Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Moontje: wat fijn!!
@moontje, fijn dat je zo´n goede uitslag hebt gekregen, zeker een grote opluchting voor je. Geniet nu maar zou ik zeggen.

vandaag een dag ook hier van niets doen. de gehele was heb ik gister al gedaan vandaag wordt het niets doen..

oh nee ben toch weer bij de hema geweest...... reslutaat een heel schattige pyama..... ook die moet ze straks hebben uiteraard... tja ik weet het ik kan het niet laten schaam schaam... gelukkig kan man lief er nog wel om lachen...
Meiden, nog bedankt voor jullie tips over de luieremmer! Ik neig ernaar om niet zo'n duur ding aan te schaffen, het kan altijd nog als straks blijkt dat we er toch behoefte aan hebben.

Teepje, wat een hork die vk. Is niet netjes dat ze je zo voor het blok zet en tegen de afspraken ingaat. Kan me voorstellen dat je je er rot over voelt, zeker als je zelf ook al niet blij bent met je gewicht. Ik zou het zeker bespreekbaar maken, straks heb je haar idd aan je bed bij de bevalling, dan moet het wel goed voelen.

Ik dacht trouwens dat vk's helemaal niet meer aan wegen deden? Ik ben onder controle bij de gyn maar ik hoef nooit op de weegschaal.

Moontje, wat fijn een goede uitslag! Hopelijk kun je nu weer wat meer gaan genieten en de zorgen van je af zetten.

Littlegreen, ik heb/had ook een laag BMI maar hoef tot nu toe geen extra groei echo's, maar omdat ik in het ziekenhuis onder controle ben maken ze eigenlijk standaard even een echo. De laatste keer (3wk geleden) kon ze ook zien dat onze uk vrij korte beentjes had tov het hoofdje en buik, net als bij jou. Bij mij was de baarmoeder wel goed gegroeid.

@maagzuur, check!! Heb ik inmiddels ook last van, vooral 's nachts. Ik wil er eigenlijk niets voor gebruiken, maar het zal nog wel erger worden ben ik bang.

Gisteren eerste zwangercursus gehad. Was leuk, de houdingsoefeningen vond onze uk blijkbaar ook wel leuk, hij begon gezellig mee te bewegen!
@Mirre, heb de afgelopen dag helemaal geen last meer gehad van brandend maagzuur. Gisteren twee Rennies op (die meteen hielpen) en gestopt met Coolbest en citrusvruchten (en meer Optimel gedronken). Ook mijn hoofdeinde een ietsiepietsie omhoog helpt!

Vanavond bij VK geweest en Rennies kunnen echt geen kwaad. En als ze niet meer helpen mag ik gerust overstappen op iets anders, zoals Gaviscon.

Bloeddruk was weer normaal. En ons meisje schopt altijd rechts. Blijkbaar heeft ze een voorkeurshouding, zoals ze ook nu weer lag: hoofdje beneden, ruggetjes links, beentjes en voetjes in mijn rechterzij.
brandend maagzuur: Helpt melk bij jullie niet? Dat helpt bij mij gelijk.

Bedankt voor jullie reacties! We genieten inderdaad weer! Hebben jullie nog leuke adressen voor on line babykleertjes(meisje)? Ik kan niet veel leuks vinden.

Fijne dag vandaag, bijna weer weekend!(weken vliegen voorbij he!)
Hallo meiden,

Hier ben ik ook eindelijk weer eens :-D en jemig wat had ik veel te lezen zeg!!

@ Moontje: gefeliciteerd met de goede uitslag! Nu kun je weer lekker verder varen op de roze wolk....

@ Wegen: daar doet mijn verloskundige (tot nu toe) niet aan. En omdat ik vroeger een probleem had met de weegschaal (ik ging me na iedere maaltijd wegen) heb ik er al jarenlang geen meer in huis. Ik woog me 1x per maand op de sportschool maar daar kom ik nu ook al ruim een half jaar niet meer dus ik heb nu écht geen flauw benul wat ik weeg. Ik probeer me nu gewoon niet teveel te laten gaan. Eerst kocht ik helemaal geen koek en snoep de laatste tijd wordt dat iets moeilijker en gun ik mijzelf 1x per week iets lekkers (zoets). En verder eet ik gewoon zoveel mogelijk fruit en rozijntjes als ik trek heb.

Ik ben overigens met mijn buik uit 1 van mijn zwangerschapsbroeken gegroeid. Wel jammer... Ik dacht dat die dingen helemaal meerekken, maar de rand om mijn middel knelt nu echt als ik zit. Ik mag dus dit weekend weer naar de Prénatal. Wat een straf

@ babyspulletjes kopen: ik heb als kleding eigenlijk alleen nog maar 10 rompertjes gekocht. Ik wil komende week eerst eens even alles wat ik gekregen heb (enorm maar dan ook enorm veel) wassen en op maat leggen in het kastje en dan wil ik kijken wat ik nog nodig heb. Ik zou het zo zonde vinden als ik allemaal spulletjes koop die ik de kleine nooit kan aantrekken, of dat ik er een dagelijkse modeshow van moet maken met minstens drie setjes kleding op een dag hihihihi...

Wel heb ik nu al het beddengoed, het badje en alles van de lijst compleet. Inclusief het kraampakket van VGZ (met Tummytub die ik al van een ander gekregen had hihihi).

@ Maagzuur: ik heb het 's nachts af en toe en neem dan een paar happen biogarde yoghurt en soms ook wat heilaarde. Beide werken prima.

En verder.... ik heb nu 2 weken van totale rust achter de rug (op het huishouden na dan). En ik ben er erg van opgeknapt. Ik ga nu eens in de 2 weken naar de VK omdat ik me zo rot voelde dus dinsdag mag ik weer. Ik hoop dat mijn bloeddruk iets hoger is dan de vorige keer en dat de uitslag van het aanvullende bloedonderzoek goed is. De dagenlang aanhoudende harde buiken zijn nu gelukkig over. Ik krijg alleen nog een harde buik als ik mij ga inspannen. Dus bijvoorbeeld een paar minuten wandelen, boodschappen doen of flink stofzuigen. Dat valt me nog wel een beetje tegen. Ik had gehoopt mijn hele zwangerschap gewoon (redelijk) fit te blijven maar dat ligt dus even anders.

Ik mag van mijn vriend maandag en dinsdag nog niet werken. Dus totdat de VK mij dinsdag weer gezien heeft, en dan zien we wel verder zegt ie.

Overigens begint mijn verlof op 21 november. Dat komt dus lekker dichtbij...

Nou, het was een heel verhaal weer maar dat krijg je als je maar af en toe langs wipt hihi... Veel plezier nog met de voorbereidingen en ik lees gewoon weer lekker met jullie mee :-)

O en Moontje... een kennis van mij koopt heel veel kleertjes via Babybrabbel. Maar volgens mij is dat 2ehands, ik weet niet of je dat wilt?
Net weer thuis van een concert van Nick & Simon, VanVelzen en Miss Montreal. Halverwege mocht ik van de beveiliging gelukkig op een stoel zitten (waren allemaal staanplaatsen) kreeg toch een beetje last van mijn buik, beetje bandenpijn denk. Ik was daarvoor al op de grond gaan zitten, maar het was in een tent, dus best fris op de grond daar. De optredens waren erg goed, maar ik maakte me toch een beetje zorgen of die kleine niet teveel geschrokken was. Ik lig nu even op de bank en mijn buik wiebelt alle kanten op. Volgens mij is ze aan het nagenieten. In ieder geval stelt ze d'r mama weer gerust.

Fijn weekend allemaal!
@streepjescode: heel herkenbaar, was bij mijn knul ook zo toen we naar het concert van Sting waren geweest. Ze schijnen daar toch een beetje stress van te krijgen. Natuurlijk helemaal niet erg voor een keertje! Wel heel apart om te voelen vond ik, echt een wervelwind in mijn buik!

@moontje: gefeliciteerd met de goede uitslag, fijn hoor, zweef maar fijn verder op je wolkje nu!

@zoplotseling: fijn dat je een beetje bent opgeknapt, toch wel goed om te merken dat de rust dan goed doet. Ik hoop dat je verloskundige ook tevreden is, en gewoon rustig aan blijven doen he? Maar ik kan me voorstellen dat je ook wel graag nog wil gaan werken. Je verlof komt al wel lekker dichtbij zeg, fijn! Ik kan me er echt al een beetje op verheugen!

@mickey: goed om te weten dat rennies mogen. Bij mij is het erg wisselend hoeveel last ik ervan heb. Als ik me rustig houd gaat het namelijk veel beter!

Ik ben inmiddels weer een beetje bijgekomen van mijn bezoekje aan de verloskundige. Ik heb inmiddels wel een afspraak bij de dietiste gemaakt voor komende woensdag, het lijkt me prettig om er toch nog eens naar te kijken, want het is uiteindelijk voor mijn eigen bestwil. Ik ga wel maandag proberen de verloskundige nog te bellen om mijn gevoel terug te koppelen. Afgelopen dagen lukte dat nog niet omdat ze maar op bepaalde momenten bereikbaar zijn. Ik ben vrijdag ook bij de bekkenfysio geweest. Het was alleen nog maar een intake, dus de diagnose is gesteld: zwangerschapsgerelateerde bekkenklachten. Op zich dus niet ernstig, maar wel wat aan te verlichten door oefeningen en manier van bewegen. Dinsdag een vervolgafspraak om alles door te nemen wat ik kan doen, ik ben benieuwd! Dinsdag moet ik ook een Glucose Dag Curve laten prikken. Dat betekent dat ik op 3 vaste momenten (8, 13 en 15 uur) op de dag naar het ziekenhuis moet om mijn bloed te prikken op de suikerwaardes. Dit moet bij mijn praktijk iedereen die in een risicogroep zit voor zwangerschapssuiker. Hebben jullie dat ook gehad? Ik vind het wel prettig dat het wordt onderzocht, maar ook wel spannend moet ik zeggen. Ik zal blij zijn als dat allemaal goed is! Het wordt dus weer een medisch weekje....

Maar eerst een fijn weekeinde! Lekker uitrusten!
@ Teepje: Het stomme is dat ik weet dat het voor een keertje geen kwaad kan. Laten we het maar moederlijke bezorgdheid noemen.

Ik heb ook twee keer zo'n meting gedaan. Maar ik moest zelf thuis vier keer per dag een druppeltje bloed prikken en in zo'n meetapparaatje af laten lezen. Heb het twee keer gedaan, omdat bij de eerste keer de nuchtere waarde 1,3 was. Dit is natuurlijk veel te laag. Maar waarschijnlijk was het met meten niet helemaal goed gegaan. Uiteindelijk lagen mijn waardes tussen 4,3 en 5,6. Dus dat was netjes. Wel lastig dat jij ervoor naar het ziekenhuis moet iedere keer.
Simon liep trouwens nog vlak langs me met z'n sexy brilletje op. Toch wel een lekker ding hoor! Haha!
@streepjescode: hihi, ja, Simon mag hier ook wel een keer een bakkie komen doen, haha! (ik las eerst 'sexy billetjes' )

Ik ben benieuwd, ik ga vanavond naar Anneke van Giersbergen (Agua de Annique) in een zaal waar volgens mij ook geen zitplaatsen zijn. Maar dan vraag ik gewoon een stoel uit het café. Gisteren weer een 'sta'-feestje gehad en dat voel ik dan weer goed in mijn rug. En ik wil toch ook niet op sportschoenen gaan.. De beeb was vannacht ook erg beweeglijk, op het feest gisteren stond harde dance op, zou het daaraan liggen?

@teepje: ik zit niet in de risicogroep voor zwangerschapssuiker, maar heb wel rhesus negatief en moet daarom over 2,5 week bloed laten testen op anti-stoffen. Daarna krijg ik sowieso een preventieve anti-D spuit. Na de geboorte wordt er van het kindje bloed afgenomen. Als ze rhesus positief is, dan krijg ik geloof ik weer iets toegediend.
@ Mickey: Die billetjes zijn vast ook sexy, maar het zou zo opvallen als ik opeens zou gaan bukken om ze te bekijken he? Ik voelde het niet echt in mijn rug, meer in mijn buik, leek wel of die wat meer ging hangen en daardoor wat pijnlijk werd. Aan de zijkanten onderin zeg maar.

Veel plezier vanavond!

Ik heb trouwens ook rhesus negatief bloed, krijg maandag ook een spuit.
.
@teepje, ik heb en ogtt test meteen gehad ook een suikertest maar niet zoals bij jouw , ik moest vanaf 21:00 savonds nuchter zijn en dan smorgens bloed laten prikken op nuchtere maag en een smerig zoet drankje van 300 ml en dan na 2 uur weer bloed laten prikken en dat was het.

Ook resus negatief dus morgen weer bloed prikken en woensdag zet de verlos weer een spuit met antistoffen.

mijn beide zoons zijn a positief, en ik heb direct na de geboorte ook een spuit weer gehad met antistoffen, vandaar dat ze direct uit de navelstreng het bloed moeten halen. Je krijgt als het goed is van je verloskundige ook een buisje, wat je dan bij je moet hebben als je gaat bevallen. Want dan kunnen ze daar het bloed in opvangen. En als je dan naar het zkh als nog moet dan weten ze meteen dat ze het bloed moeten hebben uit de navelstreng. Dit is mij althans zo ooit uitgelegt...Dus is je kindje positief dan krijg je nog een spuit na de bevalling.
anoniem_109903 wijzigde dit bericht op 24-10-2010 15:41
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Trouwens nog voor de tabel: controle VK 9-11
@ Sinojo: ik ben ook Resus Negatief en krijg morgen mijn eerste spuit.. en volgens mij is dit ook de enige die ik krijg voor de bevalling. Erna krijg ik er ook nog 1 als het kindje positief blijkt te zijn. Die kans is er wel want mijn partner is A positief...

@ Teepje: bedankt! Ik begin er inderdaad naar uit te kijken.. Ik ben nu 30 weken in verwachting en ik mag nu van mijzelf af gaan tellen hihihi.. :-D

Bij ons is het schilderwerk gedaan, het vloertje ligt en sinds gisteren staan de meubeltjes! Jeej!! Ik ben er zo blij mee!! Ik schaam me ook wel een beetje want ik heb vriendjelief wel heel erg zitten pushen... Ik werd gek van al dat wachten en al die rommel overal in mijn huis, en ik mocht zelf niets doen. Dus ik heb écht overdreven zitten zeuren of dat kamertje nou eindelijk eens af mocht komen... Wat horrormonen al wel niet met je doen.. De arme jongen

Vandaag ga ik alles nog even op mijn gemak een sopje geven en dan ga ik de komende weken lekker alles wassen (met Neutral). En verder gaan wij nog wat versiersels maken op de wanden om de boel wat op te leuken..

Morgen heb ik trouwens een extra controle bij de VK

Groetjes!!
Even egoposten tussendoor, ben vandaag alweer in het zh geweest. Toen ik vanochtend naar het toilet ging verloor ik wat bloed. Alles onderzocht, inwendig en uitwendig een echo gemaakt maar niets te vinden gelukkig. Alles ziet er prima uit en de uk doet het goed. Ze konden de oorzaak van de bloeding ook niet vinden, dus waarschijnlijk was het een geknapt bloedvaatje, al was het wel wat veel daarvoor.

Anyway, bloeden is alweer gestopt, maak me ook geen zorgen maar het is wel fijn dat ik weer direct in het zh terecht kon. Vrijdag voor de zekerheid nog wel extra controle. Nu maar even bijkomen met een kopje thee op de bank!
he, Mirre, gatsie.

Ga maar lekker bijkomen op de bank. Snap dat je geschrokken bent!

Zoplotseling: ik heb ook last van pusherige horrohormonen. Moest erg lachen om je verhaal.

Sofielala: gelukkig helpt de rust goed!

50% werken doet mij ook erg goed! Ik ben best weer wat beter te spreken.

De pretecho was helemaal super, we hebben ons geweldige kindje zo mooi in beeld gekregen. Met d'r voetjes op d'r hoofd, wat een lenigheid! En ze doet het helemaal goed, ziet er prachtig uit, weegt nu 1 kg en lijkt qua gezicht sprekend op zoontje, straal!!

Ik moet gaan, zoontje meld zich. Zwaai
@mirre: wat een opluchting dat alles goed blijkt te zijn! Volgens mij hoor je dat wel vaker ook tijdens de gemeenschap dat je wat bloedverlies kan hebben.

@Floortje: Wat super dat de echo zo goed is bevallen! Ik wist niet dat je al zo duidelijk kunt zien dat ze al op de ouders/broertje/zusje lijken! Ik ben benieuwd, wij hebben em straks! Ik ben nu maar koffie aan het drinken, om d'r flink actief te maken:) Je lichaam is dus echt toe geweest aan wat meer rust..Lekker wat meer relaxen, we willen natuurlijk graag dat de baby er is, maar zo'n zwangerschap is ook byzonder! En maak ik waarschijnlijk niet nog een keer mee. Dus genieten zoveel het kan!

@zoploteseling: Ach een beetje pushen is helemaal niet erg:) Ik doe al 6 maanden niks anders, maar als ik dat niet doe gebeurt alles in de laatste twee weken of tijdens de bevalling ben ik bang;)

Fijn dat alles klaar is nu!

Straks over een uurtje de 3d echo!!
O wat eng Mirre! Gelukkig bleek alles goed te zijn! Doe maar lekker rustig aan de komende tijd zou ik zeggen. Laat je maar eens goed verwennen

En moontje: ik ben erg benieuwd naar de echo... Wij hebben hem niet laten doen en daar begin ik nu toch een beetje spijt van te krijgen...
Jeetje Mirre, wel even schrikken kan ik me voorstellen. Gelukkig leek alles goed te zijn! Doe maar even rustig aan en laat je verwennen.

Vanavond heb ik mijn eerste les zwangerschapsgym gehad, het was leuk, al die dikke buiken bij elkaar! De juf was lekker down to earth en de oefeningen waren wel leuk. Ik ga er nog spierpijn van krijgen denk ik, wel lekker, weer een beetje sporten! Nu ga ik eerst maar eens slapen, maar niet voordat ik mijn buikspier oefeningen en circulatieoefeningen voor mijn benen heb gedaan
@ zoplotseling: stop niet verder lezen dan!!;) t stelde niks voor;) Grapje hoor, kun je niet alsnog heel snel een afspraak maken? Tot 30 weken is ideaal, maar jij bent nu 31?

@ alle andere;): t was geweldig hoor! Wat een wonder dit! Ze had alleen constant d'r handje voor het gezicht, maar toch hebben we behoorlijk veel gezien. Ik zei vanavond nog tegen m'n vriend hoe onvoorstelbaar dit is..We hebben er amper iets voor hoeven doen(waar hij het uiteraard niet mee eens was:)) en ze is uit zichzelf nu een compleet mensje, met duidelijke kenmerken van d'r grote zus! Ik voel me even helemaal verliefd. Ruim een kilo al en 32 cm. Een redelijk groot kind volgens de arts, dus ik verwacht een serie hechtingen van de voor naar de achterkant, maar ach dat hebben we er dan allemaal wel voor over, als ik zie hoe hard moeder natuur al gewerkt heeft!

1 nadeel: de dvd doet t niet, geen idee waarom..

@teepje: Actief hoor! Vond je t niet zwaar of is je conditie nog redelijk op peil? Wat zal je lekker slapen vannacht:)

Slaap lekker allemaal!
@moontje: gaaf zeg, zo'n 3d echo, ik krijg spontaan ook een beetje spijt... nee hoor, we wachten rustig af tot de geboorte. Ons kind wordt dus ook groot volgens de VK, ik ben benieuwd, maar kan me er nog niet zo druk om maken. Mijn conditie is niet zo veel meer en door de pijn in mijn rug ben ik niet meer heel actief. Maar fietsen gaat dus nog goed, dus ik fiets echt de hele stad door, dat is wel heerlijk, want ik hou wel van een beetje kou, lekker een sjaal en handschoenen aan en gaan! Helaas heb ik er niet lekker van geslapen. Door al dat gepraat over de zwangerschap spookte er weer veel te veel door mijn hoofd in mijn bed helaas. Meestal is het beter als ik me 's avonds niet te veel meer bezig houd met het hele gebeuren, maarja, dat zit er dus met de gym niet in.

Vandaag ben ik mijn glucose curve aan het prikken. Ben vanmorgen dus om 8 uur in het ziekenhuis geweest en moet nu straks om 11 uur en om 15 uur nog prikken. Tussendoor nog naar de fysio geweest, ik weet nu dus hoe ik moet zitten, staan en opstaan. Efficient dagje voor thuiswerken maar niet heus...
@moontje86,,, leuk he die echo... echt gaaf om te zien hoe je alles kunt zien maar als je DVD niet werkt dan zou ik toch even terug gaan.... wel zonde als er een fout in zou zitten.

Of anders met een andere dvd player op je pc openen, of doet hij het in de dvd speler het ook niet?

@mirre, tje wat zal je geschrokken zijn. gelukkig valt het nu allemaal wel mee.

@ Sofialala ,super dat je op een kruk kunt zitten en toe kunt kijken hoe ze alles voor je in elkaar gaan zetten, ik zou dat echt niet kunnen..... hahaha . Maar wel geod dat je je rust neemt.

Joepie en morgen komt bij mij de babykamer... en wagen, vandaag even gaan betalen, en dan kunnen ze hem morgen gaan bezorgen.....ze hebben helaas geen draagbare pin bij zich.. dus moet het maar even zo.

Kan niet wachten tot het inelkaar staat.

Van het weekend heb ik de box afgemaakt, had een blanke box en heb deze donker antiek kleur gegeven (beits) en afgelakt met kindvriendelijke blanke vernis. En aangezien het nog even puzzelen was hoe hij in elkaar moest staat hij nu in elkaar en ook de woonkamer is meteen aangepast zodat hij niet in een hoekje weggedrukt staat. Alleen moet ik hem nu laten staan of zal ik hem weer uit elkaar halen.??? is natuurlijk wel vroeg om hem nu al in elkaar in de woonkamer te laten staan... of hebben jullie hem ook al staan?
uh, Sinojo, ik ben misschien een beetje abnormaal, maar onze kinderwagen kregen we in mijn 20ste week, en die hebben we toen in elkaar gezet, en we vinden het zo leuk staan, dat hij sindsdien gewoon in onze woonkamer pronkt hoor! Een box laten staan vind ik dus helemaal niet gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven