Berg en droog hoofd...

14-10-2010 09:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 2,5 maanden heeft berg op zijn hoofd. Nou is dat niet zo erg, maar het gekke is dat zijn hele hoofd (letterlijk tot zijn hals/nek) heel droog en schilferig is. Niet van die vettige schilfers zoals met Berg, maar echt droog. Dat betekend dat het dus ook in zijn haar zit. De rest van zijn lijf heeft hij een heel mooi huidje en is het helemaal niet droog

Heeft iemand een goede tip (soort zalf) voor zijn gezicht en misschien iets voor (onder) zijn haar. Ik doe nu regelmatig babyolie (zonder parfum e.d.) op zijn haar maar dan moet ik hem een mutsje op doen om te zorgen dat alles niet onder de olie komt te zitten. Niet ec ht ideaal dus.
Balneum extra vettende badolie gebruiken en daarna insmeren met balneum creme.

Heeft bij ons zo goed geholpen dat vrijwel alle berg/schilfers binnen een paar dagen zijn verdwenen.
Lekker vette babyolie 's avonds op hoofdje smeren, 's ochtends in bad en daarna met zachte kam over huidhoofdje heen, herhaal het een aantal weken en weg is de berg.

Als je lang genoeg wacht gaat het trouwens ook vanzelf wel weg.
quote:potsiedikkie schreef op 14 oktober 2010 @ 09:30:

Als je lang genoeg wacht gaat het trouwens ook vanzelf wel weg.Op zich wel, maar het kan lang duren. Oudste had op zijn vijfde nog last van berg.
quote:Botervliegje schreef op 14 oktober 2010 @ 09:40:

[...]

Op zich wel, maar het kan lang duren. Oudste had op zijn vijfde nog last van berg.

Wilde ik ook zeggen. Bij dochter van ruim 3,5 zit ik regelmatig over haar hoofd te krabben om het weg te krijgen. Is inmiddels bijna gelukt!

On topic: misschien kan je je kleintje meenemen naar de apotheek en daar advies vragen?
Ja dat van die badolie en zo doe ik ook wel, maar voor zijn gezicht helpt badolie niet.

Smeer me helemaal een ongeluk met balneum creme (lees elk half uur a uur) en nog is het hardstikke droog.
O, ja de berg vind ik nog niet zo'n probleem hoor. Andere twee hebben het ook gehad en Mijn oudste is vier en heeft het af en toe nogsteeds iets.
Had mijn meisje ook op die leeftijd: berg+zeer droog huidje.

Ik gebruik Balneum voor in bad en het smeren daarna. Voor haar gezichtje gebruik ik nog steeds Bepanthen: wondermiddel!

(berg heeft ze overigens nog steeds...)
Wordt door badolie op het hoofdje de natuurlijke talgproductie niet geremd waardoor het zelf niet meer kan reguleren? Misschien zeg ik iets heel raars (ik heb geen kinderen) maar ik weet wel dat het als volwassene slecht is om bv met babyolie te douchen omdat dat je huid uit droogt.
K had dit ook. we hebben toen een hele dag om de 2 uur olie erop gesmeerd en de volgende dag met een envelop alles weggeschraapt ze was er gelijk van af.
quote:jacjac schreef op 14 oktober 2010 @ 12:29:

K had dit ook. we hebben toen een hele dag om de 2 uur olie erop gesmeerd en de volgende dag met een envelop alles weggeschraapt ze was er gelijk van af.ik heb ook iets dergelijks geprobeerd toen mijn dochter die leeftijd had, maar gestopt toen haar kleine babyhaartjes ook mee bleken te komen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven