Gezondheid alle pijlers

Na 3 dagen weer ongesteld

17-11-2010 19:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben 4 maanden van de pil af en ben 4x regelmatig ongesteld geworden. De laatste keer duurde dat (zoals gewoonlijk) ongeveer 6 dagen (3x weinig en 3x heftig bloedverlies)... maar na 3 dagen zonder menstruatie ben ik WEER ongesteld... ik dacht eerst een beetje bloedverlies... maar gewoon weer de volle mep . Heeft iemand enig idee?? Alvast bedankt.
Naar de huisarts! Die kan het beoordelen, wij op dit forum niet.
oja natuurlijk we moeten meteen weer naar de huisarts..

Nee toch? Volgens mij komt is het 'vrij normaal' dat je onregelmatig ongesteld kan worden als je stopt met de pil. Wel erg vervelend. Als het heel lang aanhoudt die onregelmatigheid, dan zou ik wel even langs de dokter gaan.
Onregelmatig is niet al na drie dagen wéér de volle mep.

Raar zoiets. Ik zou morgen ook ff bellen met de ha. Is toch niets mis mee?
Hoi, ben gisteren naar de huisarts geweest... en hij zei: het kan altijd gebeuren... dat je onregelmatige menstruatie hebt...omdat je hormoonhuishouding even in de war is. Ik moet het wel in de gaten houden, als ik ongesteld blijf (en het dus niet na 6 dagen stopt) moest ik wel terug komen... want dan is er misschien iets anders aan de hand (bijv. een vleesboom)... maar als het een 'gewone' menstruatie is (waar het nu op lijkt)... niets aan de hand. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Echnie3,

Goed dat je naar de arts bent geweest.

Indien het onregelmatig blijft zal de huisarts je doorsturen naar de gynaecoloog.

Wat zijn de symptomen?

Dat is afhankelijk van de ligging, de grootte en het aantal myomen, maar de volgende klachten zijn mogelijk:

Zware, langdurige menstruatie en ongewone maandelijkse bloedingen, soms pijnlijk al of niet met grote stolsels, vaak leidend tot bloedarmoede en moeheid.

Bekkenpijn, druk in het bekken of een zwaar gevoel.

Rugpijn of pijn in de benen.

Pijn gedurende seksuele gemeenschap.

Druk op de blaas, zodat u constant het gevoel heeft te moeten plassen of stuwing van de nieren, leidend tot pijn hoog in de lenden.

Druk op de ingewanden, obstipatie en opgeblazen gevoel.

Een vergrote buik.

Maar ik zou eerst maar even afwachten.

Vleesbomen treden meestal op bij vrouwen ouder dan 40 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven