Voel me zo genaaid!!!
donderdag 14 oktober 2010 om 16:52
Hallo allemaal,
Ben al een tijd op zoek naar werk.
Vanmiddag had ik dus een afrondend gesprek bij een potentiele werkgever. Ik zou er dus 300,-- bruto op achteruit gaan.
Oke, geen probleem dacht ik, dat haal ik toch zo weer in.
Maar wat blijkt? Meneertje heeft nog eens 300,-- van het afgesproken bedrag afgehaald!! Voel mij zo genaaid en totaal niet serieus genomen!
Wat zouden jullie doen?
Wel of niet accepteren het nieuwe aanbod?
Ben al een tijd op zoek naar werk.
Vanmiddag had ik dus een afrondend gesprek bij een potentiele werkgever. Ik zou er dus 300,-- bruto op achteruit gaan.
Oke, geen probleem dacht ik, dat haal ik toch zo weer in.
Maar wat blijkt? Meneertje heeft nog eens 300,-- van het afgesproken bedrag afgehaald!! Voel mij zo genaaid en totaal niet serieus genomen!
Wat zouden jullie doen?
Wel of niet accepteren het nieuwe aanbod?
donderdag 14 oktober 2010 om 16:59
donderdag 14 oktober 2010 om 17:03
@Wuiles: Het afrondend gesprek was om ook kennis te maken met de vestigingsmanager, zodat hij zogenaamd ook inspraak heeft. Heb verder weinig met hem te maken, zou aan Salesmanager moeten rapporteren. Met hem had ik dus een bepaald bedrag afgesproken. Komt ie nu met 300,-- minder aan!
Terwijl hij dit bedrag opnoemde, moest hij wel blozen, dus hij weet dat dit bedrag niet klopt met het eerdere bedrag!
Zit trouwens in de WW...
Terwijl hij dit bedrag opnoemde, moest hij wel blozen, dus hij weet dat dit bedrag niet klopt met het eerdere bedrag!
Zit trouwens in de WW...
donderdag 14 oktober 2010 om 17:07
donderdag 14 oktober 2010 om 17:07
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:03:
@Wuiles: Het afrondend gesprek was om ook kennis te maken met de vestigingsmanager, zodat hij zogenaamd ook inspraak heeft. Heb verder weinig met hem te maken, zou aan Salesmanager moeten rapporteren. Met hem had ik dus een bepaald bedrag afgesproken. Komt ie nu met 300,-- minder aan!
Zit trouwens in de WW...Hoe vervelend ook, dan lag er dus nog geen concrete overeenkomst.
Zit trouwens in de WW...Hoe vervelend ook, dan lag er dus nog geen concrete overeenkomst.
donderdag 14 oktober 2010 om 17:15
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:12:
@Wuiles: Maar we waren mondeling toch overeengekomen?
Hadden zelfs al afgesproken dat ik per 1-11 zou starten.
Misschien WIL ik te graag?Er heeft nog een gesprek plaatsgevonden omdat de tweede manager inspraak heeft. Dat "zogenaamd" maak je er zelf van. Ik neem tenminste aan dat de eerste manager niet heeft gezegd dat de tweede manager geen echte inspraak heeft.
@Wuiles: Maar we waren mondeling toch overeengekomen?
Hadden zelfs al afgesproken dat ik per 1-11 zou starten.
Misschien WIL ik te graag?Er heeft nog een gesprek plaatsgevonden omdat de tweede manager inspraak heeft. Dat "zogenaamd" maak je er zelf van. Ik neem tenminste aan dat de eerste manager niet heeft gezegd dat de tweede manager geen echte inspraak heeft.
donderdag 14 oktober 2010 om 17:23
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 17:16:
Dames, bedankt voor jullie adviezen.
Heb besloten dat ik het NIET ga doen.
Als ze nu al zo beginnen, dan belooft dat wat voor in de toekomst..
Thks allemaal!Wat zijn je alternatieven? Als ik het goed begrijp heb je nu al zeven maanden een uitkering. Misschien stel je te hoge eisen?
Dames, bedankt voor jullie adviezen.
Heb besloten dat ik het NIET ga doen.
Als ze nu al zo beginnen, dan belooft dat wat voor in de toekomst..
Thks allemaal!Wat zijn je alternatieven? Als ik het goed begrijp heb je nu al zeven maanden een uitkering. Misschien stel je te hoge eisen?
donderdag 14 oktober 2010 om 17:26
Heel erg lullig. Kan je ze morgen niet bellen en het uitleggen, en dat dit voor je een reden is om het niet te doen, met de vraag of er nog over te praten valt? Kleine kans dat ze nog van gedachten veranderen, maar je weet het niet. Zij moeten nu weer opnieuw een sollicitatieprocedure in gang zetten, lijkt me dat ze dat liever niet doen.
donderdag 14 oktober 2010 om 17:30
Misschien heeft salesmanager van z'n meerdere op z'n kop gekregen dat ie jou te veel zou betalen.
Ik heb ooit eens gesollicteerd, maar tijdens het 2e gesprek bleek ineens dat ik bijna de helft minder uren zou krijgen en zo werden er meer zaken teruggedraaid. Ook ik heb toen gezegd: toedeledokie, bekijk het maar. Nieuwe manager had mij van alles toegezegd, maar dat bleek toch niet te mogen van z'n meerdere.
Ik heb ooit eens gesollicteerd, maar tijdens het 2e gesprek bleek ineens dat ik bijna de helft minder uren zou krijgen en zo werden er meer zaken teruggedraaid. Ook ik heb toen gezegd: toedeledokie, bekijk het maar. Nieuwe manager had mij van alles toegezegd, maar dat bleek toch niet te mogen van z'n meerdere.