Uitbetaling Salaris na ziekte.

donderdag 28 oktober 2010 om 11:57

Hallo,
Ik heb even een vraagje,Met mijn werkgever kom ik er in ieder geval niet uit.
Ik werk namelijk in de zorg, Heb daar een contract voor 6 uurtjes.
Alles wat ik extra werk krijg ik dan ook uitbetaald.
Normaal gesproken zit ik altijd rond de 500,- per maand voor 12 / 18 uurtjes in de week werken.
Nu ben ik in september flink ziek geworden, Ziekenhuisopname gehad.
En 2 weken thuis gebleven. Ben half september weer begonnen met 2x 3 uurtjes in de week werken op therapeutishe basis.
Ik had dus in totaal 18 uur gewerkt in september + nog 4 schooluren die ook uitbetaald worden.
Dat is 22 uur bij elkaar.
Nu kreeg ik gisteren mijn salarisstrook en nu blijkt dat ik maar 70 euro salaris heb gehad.
Ik weet zeker dat dit niet klopt, Maar p&o zegt dat het allemaal wel klopt, En dat ik zelfs iets teveel heb gekregen..
Kan me niet voorstellen want hier zit ook mijn reiskosten bij.
Maar nu mijn vraag, Is er een mogelijkheid dat ik b.v via het uwv eemalig een aanvulling krijg tot het minimum salaris? Omdat ik ziek ben geweest?
In mijn contract staat namelijk dat mijn miniumumloon per maand op basis van 6 uur contract 275,- bruto moet zijn.
Ik baal nu ontzettend, Want ik moet natuurlijk ook mijn vaste lasten betalen.
En met mijn werkgever kom ik er niet uit, Dat contact loopt al heel moeizaam.
En ze zeggen dat zij gelijk hebben..
alvast bedankt voor jullie reactie.
                    Ik heb even een vraagje,Met mijn werkgever kom ik er in ieder geval niet uit.
Ik werk namelijk in de zorg, Heb daar een contract voor 6 uurtjes.
Alles wat ik extra werk krijg ik dan ook uitbetaald.
Normaal gesproken zit ik altijd rond de 500,- per maand voor 12 / 18 uurtjes in de week werken.
Nu ben ik in september flink ziek geworden, Ziekenhuisopname gehad.
En 2 weken thuis gebleven. Ben half september weer begonnen met 2x 3 uurtjes in de week werken op therapeutishe basis.
Ik had dus in totaal 18 uur gewerkt in september + nog 4 schooluren die ook uitbetaald worden.
Dat is 22 uur bij elkaar.
Nu kreeg ik gisteren mijn salarisstrook en nu blijkt dat ik maar 70 euro salaris heb gehad.
Ik weet zeker dat dit niet klopt, Maar p&o zegt dat het allemaal wel klopt, En dat ik zelfs iets teveel heb gekregen..
Kan me niet voorstellen want hier zit ook mijn reiskosten bij.
Maar nu mijn vraag, Is er een mogelijkheid dat ik b.v via het uwv eemalig een aanvulling krijg tot het minimum salaris? Omdat ik ziek ben geweest?
In mijn contract staat namelijk dat mijn miniumumloon per maand op basis van 6 uur contract 275,- bruto moet zijn.
Ik baal nu ontzettend, Want ik moet natuurlijk ook mijn vaste lasten betalen.
En met mijn werkgever kom ik er niet uit, Dat contact loopt al heel moeizaam.
En ze zeggen dat zij gelijk hebben..
alvast bedankt voor jullie reactie.

donderdag 28 oktober 2010 om 12:12

je hebt recht op in ieder geval de 6  uur per week. eventueel worden hier nog wachtdagen van afgehaald maar dat ligt aan je CAO.
Verder heb je recht op het aantal uur dat je gemiddeld in de afgelopen 13 weken hebt gewerkt.
Je reiskosten krijg je alleen over de dagen die je hebt gewerkt, tenzij in je contract/CAO staat dat je een vaste reisvergoeding hebt.
aangezien alle werkgevers een betalingsverplichting hebben in de eerste 2 jaar dat iemand ziek is, dus zo ver ik weet kun je daar niet aankloppen voor een aanvulling.
Laat anders HR op papier zetten waarom ze maar 70 euro hebben uitbetaald en ga hier eens mee naar bijvoorbeeld het juridisch loket of naar de vakbond voor advies
                    Verder heb je recht op het aantal uur dat je gemiddeld in de afgelopen 13 weken hebt gewerkt.
Je reiskosten krijg je alleen over de dagen die je hebt gewerkt, tenzij in je contract/CAO staat dat je een vaste reisvergoeding hebt.
aangezien alle werkgevers een betalingsverplichting hebben in de eerste 2 jaar dat iemand ziek is, dus zo ver ik weet kun je daar niet aankloppen voor een aanvulling.
Laat anders HR op papier zetten waarom ze maar 70 euro hebben uitbetaald en ga hier eens mee naar bijvoorbeeld het juridisch loket of naar de vakbond voor advies

donderdag 28 oktober 2010 om 12:41