Help, probleem met de was!

03-11-2010 15:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus net een donkere broek bij overhemden en tunieken gedaan die zwart/wit zijn. De witte delen zijn nu grauw, kan ik dit nog goed maken met vanish white ofzo? Of wordt dan het zwart juist valer?
Ai.

Gauw nog een was draaien met een pot vanish ofzo.
Ja, vanish white proberen. Maar niet te veel, want in vanish white zit ook bleek en dat kan weer invloed hebben op de zwarte delen van je kleding. Wat ook handig is, zijn van die 'vlekkenvang-doekjes'. Degene die ik heb heten Colour Catcher van Dylon. Gewoon bij de supermarkt of drogist.

Succes!
HG heeft spul voor doorgelopen was, maar dat is er voor bonte was of witte was. Geen idee of je die voor de witte was ook kan gebruiken voor zwart en witte tunieken.
quote:Puntje schreef op 03 november 2010 @ 16:05:

Ja, vanish white proberen. Maar niet te veel, want in vanish white zit ook bleek en dat kan weer invloed hebben op de zwarte delen van je kleding. Wat ook handig is, zijn van die 'vlekkenvang-doekjes'. Degene die ik heb heten Colour Catcher van Dylon. Gewoon bij de supermarkt of drogist.

Succes!En dat kan nu nog? Het herstelt dus ook? Vanish heb ik in huis dus dat ga ik eerst maar proberen.
quote:Mirremara schreef op 03 november 2010 @ 16:11:

[...]

En dat kan nu nog? Het herstelt dus ook? Vanish heb ik in huis dus dat ga ik eerst maar proberen.

Nou, het vangt de kleurstoffen op die in het waswater 'zwemmen'. (weet niet hoe ik het beter moet omschrijven ) Ik kan me zo voorstellen dat als je weer wast, dat dan het grauw-gekleurde weer loskomt, en als het niets anders heeft om aan te hechten, weer in de kleding terechtkomt. En met die doekjes voorkom je dat weer.

Zoiets?
nat houden en even naar de kruitvat: daar heb je van die potjes die je erbij moet doen en de verlopen kleur er weer uit halen!
En, is het gelukt?
quote:Primabella schreef op 03 november 2010 @ 20:30:

En, is het gelukt?

Ik moet het nog proberen, ga morgen die doekjes kopen. Het klinkt wel heeel ideaal haha. Ik zal mijn experiment met de doekjes hier opschrijven.

Als dat niet lukt dan de vanish of tegelijk? Kan dat ook?
Geloof t of niet, ik heb dus vandaag ook mn was verpest. Ben t nu aan t wassen met HG voor bonte was, aangezien t donkerblauw met wit is, maar t ziet er naar uit dat het niet werkt.

Hou me op de hoogte van wat bij jou werkt!
quote:Watchamacallit schreef op 03 november 2010 @ 22:41:

Geloof t of niet, ik heb dus vandaag ook mn was verpest. Ben t nu aan t wassen met HG voor bonte was, aangezien t donkerblauw met wit is, maar t ziet er naar uit dat het niet werkt.

Hou me op de hoogte van wat bij jou werkt!

Echt en dat terwijl je nog zo gwwaarschuwd was door dit topic .

Zit nu op mijn werk en drukke week gehad, morgen boodschappen doen en dan ga ik ook die doekjes proberen.

Ik laat het je weten.
Moet je het nu nog wassen?

Nou, dan ben ik bang voor je dat het nu na 3 dagen niet meer gaat werken.

Is het wel nog nat? Of beetje opgedroogd inmiddels?

Succes, hoop voor je dat het nog lukt!
Ik heb inmiddels een stuk of 10 wasjes gedraaid met verschillende middelen, en niks helpt. Destijds was het een spijkerbroek en daarbij hielp het product van de Kruidvat wel. Het verschilt dus per boosdoenend kledingstuk...

Heb alle witte spullen (lees: voorheen witte spullen) nu in de bleek staan, en mijn dure ($#%#) blauw-witte jurkje zit nu in de wasmachine met een beetje bleek. Had ontkleurder gekocht voor het verven maar dat blijk je alleen op 90 graden te kunnen gebruiken, dus ik probeer het straks maar zo te verven in de hoop dat het lukt...
Stand van zaken:

Partij in de bleek komt al aardig in de buurt van wit.

Jurkje zonder te ontkleuren geverfd. De bedoeling was donkergrijs, het witte is nu bruin en het blauwe is donkerbruin. Geloof dat het wel ok is - nog even kijken hoe het is als het droog is.
Ok ik doe mijn spullen nu met de doekjes in de was. Wat een ellende die was! Pfffff...
Ja, vreselijk he! Succes!
Het doekje was heel vies en ik heb het idee dat het 'iets' heeft geholpen maar dat kan ook psychologisch zijn. . Ik heb de doekjes voor witte was gebruikt en ga de volgende keer wassen met vanish erbij.
Als je zoiets hebt moet je direct actie ondernemen, niet dagenlang wachten.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven