Gezondheid alle pijlers

Antibiotica en allergie vraag

07-11-2010 11:10 12 berichten
Ik heb twee en een halve week geleden mijn linkeroog laten laseren. Om infectie tegen te gaan heb ik antibiotica oogdruppels mee gekregen. Die moest ik een week gebruiken.

Een week later op controle geweest (dit was afgelopen donderdag) en ik heb toen nieuwe oogdruppels meegekregen om mijn oog vochtig te houden. Dit is dus niet de ab oogdruppels.

Donderdagavond krijg ik jeuk op mijn rechteronderarm. Er zat een rood bultje. Ik nog heel verbaasd tegen mijn vriend zeggen dat ik gestoken ben door een mug of zo. Nog geen uur later zit ik onder de rode jeukbulten. Op beide onderarmen, mijn zij en mijn enkels.

We dachten eerst nog dat ik een allergische reactie had op de kipsaté burger van de Mac Donalds.

Het werd erger en erger. 's Avonds om 10 uur nog naar de HAP gebeld. Ik kon antihistamine ophalen bij de apotheek van het ziekenhuis. Dat gedaan, pil ingenomen en die hielp niet. Deze pillen waren niet op recept.

Gelukkig heb ik redelijk geslapen. Maar het jeuken ging door. Zaterdag werd ik ik echt gek van de jeuk. De plekken werden steeds groter. Ook mijn hoofdhuid ging jeuken.

Weer naar de HAP. De dokter vertelde me dat ik deze netelroos/galbulten aanval had van de ab die ik een week daarvoor heb ingenomen. Dat vind ik eigenlijk een beetje raar.

Ik heb sterkere antihistamine meegekregen en een lotion om de jeuk te verzachten. Die helpen ook niet, pillen en zalf, want 's avonds kreeg ik nieuwe plekken net boven mijn achterwerk. Nu zit mijn halve rug onder de bulten en mijn bovenarmen zitten er nu ook onder. Net als de zijkant van mijn kuiten. Bijna heel mijn lichaam dus...

Is het dus mogelijk dat je een aanval krijgt van ab die je al een week niet meer neemt? Voor de duidelijkheid, ik moest 3 keer per dag één druppel in mijn oog doen. Het gaat dan om 21 druppels in een week tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan.............
quote:daffyduck schreef op 07 november 2010 @ 11:13:

Ja dat kan.............Shit. Daar ben ik dan mooi klaar mee.
Tegen vreselijke jeuk helpt trouwens menthol poeder en menthol zalf,kan je bij elke apotheek halen....
Helaas kan dat ja.

Ik hoop dat de antihistamine nu wel gaat helpen.

Smeren met calendula helpt ook goed tegen de jeuk, kijk met menthol een beetje uit op plekjes die open zijn.

Probeer niet te krabben, krabben activeerd namelijk de reactie en dan wordt het erger!
anoniem_54520 wijzigde dit bericht op 07-11-2010 11:25
Reden: kromme zin hersteld
% gewijzigd
Antihistamine helpt bij mij onvoldoende als ik een sterke allergische reactie van o.a. antibiotica heb. Flinke dosis prednison werkt wel, is een paardenmiddel maar als je het niet te vaak nodig hebt geen probleem.
Mentholcreme heb ik in huis en dat helpt niet.

Niet proberen te krabben is héél moeilijk...

De antihistamine werkt ook niet echt eigenlijk. Ik zie mezelf vandaag nog wel weer naar de HAP gaan voor nog wat sterkers.
Als je bij de apotheek bent, misschien ook bach rescue creme meenemen? Ik zweer bij bach rescue, maar dat wist je al

Hoop dat de jeuk snel afneemt lieverd!
quote:Ratteke schreef op 07 november 2010 @ 11:38:

Mentholcreme heb ik in huis en dat helpt niet.

Niet proberen te krabben is héél moeilijk...

De antihistamine werkt ook niet echt eigenlijk. Ik zie mezelf vandaag nog wel weer naar de HAP gaan voor nog wat sterkers.Van die jeuk kun je echt helemaal gek worden en ik wil je niet ontmoedigen maar het gaat vaak niet snel over. Ik zou maar weer naar de HAP gaan als ik jou was.
Nog een tip Ratteke, bij jouw apotheek laten registreren voor welke antibiotica je allergisch bent. Heb het zelf ook in mijn agenda staan om narigheid in de toekomst te voorkomen.
Malu, dat gaat nu ook gebeuren. Die registratie bij de apotheek. Ik weet dat ik allergisch ben voor ab, maar dat ik zó zou reageren op 21 druppeltjes, nee dat had ik niet verwacht. En dan ook nog een week later.

Ik heb net gedoucht en met uitkleden kwam ik er achter dat het nóg groter is geworden. Nu is ook mijn borst, borsten en buik aan de beurt. En de plek op mijn rug is ook weer groter geworden.

Tijd dus om de HAP maar weer te bellen.
Je hebt veel verschillende soorten antibiotica, ik weet inmiddels waar ik wel en niet tegen kan maar voordat je dat weet heb je al een heleboel ellende gehad helaas. Sterkte en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven