Mode & Beauty alle pijlers

Vraag over litteken

08-10-2010 22:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nu sinds januari een litteken in mijn wenkbrauw waardoor er helaas geen haartjes meer op groeien :( maar dat terzijde..

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met littekens in het gezicht..

Ik smeer het al vanaf het begin 2 x per dag in met littekenserum van Bergman (kost een vermogen) en ook s'avonds nog extra met vaseline..

Ik merk dat het littekentje nu sinds een paar weken begint te veranderen, de huid word heel droog en trekkerig, en het word ook een beetje rimpelig zegmaar.. maar wat me eigenlijk nog het meeste stoort is dat het nog altijd rood/roze is!

Weet iemand (uit ervaring) hoelang het duurt voor een litteken eindelijk wit wordt?

En misschien nog tips om het nog beter te verzorgen zodat het genezingsproces nog sneller verloopt?

Alvast bedankt!!
Aan een echt litteken is niks te doen. Het is bindweefsel dat samen gegroeid is. Het nieuwe bindweefsel geeft dat verschil.

Ik zou het adopteren als iets wat echt van jou is, waardoor je verschilt van anderen.
Hoi Groll,

Dankje voor je reactie!

Ik ben een beetje geobsedeerd door het litteken, omdat ik het gevoel heb dat het me lelijk maakt :( Het zit echt aan t begin van m'n wenkbrauw zegmaar, waardoor mijn wenkbrauw pas 1,5 cm verder begint dan aan de andere kant.. Probeer het dan ook altijd te camoufleren met make-up, maar heb altijd het idee dat iedereen het ziet omdat er geen haartjes meer opzitten..

Mijn wenkbrauwen zijn van nature pikzwart, vandaar dat ze sowieso al opvallen!

Maar accepteren zou inderdaad beter zijn.. misschien moet ik het wel anders bekijken
Ik heb littekens op mijn been (brandwonden, ziet er niet uit als standaard brandwond, maar glad, zacht en ingedeukt) van toen ik 12 was. Het duurde echt een paar jaar voor de kleur helemaal bijgetrokken was. Nu was mijn litteken erg paars en in die tijd hadden ze nog geen littekencrèmes.

Je went aan je littekens, geef het gewoon de tijd.
In het brandwondenziekenhuis zeggen ze dat littekencreme niet helpt en je er net zo goed bodycreme op kunt smeren.

Ik denk dus dat je het moet accepteren.
ikheb hetzelfde maar mensen vinden het wel iets ' stoers" hebben en denken dat ik t express gedaan heb zo n streepje ertussen.Ik erger me er niet aan .Het heeft wel lang geduurd eer het niet rood was maar gaat vanzelf n keer over,het hoort nu bij mij
Ik heb laatst voor een klein litteken in m'n gezicht littekenpleisters van de plastisch chirurg gekregen. Werkt heel goed! Misschien een idee?
De verkleuring kan tot 3 jaar duren. Verder heeft een litteken 1 jaar nodig om in zijn defenitive vorm/staat te komen.

Massseren houd het weefsel zacht maar dat kan ook met een gewone creme (weg met die dure creme dus)
Ik heb door een ongeluk een litteken van ongeveer 3 cm op mijn voorhoofd boven mijn wenkbrauw. Ontzettend lelijk vind ik. Ik heb erg veel gesmeerd met littekencreme van biodermal en van dr hoog, en het is nu, twee jaar later wat lichter geworden. Ik weet dat het er zit en als je goed kijkt zie je het ook, maar goed. Het zit er en het hoort bij mij.
Mijn man heeft een litteken in zijn gezicht onder zijn mond. Maar het valt mensen eigenlijk nooit op. Mij is het ook nooit echt opgevallen. Als hij zich net geschoren heeft dan zie je het 'ineens' weer.

Ik denk dat de beste tips al gegeven zijn, helaas moet je er aan wennen. En het valt echt veel minder op dan je zelf denkt!
Ik heb van de plastisch chirurg een speciale littekencrème met siliconen erin gekregen nadat er twee moedervlekjes in mijn gezicht zijn weggehaald. Belangrijk is vooral, dat de crème een goed zonnefilter bevat.

Voor de rest zijn er eigenlijk weinig crèmes die echt effect hebben. Ook Biodermal e.d. niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven