eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
He, wat fijn om zulk goed nieuws te lezen op de vroege woensdagochtend.

Ik heb veeeel te lang op niet iedereen gereageerd. Sorry daarvoor. We hebben een lekkere grote club en soms ben ik halverwege met reageren en dan moet ik weer wat anders.

Maar goed, hoe gaat het met onze enige ECHTE Future Maman Wolfje. Volgens mij moest je nog vanalles en nog wat aanschaffen, toch? Of loop ik nu achter? 2008 komt steeds dichterbij en dan komt Wolvinnetje ook steeds dichterbij... Wanneer ga je met verlof, is dat al bekend?

Britje, had al geschreven op gmail als reactie wat je daar had bericht. Maar hier; wat ben je inderdaad sportief. Lekker zwemmen!! En goed dat je man ook zo goed zwemt (is dubbelzinnig!!!!)

Pareltje, meisje, wat heb jij het druk de laatste tijd. Wel fijn dat je af en toe je virtuele gezicht laat zien, hoor!! En geeft niks dat je dan niet uitgebreid reageert, we willen gewoon weten hoe het met je gaat!!

Dat vind ik namelijk zo jammer van Yasmine en Hartje. Ben zo benieuwd hoe het met hun is. Het is natuurlijk absoluut geen verplichting om te posten, maar ben dan gewoon bezorgd of het allemaal wel goed gaat met ze. Ik hoop het maar!!!

Herah, volgens mij heb ik jou ook al een paar dagen niet gezien!!! Maken jij, Mim en Luum er een triobevalling van? Zou wat zijn, zeg!!!

Klaver, wat heerlijk dat je cadeautjes en kaartjes krijgt. Wordt het allemaal nog echter van, he? Hartverwarmend vond ik dat, hoe iedereen meeleeft en blij is dat er een kindje komt.

Jusa, hoe gaat het met jou?? Hoe voel je je? Heb je een goed gevoel over poging nummer 2?

Soep en Jules, even lekker praktische zaken: wij hebben pampers; bevallen heel goed. Prinsesje gebruikt keurig 6 luiertjes per dag. Nog nooit doorgelekt, ook niet als ze 's nachts na tig uren een superzware luier heeft. Ze poept maar 1 keer in de 3 a 4 dagen en dan heeft ze ont-zet-tend veel poep in de luier. Het blijft allemaal in de luier, ongelooflijk. Ik ga dus voorlopig niet proberen met andere luiers. Babydoekjes; zwitsal geprobeerd, te geparfumeerd, Super de Boer, te geparfumeerd. Pampers bevalt prima. Dus ook de billendoekjes van pampers worden hier gebruikt. Ze vegen ook erg goed. Met zo'n poepluier heb ik maar 4 tot 5 nodig, terwijl ik het gevoel had met die andere doekjes te blijven vegen.

KV; Nutrilon standaard. Onze kraamhulp (ook lactatiekundige) adviseerde, als er geen allergieen in de directe familie voorkomen, eerst de standaard te gebruiken, maar ik weet niet meer waarom... Als je zelf gaat proeven trouwens... die hypo-allergeen schijnt echt smerig te smaken en de standaard is wel 'lekker'. Maar ja, dat boeit die kleintjes niet heb ik gehoord. BV schijnt ook erg lekker te zijn. Iemand dat van zichzelf geproefd??? Ik vind dat zo'n vies idee, maar van de andere kant... waarom niet, je kleintje drinkt het ook.
Hier kom ik nog op terug
Ooooo daar ben je al, Herah!!!!
Hier kom ik nog op terug
Ja, we schreven ongeveer tegelijk geloof ik... Ik blijf me netjes melden hoor! Hier gebeurt echt nog he-le-maal niks (behalve dan af en toe wat harde buiken, maar dat zegt niks)! Die kleine blijft vast nog even lekker zitten...

Na het goede nieuws van Luum ben ik wel benieuwd hoe het met Mimmie is...
Luum gefeliciteerd! Wat een schatje. En nu zijn er precies evenveel jongetjes als meisjes geboren geloof ik. Daar gaat Mimmie dus zeker verandering in brengen. Ben benieuwd!

Helemaal goed die nieuwe titel (moest wel even zoeken).

Vanmiddag weer nieuw gisp voor mannetjes been. Net lekker in badje geweest. Hoop dat de dokter weer tevreden is!

Voor degene die het vroeg. Spruw is niet ernstig, meeste kindjes krijgen het in meer of mindere mate. Gaat vanzelf na 3-6 weken weer over, maar als je er last van hebt (zoals ik pijnlijke tepels) krijg je zalf. Te herkennen aan wit tongetje dat met gaasje/wattenstaafje niet schoon wordt (niet te verwarren met melk, dat gaat er wel af). En rode billen kunnen ze er ook van krijgen (en als dat te erg wordt, wordt het pijnlijk.

Wat ik in zijn mondje moet smeren is kleverig en dat vind mannetje niet leuk, ik vind dat eerlijk gezegd zieliger dan het gips beentje. Ik hoop dat het over een paar dagen helemaal weg is, dan nog twee dagen smeren en is dat ook weer achter de rug.

Groetjes,

Plieno
Herah, waarschijnlijk ben jij wel de volgende! Kan me haast niet voorstellen dat Mimmie niet ook bevallen is! Spannend!!!!!

KQ, ik sluit me volledig aan bij jou gedachte! Leuk als mensen laten weten hoe het met ze is, zonder verplichting om vaak te schrijven. Ben ook zo benieuwd hoe het met hartje en yasmine is!

Bij ons in de familie (vooral bij mij zelf) komt exceem voor. Dus bij ons meteen aan de hypoallergeen. Ik gebruik nu die van Kruidvat. Schijnt hetzelfde te zijn als Nutrilon (er is een hele rechtszaak geweest waarin Nutricia Kruidvat aanklaagd dat ze de samenstelling van Nutricia hebben gestolen). Ik heb er dus wel een goed gevoel bij en het scheelt enorm in prijs!

En over de luiers:

Ik ben op dit moment ook nog het meest tevreden over Pampers, al hoewel ik die van het kruidvat ook wel vind gaan.

Doekjes:

Die van zwitsal en natusan geprobeerd. Vind ze beide wel lekker vegen, maar ze kleven zo aan elkaar! Is dat bij die van pampers ook? Je trekt er zo een hele reeks uit! Onze kleine heeft trouwens wel 4 keer per dag een poepbroek. Ligt aan de fv, maar ook aan z'n papie en mamie... die hebben beide ook een stoelgang waar menigeen jaloers van wordt!

De kleine heeft vanacht een zeer onrustige nacht gehad. Waarschijnlijk omdat we over zijn gegaan op andere voeding. Ik las op internet dat je dat beter geleidelijk kunt doen. Wij hebben dus ineens de gehele voeding omgegooid. Ach ja, dan is ie er ook het snelst doorheen denk ik dan maar (we kunnen het nu toch niet meer veranderen..., volgende keer, mocht dat nodig zijn, dan zullen we dat wel doen).

Vandaag bij CB geweest. De kleine is bijna een kilo aangekomen in 2 weken! Lang leve de fv!

Doei, liefs Jules
Plieno, heb jij ook last van je tepels? Slaan die ook wat wit uit?
Waaaat??? 1 kilo in 2 weken, halleluja, das veul (lijkt mij of niet?) Jules; goed gedaan.

Over die doekjes: dat is dus bij pampersdoekjes niet zo, vind ik. Zeer irritant als je er zo een hele reeks uittrekt. Dan ben je er snel doorheen. Die van Natusan vind ik inderdaad ook wel lekker; die hadden mijn schoonouders (ja, 6 kleinkinderen dus die hebben van alles op voorraad...) ook, ook niet zo sterk ruikend.

Jammer dat die kleine zo onrustig is geweest Jules; hopelijk is ie er snel overheen!!!

Herah; dus nog alles rustig. Nou, jouw kleintje mag ook inderdaad nog best even blijven zitten. Volgens mij spant Plieno de kroon qua aantal weken en dan bedoel ik dus dat ze met 38 weken het vroegste is bevallen van ons allen tot nu toe. (Daar heb ik toch gelijk in?)

Ga nu even bewegen op de crosstrainer, daar ben ik langzaam weer mee begonnen. Vandaag een kwartier 'rustig lopen'. Goed, he???

O ja, lief dat jullie niet zagen dat ik wat extra kilo's meezeul, maar ik had dan ook niet de juiste foto gestuurd zag ik later. Die kilo's zitten op mijn buik en helaas zie je die echt wel. Maar nu nog maar drie kilo te gaan!
Hier kom ik nog op terug
Jaaaaaaaaa, Mimmie is bevallen van een dochter, zie gmail!!!!!!!!!!!!

Woehoehoe, gefeliciteerd met jullie dochter Mimmie en Mimman en Minimimmie!!
Hier kom ik nog op terug
Hoera, blij baby-nieuws, even bijlezen, hoor!
anoniem_27264 wijzigde dit bericht op 28-11-2007 15:30
Reden: had niet verder gekeken dan mijn neus lang was
% gewijzigd
KQ: jij zit hetzelfde te doen als ik nu, overal op reageren. Ik weet van gekkigheid niet wat ik moet doen, ga nu eerst de tabel maar even aanpassen. Van Mimmie staat er geen geboortedatum, of ben ik nu gek?
En de meiden staan voor en dat blijft ook wel even zo! Van Parel en Klaver weten we het niet, nu moeten Bri, Jusa en Lily wel snel zwanger worden, willen de knullen nog een kans hebben!
Wow! Nog een meisje erbij! Gefeliciteerd Mimmie en man!! Hoop dat jullie gauw naar huis kunnen! Jippie, geniet er lekker van!

Ja, inderdaad, veel meisjes zeg! Wordt tijd voor wat jongens erbij!!
Heuh, ik ben een regel van de tabel vergeten, doe ik later, het is een beetje hectisch vanmiddag!
Hieperdepiep Hoera! Weer 2 meiden erbij!! Lumiere en Mimmie, van harte gefeliciteerd met jullie dochters! Zaten al met smart op een berichtje van jullie te wachten!

KQ: Heb je een crosstrainer thuis? Zou er ook wel eentje thuis willen hebben, moet het sporten nu beperken tot de weekenden omdat onze sportschool helaas geen kinderopvang heeft. Ben dus nu op zoek naar een andere. Af en toe ga ik wel een stukje hardlopen 's avonds en ik merk dat mijn conditie nu weer met sprongen vooruit gaat!

Jules: Zooo, 1 kilo in 2 weken aangekomen?! Kalissa is nu pas een kilo aangekomen sinds haar geboorte! Kilo in 6 weken dus... Krachtvoer die fv!

Plieno: En, was de dokter tevreden over het voetje?

Herah: Nu is het jouw beurt!!! Spannend!

Jusa: Hoe was je weekendje weg?

Vandaag lekker naar buiten geweest, lekker een stuk met de hond van mijn ouders gelopen. Voor het eerst met de draagzak. Was leuk, Kalissa heeft voornamelijk geslapen, dus ik denk dat ze wel lekker zat in dat ding. Wist niet goed wat ik haar aan moest doen, en heb besloten dat een kledingstuk extra genoeg moest zijn. Heb haar dus een maillot aangedaan onder haar broekje en een extra vest onder haar jas. Was prima, voelde niet koud aan.

Daarna kwam een vriendin langs die nu 5.5 maand zwanger is. Heb haar mn zwangerschaps spullen gegeven als boek over bevalling en wat positiekleding, heb er nu toch niks meer aan.

Mis het zwanger zijn af en toe wel, zeker als ik haar net met mooi zwanger buikje zag, en gister bij de vk tussen al die dikke buiken zat. Voornamelijk mis ik de blijde afwachting, spannend wat er allemaal komen gaat! Vond het echt een hele leuke tijd!
Joepie! Mimmie ook een dochter! Gefeliciteerd aan de familie mimie!

Ja, en die gozer van mij is een lekkere dikkerd! Ik ben zo blij met die ene kilo. Ik weet nu zeker dat ik de goeie keuze heb gemaakt door op fv over te stappen! Maar nu moet het wel even stoppen, anders weegt ie over een maand 9 kilo... (zoiets als een peuter ). Die mevrouw van het CB kon niet geloven dat hij in twee weken zoveel was aangekomen!

KQ, wil ook wel een crosstrainer thuis. Goed van je dat je al lichtelijk bent begonnen. En dat nog wel na een keizer snee! Petje af!

En blond, hardlopen gaat dus goed! Ik wil ook wel weer beginnen. Hoe wist jij dat je lichaam er klaar voor was? Ik heb soms het gevoel dat ik het best wel weer zou kunnen oppakken.

Nou, ik ga lekker eten koken en wie weet tot later!

Liefs Jules

PS. soep, soms zit ik ook zo op iedereen te reageren, van gekkigheid niet meer wetende wat te doen!
Mimmie!

Ik ga NU naar gmail om te kijken wat voor prachtig kind jij op de wereld hebt gezet!

Vandaag gewinkeld met mijn moeder en mijn mannetje.. Wat gezellig maar ben nu wel moe.

Hoop vanavond nog te reageren maar anders morgen!

xxx jessel
de babyboom van deze week is op gang gekomen!!! nog een meisje erbij, gefeliciteerd mimmie en mimmieman me jullie minimie !!!!

kga gauw even naar de gmail voor meer info te lezen

fijne avond meiden, kga vanavond lekker bankhangen en mutsen

(heb net een appeltaart de oven in geschoven) na 2 avonden intensief sporten is het nu de hoogste tijd om te relaxen!!!!!
Mimmie, gefeliciteerd met jullie dochter (mooie naam!). Hopelijk ben je snel weer thuis en gaat het allemaal goed. Tot later!

Mannetje heeft nieuw gips (kleur mocht ik kiezen, natuurlijk blauw!).

Resultaat van afgelopen week was weer boven verwachting. Voetje is bijna recht. Hij krijgt over twee weken nog 1 keer gips en dan wordt zijn spalk aangemeten, die krijgt hij dan voor de kerst. En die spalk waarschijnlijk maximaal een half jaar (maar kan natuurlijk altijd anders worden).

Wij zijn er blij mee!

Ik ga er vandoor, het is weer voedertijd..
Jessel, lekker dat winkelen! Was dus te doen? Hoe doe jij dat met bv geven. Durf jij dat zo in het openbaar?

Bri, aan het genieten van je appeltaart? Groot gelijk hoor! Je hebt genoeg calorietjes verbrand!

Oh Plieno, wat een goed nieuws! Echt fijn om te horen. En leuk dat jullie de kleur mogen kiezen. Is dat elke keer zo geweest?
Jesseltje, wat lekker dat je gewinkeld hebt!! Wat heb je gekocht? Ook alweer kleren voor jezelf? Vermoeiend he, winkelen? ;))

Plieno, joepie!! Voetje alweer bijna recht!!! Wat fijn, zeg! En stoerrrrr zo'n blauw gipsje.

Bri, hmmmm lekker zo'n appeltaart.Ben de laatste alleen maar speculaas en kruidnoten aan het eten. Maar zo'n appeltaartje zou er wel in gaan. Nou ja, een stukje dan, he?

Blond en Jules. Ja, wij hebben een crosstrainer thuis en ik ben daar superblij mee. Houd namelijk van hardlopen, maar niet als het donker is of regent en eigenlijk vind ik het zo midden in de stad waar wij wonen ook niet zo ideaal om hard te lopen tussen al die mensen. En die paar keer dat we naar het bos gaan... Gisteren tien minuten gedaan, dus geen kwartier. Vandaag dus maar een kwartier doen.

En......tadadadadadadadaaaaaaaaaaaaaaaa... ons moppie heeft vannacht geslapen van 12 uur tot 7 uur 's ochtends!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vannacht heeft ze wel wat geprutteld en moest ik af en toe haar speentje weer in doen, maar dat kon ik half slapend doen. En vanochtend werden we echt wakker van de wekker. Ik was helemaal verbaasd en blij natuurlijk.

Tot 12 uur was ze trouwens wel 4 uur wakker en leek ze onverzadigbaar, ze bleef maar honger houden; dat was dan wel weer een pittige 4 uur... echt boos huilen van de honger. Mama's borsten waren leeg, dus hup kunstvoeding gegeven. Heeft ze uiteindelijk 120 ml van gehad, verdeeld over 2 uur voeden (arme vriend, want dat mocht hij dus doen, terwijl ik probeerde te slapen vanaf 10 uur) en daar heeft ze dus zo lang op geslapen.

Zou dit het begin zijn van een ander ritme...? We zullen het zien! En borstvoedingsmaffia: wat ben ik blij met kunstvoeding!!! Zo, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Vanochtend heeft ze weer heerlijk van mijn borsten gedronken en had ze uiteraard weer meer dan genoeg aan mijn borsten, prima dus.

Blond, wat fijn dat Kalissa weer minder huilt. Waarom kun je 's avonds trouwens niet naar je favo sportschool?

Wat hebben jullie trouwens allemaal aan kraamcadeautjes gekregen? Wij hebben echt zooooooveel kleertjes gekregen en slofjes trouwens ook. Ze heeft echt een veel uitgebreidere kledingcollectie dan haar moeder. Heel veel in maat 62 en ook nog behoorlijk wat in maat 68. Dus ik hoef voorlopig niet voor haar te shoppen. Van mijn zus heb ik namelijk ook nog haar mooiste meisjeskleertjes van haar dochtertje gekregen.

Gelukkig allemaal leuke kleertjes trouwens. Is toch zonde als je iets krijgt wat je echt niet leuk vindt!

Dit weekend weer veel kraamvisite. Gelukkig voel ik me steeds fitter dus begin de visite ook steeds gezelliger te vinden, hihi. In het begin dacht ik alleen maar; "ik hoop dat ze zo weer weg gaan".

Wat grappig dat er nu zoveel meisjes in ons topic geboren worden. Leuk hoor, al die vriendinnetjes. Heel vluchtig zag ik dat in het novembertopic ook zoveel meisjes zijn geboren!

Van de zwangerschapsgym is nu iedereen bevallen, maar daar zijn juist heel veel jongetjes geboren.

Nou, ik ga eens even een wasje doen.
Hier kom ik nog op terug
Hmmmm, wat gebruik ik trouwens vaak het woord 'trouwens'
Hier kom ik nog op terug
Ha meiden!

KQ: hier ook een meisje dat heeft doorgeslapen, van half 12 tot half 7! Ze kwam zelf, vlak voor de wekker. Echt zo heerlijk. Alleen heb ik nu volgens mij hoofdpijn van het lange slapen. Ik word zelf nog af en toe wakker en dan denk ik: ah, blijf ajb slapen. En dat doet ze braaf.

Oh, ze is wakker, ik ga haar in bad doen. Zit ik net lekker hier... Nou ja, tot later dan maar!
He meiden,

Even een spoedberichtje tussendoor.

Net naar het CB geweest. Mannetje was keurig gegroeid en weeg nu 4200 g!

Goed he?!

Slechte nieuws is dat ze een hartruis hebben gehoord.

Meteen naar mijn eigen werk gebeld en vanmiddag kan ik terecht bij de kinderarts.

Meestal stelt zo'n ruis niet zoveel voor maar ik ben toch wel erg ongerust nu!

Post later met meer nieuws!

xx jessel
Jeetje Jessel, wat schrikken!!! Veel sterkte bij de kinderarts!!!

He Soepie, wat hebben onze meisjes dan een goede nacht gehad! Zou het in de lucht zitten? Volle maan ofzo of juist niet?
Hier kom ik nog op terug
Oei Jessel: sterkte met je mannetje! Meestal is dat inderdaad geen probleem, mijn vriend had er ook een en is een grote sterke beer zonder hartruis.

KQ: ik zie dat je had gereageerd bij het kruidvattopic. Ik kan er echt wel weer om huilen, hoe sommige mensen reageren. Nuancering hebben ze echt nog nooit van gehoord. Maar goed, ik heb een blije baby. Ik hoop dat dat voorlopig in de lucht blijft hangen, dat doorslapen, zal ik naar de anderen ook even wat lucht toewaaien? Wat balen dat je meisje zo wilde drinken en dat je borsten leeg waren. Merk je nu dat je meer gaat aanmaken, of niet?

Mijn voordeel: ik ben bijna van de zoogcompressen af...

Wij hebben zo onwijs leuke cadeaus gekregen! Veel kleertjes, maar ook boekjes van verschillende strekkingen, speeltjes, sieraadjes, echt super allemaal. Er zit maar een shirtje bij wat haar gewoon niet gaat staan, is een leuk, stoer shirt, maar de kleuren maken haar bleek. Ik zal het wel aan doen, gewoon een dagje thuis. We hebben alle maten gekregen, ook al 74/80. Ben benieuwd wat ik bij moet kopen straks.

Plieno: het klinkt voorspoedig, zoals het bij je mannetje gaat. Je klinkt zelf echt al veel ontspannener dan even geleden, toen je het net hoorde. En blauw is reuzestoer natuurlijk!

Bri: hoe was het op de bank? Lekker man, zo sporten, slaap je zo lekker van.

Jules: allemachtig! lekker gezond, jouw kereltje. Fijn he, als ze zo groeien.

Blond: ik mis het zwanger zijn ook wel een beetje, we hebben het al vaak over een tweede (neeee, niet nu, eerst verhuizen en bijkomen en afvallen), we kunnen het ons niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger zal zijn. Raar is dat. Jij wilde het toch bij Kalissa houden, schreef je ooit? Je hebt haar goed aangekleed, hoor, in de draagzak. Dat zeggen ze ook, niet teveel laagjes en niet onder je jas. Tenminste, dat staat bij de draagdoek die ik heb. Wil ik ook wel, met haar in de draagdoek naar buiten, maar ik ben nog te slap, dus ik wandel lekker achter de wagen.

KQ: hoeveel wil jij afvallen? Je moet nu natuurlijk uitkijken met je bv nu. Ik ben nog 4 kilo af van mijn startgewicht, maar daarna wil ik er nog 10 kwijt. Ik heb sinds de bevalling amper nog gesnoept, heb er weinig behoefte aan. Denk dat ik afgekickt ben van de suikers, hoera!

Ego:

De doekjes van Zwitsal bevallen me wel, soms plakken ze inderdaad, meestal niet. Pampers heb ik net weer groot ingeslagen, lekker in de aanbieding. Voorlopig doekjes genoeg (ook aanbieding), dus ik zit wel goed.

Gisteren zijn we naar het CB geweest, ze is nu 54 cm en weegt 4580 gram. Keurig, met haar gewicht zit ze +1 boven de gemiddelde curve. Prima meisje dus, en wij ons maar zorgen maken over haar gewicht. Volgende week vrijdag laat ik haar weer wegen. We hadden echt een superrelaxte arts, nam ruim de tijd, was heel ontspannen, echt super! Meisje doet het goed volgens hem, dus wij zijn blij. Je ziet het ook aan haar, behalve als ze ligt te poepen, dan loopt ze rood aan, dus dat hou ik even in de gaten. Ze poept wel regelmatig, dat scheelt.

Gisteren heb ik zelf weer auto gereden, ben in mijn eentje naar de prenatal gegaan. Echt fijn was dat, en auto rijden (ben ik dol op) en even alleen snel weg. Was wel blij dat ik weer thuis was, miste haar snel weer. Heb een tummy tub gekocht, dat gaan we zondag even proberen. Domme vraag: hoe til je haar in dat ding? Ik weet nu van jullie hoe je haar moet vasthouden, maar hoe komt ze er in? Heb nog een jurkje gekocht, ik had een maillot maat 56 gekregen van mijn moeder, maar had geen jurk. Goed excuus om kleren te kopen dus, haha. Er hangen zoveel leuke dingen, ben maar snel weer weggegaan.

Verheug me erg op morgen en overmorgen: morgen naar de schoonheidsspecialiste, leuke collega's op visite, vriend vrij en zaterdag gaan we met de auto weg. Nog tips waar je aan moet denken om mee te nemen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven