Bucket list maken
donderdag 4 november 2010 om 11:55
Dag meiden,
Ik heb er al heel vaak aan zitten denken en vanmorgen ben ik er maar gewoon aan begonnen, mijn eigen bucket list! De bedoeling is om ieder jaar minimaal 1 ding van de lijst te kunnen strepen. Ik ben benieuwd of jullie ook een dergelijke lijst hebben gemaakt!
Ter inspiratie voor degene die hier ook mee willen starten mijn bucket list:
Buitenland/reizen:
1. Carnaval vieren in Rio de Janero
2. Met de camper touren door Nieuw Zeeland / Australie
3. Zwemmen met dolfijnen
4. Slapen in de Sahara
5. Panama bezoeken
6. Dronken worden van de rum op Cuba
7. Op een onbewoond eiland slapen
8. Wrakduiken
9. Panama bezoeken
11. Op een onbewoond eiland slapen
12. Wrakduiken
13. In een zelfgemaakt sneeuwhol slapen
14. Het noorderlicht zien
15. Een jungletocht maken
16. Uitgaan in Tokyo
17. Teruggaan naar Aruba
18. In alle hoofdsteden van Nederland een keer stappen
19. Liften
20. Met vrienden oud&nieuw vieren in het buitenland
21. Toertocht met de motor maken
22. Piramides zien
23. Zonsopgang boven het wolkendek meemaken
24. Leren surfen
25. Whiskeytour in Schotland doen
26. Uit mijn dak gaan op Sziget
27. Wildkamperen
Overig
27. Minimaal drie personen overhalen een bucketlist te maken
28. Space cake eten
29. (halve) marathon lopen
30. Motorrijbewijs halen en motor kopen
31. Een nieuwe taal leren
32. Bungeejumpen
33. Vrijwilligerswerk doen
34. Trouwen
35. Eten in een restaurant met een michelin ster
36. Een eigen boek schrijven
37. Feesten op het strand tot de zon opkomt
38. Slapen op een strand
39. Een dag lang alles met een wedervraag beantwoorden
40. Speed daten
41. Eigen kookboek maken
42. Een ballonvlucht maken
43. Fotoshoot in bodypaint
44. Naar een stripshow gaan / stripper thuis
45. Zelf een sigaar rollen
46. Zelf een beest doden en bereiden
47. Met een vriendin een orgasme faken in een openbare gelegenheid
48. Meedoen aan een wet t-shirt contest
49. Voelen hoe het is om gewichtsloos te zijn
50. 1 minuut gratis winkelen (denk niet dat het ooit gaat lukken maar lijkt me wel heel gaaf!)
51. Mijn eigen inloopkast hebben waar alle kleren op kleur hangen
52. Babyzwemmen met mijn lieve kleine neefje
53. Pannenkoeken maken in het park
Ik heb er al heel vaak aan zitten denken en vanmorgen ben ik er maar gewoon aan begonnen, mijn eigen bucket list! De bedoeling is om ieder jaar minimaal 1 ding van de lijst te kunnen strepen. Ik ben benieuwd of jullie ook een dergelijke lijst hebben gemaakt!
Ter inspiratie voor degene die hier ook mee willen starten mijn bucket list:
Buitenland/reizen:
1. Carnaval vieren in Rio de Janero
2. Met de camper touren door Nieuw Zeeland / Australie
3. Zwemmen met dolfijnen
4. Slapen in de Sahara
5. Panama bezoeken
6. Dronken worden van de rum op Cuba
7. Op een onbewoond eiland slapen
8. Wrakduiken
9. Panama bezoeken
11. Op een onbewoond eiland slapen
12. Wrakduiken
13. In een zelfgemaakt sneeuwhol slapen
14. Het noorderlicht zien
15. Een jungletocht maken
16. Uitgaan in Tokyo
17. Teruggaan naar Aruba
18. In alle hoofdsteden van Nederland een keer stappen
19. Liften
20. Met vrienden oud&nieuw vieren in het buitenland
21. Toertocht met de motor maken
22. Piramides zien
23. Zonsopgang boven het wolkendek meemaken
24. Leren surfen
25. Whiskeytour in Schotland doen
26. Uit mijn dak gaan op Sziget
27. Wildkamperen
Overig
27. Minimaal drie personen overhalen een bucketlist te maken
28. Space cake eten
29. (halve) marathon lopen
30. Motorrijbewijs halen en motor kopen
31. Een nieuwe taal leren
32. Bungeejumpen
33. Vrijwilligerswerk doen
34. Trouwen
35. Eten in een restaurant met een michelin ster
36. Een eigen boek schrijven
37. Feesten op het strand tot de zon opkomt
38. Slapen op een strand
39. Een dag lang alles met een wedervraag beantwoorden
40. Speed daten
41. Eigen kookboek maken
42. Een ballonvlucht maken
43. Fotoshoot in bodypaint
44. Naar een stripshow gaan / stripper thuis
45. Zelf een sigaar rollen
46. Zelf een beest doden en bereiden
47. Met een vriendin een orgasme faken in een openbare gelegenheid
48. Meedoen aan een wet t-shirt contest
49. Voelen hoe het is om gewichtsloos te zijn
50. 1 minuut gratis winkelen (denk niet dat het ooit gaat lukken maar lijkt me wel heel gaaf!)
51. Mijn eigen inloopkast hebben waar alle kleren op kleur hangen
52. Babyzwemmen met mijn lieve kleine neefje
53. Pannenkoeken maken in het park
vrijdag 5 november 2010 om 17:55
quote:walvisser schreef op 05 november 2010 @ 14:35:
Tips? wat voor tips zou ik moeten vragen?
ik heb zelf geen tips over dit onderwerp nodig.
welke stelling je ook poneert, het is in dezen toch niet goed.
mensen zijn niet aanspreekbaar op hun vlieggedrag, dat weet ik al lang.
ik vind het gewoon jammer dat mensen daar niet over nadenken, want ik hou van de natuur en die gaat kapot als we zo doorgaan.
En met die instelling kwam je hier ook het topic binnen. Je kunt best met mensen over hun vlieggedrag spreken, maar ze 'aanspreken op' is wel vaak heel erg schoolmeesterachtig waar veel mensen, ik incluis als schoolmeesteres, nogal allergisch op reageren.
Nou ja, hoe het dan wel aardig overkomt is voor mij al geschreven.
Tips? wat voor tips zou ik moeten vragen?
ik heb zelf geen tips over dit onderwerp nodig.
welke stelling je ook poneert, het is in dezen toch niet goed.
mensen zijn niet aanspreekbaar op hun vlieggedrag, dat weet ik al lang.
ik vind het gewoon jammer dat mensen daar niet over nadenken, want ik hou van de natuur en die gaat kapot als we zo doorgaan.
En met die instelling kwam je hier ook het topic binnen. Je kunt best met mensen over hun vlieggedrag spreken, maar ze 'aanspreken op' is wel vaak heel erg schoolmeesterachtig waar veel mensen, ik incluis als schoolmeesteres, nogal allergisch op reageren.
Nou ja, hoe het dan wel aardig overkomt is voor mij al geschreven.
vrijdag 5 november 2010 om 18:42
quote:dreamer schreef op 04 november 2010 @ 14:21:
Ik heb trouwens vorig jaar een boek gelezen over een vrouw, die de lijst van een andere vrouw af wil werken. Deze 2e vrouw had nl. wel een lijst gemaakt, maar kreeg niet de kans deze af te maken, omdat ze om het leven kwam, mede door toedoen van vrouw 1. Op deze lijst geen grote, spectaculaire dingen. Wel een leuk boek Weet je toevallig nog hoe dit boek heet?
Ik heb trouwens vorig jaar een boek gelezen over een vrouw, die de lijst van een andere vrouw af wil werken. Deze 2e vrouw had nl. wel een lijst gemaakt, maar kreeg niet de kans deze af te maken, omdat ze om het leven kwam, mede door toedoen van vrouw 1. Op deze lijst geen grote, spectaculaire dingen. Wel een leuk boek Weet je toevallig nog hoe dit boek heet?
vrijdag 5 november 2010 om 20:11
Wat leuk dat er zoveel levenslustige en avontuurlijke mensen zijn, die ook nog pecunia hebben om buitengewone dingen te doen! Soms lijkt mij dat ook best wel wat, al was het maar één van die activiteiten, maar dan realiseer ik me weer dat dit voor iemand als ik met hoogfunctionerend autisme nu eenmaal niet haalbaar is. Psychisch niet en financieel ook niet echt. Ik raak al gestresst als ik er aan denk op reis te moeten. Dus geniet ik plaatsvervangend van de ervaringen van avontuurlijker mensen. Ik heb niet het idee dat ik iets te kort kom in het leven omdat ik tegenwoordig eindelijk geniet van de kleinste normale dingen, die ik vele jaren lang niet heb gehad.
vrijdag 5 november 2010 om 20:30
quote:iris1969 schreef op 05 november 2010 @ 20:15:
Even off-topic: wat verrassend dat je autist bent Frankie dat had ik totaal niet gehaald uit de toon en inhoud van je berichten (en ik dacht dat je een man was, dus bedankt voor je nieuwe Ava ).
Offtopic antwoord:
Kan ik me voorstellen, Iris. Ik heb toevallig een 'fiep' voor het sociale. Omdat ik mensen almaar niet snapte maar dat wel héél graag wilde is dat ontstaan. 'k Heb mijn leven lang mensen en hun gedrag 'bestudeerd' in plaats van vliegtuigen te spotten, kennis over insecten te verzamelen of de hele dag wiskunderaadsels op te lossen. En vaak dat ik op mijn plaat ben gegaan in dat leerproces... Menn. Niet dat ik nu een groot mensenkenner ben, veel van mijn kennis is theorie, maar ik kan me eindelijk handhaven en daar ging het om.
Die nieuwe avatar heb ik genomen omdat ik inderdaad iets te vaak voor een man werd aangezien. Dat vond ik nogal onpraktisch op dit forum.
Even off-topic: wat verrassend dat je autist bent Frankie dat had ik totaal niet gehaald uit de toon en inhoud van je berichten (en ik dacht dat je een man was, dus bedankt voor je nieuwe Ava ).
Offtopic antwoord:
Kan ik me voorstellen, Iris. Ik heb toevallig een 'fiep' voor het sociale. Omdat ik mensen almaar niet snapte maar dat wel héél graag wilde is dat ontstaan. 'k Heb mijn leven lang mensen en hun gedrag 'bestudeerd' in plaats van vliegtuigen te spotten, kennis over insecten te verzamelen of de hele dag wiskunderaadsels op te lossen. En vaak dat ik op mijn plaat ben gegaan in dat leerproces... Menn. Niet dat ik nu een groot mensenkenner ben, veel van mijn kennis is theorie, maar ik kan me eindelijk handhaven en daar ging het om.
Die nieuwe avatar heb ik genomen omdat ik inderdaad iets te vaak voor een man werd aangezien. Dat vond ik nogal onpraktisch op dit forum.
vrijdag 5 november 2010 om 20:51
quote:iris1969 schreef op 05 november 2010 @ 20:40:
Ik vind je in ieder geval leuk, gezellig en sociaal overkomen .Dat is een compliment dat ik maar al te graag in ontvangst neem. Is toch net iets belangrijker op feestjes dan interessante verhalen over exotische avonturen. Alleen heb ik zelden een feestje . Is ook niet echt mijn ding.
Ik vind je in ieder geval leuk, gezellig en sociaal overkomen .Dat is een compliment dat ik maar al te graag in ontvangst neem. Is toch net iets belangrijker op feestjes dan interessante verhalen over exotische avonturen. Alleen heb ik zelden een feestje . Is ook niet echt mijn ding.