Gezondheid alle pijlers

Gek word ik van dat oorsuizen..

15-11-2010 20:00 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden een gehoorbeschadiging opgelopen.

Sindsdien heb ik last van oorsuizen, daar was altijd goed mee te leven. Als ik gewoon mijn ding deed, hoorde ik het niet of viel het me gewoon niet op.

Helaas is daar nu verandering in gekomen, ik ervaar al een paar maanden veel stress en daardoor lijkt het wel alsof het oorsuizen steeds harder en scherper wordt.

Ik word er echt gek van, ook tijdens het slapen gaat het scherpe geluid door merg een been.

Ja, ik weet het, zorg dat de stress verdwijnt. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar.

Zijn er meer mensen die er last van hebben en wat kan je er aan doen?
quote:Enigme schreef op 15 november 2010 @ 21:05:

Euhmm hoe hoog is je bloeddruk? Als je meer stress hebt nu dan is het waarschijnlijk dat je bloeddruk aan de hoge kant is continue en dat is niet bevordelijk voor de klachten mbt je tinnitus.

http://www.tinnitus.nl/Oh geen idee........Het zit wel in de familie hoge bloeddruk, misschien toch even laten opmeten. Dank je wel voor de tip.
pfffft
Hallo 1 keer is wel genoeg hoor.....
Bij ons zit het, helaas, in de familie. Mijn moeder, tante, oom, 2 nichtjes hebben er ook last van. Mijn oom zet de radio in de nacht heel zacht aan en concentreert zich daarop als hij wil gaan slapen. Andere familie leden proberen het te negeren. Pas geleden had ik het ook. Dacht echt dat ik gek werd. Gelukkig stopte het opeens na een week of twee. Heb echt heel veel respect gekregen voor iedereen die het heeft. Hoop ook dat er snel iets aan gedaan kan worden. Hoorde van mijn moeder iets over een chip die men in het hoofd kan plaatsen, maar dat dit nog in de kinderschoenen staan helaas.
127 - 84 is goed toch?
quote:Juf_achterbak schreef op 15 november 2010 @ 20:14:

Bij mij helpt douchen goed, dan overheerst het geluid van het water. Maar ja, ik kan niet hele dagen onder de douche gaan staan. Al zou dat geen straf zijn Ik zou er geen probleem mee hebben hoor
quote:StefanieV schreef op 15 november 2010 @ 21:38:

[...]

Ik zou er geen probleem mee hebben hoor Ik ook niet, alleen mijn werkgever vindt dit denk ik iets minder.
Nou ik weet niet of die bloeddrukmeter goed is, nu heb ik

130 - 79..............raar hoor.
Hier ook een tinnitus,

Heb heel lang getwijfeld of ik een topic zou openen maar durfde gewoon niet.

Als ik het hardop zeg, erover praat, dan vliegt het me nog meer aan dan anders.Ik steek kennelijk graag mijn kop in het zand, doe alsof er met mij niks mis is. Maar ohh wat heb ik het er soms moeilijk mee....

:(

groeten Saarchen
Ik heb het vanaf 2008 ongeveer. Ik denk niet dat het verdwijnt. In het eerste jaar was het irritant, daarna nam het wat af. Nu varieert het in soort geluid (sissend of piepend) en volume. Sommige "echte" geluiden (dus die wel bestaan) zijn vervelend, vooral als hun frequentie in de buurt komt van de frequentie van de suistoon (ik denk dat dat 7 of 8 kHz is). Soms suizen de oren helemaal niet, of ik hoor het oorsuizen alleen als het heel stil is.
World of Warcraft: Legion
quote:saarchen schreef op 15 november 2010 @ 23:13:

Maar ohh wat heb ik het er soms moeilijk mee....

het proberen te negeren werkt hier ook het beste, maar is soms makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Neem een fontein op je slaapkamer?

Of toch de stress de baas worden. Stress is op de lange termijn niet gezond. Ik worstel er zelf ook mee, en weet dat het niet eenvoudig is om er vanaf te komen, dus ik weet waar ik het over heb. Zelfs al lukt het je maar tijdelijk, dan weet je wel of dat effect heeft op je oorsuizen, en dat kan misschien helpen om in de toekomst minder stressvol te leven.

Sterkte!
quote:saarchen schreef op 15 november 2010 @ 23:13:

Hier ook een tinnitus,

Heb heel lang getwijfeld of ik een topic zou openen maar durfde gewoon niet.

Als ik het hardop zeg, erover praat, dan vliegt het me nog meer aan dan anders.Ik steek kennelijk graag mijn kop in het zand, doe alsof er met mij niks mis is. Maar ohh wat heb ik het er soms moeilijk mee....

:(

groeten Saarchen

ik zeg altijd er zijn ergere dingen...... Dan valt het allemaal nog wel mee. Als je het kan negeren is dat het beste, maar helaas

het valt niet uit te zetten, ook al wil je nog zo graag.

@hans 66

Ik kan ook heel slecht tegen bepaalde geluiden, vooral hoge tonen dan grijp ik naar mijn oren. Het doet gewoon pijn, heel veel pijn.

Kan sowieso niet tegen harde geluiden, zit het liefst in een stil huis en een stille omgeving. En ja dan valt het suizen juist op, maar dat is dan het enige wat ik hoor.
quote:Sim69 schreef op 16 november 2010 @ 14:59:

Neem een fontein op je slaapkamer?

Of toch de stress de baas worden. Stress is op de lange termijn niet gezond. Ik worstel er zelf ook mee, en weet dat het niet eenvoudig is om er vanaf te komen, dus ik weet waar ik het over heb. Zelfs al lukt het je maar tijdelijk, dan weet je wel of dat effect heeft op je oorsuizen, en dat kan misschien helpen om in de toekomst minder stressvol te leven. Sterkte!

Dank je wel.

Nee, een fontein helpt niet, het gaat om het kletteren van het water op mijn hoofd, dan hoor ik het suizen niet.

Stress de baas worden, ik zou zo graag willen, maar mijn werk laat dat niet toe. Oh wat zou ik blij zijn als ik de jackpot van de staatsloterij zou winnen. Dan zeggen ze dat geld niet gelukkig maakt, nou reken maar van wel.
quote:Juf_achterbak schreef op 15 november 2010 @ 21:43:

Nou ik weet niet of die bloeddrukmeter goed is, nu heb ik

130 - 79..............raar hoor.

Een bloeddruk is nooit hetzelfde...

Maar heb je een huistuinkeukenapparaat van 50 euro?
quote:Enigme schreef op 17 november 2010 @ 00:44:

[...]

Een bloeddruk is nooit hetzelfde...

Maar heb je een huistuinkeukenapparaat van 50 euro?Ik heb er een van Braun, was 90 euro. Maar ik vind het een kutding, pas na 6 pogingen gaat het goed. Steeds een foutmelding, is zo'n ding voor aan je pols.
Vrienden hebben misschien dezelfde van Braun, die was toen wel nauwkeurig. Zelf heb ik er 1 van Cresta, maar die geeft consequent te laag aan. Ik heb 'm een keer meegenomen naar de dokter, om te vergelijken. Ik geloofde nl. die van de dokter niet

Nu heb ik een bovenarm meter gekocht van MicroLife, na wat onderzoek op internet kwam die als betrouwbaar uit de bus. En inderdaad, thuis is de bloeddruk nu net zo hoog als bij de dokter grrrrr
Ja, inderdaad die van Microlife schijnen goed te zijn. Dus de volgende wordt ook van dat merk.

Nee, ik heb gelukkig geen hoge bloeddruk, maar ja dat suizen gaat gewoon door.....
quote:Juf_achterbak schreef op 15 november 2010 @ 20:00:

Ik heb jaren geleden een gehoorbeschadiging opgelopen.

Ik word er echt gek van,

Zomaar voor de weet, hoe heb je dit opgelopen?

Ik ken iemand die dit heeft en heb het nagevraagd bij een KNO vpk, er bestaan hoorapparaatjes die een tegenpieptoon geven.

Jeetje meid, dit kan echt gekmakend zijn.
quote:campari schreef op 18 november 2010 @ 18:35:

[...]

In mijn geval ging het om een 'grappigerd' die vuurwerk naar binnen gooide in de ruimte waar ik op dat moment was...

quote:Ik ken iemand die dit heeft en heb het nagevraagd bij een KNO vpk, er bestaan hoorapparaatjes die een tegenpieptoon geven.

Heb ik ook geprobeerd (en hier al eerder geschreven): het is een tinnitus-maskeerder. Die geeft een 'tegengeluid' maar daardoor was het nog steeds herrie in mijn oren en omdat mijn gehoorgang afgesloten zat, hoorde ik nog minder.

Bovendien irriteerden die apparaten, het jeukte en ging smetten.

Na de proefperiode heb ik ze dus weer teruggegeven aan de KNO-arts.
Okee Himalaya, was dus erg mosterd.

Ja, wat kan ik nu nog zeggen...?

Wens je sterkte.
quote:campari schreef op 18 november 2010 @ 19:15:

Okee Himalaya, was dus erg mosterd.

Ja, wat kan ik nu nog zeggen...?

Wens je sterkte.

Mosterd is soms best lekker hoor!

En je mag alles zeggen. Ik heb een vervelende aandoening, maar ik kan er gelukkig wel goed mee leven. Het hoort (...) bij me en de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer. Als het me zo stoort dat ik niet kan slapen door de herrie, neem ik een slaappilletje. De rest van de dag geef ik er gewoon niet teveel aandacht aan.
Lijkt me toch redelijk onverteerbaar dat je deze aandoening hebt gekregen door toedoen van onnozelheid van een ander.

Het hoort (....) bij me.
quote:campari schreef op 18 november 2010 @ 20:38:

Lijkt me toch redelijk onverteerbaar dat je deze aandoening hebt gekregen door toedoen van onnozelheid van een ander.

Ja, inderdaad. Maarja, 'shit happens' denk ik dan. Met boosheid naar iemand die ik niet ken en wat al zo lang geleden is (ik was denk ik een jaar of 13) gaat het niet weg.

Diegene die dat vuurwerk gooide zal er ook niet verder bij na hebben gedacht, die dacht vast niet van 'laat ik Hima eens fijn een gehoorbeschadiging toebrengen'. Hoop ik dan maar
quote:campari schreef op 18 november 2010 @ 18:35:

[...]

Ik ken iemand die dit heeft en heb het nagevraagd bij een KNO vpk, er bestaan hoorapparaatjes die een tegenpieptoon geven.

Jeetje meid, dit kan echt gekmakend zijn.Ik had een ouderwets cassettebandjes recorder op mijn oren en daar zat nog geen beveiliging op zoals tegenwoordig. Ik lag in bed lekker te luisteren naar muziek. Totdat de recorder uit bed viel en het geluid opeens keihard ging spelen. Het rare is dat maar één oor is beschadigd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven