Hoe pak ik dit aan?
            
                                
              dinsdag 19 oktober 2010 om 13:30
            
                            
                                                             
                                Hallo forummers,
Enkele weken geleden hebben wij door een bedrijf iets laten installeren in ons huis. De monteurs hebben daarbij per ongeluk een iets (wat niks met het te installeren product te maken had) kapot gemaakt. Ze hebben dat eerlijk gemeld en op de bon geschreven dat dit op kosten van het bedrijf gerepareerd gaat worden.
Je raadt het al.... hier ben ik nu al tig keer achteraan aan het bellen. We zijn enkele weken verder, wij hebben het bedrijf meerdere malen gebeld. Tot nu toe hebben we de juiste persoon 1 keer gesproken, hij geeft aan dat hij het te vervangen onderdeel zelf niet heeft (logisch, is niet zijn vakgebied), ons antwoord is dat hij dan maar een aannemer naar ons toestuurt om de schade op te nemen. Daarna hebben we niks meer vernomen, als we bellen is hij altijd in gesprek en teruggebeld worden lijkt te moeilijk...
Wat is de juiste stap om nu te ondernemen? We staan volgens mij gewoon sterk, hebben op papier dat het bedrijf deze schade gaat herstellen. Tot wie kan ik me wenden als het bedrijf toch in gebreke blijft?
                    Enkele weken geleden hebben wij door een bedrijf iets laten installeren in ons huis. De monteurs hebben daarbij per ongeluk een iets (wat niks met het te installeren product te maken had) kapot gemaakt. Ze hebben dat eerlijk gemeld en op de bon geschreven dat dit op kosten van het bedrijf gerepareerd gaat worden.
Je raadt het al.... hier ben ik nu al tig keer achteraan aan het bellen. We zijn enkele weken verder, wij hebben het bedrijf meerdere malen gebeld. Tot nu toe hebben we de juiste persoon 1 keer gesproken, hij geeft aan dat hij het te vervangen onderdeel zelf niet heeft (logisch, is niet zijn vakgebied), ons antwoord is dat hij dan maar een aannemer naar ons toestuurt om de schade op te nemen. Daarna hebben we niks meer vernomen, als we bellen is hij altijd in gesprek en teruggebeld worden lijkt te moeilijk...
Wat is de juiste stap om nu te ondernemen? We staan volgens mij gewoon sterk, hebben op papier dat het bedrijf deze schade gaat herstellen. Tot wie kan ik me wenden als het bedrijf toch in gebreke blijft?
            
                                
              dinsdag 19 oktober 2010 om 13:37
            
                            
                                                             
                                Een bezoekje aan het betreffende bedrijf kan ook heel verhelderend werken. En allereerst het bedrijf aansprakelijk stellen met een kopie van de werkbrief erbij! Als je dat ook aangetekend verstuurd met de mededeling dat er op telefoontjes niet wordt gereageerd, lijkt het me stug dat ze je alsnog uit de weg gaan. Anders volgende stap naar je eigen verzekering (die kan je evengoed bellen) en anders naar een rechtswinkel oid. 
Vervelende situatie! Veel succes!
                    Vervelende situatie! Veel succes!
                                    Volg je hart. Dat klopt.
                                
                                                                                
                                
            
                                
              dinsdag 19 oktober 2010 om 14:33
            
                            
                                
                                Op welke verzekering zouden jullie dit willen claimen dan ? Schade door derde is echt voor de aansprakelijkheidsverzekering van die derde (in dit geval het bedrijf).
Je rechtsbijstand kan je natuurlijk wel inschakelen als je die hebt. Bij de aansprakelijkheidsstelling zou ik sowieso zeggen dat als je geen reactie ontvangt binnen 5 werkdagen jullie de rechtsbijstandverzekering gaan inschakelen.
                    Je rechtsbijstand kan je natuurlijk wel inschakelen als je die hebt. Bij de aansprakelijkheidsstelling zou ik sowieso zeggen dat als je geen reactie ontvangt binnen 5 werkdagen jullie de rechtsbijstandverzekering gaan inschakelen.
            
                                
              dinsdag 19 oktober 2010 om 16:45
            
                            
                                                             
                                quote:Maja82 schreef op 19 oktober 2010 @ 13:33:
Je verzekeing bellen, kosten van vervaning door verzekering laten betalen en en hen het op laten lossen met het bedrijf.
Huh? Mijn verzekering doet dit niet hoor.
Ik zou een aangetekende brief sturen met een kopie van die bon en je herhaalde verzoek. En aangeven dat de zaak anders uit handen geeft.
                    Je verzekeing bellen, kosten van vervaning door verzekering laten betalen en en hen het op laten lossen met het bedrijf.
Huh? Mijn verzekering doet dit niet hoor.
Ik zou een aangetekende brief sturen met een kopie van die bon en je herhaalde verzoek. En aangeven dat de zaak anders uit handen geeft.
            
                                
              woensdag 20 oktober 2010 om 18:11
            
                            
                                                             
                                Mijn rechtsbijstandverzekering heb ik gesproken, die kunnen ons inderdaad helpen. 
Maar, bijna ongelooflijk, nog geen kwartier later belde het bedrijf ineens.... ze lijken in beweging te komen!
Nog even zien of het echt goed komt, de brief ligt al klaar en gaat aangetekend de deur uit als er volgende week niet daadwerkelijk actie is.
Mocht die brief dan niet voldoende zijn dan gaan alle stukken naar de rechtsbijstand.
Dank allemaal!
                    Maar, bijna ongelooflijk, nog geen kwartier later belde het bedrijf ineens.... ze lijken in beweging te komen!
Nog even zien of het echt goed komt, de brief ligt al klaar en gaat aangetekend de deur uit als er volgende week niet daadwerkelijk actie is.
Mocht die brief dan niet voldoende zijn dan gaan alle stukken naar de rechtsbijstand.
Dank allemaal!