Ik ben op....helemaal op

12-11-2010 20:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de dokter geweest. Diagnose: Bijna Burn-out...

Ik ben 25!! WTF, Ik sta in de bloei van mijn leven.

Te veel hooi op me vork genomen de laatste jaren, vooral dit jaar.

Ik heb een vriend die verslaafd is aan coke. En niet recreatief, maar hardcore. Echt elke dag, 7 dagen per week.

Je denkt dat je hem kan redden, maar daar ben ik nu na 5 jaar achter. HIJ moet het zelf doen. Hulpverlening werkt niet als je er niet voor de volle honderd procent voor gaat. En het is zwaar, heel zwaar....

Mr zit vast, heeft zichzelf aangegeven om achter gesloten deuren af te kicken. Ben aan de ene kant trost op hem, maar aan de andere kant ben ik bang voor hetgeen wat gaat gebeuren als hij weer buiten is.

Maar nu is het mijn beurt. En omdat ik nu 'rust' heb nu hij weg is, komt alle stress eruit. Me darmen zijn van slag, m'n rug gaat dood, slaap de hele dag, werk niet meer, doe niks meer in huis....

Het enige wat ik kan doen, is hopen hopen hopen dat ie het straks volhoud, want hij heeft een hart van goud, echt waar. Kut verslaving! Kut cocaïne!

He moest er ff uit.
Ben het deels eens met Zam. Een verslaving is een ziekte, maar gebruiken is een keuze. Hoe je met je ziekte om gaat, zegt veel over je zelfrespect en het respect voor de mensen om je heen.
Op dit moment maak ik me ook niet druk om hem. Nu denk ik aan mezelf. Heb me voorgenomen om leuke dingen te doen en geen verplichtingen te hebben. En dat ga ik ook doorzetten als hij terug komt, zodat hij ziet dat ik het prima red zonder hem, mocht het zo ver komen. Hij weet hoe ik er nu bij zit, heb hem vanmorgen gezien en geloof me: hij voelt zich schuldig. Ik heb alles op zijn dak gegooid. NU is tijd voor mezelf en niet voor hem...
quote:nummerzoveel schreef op 12 november 2010 @ 21:18:

Een verslaving is een ziekte, maar gebruiken is een keuze. Hoe je met je ziekte om gaat, zegt veel over je zelfrespect en het respect voor de mensen om je heen.Klopt als een bus.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:babet24 schreef op 12 november 2010 @ 21:19:

Op dit moment maak ik me ook niet druk om hem. Nu denk ik aan mezelf. Heb me voorgenomen om leuke dingen te doen en geen verplichtingen te hebben. En dat ga ik ook doorzetten als hij terug komt, zodat hij ziet dat ik het prima red zonder hem, mocht het zo ver komen. Hij weet hoe ik er nu bij zit, heb hem vanmorgen gezien en geloof me: hij voelt zich schuldig. Ik heb alles op zijn dak gegooid. NU is tijd voor mezelf en niet voor hem...Goedzo! Een dikke knuffel en heel veel sterkte!
babet, ik begrijp dat je enorm teleurgesteld in hem bent. Maar zowel voor hem als voor jezelf, mag jij hem niet de verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven voor jouw leven. Een moeder van een verslaafd kind heeft geen keuze, maar een partner heeft dat wel. Jij hebt er voor gekozen om bij hem te blijven. Die verantwoordelijkheid zul je dus zelf moeten nemen.

Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar om jou te doen realiseren dat niet hij maar jij aan het roer staat van jouw leven. Je zit niet opgesloten, je kunt elke dag opnieuw je eigen keuzes maken.
quote:nummerzoveel schreef op 12 november 2010 @ 21:24:

babet, ik begrijp dat je enorm teleurgesteld in hem bent. Maar zowel voor hem als voor jezelf, mag jij hem niet de verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven voor jouw leven. Een moeder van een verslaafd kind heeft geen keuze, maar een partner heeft dat wel. Jij hebt er voor gekozen om bij hem te blijven. Die verantwoordelijkheid zul je dus zelf moeten nemen.

Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar om jou te doen realiseren dat niet hij maar jij aan het roer staat van jouw leven. Je zit niet opgesloten, je kunt elke dag opnieuw je eigen keuzes maken.

Ik begrijp wat je bedoelt, volledig mee eens. Maar wat ik hiermee bedoel is dat hij nu gaat beseffen dat ik altijd voor hem heb klaar gestaan en hem altijd heb gesteund en dat ik dat op dit moment ook terug verwacht. Of dat hij in elk geval begrijpt hoe het komt dat ik me zo voel op dit moment.

Tuurlijk heb ik er zelf voor gekozen om bij hem te blijven, omdat ik in ons geloof.

En ik hoop dan ook dat hij dat nu beseft en ook in ons gelooft en er voor 200% voor gaat.
quote:Noerie schreef op 12 november 2010 @ 21:13:

[...]

Ja hoor, je hebt namelijk alleen zwart en witIk heb veel ervaring met wit.
@ Zamirah

Heb jij ervaring als verslaafde of als partner van of in je omgeving of...
En daarmee leg je de bal dus toch weer bij hem, in plaats van dat je dat bij jezelf houdt.

Wat verwacht jij van jouw leven? Hoe ziet jouw ideale leven eruit? En welke rol kan hij daar dan in spelen om een positieve en waardevolle aanvulling op jouw ideale leven te zijn?

Neem de regie terug. Bedenk wat JIJ wilt en stel grenzen. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij zo'n positieve rol in jouw leven kan spelen voordat jij hem weer in jouw leven toelaat.
Loslaten! Hier heb jij niks aan. Misschien is het moeilijk, maar het is ZIJN probleem en dat moet je niet de jouwe gaan maken.
quote:babet24 schreef op 12 november 2010 @ 20:42:

Vandaag naar de dokter geweest. Diagnose: Bijna Burn-out...

Ik ben 25!! WTF, Ik sta in de bloei van mijn leven.

Te veel hooi op me vork genomen de laatste jaren, vooral dit jaar.

Ik heb een vriend die verslaafd is aan coke. En niet recreatief, maar hardcore. Echt elke dag, 7 dagen per week.

Je denkt dat je hem kan redden, maar daar ben ik nu na 5 jaar achter. HIJ moet het zelf doen. Hulpverlening werkt niet als je er niet voor de volle honderd procent voor gaat. En het is zwaar, heel zwaar....

Mr zit vast, heeft zichzelf aangegeven om achter gesloten deuren af te kicken. Ben aan de ene kant trost op hem, maar aan de andere kant ben ik bang voor hetgeen wat gaat gebeuren als hij weer buiten is.

Maar nu is het mijn beurt. En omdat ik nu 'rust' heb nu hij weg is, komt alle stress eruit. Me darmen zijn van slag, m'n rug gaat dood, slaap de hele dag, werk niet meer, doe niks meer in huis....

Het enige wat ik kan doen, is hopen hopen hopen dat ie het straks volhoud, want hij heeft een hart van goud, echt waar. Kut verslaving! Kut cocaïne!

He moest er ff uit.

Jeetje heftig zeg!En vervelend voor je?

Weet je zeker dat het een verslaving is en geen keuze?

DIt kan je niet alleen en je gaat er kapot aan!

Bij drugs moet de gebruiker zelf willen anders verandert er niks.

Zolang hij dus geen stappen zetten blijft jou leven zoals het nu is.

Houden jullie het angstvallig geheim of zijn er meer mensen die ervan af weten, bijvoorbeeld familieleden en vrienden?

Ik vraag je om hoe dan ook wat van je leven te maken , om voor jezelf te kiezen.Jou geluk hoort niet van hem af te hangen.

Werk,zoek een hobby, ga er op uit met vrienden maar investeer in jezelf!
quote:Zamirah schreef op 12 november 2010 @ 21:33:

[...]

Ik heb veel ervaring met wit.Ik met zwart
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:nummerzoveel schreef op 12 november 2010 @ 21:35:

En daarmee leg je de bal dus toch weer bij hem, in plaats van dat je dat bij jezelf houdt.

Wat verwacht jij van jouw leven? Hoe ziet jouw ideale leven eruit? En welke rol kan hij daar dan in spelen om een positieve en waardevolle aanvulling op jouw ideale leven te zijn?

Neem de regie terug. Bedenk wat JIJ wilt en stel grenzen. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij zo'n positieve rol in jouw leven kan spelen voordat jij hem weer in jouw leven toelaat.Dat is wat ik nu ook doe. Heb hem vandaag alleen maar ingelicht hierover. Kan hij vast bedenken of hij daar aan mee wil doen als hij vrij komt. Kijk het is niet zo dat ik hem pas 6 maanden ken ofzo. We wonen samen. Al 5 jaar. En hij weet op welke manier hij in mijn leven mag zijn en hij weet ook, dat als hij de fout weer in gaat, ik weg ben. Dus hij kan kiezen, maar ik leef mijn leven. Misschien had ik hem hier eerder mee moeten confronteren (toen ik nog geen bijna-burn-out had), maar het verleden kan nou eenmaal niet terug gedraaid worden.
quote:ardni schreef op 12 november 2010 @ 21:42:

[...]

Houden jullie het angstvallig geheim of zijn er meer mensen die ervan af weten, bijvoorbeeld familieleden en vrienden?!Iedereen is op de hoogte. Mensen die het horen te weten iig. Niet de buren ofzo.
Babet Kun je er ook over praten, met familie of vrienden?
Op de hoogte, maar kun je je ei ook kwijt (bij mensen met ervaring misschien)?
quote:Pingpong schreef op 12 november 2010 @ 21:48:

Babet Kun je er ook over praten, met familie of vrienden?Jazeker mijn moeder en schoonmoeder zijn mijn grootste steun op het moment. Vriendinnen zijn me zat (heb ik het gevoel). Zo van: Heb je haar weer met het gezeik over haar vriend bla bla bla.
quote:Pingpong schreef op 12 november 2010 @ 21:49:

Op de hoogte, maar kun je je ei ook kwijt (bij mensen met ervaring misschien)?Ja ook dat nog idd. Stichting Coke van jou is er speciaal voor partners/familie van verslaafden. Die hebben een paar keer per jaar een open dag. En ik heb contact met een psychologe van de verslavingszorg. Dus ik kan me eieren overal wel kwijt, maar niet om 21:00 uur 's avonds, haha, en ik wilde ook wel eens reactie van buitenstaanders zoals jullie.
Je woont al 5 jaar samen, maar waren dat zulke geweldige jaren? Zie je jezelf dat nog eens 50 jaar doen?

En heb je ook professionele hulp? Als vriendinnen het zat worden, dan is dat vaak omdat ze telkens hetzelfde horen. En als dat zo is, dan heb je hulp nodig om dat te doorbreken. Jouw leven wordt alleen anders als jij jezelf verandert. Als jij terug valt in jouw patroon, dan geef ik je op een briefje dat je vriend dat ook doet.
quote:Very Cherry schreef op 12 november 2010 @ 21:44:

[...]

Ik met zwart En bruin....
Babet, ik wil je 1 ding meegeven, en dat is dat voor een verslaafde ( junk) is het product van zijn verslaving het aller aller belangrijkste in zijn leven. Als hij moet kiezen tussen dat, en jou, kiest hij voor het witte poeder. Je zal geen nummer 1 voor hem zijn.

Daarnaast ben je niet zijn vriendin maar zijn hulpverlener. Wil je dat?

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om sceptische reacties te lezen, maar dat zul je nou eenmaal krijgen op een openbaar forum.

Ik zou zeggen; denk er nog eens over na.
quote:babet24 schreef op 12 november 2010 @ 21:46:

[...]

Iedereen is op de hoogte. Mensen die het horen te weten iig. Niet de buren ofzo.

Zorg je ervoor dat je een dagelijks ritme houd!

Het is lastig maar probeer het voor jezelf leuk te maken.Jij kan hier nl. niks aan doen.

Als hij straks ontslagen is , is hij nog erg gevoelig voor drugs, dus heb niet te veel verwachtingen. Steun hem waar je kan maar nogmaals ga door met je eigen leven
quote:Zamirah schreef op 12 november 2010 @ 22:04:

Babet, ik wil je 1 ding meegeven, en dat is dat voor een verslaafde ( junk) is het product van zijn verslaving het aller aller belangrijkste in zijn leven. Als hij moet kiezen tussen dat, en jou, kiest hij voor het witte poeder. Je zal geen nummer 1 voor hem zijn.

Daarnaast ben je niet zijn vriendin maar zijn hulpverlener. Wil je dat?

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om sceptische reacties te lezen, maar dat zul je nou eenmaal krijgen op een openbaar forum.

Ik zou zeggen; denk er nog eens over na.

Misschien niet erg subtiel maar tenminste wel duidelijk,

Ik ben het grotendeels hiermee eens.Straks vervang jj de afkickkliniek.

Dat kan je niet , je bent NU nl. op!

Heb je wensen , dingen die je graag voor jezelf zou willen?

Waar heb jij behoefte aan?
Lieve mensen,

Als je het over de duivel hebt, me vriendinnen staan voor de deur. Ik reageer morgen weer op jullie.

Alvast bedankt voor alle reacties.

Liefs.
Ik ben er helemaal mee eens dat je er goed over moet nadenken om te stoppen. Hoeveel je ook van hem houd. Ik heb dit mee gemaakt met iemand die ik ken en op een gegeven moment was de paranoide doorgeslagen bij haar vriend en hij verdachte zelfs haar van dingen die niet waar waren. Ze heeft er flink langs gehad en heeft uit eindelijk voor haar zelf gekozen. Die vriend van haar heeft nog steeds af en toe last van paranoide. Pas op jezelf en sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven