Zwanger worden in 2011?!

23-10-2010 20:11 2473 berichten
Alle reacties Link kopieren
Staat er bij jullie op het lijstje van goede voornemens voor 2011 ook zwanger worden? Ik wil m'n nieuwe zwangerschapswens niet met mijn omgeving delen. Geen zin dat mensen er steeds naar vragen. Dus dit lijkt me een leuke manier om met vrouwen in hetzelfde schuitje verwachtingen/blijdschap/verdriet te delen.

Op naar 1 januari 2011!!!

Wanneer je ook in ons schema wilt of wanneer er veranderingen zijn, graag dikgedrukt aangeven! Dan zal ik het zsm erin zetten/veranderen!

Wij willen zwanger worden!!!Wie?Lft1e/2e/3e?Wanneer starten?BijzonderhedenStrienenaar281e kindjeAugustus 2010Onderzoeken bij gynaecoloog , NOD 11/12 maartGreta861e kindjeNovember 2010Miskraam Heupje1e kindjeNovember 2010NOD 18 maartBloempjuh851e kindjeDecember 2010Gestopt met pil, gestart met foliumzuur, NOD 19 februariPink85251e kindjeJanuari 2011NOD 5 februariLegallyblonde1e kindjeJanuari 201119 januari pilstop, start foliumzuur, NOD 22 februariIndia253e kindjeJanuari 2011NOD 21 februariBolletje84271e kindjeJanuari 2011NOD 9 maartGFH (Wendy)301e kindjeJanuari 201123 januari pilstop en start met Etos Zwanger worden, NOD 12 maartMissFine2e kindjeJanuari 2011Afspraak gyn gehad, gestart met Primolut en ClomidStoeltie371e kindjeJanuari 2011NOD 11 februari, gestart met Etos zwanger wordenAssepoes72e kindjeJanuari 2011Pilstop 8 januari, NOD 13 maartBabynijn251e kindjeJanuari 2011NOD 17 maart1982Juutje281e kindjeJanuari 2011Muis4508251e kindjeJanuari 2011NOD 25 maartVoorviva821e kindjeFebruari 2011MissNoName2e kindjeMaart 2011Sam_861e kindjeMaart 2011NOD onbekend door lange cyclus, 3 maart testenNini_84261e kindjeMaart 2011Pilstop in februariSwieteltsie271e kindjeMaart/April 2011Mama_to_be1e kindjeApril 2011Trouwen in april, start foliumzuur in maartAlynn1e kindjeApril 2011Balalaika1e kindjeApril 20116 januari pilstop, start foliumzuur, vanaf april ervoor gaanMystiQe19861e kindjeMei 2011Vriend al 2 kinderenIvetje1e kindjeMei 2011Trouwen en starten met foliumzuur in april, in mei pilstopKolki332e kindjeMei 2011Dierelier1e kindjeMei/juni 2011Aan het ontpillen, eerst trouwenNaijobi1e kindjeJuni 2011Pilstop in juniThunderstorm1e kindjeJuni 201120 januari pilstop, mei verre reis, juni startenLegpuzzel1e kindjeZomer 2011Tamara282e kindjeAugustus/September 2011

Wij zijn zwanger!!!Wie?Lft1e/2e/3e?GestartUitgerekendBijzonderhedenKim871e kindjeNov '1019/08/20118 februari naar verloskundige en echoSummer861e kindjeNov '1022/08/201112 januari intake verloskundigeBianca12345311e kindjeDec '1024/08/2011Passiebloem19831e kindjeNov '1026/08/20111 maart verloskundige, 5 april 20 weken echoLief2011271e kindjeNov '1027/08/201123 februari 2e echoWib1e kindjeNov '1027/08/20117 februari 1e echoJuffie87231e kindjeDec '1005/09/20119 februari intake verloskundige, 18 februari termijnecho_PinkLady_1e kindjeJan '1013/09/2011Memaa281e kindjeNov '1003/10/20114 maart 1e echoMama2408262e kindjeJan '1116/10/201110 maart 1e echo, 2 weken later intake verloskundigeDroppeppertje2e kindjeJan '1117/10/2011Marie81291e kindjeDec '10
Mama_to_be

Ik weet wel dat er een "tijdelijke" pil zijn er maar een paar (geloof 5) die ervoor zorgen dat je ongesteldheid uitgesteld word.

Die heb ik zelf wel eens gehad ivm met vakantie vroeger.

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet wat voor gevolgen dat kan hebben als je daarna wilt gaan proberen om zwanger te worden en of ze nog wel bestaan.

Maar als je graag wilt stoppen is dat de moeite waard om uit te zoeken misschien??

En hallo allemaal ook de nieuwe meeschrijvers :-) hebben al een leuk clubje verzameld!!!
zelf vind ik dat je een kind niet hoort te plannen zoiets plan je niet

en kinderen neem je ook niet maar die krijg je als het geluk met je is want zo vanzelf sprekend is het niet ken zat voruwen die dat dus niet kunnen en ja die zouden dan acht moeten plannen ivm behandeling enz enz dan plan je het

maar goed dat is mijn mening en wou het toch even kwijt
Middje28 ik ben zelf ook een kind dat eigenlijk niet geboren had kunnen worden (mijn moeder kan theoretisch gezien niet op de natuurlijke weg kinderen krijgen door beschadigde en verkleefde eierstokken in de praktijk ben ik echt een gelukje wat ze noemen op het juiste moment) dus ja weet wat je bedoeld dat dit niet altijd mogelijk is en dat zoiets niet te plannen is!

Misschien heb ik zelf ook wel problemen, maar dat weet je niet van te voren!

Maar je kunt wel bewust stoppen met de pil omdat je er klaar voor bent!

En aan het eind van 2011 zal misschien niet iedereen zwanger zijn maar hebben dezelfde wens en zijn er om elkaar te steunen!

Om het even vanuit mijn standpunt te laten zien!
hoi hoi

het was ook geen aanval hoor op jullie dames maar het stond zo raar in het forum dacht moet hier echt even op reageren

idereen moet het natuurlijk doen zoals ze het zelf willen

ik wens jullie allen iig succes en hopen dat jullie snel zwanger worden en bevallen van een gezond kindje

groejtes
@ Dierelier & Mama2408 & Kim87 : ik werk idd in de zorg!

Gisteren werd dus een cliënt fysiek agressief naar mij en mijn collega om niets... Hij is 1,5 kop groter dan ik ben en 100 kg zwaar, onstabiel maar als hij raakt dan voel je het wel.

Het was niet geheel raak, hij heeft boven mijn oog gekrabd

(ik had mijn oog gelukkig dicht) en iets onder mijn oog zit een krasje, dus hij heeft me denk ik net met zijn knokkel boven mijn oog geraakt...

Verder gaat het wel goed hoor, maar het is wel een 'agressieve' groep waar ik nu op werk tot januari, en je weet dat er iets kan gebeuren. Gelukkig is het zo dat de manier van begeleiden die er toegepast wordt er toe leidt dat er nog weinig agressie voorkomt, maar helaas was het gister dus wel zover.

Erna even helemaal shaken en in tranen maar nu gaat het wel weer gelukkig... Het gaat je niet in de koude kleren zitten en je weet dat er wat kan gebeuren maar toch ben je er niet op voorbereid....

@ Mama2408: fijn dat het jou zo goed is gelukt met de tabel!

Samen komen we er wel, haha! Lijkt mij idd ook leuk als er zwangeren zijn dat we de datum erbij zetten wanneer ze uitgeteld zijn... En natuurlijk bij de 20 weken echo (als men het wil weten en vertellen natuurlijk) of het een jongen of meisje wordt...

