Gezondheid alle pijlers

Katerig zonder alcohol?

11-10-2010 02:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 15-10-2010 19:36
Reden: privacy
% gewijzigd
Te weinig gedronken de dag ervoor?

Oftewel neem een pot thee i.p.v. een kopje thee.
Misschien wat eerder naar bed gaan, zodat je in elk geval voldoende nachtrust hebt?

Ik heb het weleens en dat komt over het algemeen omdat ik dan ontzettend diep geslapen heb. Dan heb ik het gevoel alsof er ik echt knock-out heb gelegen en er in de tussentijd een vragenwagen over me heen is gereden.
Krijg je genoeg frisse lucht tijdens je slaap? (raam open)
zorg dat je genoeg water drinkt .min. 1 1/2 liter per dag
Alcohol haalt vocht uit je lijf. Daar komt dat katerige gevoel vandaan. Dus idd meer water drinken. Thee onttrekt ook vocht dus dat is dan weer minder handig. Of het moet kruidenthee zijn.
quote:mama1982 schreef op 11 oktober 2010 @ 06:10:

Alcohol haalt vocht uit je lijf. Daar komt dat katerige gevoel vandaan. Dus idd meer water drinken. Thee onttrekt ook vocht dus dat is dan weer minder handig. Of het moet kruidenthee zijn.

Ze heeft geen alcohol op!

Ik heb het ook als ik te weinig drink op een dag,en als ik in een rokerige omgeving ben geweest de hele avond(gelukkig is dat verleden tijd)
Ik bedoel dus: als je zelfde gevoel hebt dan betekent dat misschien dat je ook vochttekort hebt zonder dat je alcohol op hebt.
Stoppen met cafeïne helpt misschien. Geen koffie meer drinken en geen zwarte thee, maar groene thee.
qua hoofdpijn zou het ook zo kunnen zijn dat je een beetje verkeerd gelegen hebt en dat daardoor je nekspieren wat stijver zijn. Van stijve nekspieren kun je ook hoofdpijn krijgen. Kijk eens of je wel een goed kussen hebt.
Veel water drinken 's avonds voor je gaat slapen en als je tussendoor wakker wordt ook telkens 'n paar slokken nemen. Hoofdpijn komt vaak door vochttekort. Kan ook komen doordat je veel te lang slaapt.
Klinkt als vochttekort of slechte ventilatie.

Kan ook zijn dat je snurkt. Lig je op je rug?
Misschien is het zo warm op je slaapkamer dat je veel zweet.
quote:Zwup schreef op 11 oktober 2010 @ 03:17:

Ik heb het weleens en dat komt over het algemeen omdat ik dan ontzettend diep geslapen heb. Dan heb ik het gevoel alsof er ik echt knock-out heb gelegen en er in de tussentijd een vragenwagen over me heen is gereden.

oeh, heel herkenbaar.

ik snurk ook heel erg, dan word ik idd wakker met een droge keel en verstopte oren.

kan het zijn dat je snurkt?
Weet dat ik mosterd ben maar het kan heel goed door de ventilatie op je slaapkamer komen hoor, heb ook altijd een "kater" als ik vergeet de roosters of het raam open te zetten. Rook je?
Buiten het meer drinken, idd net als eefje, rook je?

Toen ik stopte met roken, had ik geen kater meer na een avondje flink aan de alcohol. Raar maar ik merkte een duidelijk verschil.
Haha nogeensdan, dat heb ik dus ook! Nu 2 weken gestopt met roken en een kater is maar de helft van wat het geweest is. Sorrie, off toppic.
Balen, een kater hebben zonder de lol die eraan vooraf ging.

Een droge mond kan ook komen doordat de lucht in de slaapkamer te droog is. Misschien een paar bakjes water aan de verwarming proberen te hangen?
Ik heb een voedselallergie (koriander) en als ik dat gegeten heb (per ongeluk uiteraard) dan voel ik me ook heel katerig de dag erna. Misschien eens opschrijven als je je zo voelt wat je gegeten hebt de avond ervoor en misschien kun je hierin een patroon ontdekken.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 15-10-2010 19:36
Reden: privacy
% gewijzigd
Het kan ook zijn dat je teveel thee drinkt. Als je twee potten thee van circa een liter op een avond wegdrinkt, spoel je ook heel wat zouten en mineralen door je lichaam weg. Op een gegeven moment is dan de balans verstoord. Je bent jezelf dan als het ware aan het uitdrogen door teveel te drinken. Mijn advies zou zijn om water te drinken in plaats van thee en dat beter over de dag verdelen. Daarnaast kan het goed zijn om de komende dagen wat extra Aquarius-drankjes e.d. te drinken om je vochtbalans te herstellen.
quote:danivo schreef op 11 oktober 2010 @ 08:44:

[...]

oeh, heel herkenbaar.

ik snurk ook heel erg, dan word ik idd wakker met een droge keel en verstopte oren.

kan het zijn dat je snurkt?Nee, ik snurk niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat ook een behoorlijk effect heeft op je nachtrust en gevoel bij wakker worden.
Ik heb het als ik te kort geslapen heb of als ik te weinig gedronken heb de dag ervoor.
Ik kan me ook 'brak' voelen soms als ik wakker word (terwijl ik al maanden niet meer drink) en ik denk dat het bij mij vooral aan vochttekort ligt. Ik zweet nogal veel als ik slaap. Het rotgevoel verdwijnt meestal als ik eenmaal opgestaan ben en wat water heb gedronken.

Hoe voelt het als je vlak na het wakker worden wat water drinkt? (liefst lauw of warm, dat wordt snel opgenomen)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven