Pretecho nek erg overstrekt.. herkent iemand dit?
zondag 10 oktober 2010 om 10:34
He Hallo
Misschien een beetje een "gekke" vraag, maar ik (als zwangere met veel hormonen ) maar mezelf een beetje gek.
Wij hebben een paar weken terug een pretecho gehad, alles helemaal in orde!
Echter lag ons kindje vrij veel en ook lang (dus langer dan 5 min) met zijn nek helemaal overstrekt naar achteren toe.
De echoscopiste keek er ook van op .. maar zei er verder niks meer over. Als ik nu de echo aan anderen laat zien krijg ik reacties van: "oei zit dat wel goed? Dat hoort toch helemaal niet? Heeft ie geen pijn? Is het niet een spastisch trekje"
Ik ga nu dus liggen piekeren... vandaar dit topic.
Dus mijn vraag: herkennen jullie deze baby-houding vanuit de baarmoeder?
Alvast bedankt voor het reageren!!
Misschien een beetje een "gekke" vraag, maar ik (als zwangere met veel hormonen ) maar mezelf een beetje gek.
Wij hebben een paar weken terug een pretecho gehad, alles helemaal in orde!
Echter lag ons kindje vrij veel en ook lang (dus langer dan 5 min) met zijn nek helemaal overstrekt naar achteren toe.
De echoscopiste keek er ook van op .. maar zei er verder niks meer over. Als ik nu de echo aan anderen laat zien krijg ik reacties van: "oei zit dat wel goed? Dat hoort toch helemaal niet? Heeft ie geen pijn? Is het niet een spastisch trekje"
Ik ga nu dus liggen piekeren... vandaar dit topic.
Dus mijn vraag: herkennen jullie deze baby-houding vanuit de baarmoeder?
Alvast bedankt voor het reageren!!

zondag 10 oktober 2010 om 13:52
Ik heb zelf nooit een echo gehad (dat was 10 jaar geleden nog niet 'standaard'). Maar mijn zoon slaapt al van kleins af aan met zo'n overstrekte nek naar achteren. Dus ws had ik op de echo hetzelfde gezien.
't Ziet er een beetje raar uit, en ik snap niet dat 't lekker ligt, maar ben er ondertussen wel aan gewend
't Ziet er een beetje raar uit, en ik snap niet dat 't lekker ligt, maar ben er ondertussen wel aan gewend

zondag 10 oktober 2010 om 14:52
Zonnetje: Dit zagen wij ook op onze pretecho, exact zo.
En nu slaapt ze nog steeds af en toe zo. Ik heb in haar fotoboek de echo en een foto als ze 6mnd is naast elkaar en dan zie je dat het exact die houding is.
En het fijne: er is niets mis met haar!
Als je nieuwsgierig bent, mail me maar op sjaanie.viva@yahoo.com .
En nu slaapt ze nog steeds af en toe zo. Ik heb in haar fotoboek de echo en een foto als ze 6mnd is naast elkaar en dan zie je dat het exact die houding is.
En het fijne: er is niets mis met haar!
Als je nieuwsgierig bent, mail me maar op sjaanie.viva@yahoo.com .

zondag 10 oktober 2010 om 16:02
Nu je het zegt...Mijn zoon slaapt ook wel eens met "zijn neus in de lucht" zoals wij het noemen Dan ligt hij ook zo met zijn nek gebogen. Niet zo ver als dit kindje op de echo...maar wel in een soortgelijke houding.
Man en ik vinden dat namelijk zo knap...als ik zo een nachtje zou liggen dan kom ik nooit meer overeind
Man en ik vinden dat namelijk zo knap...als ik zo een nachtje zou liggen dan kom ik nooit meer overeind

zondag 10 oktober 2010 om 17:10
Mijn dochter lag ook zo op de echo, met haar knuisjes voor haar nekje. Tijdens de bevalling bleek ze nog steeds zo te liggen, waardoor ze uiteindelijk via een keizersnee geboren is.
In het ziekenhuis hadden ze er ook een uitdrukking voor, maankijken, ze keek naar buiten. Ofzoiets...
Ze heeft nog maanden in bed precies zo gelegen, met die knuisjes ook zo, en nu (ze is 4 jaar) ligt ze nog regelmatig met haar hoofd heel ver naar achteren.
En ze is helemaal gezond hoor. Geniet van je zwangerschap!
In het ziekenhuis hadden ze er ook een uitdrukking voor, maankijken, ze keek naar buiten. Ofzoiets...
Ze heeft nog maanden in bed precies zo gelegen, met die knuisjes ook zo, en nu (ze is 4 jaar) ligt ze nog regelmatig met haar hoofd heel ver naar achteren.
En ze is helemaal gezond hoor. Geniet van je zwangerschap!
zondag 10 oktober 2010 om 18:18