Geld & Recht alle pijlers

Welke ziektekostenverzekering??

02-11-2010 20:30 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De laatste tijd hebben mijn vriend en ik best wat financiele tegenvallers gehad waardoor we nu bezig zijn weer op het goede pad te komen.

Opzich verdienen we genoeg om dit voor elkaar te gaan krijgen maar ik wil toch kijken waar we eventueel op kunnen besparen.

Nu vroeg ik me af of ik volgend jaar beter kan overstappen naar een andere zorgverzekering.

Ik zit nu bij zilveren kruis achmea en betaal daar 120 euro p.m. (dit is incl. 2 sterren aanvullend en 2 sterren tandartsverzekering)

Mijn vriend zit ook bij zka en betaalt 165 ofzo die heeft 3 sterren tandartsverzekering.

Is het goedkoper om ons samen onder één verzekering onder te brengen? kan dit zomaar of heb je dan bepaalde punten waar je rekening mee moet houden?

Zoals al te zien aan mijn niet logische verhaal....ik weet het even niet meer qua verzekeringen.... elk advies/tips is welkom!!
De premies van CZ voor 2011 zijn bekend, verhoging van 11%.
bestaan er ook tandartsen die beunhazen? Weer wat bijgeleerd

@Ninjoo als je slechts 1x per 3jr naar de tandarts hoeft te gaan dan is dat zeker voordeliger dan een verzekering.

Helaas gaat dat tegenwoordig voor mij niet op
ik zit ook (collectief) bij CZ en ik heb geen problemen tot nu toe.

ik betaal (voor 5 personen met hoge tandartsdekking en aanvullende ) 220 per maand.. dus 110 per persoon zeg maar.. niet veel opzich voor hetgeen ze vergoeden
IK zit bij DSW en betaal 90 euro in de maand goedkoper heb ik het nog niet gezien.
Als het even kan blijf ik bij FBTO, vorig jaar overgestapt en zijn erg tevreden. Gaan wel kijken of het niet voordeliger is om los te verzekeren dan samen collectief( je moet dan dezelfde modules afnemen, en partner hoeft geen fysio of de pil maar betaalt er wel voor)
Kijk eens op

http://www.anderzorg.nl/web/Home.htm
Je kan trouwens ook bij de gemeente van je woonplaats navragen of zij een collectieve verzekering hebben. Of als je lid bent van een vakbond of iets dergelijks, kan het zijn dat die ook een collectieve verzekering hebben.
Meld je eens aan bij united costumers ( nieuwsbrief ) of kijk op de site, die komt regelmatig met collectieve verzekeringen. Zo kan je kiezen voor autoverzekeringen , ziektekosten etc. Voor dat ik bij mijn man in de collectieve verzekering heb ik het ook via hun afgesloten. Je kan kiezen voor cadeaus of korting.
quote:paloma schreef op 03 november 2010 @ 16:55:

Kijk eens op

http://www.anderzorg.nl/web/Home.htm

Ik kom als ik bij Anderzorg zou zitten uit op 110 euro pm, dat is dus 'zover er geen verhoging zal plaatsvinden' 12 euro minder dan mijn huidige collectieve verzekering van VGZ.

Ik durf echter na het lezen van de recensies niet over te stappen

http://www.basiszorgen.nl/commentaar.as ... eraarid=19
Ik ben ook aan het kijken maar weet nog niet wat te doen!

Zitten nog in twijfel of de kinderen na de "echte" scheiding bij ex verzekerd blijvne of bij mij.

Aangezien oudste een beugel heeft (wordt nu 100% vergoed) en jongste dure medicatie voor ADHD (wordt ook vergoed) is een uitgebreide verzekering goedkoper (40 euro pm voor de beugel + andere kosten en de medicatie is zeker 30 pm)

Zitten nu bij Avero Achmea Excellent + tandarts en betalen 158 pp................. niet echt een koopje.

Ik ben nog geen verzekering tegengekomen die beide volledig vergoed.

Iemand een suggestie???
Ik vind 165 euro per maand voor een zorgverzekering echt heel veel geld. Zelfs 120 euro vind ik al aan de hoge kant.

Het is maar net wat je wilt.. Voorheen was ik bij het VGZ verzekerd en betaalde daar +/- 110 euro per maand. Maar ik ben (bijna) nooit ziek en heb een redelijk goed gebit. Ging ik op doktersrecept bij de apotheek hooikoortsmedicatie halen dan kreeg ik gewoon de rekening thuis, idem. voor de pil want je zit met dat eigen risico (waar ik dan ieder jaar toch net niet boven kom). Ik ben daarom gaan zoeken naar een andere (goedkopere) zorgverzekeraar en kwam uit bij Interpolis. Betaal nu met studentenkorting rond de 86 euro per maand (exacte bedrag weet ik niet meer, heb de volledige jaarpremie in een keer betaalt). Daar zit een 2 sterren aanvullende en een 2 sterren tandartsverzekering bij. Krijg dan wel studentenkorting.

Ik ben nu dus een stuk voordeliger uit..
@waaromdan: het gaat om Concerta of Strattera?

Dan zou je hier kunnen zoeken naar een verzekering: http://www.adhd.nu/overzicht_zorgverzekeraars.html
Heb net mail van Interpolis.

Hun premie voor volgend jaar is 130 euro voor de 4 sterren aanvullend. Hier is de Rabobank collectiviteitskorting al vanaf getrokken. Interpolis zorgverzekering telt niet mee voor de Interpolis alles-in-één.

Voor mij is het dus goedkoper om over te stappen.
Yeti80, hbe gekeken op de aangegeven site.

De vergoeding AV die vermeld staat, is dat dan de maximale vergoeding? (per maand denk ik dan!)

Zal ze vanavond even uitpluizen, wil eigenlijk voor de beugel ook niets betalen (zoals ik nu doe)

Dan moet mijn ex de dure verzekering maar houden

Dank je
Dit jaar zit ik nog bij FBTO, maar heb zojuist besloten over te stappen naar Anderzorg. Basisverzekering + aanvullende verzekering komt dan op 104 euro. Dit jaar had ik nog het hoogste eigen risico en geen aanvullende verzekering, maar heb helaas veel gebruik moeten maken van de gezondheidszorg waardoor ik het gehele eigen risico moet betalen. Vandaar de aanvullende verzekering ook dit keer. En dan kwam ik bij Anderzorg toch goedkoper uit.

Een tandartsverzekering neem ik al jaren niet meer. Vrij goed gebit en vaak is er toch maar een maximaal bedrag dat vergoed wordt, daar spaar ik dan wel voor zodat ik het zelf kan betalen.
Iemand hier ervaring met CZdirect.nl? Premie en dekking ziet er aantrekkelijk uit, goedkoper dan de gewone CZ in collectief en mijn ervaringen met de 'gewone' CZ zijn positief.
Ah, in het vrektopic schreef je er ook al over. .

Lees wel even goed de voorwaarden van CZdirect. Je moet medicijnen bestellen via een bepaalde internetapotheek geloof ik. En bij niet- gecontracteerde zorgverleners betaal je een groter deel zelf ofzoiets.

Het waren iig wat voorwaarden die ik zelf niet zag zitten vorig jaar en daarom bij de gewone CZ gebleven ben.
Wij zitten bij zilveren kruis. Wij kregen collectiviteitskorting via het werk van mijn vriend. Nu hij een andere baan heeft zijn wij lid geworden van club metro. Dit is gratis en je kunt via deze club collectiviteitskorting krijgen. Wij betalen nu een paar euro meer per maand.

(ik heb geen aandelen hoor)
Bij czdirect.nl kun je je medicijnen gewoon bij je eigen apotheek halen, alleen voor bepaalde hulpmiddelen geldt dat je het via internet moet bestellen. Dit geldt niet voor spoedhulpmiddelen.

Ik ga ook overstappen van gewone cz naar de czdirect verzekering.
Heb net voor het eerst besteld via internetapotheek (voor bepaalde medicatie verplicht anders moet ik betalen) Wacht het maar even af dus.

Trouwens de link die ik kreeg van Yeti nog eens bekeken maar kan nergens een verzekering vinden die EN concerta vergoed EN 100% de beugel................. toch maar blijven hangen dan
Medicijnen via internet vind ik juist handig, volgende dag thuisbezorgd. Naturapolis twijfel ik wel nog over, ik heb nu juist bewust voor restitutie gekozen om dat gezeur niet te hebben.

Heb ook naar de aanvullende Jongerenverzekering gekeken (tegenwoordig ook voor 30+ beschikbaar ) maar die heeft een minder uitgebreide dekking.
Hier al jarenlang FBTO. Basispakket, Buitenland en Therapieën.

De tandarts hebben we eruit gegooid, dat pakket was veel te duur.

We zijn erg tevreden over FBTO, maar de wijze van afhandelen van het "verplicht eigen risico" vinden we wel irritant. Om de haverklap een acceptgiro, zouden ze dat niet op jaarbasis kunnen doen ?

Omdat we lid zijn van de Vereniging Eigen Huis krijgen we bij FBTO behoorlijke korting. Ons lidmaatschap van de VEH kon alleen voor de autoverzekering al uit, dus dat je ook korting krijgt op de ziektekostenverzekering is alleen maar extra meegenomen.

De anticonceptiepil kost ongeveer 55/60 euro per jaar, dus anticonceptie hebben we ook niet verzekerd, een zwangerschap is ook niet meer de bedoeling. Sterilisatie zou een paar honderd euro kosten (man), dat is nog wel te betalen. Belachelijk dat dat zwangerschapspakket duurder wordt, naarmate je ouder wordt.
Ik zat toevallig ook al te denken om over te stappen..ben via de website Efia.nl aan het denken om over te stappen naar FBTO. Via Efia krijg je een kadobon van bol.com voor ¤25,- en dat lijkt me toch lekker meegenomen :-))
ik zit op dit moment bij takecarenow, onderdeel van agis.

hele voordelige jongerenverzekering. Ga ongeveer 100 euro per maand betalen voor basis+av. Ik heb dan geen tandverzekering.

Ik twijfel alleen heel erg: bijv anderzorg of czdirect bieden een internetpolis aan voor +- 105 euro waarin ik een bv en av heb (met tanddekking). Zou ik voor die 5 euro per maand extra overstappen?
Moeilijk hè, elk jaar weer.

Ik "zit" al sinds jaar en dag bij de IZA. Dochter gaat volgend jaar aan de beugel en daar krijg ik 80% van vergoed. Premie volgend jaar: ¤ 127,69 p.p.

Ik heb net wat zitten googelen en bij de meeste verzekeraars kwam ik tot de conclusie dat ze 100% vergoeden voor orthodontie, maar wel tot een max. vergoeding van bijv.

¤ 1.500,--. IZA kent geen max. vergoeding, is gewoon voor de loop van de tijd 80%.

Ik weet tot op heden niet wat een beugel gaat kosten. Kan iemand mij daar iets over zeggen? Heeft iemand anders een beugelkind in comb. met een hele goede verzekering (die niet al te veel kost)?

Kan je via zo'n internetapotheek alle medicijnen bestellen die je nodig hebt? Mijn man heeft nl. dagelijks medicijnen, maar moet ook echt dat specifieke merk hebben, want op iets andere reageert hij niet goed. Met speciale doktersaantekening bij de apotheek levert dit, tot op heden, geen probleem op.

Kan met zulke dingen rekening worden gehouden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven