Verdrietig om rotopmerking
maandag 8 november 2010 om 17:05
Het is een beetje stom om het op dit forum te delen maar ik wil het even kwijt, ik voel me zo rot om één opmerking die ik net naar m'n hoofd kreeg. Ik fietste achter 3 jochies van een jaar of 14/15, op het moment dat ik ze inhaalde keek 1 van hun me aan en riep keihard; "tsjeezus die is lelijk.." en z'n vriendjes lachen..Nou, ik ben niet superzeker van mezelf maar ik ben nog nooit lelijk genoemd, ik voelde me ineens zo slecht en die opmerking blijft zich in m'n hoofd herhalen. Zoiets roep je toch niet zomaar? Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar wel dat die ene opmerking de rest van m'n dag heeft verpest Zijn jullie hier ook zo gevoelig voor of stel ik me aan?
maandag 8 november 2010 om 17:11
Ik denk dat puberjochies dat ook niet zomaar roepen, maar om stoer te doen of een reactie uit te lokken. Het zegt werkelijk niets over je aantrekkelijkheid. Mijn broertje riep dat op die leeftijd dagelijks tegen me, omdat ik zo lekker hapte. Verder is het me ook op straat wel eens toegeroepen door dat soort jochies en ik ben een aantrekkelijke vrouw. Niets van aantrekken, gewoon iets leuks gaan doen.
maandag 8 november 2010 om 17:11
Allereerst:
Natuurlijk is het niet leuk om zo'n opmerking naar je hoofd geslingerd te krijgen. Maar bedenk wel dat dit puberjongens zijn die lopen te f*cken en zomaar (ja, inderdaad, zomaar, zonder dat het waar is) dingen naar voorbijgangers roepen. Gewoon om dat ze daar zin in hebben.
Snap dat niet leuk is, maar probeer het je niet aan te trekken.
Natuurlijk is het niet leuk om zo'n opmerking naar je hoofd geslingerd te krijgen. Maar bedenk wel dat dit puberjongens zijn die lopen te f*cken en zomaar (ja, inderdaad, zomaar, zonder dat het waar is) dingen naar voorbijgangers roepen. Gewoon om dat ze daar zin in hebben.
Snap dat niet leuk is, maar probeer het je niet aan te trekken.
maandag 8 november 2010 om 17:13
Ik herken het... ik ben ooit (ik was toen 17 ofzo) met mijn broertje (toen 15 en stilletjes, onzeker) 3 jongens (jaar of 14/15) tegen gekomen. Ze ging op het fietspad staan en hielden ons tegen, een van hen zei dat ie het best met me wilde doen maar de andere 2 waren het niet met me eens ''nouja, misschien als je een zak over d'r hoofd trekt dan kan het net'' waren de letterlijke woorden van de jochies.
Ik vind het schandalig! Hoezo hebben dat soort menneke's het recht om anderen zo toe te spreken?! Ik heb het voorval snel afgewimpeld maar mijn broertje heeft er best wel een tijdje mee gezeten en ook echt bij mijn moeder op de bank gezeten dat hij het zo erg vond dat ze dat soort dingen over mij zeiden (dit heeft hij nooit tegen mij op die manier gezet).
Schijnbaar vinden ze dit gedrag stoer ofzo...
Ik begrijp je onzekerheid wel en begrijp ook dat dit door je hoofd blijft gaan maar alsjeblieft, gun ze het plezier niet! Op het moment dat het gebeurde deden ze het jou aan maar je moet er voor oppassen dat je het nu niet jezelf aan gaat doen. De jongens roepen dit soort dingen om een reactie uit te lokken, dit zegt in mijn ogen niks over jou (niks over jouw uiterlijk en ook niks over jou als persoon).
Ik vind het schandalig! Hoezo hebben dat soort menneke's het recht om anderen zo toe te spreken?! Ik heb het voorval snel afgewimpeld maar mijn broertje heeft er best wel een tijdje mee gezeten en ook echt bij mijn moeder op de bank gezeten dat hij het zo erg vond dat ze dat soort dingen over mij zeiden (dit heeft hij nooit tegen mij op die manier gezet).
Schijnbaar vinden ze dit gedrag stoer ofzo...
Ik begrijp je onzekerheid wel en begrijp ook dat dit door je hoofd blijft gaan maar alsjeblieft, gun ze het plezier niet! Op het moment dat het gebeurde deden ze het jou aan maar je moet er voor oppassen dat je het nu niet jezelf aan gaat doen. De jongens roepen dit soort dingen om een reactie uit te lokken, dit zegt in mijn ogen niks over jou (niks over jouw uiterlijk en ook niks over jou als persoon).
dat heb ik ook een keer gehad, notabene toen ik mezelf bij mekaar had gepakt en 100 meter in mn eentje naar de avondwinkel ging lopen voor 1 ding dat mn vriend vergeten was. Woest was ik! Duurde even voordat ik bedacht had dat het groepsgedrag is van testosteronbommetjes die door hun leeftijdgenoten voorbij gelopen worden voor de net wat oudere jongens. Zegt helemaal niets over jou! Laat het gaan, tis het niet waard om hier serieus over na te denken of je al dan niet lelijk bent.
Wel hoor! dat doen jongens en meisjes van die leeftijd juist. En het slaat nergens op. Ze zeggen het om stoer te doen en beseffen zich helemaal niet dat het kan kwetsen. het kan mensen zelfs hun hele leven achtervolgen zo'n opmerking.
Probeer er boven te staan. Zeg iets grappigs terug zoals, man heb je jezelf al eens bekeken? Of "Méén je dat nou? moet je niet aan een bril? Lekker van je af bijten!
Probeer er boven te staan. Zeg iets grappigs terug zoals, man heb je jezelf al eens bekeken? Of "Méén je dat nou? moet je niet aan een bril? Lekker van je af bijten!
maandag 8 november 2010 om 17:14
Ach, ik ben een paar dagen geleden kankerhoer genoemd door een paar 9(?)jarigen omdat ze mij geen voorrang gaven op de fiets en dus een bijna-botsing ontstond. En het aantal keren dat ik lelijk ben genoemd is niet meer op 2 handen te tellen, maar ik geloof het nog steeds niet Het zal je nog wel vaker gebeuren, dus maak je er niet te druk om. Het zijn woorden die opzettelijk gebruikt worden om je te kwetsen, dus niet heel waardevol.
maandag 8 november 2010 om 17:18
Ooh ik ben heel blij met jullie reacties en complimentjes, bedankt, voel me meteen een stukje beter Ik had het misschien niet zo serieus moeten nemen Vind het nog steeds een rotopmerking, heb zelf nooit zulke opmerkingen naar anderen gemaakt en begrijp totaal de reden niet maar ik probeer het maar uit m'n hoofd te zetten en mezelf in te prenten dat het stoerdoenerij is
maandag 8 november 2010 om 17:24
maandag 8 november 2010 om 17:26
ik heb als kind ook wel eens mijn tong uitgestoken samen met mijn broer, naar andere mensen in de auto....als een kind dat nu naar mij doet, vind ik dat ook niet leuk, maar ik weet wel dat het niets betekent, dat het niets te maken heeft met die mens in de andere auto, maar een spel tussen mij en mijn broer.
Zo heeft die opmerking ook niets met jou te maken, jij was gewoon toevallig in de buurt. Het is een spel onder die jongens.
En, ik vind je een heel mooie vrouw
Zo heeft die opmerking ook niets met jou te maken, jij was gewoon toevallig in de buurt. Het is een spel onder die jongens.
En, ik vind je een heel mooie vrouw