Wat eten we vandaag?
zaterdag 9 oktober 2010 om 18:37
Moet geen probleem zijn Winnie, mijn ervaring is dat-ie er zelfs beter van wordt! Misschien dat, ondanks de kou, de smaken toch beter intrekken. Hmmm, wou dat ik dat ook verzonnen had, uiensoep. Ik was gado-gado van plan, maar bij mijn AH hadden ze de helft van de dingen weer niet die ik wou hebben. Ik heb het zo langzamerhand een beetje gehad met AH!
zaterdag 9 oktober 2010 om 19:13
Noorke, heerlijk dat eten wij hier ook weleens!
@Koor en anderen: dat van mail is duidelijk en ook logisch. Net alsof ik me afvroeg of jullie overlegd hebben of de 'nieuwen' welkom zijn? Voor mij namelijk wel even van belang a) hoe concreet de datum is en b) of ik er ook bij kan/wil/mag/zal zijn. Moet nl wel eea met het thuisfront regelen! (antwoord kun je me trouwens anders via haaifs wel mailen, is misschien makkelijker dan hier! Senks in elk geval!
@Koor en anderen: dat van mail is duidelijk en ook logisch. Net alsof ik me afvroeg of jullie overlegd hebben of de 'nieuwen' welkom zijn? Voor mij namelijk wel even van belang a) hoe concreet de datum is en b) of ik er ook bij kan/wil/mag/zal zijn. Moet nl wel eea met het thuisfront regelen! (antwoord kun je me trouwens anders via haaifs wel mailen, is misschien makkelijker dan hier! Senks in elk geval!
zaterdag 9 oktober 2010 om 20:22
quote:winniethepooh schreef op 09 oktober 2010 @ 19:16:
Ik sluit me aan bij Suuz...
Laat wel even weten of de nieuwen (waaronder ikzelf o.a.) welkom zijn bij de meet. Ook begrip voor als dat niet zo is hoor, maar dan is het wel prettig om te weten.
Precies mijn punt; daar sluit ik me bij aan!
(Wat zijn we lekker eensgezind vandaag hé? )
Ik sluit me aan bij Suuz...
Laat wel even weten of de nieuwen (waaronder ikzelf o.a.) welkom zijn bij de meet. Ook begrip voor als dat niet zo is hoor, maar dan is het wel prettig om te weten.
Precies mijn punt; daar sluit ik me bij aan!
(Wat zijn we lekker eensgezind vandaag hé? )
zaterdag 9 oktober 2010 om 20:47
Ladies-die-zich-aangemeld-hebben-voor-de-meet en die bij de haajifs zitten: ja, dat is overlegd met de anderen en er was een unaniem "ja". Dus no worries there. Enige punt is nu nog, of we ook prive-e-mailadressen uitwisselen. Ik verwacht van wel, maar voor de zekerheid wordt het even nagevraagd. That's all
zaterdag 9 oktober 2010 om 22:31
quote:twijfelmeid schreef op 09 oktober 2010 @ 17:55:
Mariss, succes met je wedstrijd! Ga je toevallig de 4 mijl in Groningen lopen?
Toevallig wel ja
Gefeliciteerd met je jubileum!
quote:winniethepooh schreef op 09 oktober 2010 @ 16:56:
Lekker Marriss! Wat doe je verder nog door de pasta?
Duurloop-wedstrijd of korte afstand?
6,4 km (4 mijl) dus dat valt mee. Moet zeggen dat mn voorbereiding om te huilen is, dus ben bang dat het op wilskracht aan gaat komen. Ik laat het nog wel even weten!
De pasta was erg lekker.
Penne koken, en broccoli kort koken.
Uitje fruiten met een teentje knoflook, creme fraiche (ik heb altijd lightversie) met een scheutje water toevoegen. Daar de broccoli bij, en gerookte zalmsnippers.
Penne op het bord, broccoli /zalmmengsel eroverheen, en serveren met rucola.
Mariss, succes met je wedstrijd! Ga je toevallig de 4 mijl in Groningen lopen?
Toevallig wel ja
Gefeliciteerd met je jubileum!
quote:winniethepooh schreef op 09 oktober 2010 @ 16:56:
Lekker Marriss! Wat doe je verder nog door de pasta?
Duurloop-wedstrijd of korte afstand?
6,4 km (4 mijl) dus dat valt mee. Moet zeggen dat mn voorbereiding om te huilen is, dus ben bang dat het op wilskracht aan gaat komen. Ik laat het nog wel even weten!
De pasta was erg lekker.
Penne koken, en broccoli kort koken.
Uitje fruiten met een teentje knoflook, creme fraiche (ik heb altijd lightversie) met een scheutje water toevoegen. Daar de broccoli bij, en gerookte zalmsnippers.
Penne op het bord, broccoli /zalmmengsel eroverheen, en serveren met rucola.
zaterdag 9 oktober 2010 om 23:48
zondag 10 oktober 2010 om 00:12
Ik at vanavond bij een vriendin die niet van koken houdt, maar die heel erg haar best had gedaan. Lekker gegeten!
Vooraf: gamba's met cocktailsaus en een halve avocado (waar heel schattig een druif inlag )
Hoofd: gebakken schol met rijst, aubergine, groene asperges en een rucolasalade
Toe: aardbeien met slagroom
Vooraf: gamba's met cocktailsaus en een halve avocado (waar heel schattig een druif inlag )
Hoofd: gebakken schol met rijst, aubergine, groene asperges en een rucolasalade
Toe: aardbeien met slagroom
zondag 10 oktober 2010 om 04:24
Vandaag zit ik in Niagara -aan de Canadese kant. We hebben net bij een 'Italiaans Amerikaans' restaurant gegeten. Ik had een salade en fetucine met lekkere mosselen, inktvis en garnalen. Jammer dat het nogal inspiratieloos in elkaar was gezet. Wellicht dat 'Amerikaans' daarop sloeg? Toe een wandelingetje langs de watervallen en nu vroeg in bed met een van huis meegenomen mooie rooie in een oranje Ikeabekertje.
zondag 10 oktober 2010 om 09:59
Wat leuk dat je de vispot gaat eten, Suuz! Ben benieuwd of je 'm net zo lekker vindt als ik.
Succes met lopen vandaag, Marriss! Je hebt in elk geval lekker weer om te lopen.
Alsnog gefeliciteerd met je jubileum, Twijfelmeid! Ben benieuwd naar je restaurantverslag.
Jammer van je inspiratieloze fettuccine, Yette. Het had zo'n mooie maaltijd kunnen zijn. Haha, leuk je rooie wijn uit de oranje (!) Ikeabeker!
Gefeliciteerd met je oma, Koreveen! Gezellige dag vandaag.
Ik maak vandaag de Thaise vis ‘en papillote’, alleen, sinds ik de hororrverhalen gelezen heb over tilapia (en pangasius), maak ik het met kabeljauwfilet. Kijken hoe dat wordt, want de structuur van tilapia en kabeljauw is wel erg verschillend.
Succes met lopen vandaag, Marriss! Je hebt in elk geval lekker weer om te lopen.
Alsnog gefeliciteerd met je jubileum, Twijfelmeid! Ben benieuwd naar je restaurantverslag.
Jammer van je inspiratieloze fettuccine, Yette. Het had zo'n mooie maaltijd kunnen zijn. Haha, leuk je rooie wijn uit de oranje (!) Ikeabeker!
Gefeliciteerd met je oma, Koreveen! Gezellige dag vandaag.
Ik maak vandaag de Thaise vis ‘en papillote’, alleen, sinds ik de hororrverhalen gelezen heb over tilapia (en pangasius), maak ik het met kabeljauwfilet. Kijken hoe dat wordt, want de structuur van tilapia en kabeljauw is wel erg verschillend.
zondag 10 oktober 2010 om 11:22
zondag 10 oktober 2010 om 11:31
Oh, zou nog iets vertellen over mijn vakantie, wbt eten. Heb veel vis en tapas gegeten. Ze hadden er om een of andere reden veel noord spaanse dingen, dus heb veel Pimientos de Padron en Pulpo a la Gallega gegeten. En tortilla, bocquerones, navajas, almejas, brood met héél veel ailioli, calamares, empanada, etc.
1 keer heb ik bij een strand tent een heel lekkere salade geitenkaas gegeten. De geitenkaas zat in filodeeg en dat was erg lekker.
En 1 keer ben ik bij een wat moderner restaurant geweest. Van een duitse eigenaar (maar dat wist ik niet van tevoren, niet dat het uit maakt, maar ik was in Spanje en dat eet ik liever in een spaanse tent), waar ik héél lekker heb gegeten.
Vooraf tartaar van bonito en zalm met zeewier salade en een wasabi dressing. En als hoofdgerecht tarbot met een dun laagje van reepjes aardappel (die waren heel krokant), met een kreeftensaus en met groene asperges. Vriend had ook heerlijk eten daar. Echt een heel goed restaurant.
1 keer heb ik bij een strand tent een heel lekkere salade geitenkaas gegeten. De geitenkaas zat in filodeeg en dat was erg lekker.
En 1 keer ben ik bij een wat moderner restaurant geweest. Van een duitse eigenaar (maar dat wist ik niet van tevoren, niet dat het uit maakt, maar ik was in Spanje en dat eet ik liever in een spaanse tent), waar ik héél lekker heb gegeten.
Vooraf tartaar van bonito en zalm met zeewier salade en een wasabi dressing. En als hoofdgerecht tarbot met een dun laagje van reepjes aardappel (die waren heel krokant), met een kreeftensaus en met groene asperges. Vriend had ook heerlijk eten daar. Echt een heel goed restaurant.
zondag 10 oktober 2010 om 11:36
@Mariss: succes vandaag!! Je hebt mooi weer, hoop dat je het volhoudt ondanks je kennelijk matige voorbereiding.
@GB: hmmm, je eten klinkt heerlijk! Leuk om ineens zo onverwachts bij een heel goed restaurant terecht te komen.
@twijfelmeid: gefeliciteerd met je jubileum gisteren!
@Lampje: ik sla de horrorverhalen over tilapia en pangasius niet in mijn hoofd op, heb gisteravond nog smakelijk tilapia gegeten. *stopt vingers in oren voor eventuele nieuwe horrorverhalen* Ben het wel met GB eens dat je het flink moet kruiden, anders is het niet veel.
Vanavond maak ik kip in een honing-mosterdsausje, een recept van een tapasrestaurant hier in de stad. Daarbij ovenfrietjes en een flinke salade.
@GB: hmmm, je eten klinkt heerlijk! Leuk om ineens zo onverwachts bij een heel goed restaurant terecht te komen.
@twijfelmeid: gefeliciteerd met je jubileum gisteren!
@Lampje: ik sla de horrorverhalen over tilapia en pangasius niet in mijn hoofd op, heb gisteravond nog smakelijk tilapia gegeten. *stopt vingers in oren voor eventuele nieuwe horrorverhalen* Ben het wel met GB eens dat je het flink moet kruiden, anders is het niet veel.
Vanavond maak ik kip in een honing-mosterdsausje, een recept van een tapasrestaurant hier in de stad. Daarbij ovenfrietjes en een flinke salade.