vrijwillige keizersnede
maandag 18 oktober 2010 om 10:27
wie heeft vrijwillig mogen kiezen voor een vrijwillige keizersnede en heeft een gynaecoloog die daar in meegaand was, die ook begreep dat er sprake was van een trauma met de laatste bevalling ivm een zeer moeilijke bevalling doordat de baby vastzat, hij was ook zeer groot met een gewicht van 5200 gram. Nu is de vijfde opkomst en zie ik het niet meer zitten ivm een bevalling, ik zou liever een keizersnede ondergaan om problemen te voorkomen. wie kan daar over meepraten en wil aub reageren als je dit leest.
maandag 18 oktober 2010 om 10:35
De vijfde? En je eerste 4 zijn vaginaal geboren? Dan denk ik dat je dat niet gaat lukken. Wel lijkt me dat ze groei van kind in de gaten zullen houden en je eventueel eerder gaan inleiden als hij/zij weer zo groot lijkt te zijn.
Rot dat je laatste bevalling zo traumatisch was
Vertel eens wat over de eerste 3? Ging dat wel allemaal makkelijk?
Rot dat je laatste bevalling zo traumatisch was
Vertel eens wat over de eerste 3? Ging dat wel allemaal makkelijk?
maandag 18 oktober 2010 om 10:36
Mijn gynaecoloog was op z'n zachtst niet erg genegen om mijn dochter te halen met een keizersnee, maar ik had nog het argument dat dochter in een stuit/dwarsligging lag en daar kon hij niets tegenin brengen. Maar hij was behoorlijk pissig toen ik voet bij stuk bleef houden.
Als er geen medische reden is vrees ik dat je moet zoeken tot je een gynaecoloog vindt die het wil doen.
Als er geen medische reden is vrees ik dat je moet zoeken tot je een gynaecoloog vindt die het wil doen.
maandag 18 oktober 2010 om 10:37
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een bevalling met ruggeprik.
Neemt dat niet ook wat van je angst weg?Dat betekent sowieso dat je in het ziekenhuis moet bevallen. Een spoed keizersnee is zo uitgevoerd.
Verder, je krijgt tegenwoordig een groeiecho met plusminus 33 weken.
Dan is het natuurlijk ook een geruststellen wanneer jouw kindje niet zo groot blijkt te zijn.
Verkijk je niet op een keizersnee, het is een behoorlijke buikoperatie waarna je naderhand niks mag doen.
Lijkt me nogal lastig met 5 kinderen.
Neemt dat niet ook wat van je angst weg?Dat betekent sowieso dat je in het ziekenhuis moet bevallen. Een spoed keizersnee is zo uitgevoerd.
Verder, je krijgt tegenwoordig een groeiecho met plusminus 33 weken.
Dan is het natuurlijk ook een geruststellen wanneer jouw kindje niet zo groot blijkt te zijn.
Verkijk je niet op een keizersnee, het is een behoorlijke buikoperatie waarna je naderhand niks mag doen.
Lijkt me nogal lastig met 5 kinderen.
Ja, dat vind ik echt.
maandag 18 oktober 2010 om 10:39
maandag 18 oktober 2010 om 10:40
DW,
Ik heb na een 1e traumatische bevalling die uiteindelijk in een KS eindigde een gesprek gehad met mijn gyn.
Ik wilde perse een 2e kindje en zou dat na deze dramatische bevalling nooit meer aandurven. Ik heb van hem zwart op wit gekregen dat ik mocht kiezen voor een KS.
Dit gaf mij toen enige rust, helaas durf ik mij nog altijd niet over de drempel heen te zetten en heb ik besloten om het maar bij 1 kind te houden.
Misschien krijg je het dus voor elkaar als je je oude dossier van je traumatische bevalling opvraagt. Zo kun je aantonen dat je het niet zomaar wilt.
Misschien kan je het via je huisarts proberen, die kent jou beter dan je gyne en wie weet heeft die tips.
Ik duim voor je dat je het voor elkaar krijgt, zoveel stress is niet goed voor een mens.
Sterkte!
saarchen
Ik heb na een 1e traumatische bevalling die uiteindelijk in een KS eindigde een gesprek gehad met mijn gyn.
Ik wilde perse een 2e kindje en zou dat na deze dramatische bevalling nooit meer aandurven. Ik heb van hem zwart op wit gekregen dat ik mocht kiezen voor een KS.
Dit gaf mij toen enige rust, helaas durf ik mij nog altijd niet over de drempel heen te zetten en heb ik besloten om het maar bij 1 kind te houden.
Misschien krijg je het dus voor elkaar als je je oude dossier van je traumatische bevalling opvraagt. Zo kun je aantonen dat je het niet zomaar wilt.
Misschien kan je het via je huisarts proberen, die kent jou beter dan je gyne en wie weet heeft die tips.
Ik duim voor je dat je het voor elkaar krijgt, zoveel stress is niet goed voor een mens.
Sterkte!
saarchen
maandag 18 oktober 2010 om 10:41
Ik ben bang dat er geen gynaecoloog hier in mee gaat, na 3 vaginale bevallingen en 1 keizersnede (neem ik zomaar aan op basis van de OP).
In het ziekenhuis waar ik kom hebben ze speciale teams die vrouwen begeleiden die een traumatische bevalling hebben gehad.
Daarin zitten oa een verpleegkundige, een maatschappelijk werker en een gynaecoloog. Ik heb begrepen dat dit heel goed werkt.
Mocht er bij jou in de buurt ook zoiets zijn zullen ze je dit eerst aanbieden.
In het ziekenhuis waar ik kom hebben ze speciale teams die vrouwen begeleiden die een traumatische bevalling hebben gehad.
Daarin zitten oa een verpleegkundige, een maatschappelijk werker en een gynaecoloog. Ik heb begrepen dat dit heel goed werkt.
Mocht er bij jou in de buurt ook zoiets zijn zullen ze je dit eerst aanbieden.
maandag 18 oktober 2010 om 10:41
maandag 18 oktober 2010 om 10:42
Ik weet niet of je zomaar kunt kiezen voor een ks.
Ik heb het tijdens de zwangerschap bij ieder bezoek aan de verloskundige gevraagd, maar ze weigerde.
Na de bevalling heb ik een gesprek met de gyn gehad en die zei dat bij een volgende bevalling een ks zeker een optie was.
Maar ik denk dat je een goede reden moet hebben, en een traumatische bevalling zal dat denk ik wel zijn.
Ik heb het tijdens de zwangerschap bij ieder bezoek aan de verloskundige gevraagd, maar ze weigerde.
Na de bevalling heb ik een gesprek met de gyn gehad en die zei dat bij een volgende bevalling een ks zeker een optie was.
Maar ik denk dat je een goede reden moet hebben, en een traumatische bevalling zal dat denk ik wel zijn.
maandag 18 oktober 2010 om 10:42
quote:luna1 schreef op 18 oktober 2010 @ 10:38:
Ja, dat argument had mijn gynaecoloog ook, de andere 3 kinderen waren ook vaginaal geboren dus deze kon ook. Een totaalruptuur en een subtotaalruptuur plus een verzakking even niet meetellend.Steekt vingers in de oren en zingt heel hard "lalalalalala".
Ja, dat argument had mijn gynaecoloog ook, de andere 3 kinderen waren ook vaginaal geboren dus deze kon ook. Een totaalruptuur en een subtotaalruptuur plus een verzakking even niet meetellend.Steekt vingers in de oren en zingt heel hard "lalalalalala".
maandag 18 oktober 2010 om 10:45
Mij is het gelukt hoor, in het VU mc. Vrijdag 29 oktober beval ik via een ks van mijn tweede zoon. Mijn eerste is geboren in 2009. Na een bevalling met weeenstorm, toen geen persweeen en een niet vorderende uitdrijving is het alsnog een keizersnede geworden. Ik heb met 34 weken een gesprek met de gyn aangevraagd en mijn angsten besproken. We spraken af dat als deze baby weer richting de 8 pond zou gaan, ik met 39 weken een ks zou krijgen. Ben nu 37,5 week en mocht de baby zich eerder aandienen, dan probeer ik het eerst zelf. Maar wel met de afspraak dat zodra ik het niet meer zie zitten, het alsnog een keizersnede wordt.
Deze afspraak geeft me zoveel rust dat ik spontaan meer 'zin' krijg in een vaginale bevalling!
Misschien kun jij ook vragen om een vervroegde afspraak vanwege je angst? Een beetje 'dossieropbouw' kan geen kwaad
Succes!
Deze afspraak geeft me zoveel rust dat ik spontaan meer 'zin' krijg in een vaginale bevalling!
Misschien kun jij ook vragen om een vervroegde afspraak vanwege je angst? Een beetje 'dossieropbouw' kan geen kwaad
Succes!
maandag 18 oktober 2010 om 10:45
quote:Saaar schreef op 18 oktober 2010 @ 10:40:
[...]
Echt???
Dat zegt meer over je bevallingen dan de keizersnee....
Nou, de bevallingen zelf waren(behalve de eerste) eigenlijk helemaal niet zo erg, jongste zoon was er in anderhalf uur. Ik schijn alleen heel snel en heel erg uit te scheuren. Dus de nasleep met een doos en kont vol hechtingen was nooit zo fijn. (En dan heb ik nog geluk gehad dat ik niet incontinent geworden ben).
Dat vond ik na de keizersnee zo heerlijk. Gewoon kunnen plassen en poepen. Al deed mijn buik natuurlijk wel een paar dagen verotte zeer.
[...]
Echt???
Dat zegt meer over je bevallingen dan de keizersnee....
Nou, de bevallingen zelf waren(behalve de eerste) eigenlijk helemaal niet zo erg, jongste zoon was er in anderhalf uur. Ik schijn alleen heel snel en heel erg uit te scheuren. Dus de nasleep met een doos en kont vol hechtingen was nooit zo fijn. (En dan heb ik nog geluk gehad dat ik niet incontinent geworden ben).
Dat vond ik na de keizersnee zo heerlijk. Gewoon kunnen plassen en poepen. Al deed mijn buik natuurlijk wel een paar dagen verotte zeer.
maandag 18 oktober 2010 om 10:47
quote:luna1 schreef op 18 oktober 2010 @ 10:45:
[...]
Nou, de bevallingen zelf waren(behalve de eerste) eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik schijn alleen heel snel en heel erg uit te scheuren. Dus de nasleep met een doos en kont vol hechtingen was nooit zo fijn. En dan heb ik nog geluk gehad dat ik niet incontinent geworden ben. Dat vond ik na de keizersnee zo heerlijk. Gewoon kunnen plassen en poepen. Al deed mijn buik natuurlijk wel een paar dagen verotte zeer.
Nog eentje
Mocht jouw man naderhand überhaupt nog naar je wijzen???
[...]
Nou, de bevallingen zelf waren(behalve de eerste) eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik schijn alleen heel snel en heel erg uit te scheuren. Dus de nasleep met een doos en kont vol hechtingen was nooit zo fijn. En dan heb ik nog geluk gehad dat ik niet incontinent geworden ben. Dat vond ik na de keizersnee zo heerlijk. Gewoon kunnen plassen en poepen. Al deed mijn buik natuurlijk wel een paar dagen verotte zeer.
Nog eentje
Mocht jouw man naderhand überhaupt nog naar je wijzen???
Ja, dat vind ik echt.
maandag 18 oktober 2010 om 10:51