@ Kim87: Nee die vriendin was nog niet zo heel ver, 8 weken volgens mij, maar al wel 3 jaar aan het proberen zwanger te raken,... Is het eindelijk raak heeft ze dikke pech en krijgt ze een miskraam... Best sneu was het!
Haha, ik wilde wijzigen niet quoten... Foutje
Haha, ik wilde wijzigen niet quoten... Foutje

(en dat is 2x, dom dom dom)
@Lief: Ow wat heftig zeg, even schrikken. Hopen dat je niet veel vaker in zo'n situatie terecht komt.

Wel een idee idd om de tabel dadelijk uit gaan te breiden. Hopelijk staat hij snel vol met allemaal zwangerschappen! Om een of andere reden heb ik het idee dat ik zeker niet iemand ben waarbij het in de eerste paar maanden raak zal zijn. Hebbn meer van jullie dat gevoel?
@Pink85: Ja dat gevoel heb ik ook een beetje. Bij mijn eerste kindje ben ik in de eerste ronde al zwanger geworden. We zijn dus vruchtbaar. Daarom zou je er te snel vanuit kunnen gaan dat het een tweede keer ook zo gemakkelijk gaat. Maar behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik ben benieuwd hoe het bij iedereen zal gaan!!!
Ik ben ook heel benieuwd hoe het met ons allemaal zal gaan de komende tijd!

@Kim87 Spannend hoor dat jou eerste echte ronde al gaat beginnen! Lijkt me best een onwerkelijk gevoel dat het volgende maand al zover kan zijn ;)

Ik heb het trouwens aan niemand verteld omdat ik niet wil dat iedereen elke maand gaat vragen of het al 'gelukt' is...lijkt me onwijs vervelend, Maar veel mensen om me heen verwachten het wel denk ik (de vragen komen soms toch al en ik sta op nummer 1 op een lijst van vriendinnen wie het eerst zwanger gaat zijn...haha!)

@ Lief Bij wat voor doelgroep werk je dan? Ik heb SPH gestudeerd...dus ook wel wat in de zorghoek gezeten, maar ben nu juf. Agressie blijft een lastig aspect aan het werk he. Hoop dat het niet te vaak escaleert!

@ Pink85 Ik heb soms ook het gevoel dat het niet zal lukken (soort onzeker gevoel is dat), maar in mijn gedachten ben ik soms ook gewoon hopsa in januari zwanger...afwachten maar he en niet te druk maken denk ik!

Even minder leuk nieuws...mijn oma is vorige maand overleden en mijn andere oma ligt nu op sterven. Ik heb net afscheid genomen...zei ze zomaar uit het niets: "de wieg staat nog op zolder met de bekleding en alles erbij. Maar het hoeft niet vanavond hoor!"

Echt heel gek dat ze dat zomaar zei...heel bizar, alsof ze het weet, maar dat kan natuurlijk niet. Toch wel grappig; misschien denkt ze er wel eens over na..

Fijne avond!
Ook ik was de 1e keer in de eerste ronde zwanger.

Ben benieuwd hoe dat de volgende keer gaat,

wel fijn om te weten dat alles werkt(e)! Zoals mama2408 al zegt: we zijn vruchtbaar!

Ik betrap mezelf er steeds op dat ik zit te fantaseren. Misschien deze keer een dochter? Of nog zo'n stoere knul! Hoe zal het allemaal gaan? Wat voor spullen moeten we allemaal kopen?

Dan denk ik, ik wil NU beginnen! En een andere dag denk ik zelfs: Is januari 2011 niet al te snel, i.v.m. mijn 15 maanden oude zoontje? 1 ding is zeker, ik wil heeeeeeeel graag een 2 kindje. Reden van twijfels af en toe zijn alleen van praktische aard.
Oh, en mooi die tabel!

Vind het alleen stiekem een beetje eng om mezelf daar in te zien!

hihi...
Ik ken dat die twijfels. Heb hier ook wel dat ik echt op momenten niet kan wachten om ervoor te gaan en soms denk ik oew is het niet vroeg... Maar het eerste blijft overheersen en twijfels zullen er altijd en overal zijn!

Heb heel lang het gevoel gehad dat ik geen kinden zou kunnen krijgen (werkelijk geen idee waarom ik dat dacht!). Maar nu ik er steeds meer mee bezig ben en het dichterbij komt heb ik er juist meer vertrouwen in dat het wel goed komt. Dat gevoel maar aanhouden zou ik zeggen!

Fijn voor de dames die al een kindje hebben dat je iig weet dat je vruchtbaar bent!
Nou Pink85,

Natuurlijk is het spannend allemaal en kun je iets van te voren niet weten, maar pas vanaf een jaar proberen kun je een bezoekje aan de arts overwegen denk ik.

En je bent nog niet eens aan het proberen dus voor nu: gewoon "lekker" (hoe toepasselijk ) beginnen en afwachten!
en met nu bedoel ik straks in 2011 he....!
@MissNoName: ik fantaseer me ook rot. Ik ben zo benieuwd hoe m'n zoontje zal reageren op een broertje of zusje! Ik zie ze al samen spelen (dat duurt natuurlijk nog wel ff, maar toch...) Over de leuke dingen dus, maar eigenlijk ook wel over de bevalling/gebroken nachten (m'n zoontje slaapt sinds kort niet zo lekker), enzo. Hoe kijk jij er tegenaan?
@Pink85: Ik weet precies wat je voelt. Ik wist van jongs af aan al dat ik kinderen zou willen, met als gevolg de angst dat het niet zou lukken. Wat denk ik wel scheelt is de leeftijd ('85 toch?!) Ik denk dat het helemaal niet zo verkeerd is er van uit te gaan dat het wel even kan duren, dan valt het niet zo tegen als het inderdaad niet de eerste keer raak is (al is dat makkelijker gezegd, dan gedaan)!
@mama2408: Ja 85 dus 25 idd. Nou omdat het voor ons niet echt 'haast' heeft ga ik me denk ik ook niet echt druk maken als het niet de eertse maandjes gaat lukken. We zullen wel zien!
quote:Rosalindaa schreef op 25 oktober 2010 @ 19:13:

Ja, dat gaat voor ons het eerste kindje worden, vind het echt super spannend en leuk!

Nee, het zijn geen ernstige medische problemen, het is alleen dat ik een vitamine B12 tekort heb dat goed in de gaten gehouden moet worden. Ik zou niet willen dat er tijdens de zwangerschap iets met het kindje gebeurd als ik dat had kunnen voorkomen als ik eerder mijn bloedwaardes had gemeten. 17 december krijg ik mijn laatste bloedonderzoek en aan de hand daarvan kunnen we ongeveer zien hoeveel extra injecties ik tijdens de zwangerschap nodig zal moeten hebben.

Ik wil gewoon zeker weten dat ik alles heb gedaan wat mogelijk is om ervoor te zorgen dat het kindje een goede start krijgt. 1 november beginnen met foliumzuur, vind het erg spannend! ;)Ik heb ook vitame b12 tekort maar volgens mijn huisarts had dit geen invloed op een eventuele zwangerschap kun je mi hier meer uitleg over geven ?
@mama2408

Ik ben nogal een piekeraar, dus ik maak me overal druk over!

Ik heb geen auto, mijn moeder die op 10 min fietsen woont past op als ik werk, dus in eerste instantie moest ik lopend heen.

Nu kan ik fietsen, straks 2 kindjes, weer lopen? Dat brengt me bij het volgende, een duowagen? En het slapen, mijn zoontje slaapt redelijk goed eigenlijk, uiteraard word hij wel eens wakker maar ik ben bang, omdat wij nogal een gehorig huis hebben en baby naast hem slaapt in een andere kamer wel, dat hij dan "hinder" heeft van de baby. En ik heb het al eens eerder gezegd; maar aandacht verdelen, Tuurlijk ben je daar zelf bij. Maar feit is (denk ik) dat als je kind de 1e 4 jaar bijvoobeeld alleen is (geen broertjes/zusjes) hij de onverveelde aandacht krijgt. En als ik binnen nu en 2 jaar nog een kind heb moeten ze beide inleveren. Met mijn zoontje kon ik de hele dagen op de arm zitten, knuffelen, uuuuren over de fles doen, Terwijl dat met een peuter in huis dus echt niet kan.

Dus dan denk ik weer van is het voor beide kinderen niet beter om langer te wachten...

*zucht* je snapt ik ben een eeechte twijfelkont!

Maar ik wil het zo graag!!!
Mijn bevalling was een hel.

Ik overdrijf niet, het was gewoon klote, ik kon een week na de bevalling nog niks zelf. Terwijl ik er van te voren echt positief in ging. En ik ben van plan dat bij de volgende weer te doen. En deze keer gaat het een leuke bevalling worden.

Fantastisch zelfs!

Zo.. het gaat super snel hier op het forum zeg!

@Lief: wat toevallig, ik werk ook in de zorg! Uit je verhaal begrijp ik dat je op een woongroep werkt of iets in die richting in ieder geval? Ik zelf werk in het ziekenhuis en merk dat veel mensen het tegenwoordig normaal vinden om personeel op een agressieve manier te benaderen. Het maakt het werk er helaas niet altijd leuker op, zeker niet als je te maken hebt met hoge werkdruk. Voor mij in ieder geval reden genoeg om in de toekomst nog wel door te studeren.

Heel heftig zeg van die vriendin, na al die moeite! Ik hoop echt voor haar dat het snel weer 'raak' is.

@Juffie87: het is inderdaad heel erg onwerkelijk dat ik deze maand ga beginnen. Ik moet vandaag of morgen ongesteld worden, en dan begint dus officieel ronde 1! Aan niemand heb ik verteld wanneer wij precies zouden gaan beginnen met proberen, maar ik heb één vriendin wel laten weten dat wij met het onderwerp bezig zijn en dat het niet lang meer zal duren.

Gecondoleerd met je oma. Wat erg dat ze alle twee nu waarschijnlijk zo snel achter elkaar overlijden! Wel heel erg apart dat ze het over dat wiegje had.

@Pink85: dat gevoel ken ik ook heel erg! Het idee dat je onvruchtbaar bent of zo. Ook werkelijk géén idee waar dat vandaan komt. Op dit moment is dat gevoel gelukkig weg en vind ik het stiekem zelfs een beetje eng. STEL dat het in één keer raak zou zijn, zou ik in eerste instantie denk ik toch wel schrikken (maar daarna héél erg blij zijn natuurlijk).
Juffie heel veel sterkte (virtuele knuffel)

Het begint steeds meer te kriebelen!!! Het liefste stop ik nu al met de pil... Toch zegt mijn gevoel ook weer dat ik even moet wachten.. Geduld hebben (ik en geduld dat is geen combi).

Ik zou het zo leuk vinden om 1april te stoppen dan wonen we een jaar samen en is het toch een mooie stap naar de toekomst :-)

Ik ben zelf ook wel bang dat ik iets "mankeer" dat het helemaal niet vanzelfsprekend is en dat het nog jaren gaat duren, maar als ik daar aan denk word ik verdrietig en weet ik dat ik positief moet blijven!!!

Het gaat ons allemaal wel lukken!! Aan het eind van het jaar staat de tabel vol met zwanger :):)
Zou mijn "startmaand" in de tabel kunnen worden veranderd in februari? We hebben net besloten dat we dan alle praktische zaken op ons gemak kunnen doen.

En als we toch bezig zijn:

Legpuzzel begint in 2001????

Edit:

Ik hoop toch echt dat ik nu niks lulligs zeggen en dat madame in kwestie dus niet echt al 10 jaar bezig is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven