Ik ben op....helemaal op

12-11-2010 20:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de dokter geweest. Diagnose: Bijna Burn-out...

Ik ben 25!! WTF, Ik sta in de bloei van mijn leven.

Te veel hooi op me vork genomen de laatste jaren, vooral dit jaar.

Ik heb een vriend die verslaafd is aan coke. En niet recreatief, maar hardcore. Echt elke dag, 7 dagen per week.

Je denkt dat je hem kan redden, maar daar ben ik nu na 5 jaar achter. HIJ moet het zelf doen. Hulpverlening werkt niet als je er niet voor de volle honderd procent voor gaat. En het is zwaar, heel zwaar....

Mr zit vast, heeft zichzelf aangegeven om achter gesloten deuren af te kicken. Ben aan de ene kant trost op hem, maar aan de andere kant ben ik bang voor hetgeen wat gaat gebeuren als hij weer buiten is.

Maar nu is het mijn beurt. En omdat ik nu 'rust' heb nu hij weg is, komt alle stress eruit. Me darmen zijn van slag, m'n rug gaat dood, slaap de hele dag, werk niet meer, doe niks meer in huis....

Het enige wat ik kan doen, is hopen hopen hopen dat ie het straks volhoud, want hij heeft een hart van goud, echt waar. Kut verslaving! Kut cocaïne!

He moest er ff uit.
quote:Zamirah schreef op 12 november 2010 @ 21:33:

[...]

Ik heb veel ervaring met wit.Wat een scherpe reactie! Supersterk. Het spijt me wel voor je dat het blijkbaar daadwerkelijk zo is...
na de eerste paar reacties ben ik afgehaakt, waarom als je van iemand houdt dumpen? Mijn moeder is jaren alcoholverslaafd geweest, dumpte ik ook niet zomaar, ja wel aan verbreken van contact gedacht maar niet gedaan. deze meid houdt waarschijnlijk veel van hem en ja soms hebben mensen nog iets voor een ander over

fener
En... Wat voor delict heeft je vriend gepleegd om achter de tralies te komen?
Fener, het is nogal een verschil over je over je eigen moeder praat of over een vriendje, vind je zelf ook niet?
.
Echt waar dit kan uit de hand lopen pas op jezelf. Het gaat nog veel ingewikkelder worden dan je denkt. Soms lijkt het allemaal mooie woorden, maar zodra er maar iets gebeurt is het weer terug bij af.
Coke is echt een sloper niet alleen voor de gebruiker, maar ook de meest geliefde personen erom heen. Net zoals andere verslavingen.
Ik ken ook 2 mensen die hun verslaving hebben overwonnen en een inmiddels alweer een aantal jaren hun leven goed op de rit hebben. Niet makkelijk geweest; zelfs een heel nieuw leven begonnen in een andere stad ver weg van hier; en het is ze gelukt.

Dat kan toch ook nog?
quote:fener schreef op 12 november 2010 @ 22:41:

Mijn moeder is jaren alcoholverslaafd geweest, dumpte ik ook niet zomaar, ja wel aan verbreken van contact gedacht maar niet gedaan. deze meid houdt waarschijnlijk veel van hem en ja soms hebben mensen nog iets voor een ander over

fener

Zolang het niet ten koste gaat van je gezondheid is het prima om 'iets' over te hebben voor een ander. Je moeder of je kind vind ik nog weer wat anders dan een vriend. Verliefd worden kan je ook wel weer op een andere man. Zolang er geen kinderen zijn, waarom zou je dan zo hard voor iemand knokken.

Ja keihard misschien, maar je neemt wel een hoop risico's als je begint met drugs gebruiken, en dit is 1 van de risico's.
Stressed is just desserts spelled backwards
Jullie hebben allemaal wel een stukje gelijk idd, maar het is zo lastig om de goede keus te maken. Ik doe nu wat ik denk dat het beste voor mij is en meer kan ik niet doen....

Time will learn....
quote:Zamirah schreef op 12 november 2010 @ 22:04:

Babet, ik wil je 1 ding meegeven, en dat is dat voor een verslaafde ( junk) is het product van zijn verslaving het aller aller belangrijkste in zijn leven. Als hij moet kiezen tussen dat, en jou, kiest hij voor het witte poeder. Je zal geen nummer 1 voor hem zijn.

Daarnaast ben je niet zijn vriendin maar zijn hulpverlener. Wil je dat?

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om sceptische reacties te lezen, maar dat zul je nou eenmaal krijgen op een openbaar forum.

Ik zou zeggen; denk er nog eens over na.Je hebt gelijk, ik weet het. Maar het maakt niet uit of ik sceptische reacties krijg, maar sommige dingen (zeikte of keuze) zijn een mening en daar kan je uren over discussiëren en je komt en nog niet uit. Daar wil ik niet mijn energie in steken. Ik vind het fijn om de meningen/ervaringen te horen van andere mensen en hier iets van op te steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven