Werk & Studie alle pijlers

Voel me zo genaaid!!!

14-10-2010 16:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben al een tijd op zoek naar werk.

Vanmiddag had ik dus een afrondend gesprek bij een potentiele werkgever. Ik zou er dus 300,-- bruto op achteruit gaan.

Oke, geen probleem dacht ik, dat haal ik toch zo weer in.

Maar wat blijkt? Meneertje heeft nog eens 300,-- van het afgesproken bedrag afgehaald!! Voel mij zo genaaid en totaal niet serieus genomen!

Wat zouden jullie doen?

Wel of niet accepteren het nieuwe aanbod?
Niet doen.

Als je al een bedrag afgesproken hebt is het achter de ellebogen om er nog 300 af te halen!
wat gaven ze als reden?
niet accepteren en bellen. Goh u heeft een fout gemaakt. Blijf wel netjes en beleefd en doe net alsof het om een fout gaat.

Misschien is dat het ook wel. Jullie hadden immers mondeling iets anders afgesproken.

dus niet accepteren.
Is het geen vergissing? Neem eerst contact op zou ik zeggen.
Wat een eikel, als je hier in mee gaat weet hij dat hij wel meer bij jou kan 'maken'. Kom nou, dit zijn toch geen afspraken! Dat is dus effe 600 euries! pfff.
Niet doen 600 euro is een hoop geld.
Nee natuurlijk niet doen. Staan voor wat je wil hebben en anders toedeloe.
Waar was dat afrondend gesprek voor nodig als jullie het al eens waren geworden?

Of je dit moet accepteren hangt natuurlijk ook af van de omstandigheden. Hoe is je financiële situatie? Heb je een uitkering?
Natuurlijk niet accoord gaan, 300 is 300 en geen 600
@Fleurtje: Niks, geen reden! Ze deden net alsof dit bedrag het afgesproken bedrag was! En toe ik zei dat we een ander bedrag hadden afgesproken, begonnen ze over mijn geringe ervaring binnen die branche! Kan wel janken!
En het is niet zo dat je pattime gaat werken, en dat het oorspronkelijke bedrag het bruto loon obv fulltime was, en het bedrag dat nu genoemd wordt het bedrag obv het daadwerkelijke aantal uren?

(vroeg ze hoopvol)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
@Wuiles: Het afrondend gesprek was om ook kennis te maken met de vestigingsmanager, zodat hij zogenaamd ook inspraak heeft. Heb verder weinig met hem te maken, zou aan Salesmanager moeten rapporteren. Met hem had ik dus een bepaald bedrag afgesproken. Komt ie nu met 300,-- minder aan!

Terwijl hij dit bedrag opnoemde, moest hij wel blozen, dus hij weet dat dit bedrag niet klopt met het eerdere bedrag!

Zit trouwens in de WW...
Heb je gevraagd of die je ook wou tongen?

" Als ik genaaid word, wil ik zoenen ook " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@Broedkippetje: Nee, gaat om een fulltime baan van 40 uur met heel veel netwerken en borrelen in mijn eigen vrije tijd

@Mentosje: Tis echt geen vergissing, heb van het hele gesprek aantekeningen gemaakt...

Vraag mij soms af waarom ik heb gestudeerd..
Zo nou.. ik zou het niet doen en niet eens alleen om het geld. Als het zo al begint, waar eindigt het dan??
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:03:

@Wuiles: Het afrondend gesprek was om ook kennis te maken met de vestigingsmanager, zodat hij zogenaamd ook inspraak heeft. Heb verder weinig met hem te maken, zou aan Salesmanager moeten rapporteren. Met hem had ik dus een bepaald bedrag afgesproken. Komt ie nu met 300,-- minder aan!

Terwijl hij dit bedrag opnoemde, moest hij wel blozen, dus hij weet dat dit bedrag niet klopt met het eerdere bedrag!

Zit trouwens in de WW...Hoe vervelend ook, dan lag er dus nog geen concrete overeenkomst.
@Bianca: Hou niet van tongen/zoenen..
@Wuiles: Maar we waren mondeling toch overeengekomen?

Hadden zelfs al afgesproken dat ik per 1-11 zou starten.

Misschien WIL ik te graag?
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:12:

@Wuiles: Maar we waren mondeling toch overeengekomen?

Hadden zelfs al afgesproken dat ik per 1-11 zou starten.

Misschien WIL ik te graag?Er heeft nog een gesprek plaatsgevonden omdat de tweede manager inspraak heeft. Dat "zogenaamd" maak je er zelf van. Ik neem tenminste aan dat de eerste manager niet heeft gezegd dat de tweede manager geen echte inspraak heeft.
Dames, bedankt voor jullie adviezen.

Heb besloten dat ik het NIET ga doen.

Als ze nu al zo beginnen, dan belooft dat wat voor in de toekomst..

Thks allemaal!
@ caesarion

het kan ook een test zijn he, hoe diep je bereid bent te bukken

leuk met mensen omgaan is anders
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:16:

Dames, bedankt voor jullie adviezen.

Heb besloten dat ik het NIET ga doen.

Als ze nu al zo beginnen, dan belooft dat wat voor in de toekomst..

Thks allemaal!Wat zijn je alternatieven? Als ik het goed begrijp heb je nu al zeven maanden een uitkering. Misschien stel je te hoge eisen?
Heel erg lullig. Kan je ze morgen niet bellen en het uitleggen, en dat dit voor je een reden is om het niet te doen, met de vraag of er nog over te praten valt? Kleine kans dat ze nog van gedachten veranderen, maar je weet het niet. Zij moeten nu weer opnieuw een sollicitatieprocedure in gang zetten, lijkt me dat ze dat liever niet doen.
Misschien heeft salesmanager van z'n meerdere op z'n kop gekregen dat ie jou te veel zou betalen.

Ik heb ooit eens gesollicteerd, maar tijdens het 2e gesprek bleek ineens dat ik bijna de helft minder uren zou krijgen en zo werden er meer zaken teruggedraaid. Ook ik heb toen gezegd: toedeledokie, bekijk het maar. Nieuwe manager had mij van alles toegezegd, maar dat bleek toch niet te mogen van z'n meerdere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven