Ik ben zo bang... deel 6

14-10-2010 18:04 2993 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van tomaatautootjes tot babies, van borstreconstructies tot bloeddrukkastjes, van verdwijnacts tot wasserette-ervaringen: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Het vorige deel: Ik ben zo bang... deel 5
Goedemorgen!

En... wat gaat deze dag jullie brengen?

Hier niet zo veel. Er moeten kasten gevuld worden met voer. En voor de rest doe ik nog steeds rustig aan. Er moet veel voer en drank komen, dus Norman mag straks mee voor het betere sjouwwerk. Nu zijn ze naar de voetbal.

Het is fakaansie hier!

BelleBo, ben je een beetje uitgerust? Nah ja, uitgerust zal je je voorlopig niet voelen. Maar misschien dan iets meer dan gisteren?
Goedemorgen lieve Bo,

Heb je goed kunnen slapen? het zal toch wel weer even slikken zijn, alwéér zo'n verandering, je wordt geleefd bah.

Ik hoop dat je ook blij kunt zijn, met het weekje rust. Zo erg als je eraan toe was verleden week dat wil je ook niet...

Lieve meiden allemaal een fijne zaterdag gewenst, tot vanmiddag, ik ben vrij en ga zo even samen met man de stad in.
Hoi Norre! lekker tegelijk posten hier..........wat fijn fakaansie zeg!

maakt dat de tent niet juist drukker? kindjes vrij, maar man ook?

Hoe gaat het met je? is het nog steeds die griep die je parten speelt? met al de pech, die je al steeds hebt gehad, kan je er een vermoeidheidssyndroom niet bij gebruiken.
Good morning,

de prik van de dag weer achter de rug, dus de dag kan beginnen.

Ro is helpen klussen bij een vriend, ik heb even het rijk alleen en dat isheerlijk :-)

Het regent hier pijpestelen, dus ik zit met twee modderballen die in en uit willen lopen steeds, maar ze blijven nu maar even buiten want ik blijf dweilen!

De moeheid is dus inderdaad moeheid met een reden, en dat stelt me dan wel gerust. Ik kreeg net de resultaten van het bloedprikken thuisgestuurd en de markers zijn toch weer licht gestegen, dus ik weet even niet meer zo goed hoe nu verder. Maandag bel ik de professor en ik wil hem dan wel even spreken.

Phoehee, inderdaad, als ik volgende week geen chemo heb voel ik me in het weekend zeer zeker beter dan de afgelopen tijd! Dus dat is erg fijn :-)

Nu even lekker de was doen, filmpje kijken, beetje breien.
Toch kut dat de markers blijven stijgen. Geniet nu maar van je weekje extra rust Bootje. Dat heb je nodig. Lekker hé als je man even weg is. Ik dacht dat ik alleen maar die tic had.

Ben heel even thuis om de hondjes uit te laten. Ik moet zo weer terug naar Scouting om me om het avondeten te gaan bekommeren. Spaghetti dus wel makkelijk om voor 50 man te maken. Het blijkt wat het eten betreft jaren al een zooitje te zijn. Dus ze zijn erg blij dat ik er weer ben. Ik heb thuis geslapen, maar er sliepen een man of 20 bij Scouting. Nu heb ik ze om 8 uur netjes wakker gemaakt, zonder pannendeksels of scheepsbellen, (wat normaal is) maar alleen maar met een zachtjes goedemorgen. En direct daarop wel alle TL lampen fel aan. Nu ze waren wel meteen wakker. Het ontbijt stond klaar en dat waren ze niet meer gewend. Dus luxe. Ik heb van tien tot half één 150 pannenkoeken staan bakken, tussendoor nog 20 liter kippensoep gemaakt en binnen een kwartier was alles op. Dus het was wel lekker denk ik. (Men had een discussie hoe vrouwen dat toch doen. Alles tegelijk). Multitasking. Maar zoooo leuk om het weer eens te doen. Om 5 uur moeten ze dan weer eten want om 6 uur staan de volgende groepen op de stoep. Dan om half 11 nog broodjes knakworst en/of frikandellen en nog een zooi bitterballen. Ik denk dat ik kapot ben als ik vannacht thuis kom en ik zal wel stinken want er is ook kampvuur. Lekker met die regen en die kou. Dat is dan wel weer erg jammer. Ik zal proberen tussendoor nog ergens een pc te confisqueren. Er staan er genoeg, dus dat moet lukken.
Wat klinkt het leuk zoals je alles beschrijft, Zoeb! Superdruk, maar ook heel gezellig. Je zal vast een enorm voldaan gevoel hebben vanavond, kàn niet anders!
Haha ja zeker weten. Het is er erg gezellig. Morgenvroeg om 8 uur moet ik dan nog een keer ontbijt maken en dan is het voor mij gedaan. Ik ruim de keuken nog netjes op en de rest mogen ze zelf doen. Maar we lachen wat af. Zeker de mislukte pannenkoeken vanmorgen. Iedereen kwam vragen of er nog mislukte waren, want die mochten ze tussendoor opeten.

En er mislukte er niet zo veel, dus probeerden ze me af te leiden met allerlei smoesjes.
Ik krijg acuut zin in pannekoeken! Heerlijk, ik snap die kinderen best, dat ze de "afgekeurde" exemplaren proberen te bemachtigen.

Leuke Halloweenavatar trouwens, dat brengt me meteen op een idee. Vorig jaar was het halve dorp versierd voor Halloween; dit jaar ga ik er aan meedoen denk ik. Even wat leuks bedenken om rond het huis te plaatsen.

Kook ze voor jou :-) en veel plezier!
Klinkt gezellig Zoebie. Jij helemaal in je element zo te lezen.

Bo wat kaaauuuteee dat je markers stijgen en dat je bloed niet goed genoeg is voor de volgende lading troep. Tegelijkertijd ook weer fijn dat je de invasie volgend weekend niet in de week direct na een chemo-tweedaagse hebt. Professor bellen maandag, ik hoop dat hij je snel te woord kan staan en dat er een goed plan gemaakt kan worden. En nu dus dweilster omdat de twee heren besluiteloos van buiten naar binnen denderen. Laat ze inderdaad maar buiten hoor, en anders moeten ze maar leren om hun voeten te vegen

Phoehee, dat was inderdaad phoehee met Okkie en zijn ID. Fijn dat het nu allemaal geregeld is, al is 'ff snel heen en weer' er niet bij.

Ik heb het ergste weer achter de rug. Dit weekend verder uitrusten.
Zoebie wat een leuk werk! maar wel erg druk, je zult wel moe zijn vanavond. Het lijkt me geweldig om zoveel energie te hebben, ik denk niet dat ik het zou kunnen, maar met zijn velen gaat het beter en iets dat je echt graag doet, gaat je ook makkelijker af.

Dus de markers zijn ''iets'' gestegen, is dat in verhouding minder dan vóór deze chemo? Hopelijk is de professor er maandag en heeft hij een goed plan. Die Sam en Joe, je moet wel elke dag de vloer doen, denk ik, helemáál met modder buiten is het net gedaan, of moet het alweer gedaan worden.

Wat een meevaller voor het meisjesweekend dat eraan zit te komen, je bent dan tenminste zo goed als mogelijk is, ik hoop/weet dat jullie het gezellig zullen hebben.(pssssssst, Laat Zoebie maar pannekoeken bakken en kippesoep maken, ik heb gehoord dat ze daar goed in is)

Spuka dus het zit er weer in bij jou? afgelopen donderdag al, dus nu weer opwaarts met de geit conditie.
Wij hebben pannenkoeken gegeten hoor! Eerst hartige, met kaas en ui en spek (voor Ro dan), daarna zoete als toetje. ik zit nu voller dan vol, maar dat is ook wel eens lekker.

Gelukkeling, nog iets gekocht in de stad vanmiddag? Of was het een middagje windowshoppen? :-)

Spuka, super om te lezen dat je laatste sessie chemo er weer in zit. En ik ben ook blij dat je haar er nog aan zit Kun je maandag weer aan het werk, denk je? Geen last van bijwerkingen?

Vanavond lekker niksen en sowieso een relaxter gevoel omdat ik maandag en dinsdag niet voor de chemo hoef. de reden is niet leuk, maar het feit dàt ik thuis mag blijven vind ik toch erg fijn!
Nou! ik snap het ook! lekker eerst een beetje sterker worden.

Pannekoeken zijn best heel lekker vind ik ook, ik zal ze ook weer eens bakken, al geloof ik dat man er niet zo gek op is.

We hebben eens een rondvaart gemaakt door de haven van Amsterdam en op het IJ met de pannenkoekenboot. http://www.pannenkoekenboot.nl/ dat was erg leuk en erg lekker, al heb ik meer op mijn bord gekeken, dan om me heen. Trouwens alles wat je beetpakt plakt op die boot haha.

Ik heb van allerlei onbelangrijke dingetjes gekocht die ik nog nodig had, vooral drogisterij artikelen, moest ik nog hebben voor de vakantie. Daarna snel naar huis, want er moest flink gepoetst worden, want Ing komt morgen de doos ophalen! Ik moet wel een goede indruk maken........

Nee hoor geintje het was gewoon niks lekker buiten, klapperdeklappertand , dus ik heb gewoon thuis de was gedaan en het bed verschoond, toen een filmpje gekeken.
goedenavond

ik kom Bo even knuffelen Ik hoop dat je de professor snel te pakken krijgt maandag. Je kunt in ieder geval uitrusten voor de Nederlands Invasie volgende weekend

Ik weet in ieder geval wat wij morgen eten. Pannenkoeken

Dan kruip ik nu mijn bed in. Lekker slapen want een beetje hoofdpijn en morgen weer vroeg
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Blijkbaar is het pannenkoekendag vandaag, want ik heb er vanavond ook eentje op Ik was met mijn nepzusje en haar vriend naar een pannenkoekenrestaurant in de buurt geweest. Lekker hoor, maar ik kon achteraf geen pap meer zeggen...

Nu even bankhangen met sjurman. Het is morgen belachelijk vroeg dag voor hem, hij moet werken bij de marathon van amsterdam. Half zeven in de ochtend present zijn, da's midden in de nacht! Gelukkig kan ik me dan nog een paar keer omdraaien. Om daarna ook nog even flink de handen uit de mouwen te steken, projectje berging uitmesten komt er aan.

Bo, wat balen van de markers. Ik ben een enorme leek op gebied van chemo's, maar uit wat je schrijft maak ik op dat het niet iets is om blij van te worden. Understatement?

Maar een weekje je kuur opschuiven heeft dan als voordeel bij het nadeel (johan, bedankt!) dat je volgend weekend misschien wat fitter bent. Dat het maar een superweekend mag worden, met allemaal lieverds van dit forum. Kon ik maar om een hoekje meegluren!

Voor straks welterusten allemaal, sweet dreams
Bo, dikke knuffel vanuit zuid Afrika voor jou en Ro

Zouden ze hier ook pannenkoeken hebben?
Bo ik lees dat je pompoensoep gaat maken

Leuk, je huis versieren, dat wordt hier ook steeds meer gedaan.

Spuka nee niet even snel heen en weer, maar goed, aan de kaart ligt het niet hè! Ik moet hem wel nog ophalen, en dan moet Okkie mee.

Zoebie klinkt leuk allemaal, doet me meteen denken aan onze trainingsweekenden. Gezellig!

Hier heeft hij voor het eerst echt doorgeslapen en wij dus ook! Heerlijk.

Wat een pokke weer, er is niks te doen en wat kan je met dit weer???
Gelukkeling bah als alles plakt!

Wij gaan ook maar weer eens pannenkoeken eten na al dat gepannenkoek. Je bent wat je eet
Phoehee hier is het prachtig helder zonnig weer, volgens mij komt het er bij jullie nu ook aan, dus je kunt (wandel)plannen maken!

Ja dat het plakt kun je je makkelijk voorstellen, elke woensdagmiddag is het alleen voor kinderen en op elke tafel staat een fles schenkstroop, poedersuiker en chocoladesaus. Voor elke nieuwe pannenkoek moet je naar voren lopen om hem bij de koks te halen dus van railing naar railing, je vaart dus je moet je vasthouden.

De pannenkoeken zijn wel heel lekker, ik kan het iedereen aanraden, heel erg leuk om te doen.

Goed geslapen Bo? ik hoop dat je zoveel rust in je lijf hebt dat je net zo lang kan blijven liggen, als je lekker vindt.

Allemaal een later!
Check; zon!
Nou, geniet er maar van: hier is het 4 graden, regenachtig en grijs!!!

Bah. En er wordt gejaagd vandaag, dus we kunnen sowieso het bos niet in. Dan maar even de hondjes trainen in de tuin!

Ze raken langzamerhand in de hondenpuberteit en luisteren steeds slechter Maar ik weet dat ze het wél kunnen dus ik geef niet op.

Hier in FR hebben we ook een soort pannenkoekenrestaurant: de creperie. We gaan wel eens, maar ik vind mijn eigen pannenkoeken lekkerder!

Francisca, jij bent in Zuid-Afrika, lees ik dat goed????

Wat gaaf! Geniet, maak veel foto's en ik hoop snel te lezen hoe het was!

Zoebie, jij bent zeker uitgeteld van het koken voor al die kids?
Wat gaan jullie hard. Ik had weer eens mega druk met werk. En collega ondersteunen waar mogelijk is. Haar man verloren erg triest. Pannenkoeken heerlijk ja vindt ook kil weer. Vrijdag neem oudste voorgoed afscheid van school is feestje voor hem. Liefs voor iedereen. Dubbel he robo geen chemo. Bah zo waanzinning maar dat help jou niet. Vordeel kan je hoopvol fijn eten hoopvol wat minder pijn. Elk vorm van genieten thuis heerlijk he. Nou mega knuf iedereen anita klein gedicht voor jullie.

Soms is leven zo gemeen.

Voel is alleen je hard liefs van steen.

Je wil niet voelen wat werkelijkheid is.

Je vlucht in dromen in alles je wens.

In alle redelijkheid in alle waarheid.

Anders raken we onze werkelijkheid kwijt

Ons menselijkheid elkaar tot te zijn in echtheid bereid
Franse Crêpes is meer grotemenseneten, ze stoppen overal drank in, heel anders dan de onze, maar best lekker.

Dus de hondjes zijn aan het puberen geslagen, tjonge en dan nog wel twee tegelijk, hoe lang zal dat gaan duren? niet meer dan een paar maanden mag ik hopen.

Jammer dat het weer zo slecht is bij jullie, hier is het lekker in de zon, niet echt warm maar zonnig en windstil.

Dat jagen bah.... ik blijf het vreselijk vinden, ik snap niet dat iemand er lol aan beleeft (sorry Ro) zeker de manier waarop het bij jullie gebeurt, je beschreef eens dat ze in de boom op de uitkijk zitten hè
Gelukkeling, Ro jaagt niet hoor!!

Heeft hij ook nooit gedaan. We hebben verschillende buren die jagen, maar Ro krijg je met geen tien paarden mee, niks voor hem.

Anita, wat leuk dat je oudste van school afgaat! Ik hoop dat het inderdaad een leuk feest wordt voor hem.

Ik ben trouwens verbaasd dat je collega die nu weduwe is nog wel gewoon werkt! Wat moet dat erg zijn, in al je verdriet toch aan de slag moeten... ben blij voor haar dat ze in jou een lieve begripvolle collega heeft.
Gelukkeling, zal ik mijn witte handschoen maar meenemen dan? Ik vertrek over een minuut of 30

Ik heb gisteren de hele dag in de keuken gestaan want had voor mijn opa en oma's verjaardag gezegd dat ik zou koken. Dus ik heb voor mijn opa, oma, 3 tantes, 2 ooms, twee nichtjes, twee neefjes, mijn ouders, mijn broetjes, mijn zusje en mijn vriend gekookt. Was perfect gelukt, en ik geloof dat ik met Kerst weer mag. Maar ik was blij dat ik klaar was. Na de boodschappen stond ik om half tien nog hoopvol in de keuken, maar om half 3 was ik het wel een beetje zat.

Ik ga nu de papieren even afmaken en dan richting gelukkeling. Ik zie je zo!

liefs,
Als je ze wit wil houden, zou ik ze thuislaten Ing! tot zo!

je hebt mijn nummer he? voor als je verdwaalt

Fijn dat Ro er niet aan meedoet Bo, ik dacht dat hij wel eens mee ging schieten, in alle Fransmannen huist wel een beetje een oermensch niet dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven