Verdrietig om rotopmerking
maandag 8 november 2010 om 17:05
Het is een beetje stom om het op dit forum te delen maar ik wil het even kwijt, ik voel me zo rot om één opmerking die ik net naar m'n hoofd kreeg. Ik fietste achter 3 jochies van een jaar of 14/15, op het moment dat ik ze inhaalde keek 1 van hun me aan en riep keihard; "tsjeezus die is lelijk.." en z'n vriendjes lachen..Nou, ik ben niet superzeker van mezelf maar ik ben nog nooit lelijk genoemd, ik voelde me ineens zo slecht en die opmerking blijft zich in m'n hoofd herhalen. Zoiets roep je toch niet zomaar? Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar wel dat die ene opmerking de rest van m'n dag heeft verpest Zijn jullie hier ook zo gevoelig voor of stel ik me aan?
maandag 8 november 2010 om 17:34
Geen zorgen om maken er schort iets aan die jongetjes, niet aan jou.
Ik ben ooit voor lelijk uitgemaakt door een 8jarige, en zijn moeder stond er breed lachend naast. Héél grappig. Ik was ook toen verdrietig, en pas in de trein terug werd ik boos. Ik snap heel goed dat het aankomt. Maar geloof me, het zegt meer over jou dan over hen. Het zegt dat jij dat niet zou roepen. Wees er eerder blij mee! Gefeliciteerd, je bent een welopgevoed en fijn mens.
Ik ben ooit voor lelijk uitgemaakt door een 8jarige, en zijn moeder stond er breed lachend naast. Héél grappig. Ik was ook toen verdrietig, en pas in de trein terug werd ik boos. Ik snap heel goed dat het aankomt. Maar geloof me, het zegt meer over jou dan over hen. Het zegt dat jij dat niet zou roepen. Wees er eerder blij mee! Gefeliciteerd, je bent een welopgevoed en fijn mens.
maandag 8 november 2010 om 17:43
quote:chanella1 schreef op 08 november 2010 @ 17:18:
Ooh ik ben heel blij met jullie reacties en complimentjes, bedankt, voel me meteen een stukje beter Ik had het misschien niet zo serieus moeten nemen Vind het nog steeds een rotopmerking, heb zelf nooit zulke opmerkingen naar anderen gemaakt en begrijp totaal de reden niet maar ik probeer het maar uit m'n hoofd te zetten en mezelf in te prenten dat het stoerdoenerij is
Meid, ik zou je echt allesbehalve lelijk kunnen noemen.
Het is natuurlijk niet leuk als er zo´n rotopmerking gemaakt wordt. Afhankelijk van je dag, als ik de hele dag gewerkt heb lijkt me zoiets extra onaangenaam aankomen.
Ik denk ook dat ze het niet eens echt menen. Misschien hebben die rotjongens afgesproken dat het stoer zou zijn om een andere fietser eens uit te schelden.
Ooh ik ben heel blij met jullie reacties en complimentjes, bedankt, voel me meteen een stukje beter Ik had het misschien niet zo serieus moeten nemen Vind het nog steeds een rotopmerking, heb zelf nooit zulke opmerkingen naar anderen gemaakt en begrijp totaal de reden niet maar ik probeer het maar uit m'n hoofd te zetten en mezelf in te prenten dat het stoerdoenerij is
Meid, ik zou je echt allesbehalve lelijk kunnen noemen.
Het is natuurlijk niet leuk als er zo´n rotopmerking gemaakt wordt. Afhankelijk van je dag, als ik de hele dag gewerkt heb lijkt me zoiets extra onaangenaam aankomen.
Ik denk ook dat ze het niet eens echt menen. Misschien hebben die rotjongens afgesproken dat het stoer zou zijn om een andere fietser eens uit te schelden.
maandag 8 november 2010 om 17:49
quote:Dammes schreef op 08 november 2010 @ 17:38:
Niemand is lelijk, jij bent dat ook niet.
Er zijn zat mensen objectief gezien lelijk, dat is gewoon een feit, maar TO is het zeker niet.
Dit soort jochies kennen de gevolgen van hun woorden nog niet, dus ze weten ook nog niet goed hoe zo iets kan kwetsen. Je kunt het dus maar beter naast je neerleggen.
Niemand is lelijk, jij bent dat ook niet.
Er zijn zat mensen objectief gezien lelijk, dat is gewoon een feit, maar TO is het zeker niet.
Dit soort jochies kennen de gevolgen van hun woorden nog niet, dus ze weten ook nog niet goed hoe zo iets kan kwetsen. Je kunt het dus maar beter naast je neerleggen.
maandag 8 november 2010 om 17:51
Er zijn trouwens heel veel zaken die jongeren tegenwoordig uitvreten en die ik onbegrijpelijk vind.
Vandalisme, het mishandelen van leeftijdsgenoten of ouderen, vreemde spelletjes om elkaar voor een auto te proberen te duwen (heb ik nu een paar keer gezien toen ik op de fiets zat)..
Als ik zou moeten begrijpen waarom kinderen zich zo gedragen, dan heb ik daar echt geen antwoord op.
Om eerlijk te zijn vind ik het zelfs vervelend om te fietsen op het moment dat de voortgezet onderwijsscholen uitgaan.
Vandalisme, het mishandelen van leeftijdsgenoten of ouderen, vreemde spelletjes om elkaar voor een auto te proberen te duwen (heb ik nu een paar keer gezien toen ik op de fiets zat)..
Als ik zou moeten begrijpen waarom kinderen zich zo gedragen, dan heb ik daar echt geen antwoord op.
Om eerlijk te zijn vind ik het zelfs vervelend om te fietsen op het moment dat de voortgezet onderwijsscholen uitgaan.
maandag 8 november 2010 om 17:53
quote:iris1969 schreef op 08 november 2010 @ 17:49:
[...]
Ik denk dat het nou juist de bedoeling is om iemand te kwetsen.
Zo van: "Kijk eens, ik durf iemand zomaar uit te schelden".
[...]
Zo van: "Kijk eens, ik durf iemand zomaar uit te schelden".
maandag 8 november 2010 om 17:58
quote:Artpiraat schreef op 08 november 2010 @ 17:53:
[...]
Zo van: "Kijk eens, ik durf iemand zomaar uit te schelden".Ja oppervlakkig kwetsen begrijpen ze maar al te goed, maar dat het je echt diep van binnen raakt en dat je er de volgende dag nog mee zit, dat begrijpen ze nog niet.
[...]
Zo van: "Kijk eens, ik durf iemand zomaar uit te schelden".Ja oppervlakkig kwetsen begrijpen ze maar al te goed, maar dat het je echt diep van binnen raakt en dat je er de volgende dag nog mee zit, dat begrijpen ze nog niet.
maandag 8 november 2010 om 18:06
maandag 8 november 2010 om 18:20
maandag 8 november 2010 om 18:23
Wat weet een kind van die leeftijd nou van wat mooi is of niet? Zou denk ik alleen maar moeten lachen. Alleen maar stoerdoenerij. Laatst zei een blaag van een jaar of 13 dat ik een lekker wijf was. Nou dat neem ik net zo min serieus. Wat voor waarde heeft het nu uit de mond van zo'n kind. Was overigens het vriendje van het zoontje van mijn man. Hij voegde er ook nog aan toe ze is veel knapper dan je echte moeder. Au. Reaktie van zijn moeder was helaas wat minder sportief.
maandag 8 november 2010 om 18:27
maandag 8 november 2010 om 18:31
maandag 8 november 2010 om 18:43
maandag 8 november 2010 om 18:44
Jonge mannen hebben erg weinig status. Zoals iemand al opmerkte: oudere jongens en mannen genieten de voorkeur bij meiden. Maar die jonge gastjes staan intussen wel op knappen van het testosteron! Ik denk dat dit zich soms uit in een bepaalde haat naar iedereen - met name naar de meiden die ze dus niet kunnen krijgen; de oudere jongens durven ze van hun leven niet te bekritiseren uiteraard - en alleen als ze in groepjes zijn. Door de schoonheidscultuur weten jongetjes dondersgoed dat uiterlijk dé zwakke plek is van de meeste meiden. Daarom is het effectief om ze op hún zwakke plek te pakken namelijk hun kleine lul (overdrachtelijk voor geen vrouw kunnen scoren). Die zwakke plek is tien keer zwakker dan de jouwe, getuige hun gedrag!
maandag 8 november 2010 om 18:45
Chantelle, je bent een prachtmeid, ik wou dat ik jouw krullen had.
Ik heb ook eens een keer zoiets gehad.
Ik ben klein en slank en van achteren lijk ik schijnbaar op een jonge meid. (Ben 45, hihi)
Je kent ze wel van die jonge bouwvakkertjes.
Ik was er al voorbij gelopen voordat ze me hadden gezien en dus mijn gezicht niet gezien.
Ik krijg het beroemde fluitje en ik draai me om met een big smile en de woorden Thanks, you make my day......
Zegt zo'n snotneus, jeetje die is oud........
Niet dat ik van slag was maar je wordt wel weer even met je neus op de feiten gedrukt hahahaha.
Ik heb ook eens een keer zoiets gehad.
Ik ben klein en slank en van achteren lijk ik schijnbaar op een jonge meid. (Ben 45, hihi)
Je kent ze wel van die jonge bouwvakkertjes.
Ik was er al voorbij gelopen voordat ze me hadden gezien en dus mijn gezicht niet gezien.
Ik krijg het beroemde fluitje en ik draai me om met een big smile en de woorden Thanks, you make my day......
Zegt zo'n snotneus, jeetje die is oud........
Niet dat ik van slag was maar je wordt wel weer even met je neus op de feiten gedrukt hahahaha.
maandag 8 november 2010 om 18:53
Ben je niet gewoon aan het vissen naar complimentjes en dacht je 'goh laat ik een zielig verhaal verzinnen over pubers die lelijk over me doen en dan wachten op al die mensen die zeggen dat ik wel mooi ben' Kortom....een aandachtsprobleempje dat meer thuis hoort bij een puber dan bij een volwassene??
maandag 8 november 2010 om 18:57
quote:Ssie1977 schreef op 08 november 2010 @ 18:53:
Ben je niet gewoon aan het vissen naar complimentjes en dacht je 'goh laat ik een zielig verhaal verzinnen over pubers die lelijk over me doen en dan wachten op al die mensen die zeggen dat ik wel mooi ben' Kortom....een aandachtsprobleempje dat meer thuis hoort bij een puber dan bij een volwassene??Ja. Da's ook een manier om te zeggen dat TO er goed uitziet.
Ben je niet gewoon aan het vissen naar complimentjes en dacht je 'goh laat ik een zielig verhaal verzinnen over pubers die lelijk over me doen en dan wachten op al die mensen die zeggen dat ik wel mooi ben' Kortom....een aandachtsprobleempje dat meer thuis hoort bij een puber dan bij een volwassene??Ja. Da's ook een manier om te zeggen dat TO er goed uitziet.