Katerig zonder alcohol?

maandag 11 oktober 2010 om 06:14
quote:mama1982 schreef op 11 oktober 2010 @ 06:10:
Alcohol haalt vocht uit je lijf. Daar komt dat katerige gevoel vandaan. Dus idd meer water drinken. Thee onttrekt ook vocht dus dat is dan weer minder handig. Of het moet kruidenthee zijn.
Ze heeft geen alcohol op!
Ik heb het ook als ik te weinig drink op een dag,en als ik in een rokerige omgeving ben geweest de hele avond(gelukkig is dat verleden tijd)
Alcohol haalt vocht uit je lijf. Daar komt dat katerige gevoel vandaan. Dus idd meer water drinken. Thee onttrekt ook vocht dus dat is dan weer minder handig. Of het moet kruidenthee zijn.
Ze heeft geen alcohol op!
Ik heb het ook als ik te weinig drink op een dag,en als ik in een rokerige omgeving ben geweest de hele avond(gelukkig is dat verleden tijd)

maandag 11 oktober 2010 om 08:44
quote:Zwup schreef op 11 oktober 2010 @ 03:17:
Ik heb het weleens en dat komt over het algemeen omdat ik dan ontzettend diep geslapen heb. Dan heb ik het gevoel alsof er ik echt knock-out heb gelegen en er in de tussentijd een vragenwagen over me heen is gereden.
oeh, heel herkenbaar.
ik snurk ook heel erg, dan word ik idd wakker met een droge keel en verstopte oren.
kan het zijn dat je snurkt?
Ik heb het weleens en dat komt over het algemeen omdat ik dan ontzettend diep geslapen heb. Dan heb ik het gevoel alsof er ik echt knock-out heb gelegen en er in de tussentijd een vragenwagen over me heen is gereden.
oeh, heel herkenbaar.
ik snurk ook heel erg, dan word ik idd wakker met een droge keel en verstopte oren.
kan het zijn dat je snurkt?

maandag 11 oktober 2010 om 09:43

maandag 11 oktober 2010 om 11:12
Het kan ook zijn dat je teveel thee drinkt. Als je twee potten thee van circa een liter op een avond wegdrinkt, spoel je ook heel wat zouten en mineralen door je lichaam weg. Op een gegeven moment is dan de balans verstoord. Je bent jezelf dan als het ware aan het uitdrogen door teveel te drinken. Mijn advies zou zijn om water te drinken in plaats van thee en dat beter over de dag verdelen. Daarnaast kan het goed zijn om de komende dagen wat extra Aquarius-drankjes e.d. te drinken om je vochtbalans te herstellen.
maandag 11 oktober 2010 om 14:15
quote:danivo schreef op 11 oktober 2010 @ 08:44:
[...]
oeh, heel herkenbaar.
kan het zijn dat je snurkt?Nee, ik snurk niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat ook een behoorlijk effect heeft op je nachtrust en gevoel bij wakker worden.
[...]
oeh, heel herkenbaar.
kan het zijn dat je snurkt?Nee, ik snurk niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat ook een behoorlijk effect heeft op je nachtrust en gevoel bij wakker worden.
donderdag 14 oktober 2010 om 13:10
Ik kan me ook 'brak' voelen soms als ik wakker word (terwijl ik al maanden niet meer drink) en ik denk dat het bij mij vooral aan vochttekort ligt. Ik zweet nogal veel als ik slaap. Het rotgevoel verdwijnt meestal als ik eenmaal opgestaan ben en wat water heb gedronken.
Hoe voelt het als je vlak na het wakker worden wat water drinkt? (liefst lauw of warm, dat wordt snel opgenomen)
Hoe voelt het als je vlak na het wakker worden wat water drinkt? (liefst lauw of warm, dat wordt snel opgenomen)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain