Geld & Recht alle pijlers

Wie schaamt zich voor de Aldi of Lidl?

18-11-2010 12:03 474 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wat topics over de Aldi en vraag me het volgende af.

Ik volg een opleiding en tijdens een bijeenkomst gaf de docent aan de aldi vreselijk te vinden en en zich ook te schamen voor een bezoek hieraan. Hij is echt een merkenman en de Aldi past daar niet bij.

Waarschijnlijk zegt de supermarkt dus iets over je status? Ik ga zelf naar de AH maar ook naar de Dirk Aldi en Lidl. Ik schaam me hier absoluut niet voor, voor de Aldi en Lidl. Ik doe liever leukere dingen met mijn geld dan het besteden aan dure producten die ergens ander ook goed en goedkoper zijn. Ik had het er met mijn man over en die gaat dus ook niet graag naar de Aldi, ook een soort gene

Zijn er meer mensen die zich schamen voor goedkope winkels en zo ja, waarom dan? En heeft het met status te maken? En wat denken jullie als iemand met een peperdure auto, dure kleding de Aldi binnenstapt?

Lekker veel vragen he..
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 13:49:

Helaas heb ik dat niet FV, meestal schrik ik nog steeds van het bedrag en het fluctueren daarvan.Ik ben echt op het obsessieve af merktrouw. Ik heb best veel winkeltjes waar ik alleen maar naar binnen hoef te lopen en dat degene die daar werkt dan al hetgeen wat ik nodig heb pakt voordat ik "hallo" heb gezegd. Ik denk dat het daaraan ligt, dat ik altijd zo consequent op dat eindbedrag uitkom.
Am Yisrael Chai!
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 13:48:

[...]

Kijk dat wilde ik nou horen, dank.

Dat doe ik dus ook, ipv dat ik dan 150,- kwijt ben voor de wekelijkse boodschappen ben ik dan 200 of zo kwijt of ik moet een heleboel weggooien omdat ik te hebberig ben (omdat het dan goedkoop is en dan moet ik het kopen, of ik het nou nodig heb of niet)Dat is ook vaak het enige wat ik bij de Aldi koop, vreetwerk.
Dat heb ik anders ook hoor FV, maar ik ben dus ook weer koopjesgeil zeg maar, dus dan koop ik weer allerlei koopjes.
Het enige dat ik koop bij de Aldi is dag-en nachtcrème . Nou ja ik laat het kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zusenzoo, voor mij werkt het hetzelfde als FV al verwoordde; onbekendheid maakt duurder. Dan is het al snel "he, wat is dat? Eens proberen" en gooi maar in het mandje. Dan laat ik me sneller verleiden door iets op ooghoogte en vergeet ik even prijs en kwaliteit te vergelijken. Idem dito met het snaaiwerk, want "ik kom hier nooit, hmm dat oogt lekker en dat en dat en dat, hup mee".

In de tijden dat ik wekelijks bij de Aldi kom heb ik daar totaal geen last van. Eenzelfde opzet in een winkel waar ik niet eerder geweest ben? Grote kans dat dan de grijpfactor en/of lekkerfactor me een uitdaging geeft.

Juist omdat ik wekelijks bij de Aldi kom -of waar dan ook, elke winkel heeft dingen die me doen waterbekken- kan ik heel makkelijk kiezen voor A en B, C en D laten liggen voor een volgende keer. Geldt voor lekkere chocolade maar ook voor bijv. fruit, groente, noem het maar op.
when you wish upon a star...
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 13:59:

Het enige dat ik koop bij de Aldi is dag-en nachtcrème . Nou ja ik laat het kopen.Die was al beste getest toch door Consumentenbond? Mijn moeder laat het ook kopen.
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 14:02:

[...]

Die was al beste getest toch door Consumentenbond? Mijn moeder laat het ook kopen.Ja klopt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:zusenzoo schreef op 18 november 2010 @ 13:56:

Dat heb ik anders ook hoor FV, maar ik ben dus ook weer koopjesgeil zeg maar, dus dan koop ik weer allerlei koopjes.Ik helemaal niet. Ik zie vaak niet eens dat er koopjes zijn, ik ben helemaal geen impulsieve koper. Krijg ook geen folders thuis bijvoorbeeld. Da's soms wel balen omdat ik dan een week nadat iets in de aanbieding is geweest bedenk dat ik het nodig heb (bij kleding/schoenen ofzo) maar ik hou bijvoorbeeld ook niet van uitverkoop. Vervelend hysterisch gedoe vind ik dat meestal en dan gooien al die winkels hun ouwe collecties weer in het rek, dus dat probeer ik juist te vermijden. Koopjes, uitverkoop, marktplaats, ik kan er eigenlijk niks mee omdat ik dus geen impulsieve koper ben, ik trek eigenlijk altijd mijn eigen plan qua aankopen.
Am Yisrael Chai!
Het wasmiddel nu ook zag ik vorige week.
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 13:59:

Het enige dat ik koop bij de Aldi is dag-en nachtcrème . Nou ja ik laat het kopen.Fijn is dat he; personeel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik ga naar de aldi voor de aanbiedingen in spullen. Nu hadden ze luister cd's voor 3,99.

Bij de wibra haal ik basic shirtjes en pimp die zelf en zomer jurkjes voor de camping

bij de action haal ik knutselspul en capri sonne en kinderfeest kadootjes en sokken

bij de schoenen reus hele grote pantoffels

bij de zeeman, keukendoeken en kleurboeken

mijn man gaat met een briefje naar de lidl, aldi en c-1000 en wat er dan nog nodig is haal ik bij de AH.

schamen? Ik niet!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 14:07:

[...]

Fijn is dat he; personeel? Heerlijk. Ik wil er niet dood gevonden worden
Was ik maar geen impulsieve koper....

Ik probeer het niet te zijn, maar het kan nou eenmaal dus dan doe ik het toch weer, stom.
quote:fashionvictim schreef op 18 november 2010 @ 13:48:

[...]

Hebben meer mensen dat?

Het was mij ook al opgevallen dat ik heel vaak ongeveer hetzelfde kwijt ben. Tenzij er een seizoen product is of een ander tijdelijk product wat ik kan gebruiken. Maar goed, dat zijn dan vaak producten die niet onder boodschappen vallen voor mij, al haal je ze in dezelfde winkel.

Ik denk dat het bedrag ongeveer gelijk ligt steeds omdat je nu eenmaal ongeveer dat aan geld opeet per week.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Maar om aanbiedingen te kopen hoef je geen impulsieve koper te zijn...
quote:mimootje schreef op 18 november 2010 @ 14:07:

ik ga naar de aldi voor de aanbiedingen in spullen. Nu hadden ze luister cd's voor 3,99.

Leuke?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 14:13:

[...]

Leuke?Nee, maar wel goedkoop
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:13:

Maar om aanbiedingen te kopen hoef je geen impulsieve koper te zijn...Ik zie de link ook niet zo. Overigens vind ik een pot pindakaas kopen die niet op je lijstje stond ook niet echt een impulsieve aankoop te noemen.
anne frank (8 cd's!) , jip en janneke, abeltje, mary poppins....

en ook veel jongens versies maar daar heb ik niet naar gekeken.
quote:fleurtje schreef op 18 november 2010 @ 14:13:

Maar om aanbiedingen te kopen hoef je geen impulsieve koper te zijn...Nee klopt maar als je, net als ik, aanbiedingen koopt omdat het aanbiedingen zijn en ze eigenlijk niet nodig hebt, dan ben je gewoon ziek
quote:nouschi schreef op 18 november 2010 @ 14:14:

[...]

Nee, maar wel goedkoop

Is ook wat waard, hoor!

( als je zo'n cd één keer hebt beluisterd dan kan die toch weg. Dan vind ik 4 euro een leuke prijs )
quote:mimootje schreef op 18 november 2010 @ 14:15:

en ook veel jongens versies maar daar heb ik niet naar gekeken.

Okay, dank je. Hoef ik de deur dus niet meer uit vandaag.

Wat een genot.
quote:latoya schreef op 18 november 2010 @ 14:15:

[...]

Ik zie de link ook niet zo. Overigens vind ik een pot pindakaas kopen die niet op je lijstje stond ook niet echt een impulsieve aankoop te noemen.

Welles, dat is heel impulsief

Maar als ik bv luiers nodig heb, is er altijd wel een drogist in mijn straat die ze in de aanbieding heeft, dus daar even aan denken kan ik oprecht niet impulsief noemen.

Impulsief zou zijn: luiers nodig hebben en meteen naar AH stormen en ze daar kopen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2010 @ 14:13:

[...]

Leuke?

Pinkeltje, Noorderlicht en nog iets. De rest was al op.....

Thea Beckman / Annie MG Schmidt / Paul van Loon

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_46/OFF07.SHTML

En gaat nu maar boodschappen doen voor een potje mosterd.
quote:mimootje schreef op 18 november 2010 @ 14:15:

en ook veel jongens versies maar daar heb ik niet naar gekeken.Acht cd's van Anne Frank? Hoe moet ik dat zien? Gewoon acht keer dat boek van haar? Of hebben ze er een vervolgverhaal van gemaakt of heb ik iets gemist en is zij de nieuwe Lady Gaga?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven