Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
@pudding.

Ik ben sept 2009 naar de huisarts geweest.EInd okt kon ik terecht bij psychologe en internist en 18 jan dit jaar kon ik bij de dieetiste en de chirurg komen,dit allemaal in Terneuzen.

Op 18 jan heb ik mijn goedkeuringsstempel gekregen en ben ik op de wachtlijst gegaan,waar ik nu nog steeds op sta,nou ja dat is niet helamaal waar ik heb me er af laten halen op het moment dat ik mijn operatiedatum in BOZ heb gekregen,daar word ik 24 nov geopereerd.

Ik zou in Juli al overgestapt zijn naar BoZmaar ja toen werd Dr Feskens ziek,dus nu is het eindelijk zover.

Jij loopt toch ook in BOZ of ben ik mis.

Moet je 6 dec naar de dieetiste ?Ik zou ook 6 dec terug moeten na mijn operatie maar omdat ze helemaal vol zat krijg ik een telefonisch consult.

@Toos

Wel moeilijk hoor,het si toch ons probleem om je juist aan het dieet te houden,Wat betreft je streefgewicht,doe het stapje voor stapje,stel dat je op 87/88 zit dan kan je daarna nog een stapje verder gaan.

Ik ben zelf aan mijn 3de dag prodimed,ik moet zeggen het is goed vol te houden.er zit wat afwisseling in.En de weegschaal is zeer positief na 2 dagen al 2,4 kg eraf,ongelooflijk.

Nou ga er weer vandoor tot ziens weer

Saskia
Oeps.Krijg net telefoon uit BoZ,moet dinsdagavond om 19.00 uur binnen zijn,het komt nu wel heel dichtbij.
Hoi

@sassika, komt nu idd snel he maar je kan het maar gehad hebben toch.

@pudding & limburger

Ik merkte van alleen het lege bandje al niets maar nu ook na de 1ste opspuiting (0,6ml) nog niets. Heb sinds het weekend wel last bij witte puntjes maar verder nergens last van en kan nog steeds bijna hetzelde eten. Dus na de opspuiting is er minimaal gewichtsverlies.

Ik kan ook gewoon blijven drinken zonder het te merken. Een klaargemaakte drank prodimed kan nog steeds in 1x leeg gedronken worden dus dat zou zeker niet kunn

Beetje jammer, was al zo blij dat ik het bandje zo snel had maar lijkt wel een langer traject om het goed afgesteld te krijgen.

Daarbij nu je het probleem nog niet hebt dat je vol zit, heb je ook eerder trek in lekker dus de psychische knop hangt echt vast want als je weet dat het genoeg is, heb je die trek ook niet want je weet dat het niet past.

Volgende week krijg ik weer een opspuiting.........de 2de dus en het zal mij benieuwen maar als ik eerder bij limburger de 5,5 genoemd zie staan ben ik dalijk ongeveer een half jaar verder eer ik goed ingesteld sta. Ik bereken dan ongeveer 0,6 per 3 weken dus ...........ooohhwww ik word hier allemaal weer niet vrolijk van grrrrrrr een grote OFFDAY hiero!

en als deze goed afgesteld zou staan.
gatver ratpartem, dat klink niet fijn. als ze idd steeds maar zo weinig bijspuiten dan schiet het helemaal niet op...ik weet niet hoe ze het hier doen maar hopelijk dan toch minimaal een ml. ik hebv ook alleen problemen met brood en verder gaat alles erin als koek. helaas....

@ limburger hoeveel spuiten ze jou per keer bij?
nog 8 dagen en dan ga ik naar brugge , voor mijn operatie gbp . ben wel al zenuwachtig te worden . maar komt goed .

ben er wel klaar voor .

gr daan2010
nog 8 dagen en dan ga ik naar brugge , voor mijn operatie gbp . ben wel al zenuwachtig te worden . maar komt goed .

ben er wel klaar voor .

gr daan2010
]
Hoi mensen,

Na lange afwezigheid van mij omdat ik teleurgesteld was dat niks opschoot word ik beloond!

Ben vandaag naar BoZ geweest en ik krijg een maagbandje!!!

Binnen 3 maanden word ik geholpen. Mijn voorkeur gaat uit naar kerst maar ik weet niet of dat gaat lukken.

Er zit iig schot in de zaak!
Pudding,

Klopt dat ik was afgevallen in vakantie en stond er zelf ook van te kijken!

Jammer dat het bij jou niet zo gaat als verwacht, aftellen naar 6 december

Limburger,

Toch je eigen dietiste, en gelukkig wilde ze nu wel luisteren.

Hopenlijk komt het punt snel dat je vol genoeg zit.

Nog 5 kilo en dan op gewicht wat je graag wilde maar toch ook weer niet. Ik begrijp dat wel, het gaat nu ook erg lekker.

Ik kan met drinken ook gewoon door drinken tenzij ik echt te snel wil maar dan krijg je wel een waarschuwing.

Sassika,

Spannend nu!

Ga je ook nog wat eten wat je echt wil?

Wow al 2,4 eraf in 2 dagen

Pudding:

Als ze dezelfde werkwijze hebben als Heerenveen (samenwerking) dan doen ze er sowieso 1 cc in maar je kan het overleggen.

Spullie

Wachten word beloond, fijn dat je nu bericht hebt!

Voor de kerst nog wil je?

Je kan aangeven dat als er iemand uitvalt dat jij dan wel wil.

Er zijn mensen die niet willen met feestdagen voor de deur.
SPULLIE.... yahooooooo!!! Wat fijn! Héhé... eindelijk is het zover. Wij snapten hier ook allemaal niks van jouw lange wachten, terwijl er andere mensen in hetzelfde ziekenhuis in no time geholpen werden.

Toos; ik vond ook dat je best veel kon eten nog. Als ik het lijstje wat op de siter van SMILE staat bekijk, kon jij nog echt wel veel meer op, toch?

Ik was gister bij Rob. Aardige vent. Ik geloof dat ik zijn eerste afspraak was op zijn eerste dag werken.

En o o o, wat kan ik me dat goed voorstellen, dat je liever nog wat meer wilt afvallen! Volgens mij ga ik dat ook krijgen... Maar wat is het ook een heerlijk luxe probleem dan. Ik zie toch in mijn omgeving ook wel maagbanders, die gewoon heel erg slank geworden zijn! Dus volgens mij kan het best, nog een beetje eraf

@Maagbanders; wel apart (en teleurstellend vervelend!) dat het zo lang duurt, voor het ding goed afgesteld is

En ook moeilijk! Ik wil jullie allemaal in ieder geval veel succes en sterkte wensen.

Hou vol, het gaat binnenkort echt beter worden!

Ik ga nog even beetje computeren, tv kijken en dan lekker naar mijn mandje!
Daan: jij ook gefeliciteerd trouwens! Het gaat vast wel meevallen. Narcose merk je niks van, je bent gewoon van de wereld...

Daarna mag je mij helemaal op de hoogte brengen/houden van alle voor- en nadelen. En de echte tegenvallers...

Dus hou je nog even taai, als je wakker wordt, ga je een slanker leven tegemoet!
Hoi Daan

Jij gaat gelijk met mij aan de GBP,alleen jij in Brugge en ik in BOZ.Succes alvast.

@Spullie,yeah, yeeha,jippie,toppie

Oftewel gefeliciteerd met de eindbeslissing,weer een stapje verder.

Zo ga nu boodschappen doen,leuk om te doen als je aan een predieet zit,allemaal lekkere dingen waar je aan voorbij moet,

Maar ja mijn 3 schatten in huis moeten toch ook eten he.
Fijn dat er ook wat meer gbp-ers komen. En fijn dat jullie ruim vóór mij geholpen worden, dan kunnen jullie me mooi op de hoogte houden van alle obstakels

Worden jullie ongeveer tegelijkertijd geopereerd? Ben ik even vergeten....

Ik ga me omkleden en dan aan de arbeid,
Hoi Maaike,ik word 24 november geopereerd,ik zal je zeker alle ups en downs weten te vertellen.

Ik ben nu met mijn predieet bezig,tot nu toe gaat het goed en heb ik eigenlijk nog geen moeilijke momenten gehad,gelukkig.

Nog 6 dagen te gaan met het dieet.Vrijdag moet ik beginnen met bloedverdunners te spuiten en maandag met mijn maagbeschermer nexium.Tsja en dan dinsdagavond moet ik binnen zijn en dan word ik woensdag als een van de eerste geholpen.Spannend.
Lees bloedverdunners spuiten, ook dat hier niet gedaan, net als pre-dieet.

Nexium nadien gehad als beschermer.

Fijn als je 1 van de eersten bent, hoef je niet lang te wachten.

4 dagen ziekenhuis?
O Sassika, SPANNEND!!! Er wordt met je meegeleefd.

Ik kan me je zenuwen wel voorstellen. Al ben ik nogal een ijskonijn wat operaties betreft, maar ik denk dat er bij mij volgend jaar ook wel enige opwinding ontstaat. Maar dan die van de blije soort, geloof ik

Ik ga zingend de operatie kamer in.... en ga zingend weer wakker worden.

Hoe gaat het pre-diëten? Erg zwaar, of valt het mee? En inderdaad (Brenda vroeg het ook al...), ga je een van de laatste dagen nog eens flink Grieken ofzo? Een soort van galgenmaal.

Gek idee: je gaat slapen en als je dan weer wakker wordt, zul je af gaan vallen en nooit meer dik worden.... WOW!
@Limburger: Hoe is dat in Heerlen, met trombose spuitjes? Moet dat ook ervoor, of alleen erna.

Gek, toen mijn baarmoeder eruit ging heb ik niks van dat alles gehad. Misschien in pilvorm of tijdens uitslapen, maar ik heb niks hoeven spuiten. Terwijl dat toch ook niet echt een klein ingreepje is....
Trombose spuiten heb ik gehad voor dat ik naar operatiekamer werd gereden en nadien ook elke dag 1. En heb 3 volle dagen en 2 nachten er gelegen.

Maar thuis hoefde ik dat zelf niet te doen.

Zingend de OK uit Maaike (denk dat ze dat nog moeten meemaken)

Ik heb het ook, ben ook niet bang voor operaties, alleen wat zenuwen maar dat is normaal.

Ik vind het zelfs interresant allemaal die apparatuur, en vraag ze de oren van het lijf.

(hier in OK pas overgestapt op een speciaal bed)
spullie, wat fijn voor je eindelijk wat zekerheid!

Ik begon me al schuldig te voelen omdat het bij mij zo snel ging in BoZ

Sassika, hoe gaat het met het dieet? Is het een beetje weg te krijgen en vol te houden?

Ik tel met je mee af meid!

Daan, voor jou hetzelfde! Wel fijn dat je met andere meiden dit samen kunt doen hier op het forum!

Danielle, hoe gaat het nu met jou?

Maaike, ik moet ook nog even geduld hebben, nog over naar andere verzekeraar enzo. Ik volg samen met jou onze voorgangers die een GBP krijgen, kunnen wij hun al van alles vragen en ons zo een beetje voor bereiden!

ratpatrem, kan me voorstellen dat je af en toe giga baalt dat het allemaal zo langzaam gaat. Maar jou geduld zal vast rijkelijk beloond worden met het wegsmelten van de kilo's!!!

Wat wordt er toch veel geschreven hier, leuk om steeds weer te lezen hoe het met iedereen gaat!

Ik merk wel dat ik op mijn vrije dagen bijna nergens anders meer aan kan denken, dan aan mijn leven dat in 2011 "opnieuw" zal beginnen......

Nu weer over tot de orde van de dag, strakjes weer helpen om babietjes op de wereld te zetten!

Groetjes voor iedereen, Patries
yes! onder de 130 kilooooooooooo bizar getal natuurlijk maar de weegschaal geeft 129.6 aan ik kan wel janken van blijdschap ik ben in geen jaren onder de , voor mij bijna magische, 130 kilo geweest.

Sassika, wat spannend allemaal, ik lees ontzettend met je mee.

Trombose inj. zijn eigenlijk alleen nodig als je niet in beweging bent dus zoalng je niet mobiel bent. loop je weer en mag je naar huis dan mag je gewoon stoppen met de injectie.
Dag allemaal,

Wat leuk om alle verhalen te lezen. Hier gaat het ook goed, ik ben inmiddels 16 kg in totaal kwijt, dat is 8 voor en 8 sinds de operatie. Ik voel me lekker, ik heb vandaag voor het eerst een cracker gegeten, om 12.00 uur een halve en nu net weer een halve. Man, wat is dat lekker om gewoon te kauwen i.p.v. alleen maar te slikken. Ik had er niets op, want geen smeerkaas o.i.d. in huis. Maar het waren meergranencrackers dus droog ook lekker.

Over de steunkousen, dat vind ik nogal verwarrend. In het ziekenhuis zei de ene zuster, alleen 's nachts terwijl de andere zei 6 tot 8 weken de hele dag. Ik heb het uiteindelijk maar bij Ra-medical nagevraagd en deze zeiden dat het beter was om ze in elk geval nog 2 weken te dragen. Wanneer je na 2 weken voldoende mobiel bent mag je ze afdoen.

De trombosespuiten spuit ik nog steeds. Ik moet alleen nog maar morgen, dit ook op advies van Ra-medical. Ach, het kan weinig kwaad en als je zo trombose kan voorkomen dan doe ik het graag.

Dus morgen heb ik mijn laatste injectie en zaterdag gaan bij mij de kousen uit.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Tbl:

Super al 16 kilo:cheer2:

Raar dat de ene dat zegt en de ander weer wat anders.

Pudding:

top voor je!

Blij voor je!

Ik ben dinsdagochtend om half 8 opgenomen en donderdagmiddag 17 uur naar huis, en heb tot de donderdagochtend op bed moeten liggen en dus trombosespuiten maar dat is niet erg dan, en niet pijnlijk
@Patries.

Ik kan mijn dieet eigenlijk verbazingwekkend goed volhouden,is ook goed te doen qua smaak en honger heb ik niet.

Alleen vanavond had ik aardappelpuree en die was echt niet te eten,moest er echt van braken..Ben er al 4 kg mee kwijt,we zijn op de helft nu.

@pudding

Jippie,tof ee als je weer zo'n punt bereikt.Gefeliciteerd.

Ik feest met je mee en neem er een glaasje water op met slimpie derin.

@tbl

Bij jou gaat het ook lekker,heerlijk daar doen we het toch voor.

Jij morgen je laatste spuitje,ik mijn eerste.

Ik vind het wel eng om de eerste keer bij mezelf te zetten,moet je nagaan dat ik er zelf wel al honderden heb gezet maar dan bij een ander,tsja .We gaan niet flauw doen en sjassen het er gewoon in,tjakka.

@Brenda

trombose,nou ik zou er niet zo blij mee zijn,was je er wel snel vanaf dan?

Zo ik ga nog een glaasje water tappen,groetjes
Sassika,

Stond er verkeerd -moest nog spuiten achter- heb het aangepast.

Fijn dat je het zo goed kan volhouden!

Sterkte morgen met prikken!
@Brenda: nee, ik mopper meestal heel erg, als ik net bijkom uit narcose... Ben ik boos op degene die me aan het wakkerschudden is, hihi.

@Pudding: O heerlijk!!! Ik ken dat, bij mij ligt het punt bij de 103. Kwam en kom ik nooit meer onder. Maar aan de foto's op je Hyves te zien, leek je helemaal niet zo zwaar! En er zal nog veeeeeeeel meer afgaan, de komende maanden!!! O o o, wat geweldig!

Ik wil oooohooooook..... Maar ik moet nog even wachten...

Nu ga ik nog even iets nuttigs doen, en vanavond een fiets ophalen in Tegelen. Ik ga weer fietsen! Goed voor me! Vrees alleen dat ik wel een 'mooiweerfietser' ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven