peutergejengel...aaaarrrhhhh!!!
zondag 14 november 2010 om 20:27
zondag 14 november 2010 om 20:34
Oja pff heel herkenbaar. Mijn dochter (2) is me ook echt aan het testen... Dan wil ze thee, krijgt ze thee, is het "nee ik wil limonade!!" Dat soort dingen. Ben best streng maar soms geef ik ook maar toe omdat ik geen zin heb ik dat geschreeuw. Erg, ik weet het. Ze zegt ook heel vaak, op zo'n jengeltoon:"dat wil ik eigenlijk niet hoooor" of "dat vind ik eigenlijk niet lekker hooooor". Pfff. Verder is ze wel heel leuk hoooooor.
zondag 14 november 2010 om 20:36
quote:sien78 schreef op 14 november 2010 @ 20:35:
ja, terugjengelen en een andere toon vragen doe ik ook allebei. Maar is tot nu toe geen blijvende oplossing.
Misschien moet ik het eerst maar accepteren, dan kan ik het hopenlijk beter aanhoren.
Went dit???Nee. Die van mij is 4.5 en het is nog steeds bloedirritant
ja, terugjengelen en een andere toon vragen doe ik ook allebei. Maar is tot nu toe geen blijvende oplossing.
Misschien moet ik het eerst maar accepteren, dan kan ik het hopenlijk beter aanhoren.
Went dit???Nee. Die van mij is 4.5 en het is nog steeds bloedirritant
zondag 14 november 2010 om 20:47
Ipv negeren of het afstraffen, kun je ook voordoen hoe je het wel wil hebben. En als je peuter dan niet zo praat, dan gebeurt er dus niks.
Kind van mijn zus heeft geleerd haar stem omhoog te brengen op het eind. Dus vragende vorm in ietwat overdreven variant. Hoe gek het ook klinkt, het werkt wel dempend op irritatiegevoelens. Zozeer zelfs dat ik hetzelfde trucje bij mijn vijfjarige heb aangeleerd.
En verder moet het kindje van mijn zus dus 'lief' vragen. Dus nu vraagt ze: mag ik liefuh melluk? *met het toontje omhoog bij melluk)
Schattig he
Kind van mijn zus heeft geleerd haar stem omhoog te brengen op het eind. Dus vragende vorm in ietwat overdreven variant. Hoe gek het ook klinkt, het werkt wel dempend op irritatiegevoelens. Zozeer zelfs dat ik hetzelfde trucje bij mijn vijfjarige heb aangeleerd.
En verder moet het kindje van mijn zus dus 'lief' vragen. Dus nu vraagt ze: mag ik liefuh melluk? *met het toontje omhoog bij melluk)
Schattig he
zondag 14 november 2010 om 23:08
Geen kinderen, wel een bataljon neefjes en nichtjes die inmiddels de peuterleeftijd gepasseerd zijn. Mijn strategie sinds ze kunnen praten, en dus ook jengelen, is ook nadoen. Als ze jengelen dan doe ik ze heel overdreven na compleet met lichaamstaal. Werkt prima. Vooral omdat het ene kind het andere dan al waarschuwt tijdens het jengelen dat tante Olivia het zo gaat nadoen. En ze krijgen ook absoluut niets van mij of bij mij voor elkaar met gejengel. Eerst normaal praten en normaal en netjes vragen, dan maak je kans. Eerder niet. Maar goed, vreemde ogen dwingen meestal iets makkelijker dan die van mama of papa.
zondag 14 november 2010 om 23:29
ja, ik heb al die pedagogisch verantwoorde dingen ook gedaan (doe het nog steeds hoor), en ze kan ook wel gecorrigeerd worden, maar het is die combinatie met het heel snel piepen als iets niet lukt of niet meteen gebeurd die echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Ik moet misschien zelf er niet zo boven op zitten. Lijkt wel of het erger word als ik me er op focus. Ze zit ook weer in een soort babygedrag, misschien doordat we net verhuisd zijn en ze moet wennen of zo.
maandag 15 november 2010 om 10:02
maandag 15 november 2010 om 12:19