straks bevallen, hoe naar het ziekenhuis?

09-10-2010 16:26 60 berichten
Hoi allemaal,

Even een vraagje voor jullie:

Ik ben nu 34 weken zwanger en wil graag in het ziekenhuis bevallen.

Maar nu komt het: wij wonen vrij centraal in een grote stad en hebben geen auto.. We kunnen wel een auto lenen, maar die kunnen we hier dan niet in de buurt kwijt (parkeren kost 4 Euro per uur)

Eerst dachten we eraan om een taxi te bestellen, maar wat als ze het niet zien zitten om ons mee te nemen? Ik heb namelijk niet de beste ervaringen met taxi chauffeurs (een vriendin van mij werd na een ongeluk niet meegenomen door de taxi want bloed zou niet goed zijn voor de bekleding)..

Misschien stel ik me aan en is er helemaal geen probleem..

Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn er mensen die toen ze gingen bevallen nog met de taxi naar het ziekenhuis zijn gegaan?

Nogmaals: misschien stel ik me wel aan en nemen ze ons gewoon mee, maar het blijft toch een beetje door mijn hoofd spoken...
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet een lift krijgen van je ouders/vrienden/familie?
Zorg gewoon dat je zo'n mega inlegger klaar hebt liggen en een vuilniszak, kun je evt daarop zitten in de taxi.
Je hebt toch wel een verloskundige die van tevoren bij je langskomt, om je te helpen totdat je naar het ziekenhuis moet? Dan kan zij jullie brengen met de auto.
Taxi werd bij mij ook afgeraden. Niet alleen om de bekleding, maar stel dat de baby er opeens uitkomt als jij in de taxi zit (in de file bv.). Taxichauffeur kan niet echt meer dan eerste hulp verlenen.

Als het echt opeens heel snel gaat kan je ook een ambulance bellen, die komen je dan halen (geen idee hoe dat met verzekering en vergoeding zit hoor)

Succes en maak je niet te druk hoor, het komt allemaal goed.
@ Zwup: Alle familie en vrienden die in de buurt wonen hebben helaas ook geen auto (vergunningen zijn hier erg duur)..

@ bergamot: ja dat is wel een idee op zich.. ik heb allebei liggen..
quote:Bammetjebam schreef op 09 oktober 2010 @ 16:30:

Je hebt toch wel een verloskundige die van tevoren bij je langskomt, om je te helpen totdat je naar het ziekenhuis moet? Dan kan zij jullie brengen met de auto.

Bij mijn eerste bevalling moest ik ook naar het ziekenhuis (de thuisbevalling ging niet door) en met de de verloskundige meegereden.

Dat is idd. wel het makkelijkst, even aan je verloskundige vragen of dat kan.
Gewoon een taxi. Heb ik ook gedaan en dat was geen probleem. Behalve dan dat de chauffeur zo zenuwachtig was dat hij niet harder dan 5 km per uur durfde te rijden. Hij was geloof ik bang dat de baby eruit zou vallen.
O ja en een vuilniszak op de stoel voor de zekerheid.
quote:noodles schreef op 09 oktober 2010 @ 16:32:

@ Zwup: Alle familie en vrienden die in de buurt wonen hebben helaas ook geen auto (vergunningen zijn hier erg duur)..

@ bergamot: ja dat is wel een idee op zich.. ik heb allebei liggen..Hmmmm...das idd niet handig dan...
@ Bammetjebam: ja ik heb idd een vk die eerst langskomt.

Ik was nog van plan om aan haar te vragen of ze ons evt kan brengen, maar ben ik vergeten (zwangerschapsdementie he )

Ik moet over 2 weken weer dan zal ik het vragen..

@ Razzmatazz: hoe ben jij dan uiteindelijk naar het zieknhuis gegaan? of ben je thuis bevallen?
Een ambulance komt je echt niet zomaar halen hoor. Mijn vriendin mocht met persweeen en 10cm ontsluiting gewoon met hun eigen auto naar het ziekenhuis. Nu lag dat ook wel aan de verloskundige (andere vriendin met precies dezelfde situatie kreeg wel een ambulance). Ook denk ik niet dat de vk je snel mee zal nemen. Zelf zou ik denk ik voor de taxi optie gaan, ik denk dat dat het meest gangbaar is.

Ik zou het gewoon bespreken op je volgende afspraak met de verloskundige, ik gok zo dat je heus niet de enige bent in deze situatie in jouw woonomgeving.
Ik ben ook met de taxi naar het ziekenhuis gereden omdat we toen nog geen eigen auto hadden. Dat ging prima. Ik kreeg zelfs een extra hoge auto (kun je ook om vragen!) en ik had een handdoek meegenomen waarop ik zat. Een 1e bevalling duurt over het algemeen langer dus als het ziekenhuis niet zo heel ver weg is, zou ik me er niet druk om maken dat je ook daadwerkelijk in een taxi gaat bevallen.
Hebben je buren geen auto die je even kan lenen? Aan een aantal buren vertellen..
Nu ben ik zwanger van een 2e en dan zou ik niet meer met de taxi gaan omdat ik heb gehoord dat een 2e over het algemeen ook sneller komt.

Maar goed, we hebben nu een eigen auto gelukkig.
Kun je niet van tevoren een taxi bedrijf bellen om te vragen of ze dat ok vinden? En dan idd een vuilniszak of een zijltje meenemen voor de bekleding(is idd ook wel fijn voor de chauffeur). En anders de VK vragen.
Mijn man was aan het werk (had de auto mee), en er was niemand die mij naar het ziekenhuis kon brengen, het was midden in de nacht. Ik ben met de verloskundige mee in de auto naar het ziekenhuis gegaan in een andere stad.

Ik heb het wel van te voren met de vk besproken, just in case..

Man was trouwens net op tijd, 2 min later was baby er...
Ik ben de eerste keer met de bus gegaan. Twijfelde nog of ik echt wel aan het bevallen was.

Tweede keer met de taxi, want midden in de nacht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Fijn te horen dat er een aantal van jullie gewoon met de taxi zijn gegaan.. Een handdoek en vuilniszak meenemen leek me al een handig plan.

Een auto lenen van iemand in de buurt is helaas echt geen optie, er woont namelijk niemand in de buurt met auto.De vader van mijn vriend heeft wel een auto, maar die woont 100 km hiervandaan.

Ik zal het zeker bespreken met de vk...

Wel fijn om wat feedback te krijgen hierover..
Noodles, heb je geen contact met je buren? Mensen zijn vaak bereidwilliger dan je denkt hoor.
Ik heb wel van tevoren gebeld met het taxibedrijf hier (voornamelijk voor mijn eigen gemoedsrust ) Was voor hun geen enkel probleem als ik ze nodig zou hebben.

Gelukkig hoefde het niet want de eerste keer reed ik met de verloskundige mee, en de tweede keer zelf nog.
@ Bergamot: met een aantal buren goed contact, helaas heeft niemand van hen een auto :(

Er zijn ookburen die helemaal niet ken maar die wel een auto hebben, maar om het aan hun te vragen vind ik niet kunnen, ik ken ze echt alleen van "hoi" op de trap..
@ Noni, ja ook een goed idee! thanks
Oh en natuurlijk een fijne bevalling toegewenst! (Hopelijk eerst nog een paar weekjes zwangerschap!

Niet te druk maken om zulke dingen hoor
@Noodles, komt alles goed meid! Desnoods ook met de vk meerijden?

Ik vond het taxibedrijf iig erg bereidwillig (woon wel in het buitenland, maar dat moet niet zoveel uitmaken toch?)

Het grappige was dat ik om 18.00 voor de 1e keer naar het ziekenhuis ging met de taxi maar dat was 'loos' alarm. Toen zijn we weer naar huis gestuurd. Weer taxi gebeld. Dezelfde chauffeur.

Toen ik om 01.00 's nachts het niet meer kon houden, heeft mijn man weer taxibedrijf gebeld en toen kregen we weer (met opzet?) dezelfde chauffeur!!

Dat was wel hilarisch vond ik. De hele avond heeft ie mij heen en weer gereden haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven