Vroeger was alles beter
vrijdag 15 oktober 2010 om 21:44
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:37
Nu ik er over na zit te denken was er volgens mij bij mij in de klas maar 1 jongen wiens ouders gescheiden waren. 2 indonesische jongens. Geen tussenschoolse opvang of bso. Nooit zo over nagedacht. Ben trouwens wel blij dat ik leef in een tijd waarin al die voorzieningen wel zijn. Ik zou als huismoeder niet gelukkig zijn. Mijn kinderen vinden het meestal prima om naar het kdv te gaan. Soms willen ze liever thuis blijven. Maar ja, dan hebben ze pech die dag.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:38
quote:lavendelbloem schreef op 15 oktober 2010 @ 22:36:
[...]
Ja wat deden jullie dan? Ik speelde veel met mijn poppen en de buurkinderen. Het gekke is, dat ik me volgens mij niet vaak verveelde alleen de zondag was wel eens saaiIk woonde dus in een nieuwbouwwijk en speelde cowbowtje in de blub modder. Ik speelde met poppen, dweepte met John Travolta, tekende en las stapels met boeken.
[...]
Ja wat deden jullie dan? Ik speelde veel met mijn poppen en de buurkinderen. Het gekke is, dat ik me volgens mij niet vaak verveelde alleen de zondag was wel eens saaiIk woonde dus in een nieuwbouwwijk en speelde cowbowtje in de blub modder. Ik speelde met poppen, dweepte met John Travolta, tekende en las stapels met boeken.
Later is nu
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:40
quote:Very Cherry schreef op 15 oktober 2010 @ 22:34:
Wat een allochtonenplaag B Bij mij zat 1 Chinees op de hele basisschool, en wij zijn ongeveer even oud.
Maar goed; dat was Eindhoven he, platteland, misschien scheelt dat.
Wij kregen in de zesde een jongen uit Limburg in de klas.
Limburg! Dat was nog nóóit vertoond.
Wat een allochtonenplaag B Bij mij zat 1 Chinees op de hele basisschool, en wij zijn ongeveer even oud.
Maar goed; dat was Eindhoven he, platteland, misschien scheelt dat.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:41
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:42
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:43
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 oktober 2010 @ 22:41:
[...]
Ja-ha! Scheelde je zo maar tien minuten elke dag; je schoor gewoon niets. Nu moeten je benen, je oksels én je kruis kaal.Maar daar staat tegenover dat je wel een dik uur met je (hoofd-)haar bezig was (en jij doet al dat haar in 10 minuten )
[...]
Ja-ha! Scheelde je zo maar tien minuten elke dag; je schoor gewoon niets. Nu moeten je benen, je oksels én je kruis kaal.Maar daar staat tegenover dat je wel een dik uur met je (hoofd-)haar bezig was (en jij doet al dat haar in 10 minuten )
Later is nu
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:43
quote:w00t schreef op 15 oktober 2010 @ 22:40:
[...]
Wij kregen een echte allochtoon.
Uit Frankrijk!
Die arme jongen leerde eerder Fries en dialect dan Nederlands en is tot op heden nooit meer helemaal normaal geweest.
[...]
Wij kregen een echte allochtoon.
Uit Frankrijk!
Die arme jongen leerde eerder Fries en dialect dan Nederlands en is tot op heden nooit meer helemaal normaal geweest.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:44
quote:dreamer schreef op 15 oktober 2010 @ 22:43:
[...]
Maar daar staat tegenover dat je wel een dik uur met je (hoofd-)haar bezig was
Zo, écht wel!
Föhnen, touperen, krultangen, weer touperen, nog eens krullen......... maar dan hád je ook wat!
[...]
Maar daar staat tegenover dat je wel een dik uur met je (hoofd-)haar bezig was
Zo, écht wel!
Föhnen, touperen, krultangen, weer touperen, nog eens krullen......... maar dan hád je ook wat!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:45
Op woensdagmiddag zwijmelen voor Hans van der Togt.
Op zaterdagochtend (zakgeld !!! een kwartje !!!) naar de Jamin fietsen.
Blikspuit, elastieken, stoepbal, zwemmen, fietsen.
Fikkie stoken met een oude krant en een vergrootglas in het fietsenhok van school.
Met mijn zakmes takken mooi schoon snijden.
Op zaterdagochtend (zakgeld !!! een kwartje !!!) naar de Jamin fietsen.
Blikspuit, elastieken, stoepbal, zwemmen, fietsen.
Fikkie stoken met een oude krant en een vergrootglas in het fietsenhok van school.
Met mijn zakmes takken mooi schoon snijden.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:46
quote:Christiana schreef op 15 oktober 2010 @ 22:42:
En internaten bestaan al heel lang, zelfs mijn oma heeft er op gezeten, en dat was rond 1918!
Allochtonen hadden wij dan weer niet op het internaat, wel op de middelbare school waar ik zat (wij gingen dan ook naar een "gewone"school). Woonde overigens in de Randstad.Ik heb hele erge zin alle internaten in mijn buurt op te noemen, nu. ( al zijn de meesten gesloten, volgens mij )
En internaten bestaan al heel lang, zelfs mijn oma heeft er op gezeten, en dat was rond 1918!
Allochtonen hadden wij dan weer niet op het internaat, wel op de middelbare school waar ik zat (wij gingen dan ook naar een "gewone"school). Woonde overigens in de Randstad.Ik heb hele erge zin alle internaten in mijn buurt op te noemen, nu. ( al zijn de meesten gesloten, volgens mij )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:46
quote:lavendelbloem schreef op 15 oktober 2010 @ 22:01:
[...]
Ik ben zo'n doos die vind dat ik er altijd voor de kinderen moet zijn, maar het aan de andere kant zonde zou vinden om niets met mijn opleiding te doen (en mijn werk ook gewoon heel leuk vind).En ik kan me voorstellen dat als je de hele dag op school hebt gezeten, je misschien liever thuis bent of liever speelt met kinderen die je zelf uitzoekt.
Dan heeft mijn kind kennelijk een slechte moeder aan mij, want ik vind werken doorgaans leuker dan thuiszitten
Gelukkig voor mijn kind vindt ze andere mensen minstens even boeiend, zo niet boeiender dan dat eeuwige gezicht van haar moeder. Dus vermaakt ze zich opperbest (en heeft leuke vriendjes daar).
Zonde voor jou dat je er zo over denkt eigenlijk. Want dat maakt het werken (wat je in principe leuk vindt toch?) er niet leuker op. En thuis zijn dan misschien ook niet eens, want schuldgevoel.
[...]
Ik ben zo'n doos die vind dat ik er altijd voor de kinderen moet zijn, maar het aan de andere kant zonde zou vinden om niets met mijn opleiding te doen (en mijn werk ook gewoon heel leuk vind).En ik kan me voorstellen dat als je de hele dag op school hebt gezeten, je misschien liever thuis bent of liever speelt met kinderen die je zelf uitzoekt.
Dan heeft mijn kind kennelijk een slechte moeder aan mij, want ik vind werken doorgaans leuker dan thuiszitten
Gelukkig voor mijn kind vindt ze andere mensen minstens even boeiend, zo niet boeiender dan dat eeuwige gezicht van haar moeder. Dus vermaakt ze zich opperbest (en heeft leuke vriendjes daar).
Zonde voor jou dat je er zo over denkt eigenlijk. Want dat maakt het werken (wat je in principe leuk vindt toch?) er niet leuker op. En thuis zijn dan misschien ook niet eens, want schuldgevoel.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:47
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:49
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 oktober 2010 @ 22:45:
[...]
39 en een half?
Zéséndértig nog maar, jonge blom dus.
Met het lijf van een tachtigjarige en de geest van een pubert maar daar hebben we het niet over, leeftijd is daar een mooi gemiddelde van toch?
Niet gaan narekenen want het klopt vast niet.
[...]
39 en een half?
Zéséndértig nog maar, jonge blom dus.
Met het lijf van een tachtigjarige en de geest van een pubert maar daar hebben we het niet over, leeftijd is daar een mooi gemiddelde van toch?
Niet gaan narekenen want het klopt vast niet.
vrijdag 15 oktober 2010 om 22:49
quote:Marahbloem schreef op 15 oktober 2010 @ 22:43:
Niet alles gelezen, maar God ja, bij ons in de straat woonde een sleutelkind en die vonden wij ontzettend zielig gewoon.Heerlijk vond ik het (nadat we onze ouders gevraagd hadden of oma alsjeblieft niet meer hoefde te komen, want wij vonden het zo sneu, dat ze maar steeds alleen bij ons thuiszat, terwijl wij overal en nergens speelden)
Niet alles gelezen, maar God ja, bij ons in de straat woonde een sleutelkind en die vonden wij ontzettend zielig gewoon.Heerlijk vond ik het (nadat we onze ouders gevraagd hadden of oma alsjeblieft niet meer hoefde te komen, want wij vonden het zo sneu, dat ze maar steeds alleen bij ons thuiszat, terwijl wij overal en nergens speelden)
Later is nu