus moest weer opgang komen. Ik was toen wel naar de dokter geweest maar die nam me niet serieus en ik voelde me echt gekleineerd door haar.. (het was dan ook vals alarm maar ze dee zo stom)

Op 12 augustus ben ik voor het laatste ongesteld geworden.. ik heb een cyclus van ongeveer 5 weken sinds ik ben gestopt met de pil.. Ik moest dus 16 september weer ongesteld worden.. dat werd ik niet..Ik had wel steeds buikpijn alsof ik ongesteld moest worden..

In de tussentijd van toen en nu 2 testen gedaan... NEGATIEF..

Maarjaa ik snapte het niet waarom word ik maar niet ongesteld?

Afgelopen vrijdag had een bruine afscheiding.. die nacht was ik eenbeetje ongesteld zaterdag leek het op een gewone menstruatie dag.. zaterdagnacht niks zondag een beetje en nu maandag heb ik een heel klein beetje bruine afscheiding...

Maarja nu weet ik echt niet wat ik moet doen:

- ben ik zwanger?

- ben ik niet zwanger?

- heb ik 1 of andere ziekte waardoor ik geen kinderen kan krijgen?

- stel ik me aan?

- zit het in mijnhoofd?

- moet ik naar de dokter?

- neemt die mij serieus?

Ik zit met veel vragen in mijn hoofd.. is er iemand met ongeveer dezelfde ervaring? Of advies?

Mijn vriend en ik zouden over een paar jaar kinderen willen, maar mocht het er nu zijn is het ook welkom..
Mijn eerste vraag als ik jouw OP lees is, waarom gebruik je soms geen condoom als je geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt?

Maar dat is je vraag niet, maar die kwam wel bij mij op.

Ik denk dat er een aantal scenario's zijn:

- Je bent toch zwanger en de testen hebben hun werk niet goed gedaan. Welke testen heb je gebruikt en kwam de controlestreep in beeld?

- Je bent zwanger geweest, maar je hebt een vroege miskraam gehad. Al lijkt het korte bloedverlies hier niet echt op.

- Je cyclus is in de war. Je lijkt ongesteld te zijn geworden, dus even in de gaten houden hoe het de volgende cyclus verloopt.

- Je cyclus is eenmalig erg lang geweest en is nu weer normaal.

Heb je verder ergens last van? Hevige buikpijn of zwangerschapsverschijnselen?
Ik denk dat je cyclus in de war is, soms kan het even duren voordat alles weer normaal op gang komt als je stopt met de pil. Maar de enige die hier een normaal antwoord op kan geven is je huisarts. Maak een afspraak, maar niet met de vraag of je zwanger bent maar dat je je 'zorgen' maakt over je cyclus.

Waarom gebruik je niet altijd een condoom? Wil je zwanger worden? Zo niet, dan zou ik aan een ander conceptiemiddel gaan denken.
Ik denk dat je zwanger bent...
Ik denk: je bent ongesteld geweest, iets later dan normaal. Kan gebeuren, misschien wat stress? Als je na zoveel tijd nog geen positieve test hebt en wel bloedt moet het wel heel gek zijn om zwanger te zijn.

Relax en wacht gewoon af of het deze maand ook zo raar gaat.

en nee, je kan natuurlijk gewoon kinderen krijgen tot het tegendeel bewezen is. Als je met condoom vrijt is het heel logisch dat er geen kinderen komen, toch?
Gefeliciteerd, je bent misschien wel of mss niet zwanger
Ik denk dat je wel óf niet zwanger bent. Wat zeg ik, ik weet zelfs 100% zeker dat je wel of niet zwanger bent.
Als je het niet vertrouwt moet je altijd naar de dokter gaan. Vraag dan eventueel om een verwijzing naar de gynaecoloog.

Ik heb sinds begin juli van die rare tussentijdse bloedingen.

Was altijd netjes ongesteld, sex gehad op een (waarschijnlijk) vruchtbaar moment.. en vlak daarna heel licht bloedverlies.

Dat hield 2 weken aan tot ik toch echt ongesteld werd.

Daags nadat ik niet meer ongesteld was, weer sex gehad... niets aan de hand (geen bloeding o.i.d.). Week later, weer in de waarschijnlijk vruchtbare periode, weer sex gehad. Weer hetzelfde liedje. Licht bloedverlies dat steeds erger werd.

Alleen werd ik dit keer niet écht ongesteld (geen krampen enzo).

Zwangerschapstest er tegenaan gegooid --> negatief.

Gelukkig was ik al naar de huisarts gegaan. Zolang bloeden is voor mij namelijk niet normaal. Die heeft mij een doorverwijzing gegeven voor een gynaecoloog.

Daar ben ik intussen geweest. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt en ik kreeg een inwendige echo. Op de laatste waren geen afwijkingen ofzo te zien.

Een paar dagen na dat uitstrijkje begon ik weer te bloeden, en afgelopen vrijdag werd ik écht ongesteld (compleet met flinke krampen enzo). Als het een beetje meezit ben ik er dus komende donderdag of vrijdag vanaf, maar dan heb ik wel twee weken lopen bloeden.

De uitslag van het uitstrijkje krijg ik volgende week vrijdag. Ik verwacht niet dat er iets ernstigs uit zal komen, maar vervelend is het wel.

(Leuke bijkomstigheid voor mij is ook nog dat ik op die plek ook nog extreme jeuk (door eczeem) heb gehad wat verergerd werd door maandverband te gebruiken. Tampons zitten absoluut niet lekker... maar goed... deze situatie komt dat eczeem natuurlijk niet echt ten goede...)...

Maar goed... conclusie: doorverwijzing vragen naar een gynaecoloog!!
Als je vaak de pil vergat en nu ook nog regelmatig 't condoom vergeet, zou je er verstandig aan doen om er 'n mirenaspiraal in te laten zetten wil je niet voor zeer onaangename verrassingen komen te staan.
Een paar maanden geleden is mijn menstruatie ook uitgebleven. Zwangerschapstest wees 'negatief' uit. Het leek me ook al sterk dat ik zwanger zou kunnen zijn, aangezien ik echt NOOIT mijn pil vergeet.

Het bloedhete weer speelde daarin een rol. Ook was ik aan het afvallen geslagen, en dat speelt ook mee. Het kan dus ook zijn dat je momenteel aan het afvallen bent. Zoek eens op internet naar redenen die kunnen leiden tot het uitblijven van je menstruatie.

En inderdaad, als je gestopt bent met de pil, moet je lichaam er even aan wennen. 'Ontpillen' noemen ze dat.

Kijk het gewoon even nog wat weekjes aan en als je het daarna nog niet vertrouwd, zou ik persoonlijk nog een afspraakje bij de dokter maken, als ik jou was.

Succes!
quote:Mirrie83 schreef op 12 oktober 2010 @ 10:37:

En inderdaad, als je gestopt bent met de pil, moet je lichaam er even aan wennen. 'Ontpillen' noemen ze dat.

Sorry, maar dat is ook geheel persoonsafhankelijk. Er is geen standaard-ontpillingsperiode oid. Het ene lijf moet wat meer aan de veranderende hormoonspiegels wennen dan het andere, maar je bent niet per definitie uit balans, minder vruchtbaar of wat dan ook. Die mythe mag wel eens definitief ontzenuwd worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven