2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

@ Frans: Wat een gezeik in Frankrijk. Ze zijn wel toppers in protesteren ;) ... Zou in Ned nooit gebeuren, veel te degelijk. Zou fijn zijn al Sarkozy niet zo autoritair was.....

@ Raar: Tsja... ander gevoel. Ik herken mijn ongesteldheidpijn aan pijnscheuten van baarmoeder naar vagina.... Nu zijn het prikkelingen (soms!) en een gevoeligere onderbuik. Ik heb echt het idee dat er iets zit. Dit had ik ook voor mijn MK en was weg een week voor de echo waar de MK werd vastgesteld. Vandaag dus veel gelopen en ik voel mijn banden!?! Maar dit is op geen enkel onderzoek gebaseerd, dus het kan net zo goed mijn psyche zijn! Morgen een goedkope kruidvat test

Jij test op dag 43 en zwanger is zwanger, dus niet veel zwangerder.... Ik ben overigens niet kotsmisselijk, meer vlagen maar moet niet overgeven.

Arme Angie: Ik vind dat je het knap doet! Goed dat je je vent op de hoogte stelt.. Je hebt echt uitjankrecht! Tip: Kijk met een pot thee, chocola en een deken Grey's.... De laatste 2 afleveringen. Ben ook niet zo'n kijkbuisliefhebber, maar zat aan de buis gekluisterd!

Meadl: Ja, waar ben jij in je cyclus? Knap dat je zo relaxed bent.... (* kijkt in de spiegel en krabbelt zich onder haar oor?)

Nel: Wat zal dat bijzonder voelen met een bruine boon in je baarmoederslijmvlies

Nieuw topic titel: Anti-anticonceptie 2010: het staat 10 tegen 10 ;)
Een zoon!
@ Lily: Ik ben zo blij met je Sensitestverhaal.....!!!!!!! Ik hoop dat het goed zit... Ik heb wel die goedkope kruidvasttesten... (2 voor 5 euro).... Ik zou het even navragen bij je verzekering qua echo's! In NED doen ze zo weinig aan voor de geboorte screening!

Hoe zit het trouwens met de striae bij de zwangere dames....op mijn buik ben ik daar bang voor... Mijn moeder heeft het ook :(
Een zoon!
uh, eigenlijk staat het 11 tegen 9 voor de zwangeren

@lily: en ik ben weer blij met je: opmerking 'ik had alleen buikpijn'

ik heb mijn cyclus net voor de gein eens bij fertility friend ingevoerd et voila: die berekende 17 dagen geleden loud and clearly de eisprong EN gaf aan dat de sexscore 'good' was... EN ik zag bij vergelijkbare niet-zwanger-cycli de temp uiterlijk op dag 16 na eisprong dalen, hier nog steeds hoog op dag 17.

begin wel serieus hoop te krijgen

(hoe maak je jezelf gek haha)
@ Juffer

Grey's al gezien hoor! Sjeeeeeeeemig ik dacht dat ik dood ging van de spanning. ik hoopte zo dat McDreamy niet dood zou gaan! Phoe!! Whihi!

Striae: hier gelukkig een heeeeeeeel klein beetje op mn borsten.. Maar gelukkig (nog) niet op mn buik..ook niet extreem snel aangekomen maar het schijnt echt wel iets te maken te hebben met erfelijkheid he? Ze zeggen goed smeren..maar ik ga gelijk zweten door (alle) bodylotion en dan vind ik mezelf echt stinken.. Dus ik smeer niet zoveel als voor mn zwangerschap...

@ lily Ik heb een echo gehad om te kijken hoever ik zwanger was ivm vage laatste cyclus. Toen consult bij gyn ivm schildklier en die stelde zelf voor; wil je nog even kijken?? Jaaaa! Toen idd de 20 weken echo.. En ik dacht dat dat t was.. maar morgen dus afspraak bij gyn weer ivm check schildklier dus hoop echt dat ze weer even wil kijken. Ook ivm groei achterstand kans bij te weinig medicatie.. Maar die 2 x wat heel normaal is vind ik ook te weinig hoor!! Helemaal in het begin, omdat je dan nog iets onzekerder bent. Nu voel ik het kindje natuurlijk al een tijdje dus dan weet je in ieder geval dat het er nog is... Pretecho kan natuurlijk altijd, maar ja, dat is best duur vind ik!

Ik ga weer ff verder! (hoezo verslaafd haha)

XX
@Juf; spannend!!!

Ook ik heb goede ervaringen met de 2voor5 van het Kruidvat..

Ik had 1 dag na mijn NOD een dikke (duidelijke) streep.

Geen klachten overigens toen.. Wat later met 5/6 weken 'n wat zwaarder gevoel in mijn borsten, beetje spierpijn gevoel nu nog steeds maar minder dan eerst.

Straie heb ik (nog) niet, vet elke avond braaf mijn (beginnende)buik en borsten in.

@Lily wat jij zeg heb ik ook; van die mooie?! blauwe aders over mijn borsten..

Ik kreeg met 7 en 11 weken een echo en nu dan met 20 weken pas weer. Bij mij zeiden ze dat die met 7/8 weken ook standaard is en vergoed word..

Vond het verder ook niet erg

@Raar; ooeeehhh word ook spannend.. Bijna zondag haha!
@Emy: Fijn om te horen! In mijn puberteit had ik ook striae op mijn borsten en zijn weggetrokken.... Beetje op mijn bovenbenen (heupen!), maar dat zie je alleen in fel licht... maar ik heb helemaal geen dikke benen? Geen idee... Ga ook braaf smeren...

Heb wel een lekkere dikke vettere huid...hoop daar nu eens profijt van te hebben.

@ Angie: Ik ben sinds mijn eerste zwangerschap al een maanlandschap....... Dus wat betreft puistjes hoop ik dat deze straks afnemen. Ben net zo verslaafd als jij!!!

Mijn rug is echt verschrikkelijk!

@Raar: hmmmm.....

11 tegen 9 ontvingen een zegen.....

2010: Wie heeft hier HCG gezien?

Dag PIL; welkom onzekerheden.....TOPIC 3: STOP 2010!
Een zoon!
geen idee waarom sommige vrouwen vaker een echo krijgen als anderen, maar ik vind het eigenlijk wel belangrijk.

haha die rare man van jou :-)

zou echt super zijn als je nu echt zwanger bent raar, en veel of weinig symptomen zet nog niks he.

Waar ik op mijn cyclus zit?

hmm even nadenken. 27 September ongesteld geworden, 13 oktober eisprung, is dus een redelijk korte cyclus denk ik zelf.
oh zie net pas dat ik eeen heele hoop berichtjes heb gemist :-S

de titel zou ik niet te vel veranderen, andere vind ik 'em niet meer terug :-)
ik wilde er juist voor stemmen om de titel juist wel veel te veranderen om te voorkomen dat Rare Man hem weer terug weet te vinden

@maedl: ziet er idd goed uit! fingers crossed!

@juffer: ik loop deze hele cyclus al bepukkeld rond, maar dan ook al vanaf eind vorige cyclus. raar?

@emy: ook met jouw symptomen-omschrijving ben ik weer blij klinkt trouwens alsof jouw zwangerschap bijna moeiteloos verloopt. of hou je je groot voor ons? in dat geval: klagen mag :-P!

ik zit de hele tijd in pijn tieten te prikken trouwens; vooral de zijkant is erg gevoelig. maar dat kan ook zijn omdat ik afgelopen weekend heel veel heb getild. hm... is wel al weer ruim 3 dagen geleden

* het is trouwens deels voor jullie dat ik de spanning zo opvoer hoor, dat maakt het voor jullie ook leuk *
ik wilde er juist voor stemmen om de titel juist wel veel te veranderen om te voorkomen dat Rare Man hem weer terug weet te vinden

@maedl: ziet er idd goed uit! fingers crossed!

@juffer: ik loop deze hele cyclus al bepukkeld rond, maar dan ook al vanaf eind vorige cyclus. raar?

@emy: ook met jouw symptomen-omschrijving ben ik weer blij klinkt trouwens alsof jouw zwangerschap bijna moeiteloos verloopt. of hou je je groot voor ons? in dat geval: klagen mag :-P!

ik zit de hele tijd in pijn tieten te prikken trouwens; vooral de zijkant is erg gevoelig. maar dat kan ook zijn omdat ik afgelopen weekend heel veel heb getild. hm... is wel al weer ruim 3 dagen geleden

* het is trouwens deels voor jullie dat ik de spanning zo opvoer hoor, dat maakt het voor jullie ook leuk *
Haha raar je houd het idd spannend!

Ben benieuwd!

Wil het ook graag spannend maken maar heb niks bijzonders, we zijn alleen het om de dag schema aan het uitvoeren wat tot nu toe nog steeds leuk is gelukkig.

Hmm ff denken voor een nieuwe topicnaam....

*2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's!

Niet zo creatief vandaag kom ik wel weer achter..

Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Lig ik hier naast slapende jufman me lekker gek te denken..... nog geen dag uitgeslapen, maar niet moe? Hoe kan dat? ;)

Raar: fijn dat je ons lekker bezig houdt! Houd het soap gehalte hoog ;)

Choc: fijn dat het nog steeds leuk is!!!

* bedenkt of ze uit bed zal gaan of niet*
Een zoon!
dag allemaal, gisterenavond bij de verloskundige was met ons kleine ventje alles goed. Verder was de afspraak echt heel rot vond ik. Bij mijn intake heb ik heel uitgebreid met de toen heel aardige verloskundige gesproken over mijn worsteling met mijn gewicht en dat ik me daar in de zwangerschap ook veel zorgen over maakte. We hebben toen afgesproken dat ik me bijvoorbeeld thuis zou wegen op de dag dat ik op controle kom, zodat het steeds op hetzelfde moment is enzo. Gisteren kwam ik daar dus en moest ik toch op de weegschaal. Ik zei nog dat ik dat niet hoefde, maar ik moest toch. Het scheelde zoiezo al 3 kilo met die ochtend thuis, natuurlijk door het einde van de dag en met kleren aan. Maarja, dat was natuurlijk ineens een flinke toename sinds de vorige controle. Dat vond ze dus nogal zorgwekkend en ze begon me echt toe te spreken alsof ik een wandelende veelvraat was. Ze gaf me ook een verwijzing voor een dietiste meee. Bij het controleren van mijn buik zei ze ook nog dat ik een buik had van wel 30 weken, terwijl ik 27 weken ben. Kortom, ik liet me helemaal overrompelen, en heb er helemaal niet op gereageerd, maar ik voelde me zo rot toen ik ervandaan kwam!

Ik denk dat ik deze week nog wel even bel naar de praktijk, want ik voel me er echt rot over, en straks staat zij nog aan mijn bed met de bevalling. Dan wil ik dit wel graag besproken hebben. Ik denk overigens dat het best fijn is om naar een dietiste te gaan, hoewel ik denk dat ik in mijn leven genoeg dietistes heb gezien..... ik ga er nog eens over nadenken!

Tot zover mijn egopost....... ik ga nu werken en kom later weer terug met meer reactie enzo!
quote:chocolate_lover schreef op 19 oktober 2010 @ 22:33:

Hmm ff denken voor een nieuwe topicnaam....

*2010* Ongeduldige ladies willen graag baby's!

Die vind ik echt super leuk bedacht! Zijn de meisjes het hiermee eens? Dan open ik een nieuw topic met deze titel!

@Teep; Je hebt groot gelijk dat je ze nog even belt! Wat een hork... Snap dat je je er rot voelt.

@Raar; Dat van je borsten herken ik! Ik heb dat ook, en mijn tepels gaan nu ook zeer doen. Oeh spannend!
@Nelleke: DOEN met badeendje

@Teepje: Wat een kreng, geen andere woorden voor. Was ze haatdragend? Meis, geef het idd aan daar. Dat je overal voor open staat, maar dit niet ten gunste van je kindje en jouw gezondheid komt. Kan die mevrouw de gevolgen inschatten...bv uithongerij van een zwangere en ga zo maar door. Zeer onprofessioneel...

De goedkope kruidvat test gedaan.......er staat echt een streepje.......weliswaar lichter dan het controle streepje, maar echt een streepje! *Probeert nuchter te blijven, want het kan nog mis gaan...*
Een zoon!
What?!! Wat super Juffer! Show us... Niet negatief denken! Een streep is nog steeds een streep!
Nou, heb een foto gemaakt met mijn Iphone...Heb een oude apple die geen foto's leest!!!! Ik kan het niet via mijn tel doen volgens mij.....
Een zoon!
Heh wat jammer!
Mijn tel doet het niet...... Wil het jullie wel graag laten zien
Een zoon!
ooooh Juffertje, coool, spannend!!! ik hoop het zo voor je.

en nu? ga je nog een test doen 'zweanger-niet zwanger'?

ja, vind ik ook een leuke topicnaam!

nou ja Teepje, je gaat toch niet op dieet tijdens je zwangerschap? wat onprofessioneel zeg. Ik neem aan dat je zelf wel weet dat je gezond moet eten en niet voor 2 zoals sommigen vrouwen zeggen. Logisch dat je onzeker werd zeg, elke vrouw is anders in de zwangerschap en dan gaat ze je gewicht kritiseren, echt belachelijk.

meisjes, ben even door de war, hoe lang na je eisprong word je normaal gesproken ongesteld? Ben namelijk volgende week in Egypte en dan natuurlijk liever niet ongesteld worden.

Ben wel in het rode meer, maar meer rood hoeft niet :-)
Overigens helemaal ziek hier.....niet kunnen slapen. Enorm verkouden en zweterig......

Hi Meadl: Ga in het weekend de zwanger/ niet zwanger test doen....

2 weken na je eisprong word je ongesteld. Ik vind tampons nooit zo'n probleem......

Misschien word je wel niet ongesteld ;)
Een zoon!
Meisjes! Ons nieuwe topic is bij deze geopend!

*2010* :duckie: Ongeduldige ladies willen graag baby's!
Juffer!!! Wat een goed nieuws!!!! En t lichtste streepje = dus gewoon een streepje! Maar doe dan wel even rustig aan he..je lichaam heeft het blijkbaar zwaar omdat je ook ziekjes bent.

Of bel desnoods ff de vk om te vragen wat je nu het beste kunt doen...das vaak toch even geruststellend.

En...positief denken!!! Dat scheelt echt!

@ Teepje! Gelijk praktijk bellen en zeggen dat je NIETS meer met die vrouw te maken wilt hebben. Dat mag je gewoon aangeven, jij betaald je eigen zorg. Net zoals kraamverzorgsters, als het niet klikt ->wisselen. Miss had die vrouw ook een offday maar je zo adviseren over iets gevoeligs bij vrouwen (en je bent niet de enigste echt niet!) dat is echt belachelijk! Dietist is idd wel een goed idee, en die zeggen echt niet dat je op dieet moet hoor Meadl ! Die adviseren je bv over een eetschema, bv min 6 volkoren boterhammer per dag, 2 x fruit, wat de beste tussendoortjes zijn en houden je op een goede manier in de gaten. Heeft een collegatje van mij ook gedaan bij dr 2e zwangerschap nadat ze na de eerste 25 kg was aangekomen, bij de 2e was het 18kg dus ze had zelf wel het gevoel dat het iets deed.

En Teep, ik ben ook wel eens onzeker over hoe ik eruit zie en hoeveel kg er bij gaat komen etc. In het begin ging het bij mij vrij hard en nu gaat t langzaam..miss is dat bij jou ook zo!

Ik ga nu naar het ziekenhuis lady's, tot straks!!

XXX
Vanaf 2010 Wie niet weg is is gezien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven