Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie na mailen?

06-10-2010 15:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
als je een week geleden een goed sollicitatie gesprek hebt gehad waarin is gezegd dat ze je een aanbod zullen doen.. Hoe lang wacht je dan voordat je zelf er even achter aan mailt of belt ? Ik weet van mensen die daar werken dat het allemaal niet zo vlot loopt etc. dus het is op zich niet raar dat we nog niets gehoord hebben maar toch.. het was een echt een leuk en goed gesprek en we zijn erg benieuwd naar het aanbod etc.

dus .. mailen/bellen of niet ?
Op wat voor termijn zeiden zij te reageren?

ik zou sowieso bellen
Inderdaad bellen en ik zou toch wel een week wachten, als ze geen verwachte datum hebben gegeven waarop je iets zou kunnen vernemen
ze hebben niet echt een termijn genoemd.. ze zouden met een aanbod komen..
als je een week geleden een gesprek hebt gehad zou ik zeker even bellen. Niet mailen, maar bellen. Met mailen geef je de ruimte aan het bedrijf om je nog een paar dagen te laten wachten. Met bellen dwing je ze zacht tot een reactie.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zou ook bellen, niet alleen om de reden die Biol noemt, maar ook omdat toonzetting in mailtjes soms lastig is (tenzij je met smileys gaat werken en dat zou ik toch ook maar niet doen in zo'n mailtje ) en een mailtje daardoor vervelend/ zeurderig kan overkomen terwijl je dat bij een telefoongesprek minder snel hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Gewoon even bellen en vragen hoe het er inmiddels voor staat.
quote:poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 15:32:

als je een week geleden een goed sollicitatie gesprek hebt gehad waarin is gezegd dat ze je een aanbod zullen doen.. Hoe lang wacht je dan voordat je zelf er even achter aan mailt of belt ? Ik weet van mensen die daar werken dat het allemaal niet zo vlot loopt etc. dus het is op zich niet raar dat we nog niets gehoord hebben maar toch.. het was een echt een leuk en goed gesprek en we zijn erg benieuwd naar het aanbod etc.

dus .. mailen/bellen of niet ?

We?

Maar als je na een week nog niets heb gehoord, zou ik zeker even bellen, niet mailen. Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan!
dat "we" viel mij ook al op..

ben je samen met iemand anders op gesprek geweest?
ok bedankt.. bellen dus .. nou dat gaan we dan morgen even doen .. dan is het net een week en een beetje
quote:poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 15:58:

ok bedankt.. bellen dus .. nou dat gaan we dan morgen even doen .. dan is het net een week en een beetjeGaan jullie morgen ook samen bellen? Met z'n tweetjes aan de telefoon hangen?
een conference call :P
Ik vroeg me ook al af wie "we" zijn.

Lijkt me wel gezellig, een duo-sollicitatiegesprek
.. nee. tuurlijk niet.. WE hadden er over dat HIJ nog niets gehoord had en dat WE ons afvroegen wat HIJ dan het beste kon doen.. dus WE gaan niet bellen al zal ik er waarsch. wel naast zitten.. tenzij hij gaat staan natuurlijk..

flauw hoor..

toch bedankt dat je onze nieuwsgierigheid hebt bevredigd.
[quote]jolief schreef op 06 oktober 2010 @ 15:58:

dat "we" viel mij ook al op..

ben je samen met iemand anders op gesprek geweest?[/quote

is het dan zo raar dat als je ergens mee bezig bent dat je er je dan samen mee bezig houdt ? Het is toch geen eenmans aktie ? Het heeft gevolgen voor het hele gezin dus dat is het toch we.. En dat WE niet samen op gesprek zijn geweest lijkt met helder.. WE hebben toch ook samen gezocht naar vacatures etc. en dan praten WE samen over het hoe en wat.. dus.. Blijkbaar mag ik mezelf geen WE vinden.
weet blij dat ik niet schrijf "me mannetje", me vent, manlief etc.

Kortom. Hij gaat bellen en ik ga er braaf naar luisteren grijns..
[quote]poldervrouw schreef op 06 oktober 2010 @ 16:56:

weet blij dat ik niet schrijf "me mannetje", me vent, manlief etc.

quote]

Ja, heel blij!

Ik snap het nu wel hoor, je 'we' verhaal, maar uit je OP was niet duidelijk dat je man een gesprek had. Als dat er had gestaan, had ik de 'we' wel begrepen.
geeft niets.. ben niet boos.. nou ja.. beetje.. nou eigenlijk ook weer niet.. je praat snel in een we-vorm en dat is soms idd irritant..
Het was geen aanval hoor. Ik vroeg het me echt af (nou ja, niet of je met z'n tweeën een gesprek had gehad, maar wel of je misschien contact had met andere sollicitanten of zoiets). Het stond er gewoon een beetje raar.

Ik hoop dat je mannetje jullie een goed aanbod krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven