Werk & Studie alle pijlers

Voel me zo genaaid!!!

14-10-2010 16:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ben al een tijd op zoek naar werk.

Vanmiddag had ik dus een afrondend gesprek bij een potentiele werkgever. Ik zou er dus 300,-- bruto op achteruit gaan.

Oke, geen probleem dacht ik, dat haal ik toch zo weer in.

Maar wat blijkt? Meneertje heeft nog eens 300,-- van het afgesproken bedrag afgehaald!! Voel mij zo genaaid en totaal niet serieus genomen!

Wat zouden jullie doen?

Wel of niet accepteren het nieuwe aanbod?
Wat ik niet snap in je OP is 'dat haal ik toch zo weer in'. Hoe dan? Al werk ik me drie slagen in de rondte, er komt niet zomaar 300 euro bij mijn salaris.
Bah wat erg!!

Ik zou dit mooi niet doen. Dan maar liever schoonmaken ergens...

t is gewoon misleiding. Sterkte! Ik kan me je gevoel goed voorstellen.
Ik zou het ook niet accepteren.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Caesarion schreef op 14 oktober 2010 @ 16:52:

Hallo allemaal,

Ben al een tijd op zoek naar werk.

Vanmiddag had ik dus een afrondend gesprek bij een potentiele werkgever. Ik zou er dus 300,-- bruto op achteruit gaan.Ten opzichte van wat? Als je bedoelt: ten opzichte van je vorige baan, dan lijkt het me voor de rest van je verhaal niet zo relevant.quote:Oke, geen probleem dacht ik, dat haal ik toch zo weer in.

Maar wat blijkt? Meneertje heeft nog eens 300,-- van het afgesproken bedrag afgehaald!! Voel mij zo genaaid en totaal niet serieus genomen!Dat lijkt wederzijds. Zodra je over mensen gaat praten in termen als "meneertje" is er niet heel veel sprake van respect, lijkt me?quote:Wat zouden jullie doen?

Wel of niet accepteren het nieuwe aanbod?Gezien de rest van het verhaal is me niet duidelijk of het een nieuw aanbod is, of een bewust foutief vermelden van een overeenkomst. Het lijkt er op dat jij iets als overeenkomst ziet dat nog geen overeenkomst is. En daar ben je vervolgens dan heel boos over. Ik zou me afvragen wat mijn opties zijn, en ik zou me afvragen of ik de zaken zelf wel helemaal goed zie, als ik jou was.
Ik zou het niet doen. Heb hetzelfde aan de hand gehad en ik had naar mijn gevoel moeten luisteren die me zei dat als een werkgever zo begint, het geen betrouwbare werkgever is.

2 maanden later is mijn gevoel bevestigd en ben ik ontslagen omdat ik de euvele moed had om ziek te worden.
quote:rider schreef op 14 oktober 2010 @ 22:09:

[...]

Dat lijkt wederzijds. Zodra je over mensen gaat praten in termen als "meneertje" is er niet heel veel sprake van respect, lijkt me?

Misschien was ie wel heel klein van stuk.

Het schijnt dat mannen krimpen naarmate ze meer macht hebben.
Ik weet niet of je weigerruimte hebt nu je in de WW zit? Je bent een baan aangeboden, je kunt uit de WW, het wordt dan wel erg gewaardeerd als je er dan ook daadwerkelijk uit gaat.

Kun je dit voorval met je werkcoach bespreken? Zou hij/zij iets voor je kunnen betekenen in de salarisonderhandeling?
Je hoeft niet alles te accepteren alleen omdat je in de WW zit. Daar zijn ze er ook bij gebaat als je eruit blijft en niet dat je er als een boemerang terugkomt omdat het niet bevalt.
Niet doen. Ik zat ook in de ww en heb in net zo'n situatie gezeten. Dat ging ook om 600 Euro bruto. Belachelijk. Tijdens mijn eerste gesprek een indicatie gedaan, uitgenodigd worden voor een tweede gesprek en nog steeds geen probleem, toen een aanbod gedaan en gewoon bijna 600 Euro minder...

Dat was echt het beste wat ze voor me konden doen. Na wikken en wegen (vanwege WW) heb ik nee gezegd want ik voelde me ook genaaid!

Nu twee maanden later heb ik iets gevonden wat ten eerste nog een veel leukere functie is en gewoon normaal betaald. Ik ga aankomende woensdag starten..

Dus...ik zou het echt niet doen!
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 oktober 2010 @ 23:17:

Je hoeft niet alles te accepteren alleen omdat je in de WW zit. Daar zijn ze er ook bij gebaat als je eruit blijft en niet dat je er als een boemerang terugkomt omdat het niet bevalt.Dat ben ik opzich met je eens. Aan de andere kant staat het beter op je CV dat je werkt en vanuit daar naar een betere baan zoekt, dan dat je bijvoorbeeld al een jaar in de WW zit. Dus nee, je hoeft niet alles aan te nemen, maar als je al lang in de WW zit, kun je het soms wel overwegen om het te doen terwijl je verder zoekt.
Ook al zit je zeven maanden in de WW, in principe moet je alle banen accepteren, die op je pad komen. Die regel wordt alleen maar strenger naarmate je langer in de ww zit. Als jij langer dan een jaar werkloos bent, dan val je onder de regeling Wet Passende Arbeid en moet je alles accepteren. Aangezien je blijkbaar geen alternatief hebt, zou ik deze baan juist wel nemen, want je ww is ook niet oneindig en van daaruit kan je beter solliciteren dan vanuit een ww positie.
wat heb je eigenlijk gezegd op dat moment? toen hij met dat verlaagde bedrag aan kwam zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven