Gezondheid alle pijlers

3 weken ziek

30-10-2010 09:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb al 3 weken last van verkoudheid,last van mijn keel,hoesten en vooral erg moe,hoofdpijn.nu ook een koortslip.maandag ga ik naar de huisarts maar weten jullie wat het misschien kan zijn
Griep?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maar zo lang? misschien moet ik even bloed prikken
Verwaarloosde griep dan?
quote:smurfje251 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:36:

maar zo lang? misschien moet ik even bloed prikkenJe gaat maandag naar de HA, ik vermoed dat die wel kan beslissen of er bloed geprikt moet worden, en tipje: niet zelf gaan prikken he
Een flinke griep kan echt wel even duren. En doet een aanslag op je algehele conditie.

Even een paar dagen thuis blijven en echt goed uitzieken. Misschien dat je weer te snel bent begonnen met werken?
ik heb ook gewoon gewerkt toen maar halve dagen,en het kan niks anders zijn?
quote:smurfje251 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:41:

ik heb ook gewoon gewerkt toen maar halve dagen,en het kan niks anders zijn?Hoe kunnen wij dat vanachter de computer beoordelen?
natuurlijk kan het wat anders zijn. Daarvoor ga je toch naar de huisarts?

Je kunt in ieder geval wel alvast zelf aan je weerstand gaan werken:

http://www.leerwiki.nl/Weerstand_verhogen

beterschap!
misschien kan ik al weten wat het dan kan zijn,maar jullie zijn ook geen dokter natuurlijk
en heb normaal een goede weerstand
Een verkoudheid met keelontsteking en griepverschijnselen duurt gewoon minimaal 2 weken hoor,ben zelf ook al 3 weken aan het kwakkelen........

Niet meteen iets om bloed te laten prikken en/of naar de dokter te gaan,,vind ik,die man heeft het al druk genoeg!
Of vrouw daffy

to, wacht gewoon maandag af als me iets vervelend lijkt als huisarts is het wel dat mensen komen met eigen bedachte diagnoses en al helemaal als ze komen van een forum. Je wacht nu al drie weken kunnen die paar dagen er toch ook wel bij?
quote:smurfje251 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:41:

ik heb ook gewoon gewerkt toen maar halve dagen,en het kan niks anders zijn?

Ja hoor, dat kan...

Ga nu eerst maar eens naar de huisarts en laat hem/haar een goed onderzoek doen en bloed prikken (wat je al van plan was).

Hij/zij kan veel beter beoordelen wat jou mankeert dan wij hier met z'n allen (als nuchtere leken) vanachter de laptop. Beterschap!
misschien pfeifer?
Wat wil je nou horen? Zoals je zelf al zegt zijn hier geen dokters in de zaal. Je leeft nog steeds, dus zul je het ook nog wel tot maandag redden
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Verkoudheid en keelpijn, dat is toch niet ziek? Je hebt misschien een goede kou te pakken en daar hoort de hoofdpijn m.i. Ook bij maar om dat nou ziek te noemen....

T is buiten slechter weer en dan ben je vatbaarder dan normaal... Blijkbaar was je weerstand niet zo goed als je dacht.

Gezond eten, veel drinken en op tijd naar bed... Dan ben je er vanzelf vanaf!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Misschien winterallergie, moet je maar 'ns googelen naar de symptomen
Als je een flinke neusverkoudheid hebt krijg je last van je keel (doordat je niet door je neus kan ademen en 's nachts misschien snurkt) en je kan ook hoofdpijn krijgen van een verstopte neus.

De koortslip komt opzetten door een verminderde weerstand. Niet zo gek als je je zo beroerd voelt en het is ook de tijd van het jaar waarin de weerstand gewoon wat achteruit gaat.

En de vermoeidheid hoort er ook gewoon bij. Als je een flinke verkoudheid of een virusje onder de leden hebt werkt je lichaam keihard om dat te bestrijden.

Allemaal terug te voeren op een flinke verkoudheid.

Kan het ook iets anders zijn? Ja zeker. Weten wij hier wat het dan kan zijn? Nee. Mogen wij een diagnose stellen? Nee.

Ga naar de supermarkt, koop vers vruchtensap, lekker vers fruit en andere gezonde dingetjes. Maak een wandeling in de buitenlucht, neem een bad of een lekkere douche en ga vroeg je bed in. Veel drinken en veel rusten is belangrijk. En maandag mag de dokter dan kijken wat je hebt.
Ik was ook 3 weken aan het hoesten, keelpijn etc. En toen pas koorts. Zit nu al een week thuis, blahhh. De koorts is weg maar nog steeds niet 100%. Klinkt altijd als een dooddoener maar zoveel mensen hebben het nu. Volgens mijn arts overgang naar vochtig weer.
Als we toch moeten gaan raden, zeg ik alvast zwanger.
Ah know`t, tha shunt
quote:smurfje251 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:46:

misschien kan ik al weten wat het dan kan zijn,maar jullie zijn ook geen dokter natuurlijkMet andere woorden: je hebt de diagnose al lang zelf gegoogled en wilt nu van ons een bevestiging.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:smurfje251 schreef op 30 oktober 2010 @ 09:52:

misschien pfeifer?Ah, bingo.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
KahlanAmnell, 31 minuten geleden

Als we toch moeten gaan raden, zeg ik alvast zwanger.

ik denk dat je gelijk hebt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
De HA verwacht heus niet dat je al met een diagnose binnenkomst. Als je er al drie weken last van hebt, dan kun je vast nog wel 2 dagen wachten op een professional.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven