vergoedingen tandheelkunde

dinsdag 9 november 2010 om 22:09
Wie o wie heeft net als mij wel een goede polis nodig voor tandheelkunde en weet wel hoe je door de bomen het bos moet vinden? Ik ben nu al een avond aan het vergelijken op elke site die daar maar aan mee doet, maar er zitten zoveel haken en ogen aan.... Ook weet ik dat er nog wat aan zit te komen, maar verzekeraars hebben allemaal een vragenlijst / gezondheidskeuring. Wie weet hoe de criteria om aangenomen te worden zijn? En of je dan wel/niet meteen mag declareren?
dinsdag 9 november 2010 om 22:25
dinsdag 9 november 2010 om 22:49
Ik weet niet hoe oud je bent?
Mijn moeder heeft voor mij een goede verzekering gevonden, kan helaas pas vanaf januari die verzekering nemen.
Daarbij worden alle kosten vergoed wat betreft de tandarts.
Aangezien ik dus dit jaar overgestapt ben naar een andere tandarts en blijkbaar heel veel gaatjes heb (wat de andere tandarts dus heeft laten zitten!!) ben ik dit jaar al 6 keer geweest voor behandelingen. Dit ben ik gestopt omdat het gewoon niet meer te betalen was. Daarnaast moet ik ook nog een implantaat, dat word ook vergoed.
Maar dit is dus tot 27 jaar geloof ik..
Mijn moeder heeft voor mij een goede verzekering gevonden, kan helaas pas vanaf januari die verzekering nemen.
Daarbij worden alle kosten vergoed wat betreft de tandarts.
Aangezien ik dus dit jaar overgestapt ben naar een andere tandarts en blijkbaar heel veel gaatjes heb (wat de andere tandarts dus heeft laten zitten!!) ben ik dit jaar al 6 keer geweest voor behandelingen. Dit ben ik gestopt omdat het gewoon niet meer te betalen was. Daarnaast moet ik ook nog een implantaat, dat word ook vergoed.
Maar dit is dus tot 27 jaar geloof ik..

dinsdag 9 november 2010 om 23:00
quote:Suze02 schreef op 09 november 2010 @ 22:52:
Julia7 en jij bent netjes tenminste ieder jaar voor controle geweest, poetst 2x per dag grondig en steekt 1x per dag? Dan zou ik daar maar eens een zaak van maken en mijn rechtsbijstand inschakelen.
ja ja en ja.
Ik heb ook foto's waar dus gewoon de gaatjes op staan.
Dit heeft mijn nieuwe tandarts dus aangewezen. Ze zei ook dat het niet van een paar maanden was, maar dat het er al veel langer zat. Info ingewonnen, maar er viel geen zaak van te maken.
Ik had er namelijk (nog) geen last van en zelf niet aangegeven.
Mijn nichtje heeft het ook gehad, toen ze bij een nieuwe tandarts kwam dat ze veel gaatjes had. Schijnt dat oudere tandartsen vaak lakser zijn dan de nieuwe.
Julia7 en jij bent netjes tenminste ieder jaar voor controle geweest, poetst 2x per dag grondig en steekt 1x per dag? Dan zou ik daar maar eens een zaak van maken en mijn rechtsbijstand inschakelen.
ja ja en ja.
Ik heb ook foto's waar dus gewoon de gaatjes op staan.
Dit heeft mijn nieuwe tandarts dus aangewezen. Ze zei ook dat het niet van een paar maanden was, maar dat het er al veel langer zat. Info ingewonnen, maar er viel geen zaak van te maken.
Ik had er namelijk (nog) geen last van en zelf niet aangegeven.
Mijn nichtje heeft het ook gehad, toen ze bij een nieuwe tandarts kwam dat ze veel gaatjes had. Schijnt dat oudere tandartsen vaak lakser zijn dan de nieuwe.

dinsdag 9 november 2010 om 23:44
quote:Christiana schreef op 09 november 2010 @ 22:25:
Meestal moet je gebit "gesaneerd"zijn, oftewel je moet regelmatig naar de tandarts gaan, en waarschijnlijk dat de tandartspraktijk daar een verklaring voor moet afgeven?
Volgens mij heb je ook polissen die dat niet vragen, maar dan zul je waarschijnlijk meer premie betalen of minder dekking hebben.Dat gesaneerd zijn is allang niet meer aan de orde. Dat was volgens mij in de jaren 80 ofzo. Ongeacht of je nou wel of niet gaat, de verzekering vergoedt een gedeelte. Afhankelijk of je tandartskosten meeverzekerd hebt natuurlijk.
Meestal moet je gebit "gesaneerd"zijn, oftewel je moet regelmatig naar de tandarts gaan, en waarschijnlijk dat de tandartspraktijk daar een verklaring voor moet afgeven?
Volgens mij heb je ook polissen die dat niet vragen, maar dan zul je waarschijnlijk meer premie betalen of minder dekking hebben.Dat gesaneerd zijn is allang niet meer aan de orde. Dat was volgens mij in de jaren 80 ofzo. Ongeacht of je nou wel of niet gaat, de verzekering vergoedt een gedeelte. Afhankelijk of je tandartskosten meeverzekerd hebt natuurlijk.
woensdag 10 november 2010 om 08:04
Ik heb een tijdje bij zorgverzekeraar gewerkt. Voor nieuwe verzekerden was inderdaad een tandheelkundig onderzoek nodig, dit was een formulier wat door tandarts werd ingevuld. De reden van dit onderzoek was om het risico in te schatten of er op korte termijn niet ontzettend veel behandelingen (en dus vergoedingen) plaats zouden moeten vinden. Overigens kon je het duurste aanvullende pakket aanvragen en als je dan niet door de tandheelkundige keuring kwam werd je een pakket lager ingedeeld, waar de vergoedingen overigens ook nog heel ruim waren.