Help! Hoe werkt Thermen 2000???

19-11-2010 22:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai!

Ik kom best regelmatig in de sauna. Nu gaan we zondag naar een kasteel in Berg en Terblijt (in het kader van "werken aan de relatie") en willen er een dagje sauna aan vast plakken. Ik hoorde altijd over Thermen 2000 dat je daar badkleding aan moet, maar op de site zie ik dat het in de termaalbaden verplicht is maar in de sauna's weer niet. Wie kan me vertellen hoe dit in de praktijk werkt??

Thnkx!!
Dat werkt zo: je zwemt in je badpak/ bikini, die trek je kleddernat uit en hang je op een hoopje aan een haakje, je gaat bloot met je handdoek de sauna in en als je daarna weer wilt gaan zwemmen probeer je dat natte en koude hoopje weer elegant aan te krijgen. (sorry...eens maar nooit weer dus...)
quote:moekie76 schreef op 19 november 2010 @ 22:37:

Dat werkt zo: je zwemt in je badpak/ bikini, die trek je kleddernat uit en hang je op een hoopje aan een haakje, je gaat bloot met je handdoek de sauna in en als je daarna weer wilt gaan zwemmen probeer je dat natte en koude hoopje weer elegant aan te krijgen. (sorry...eens maar nooit weer dus...) droog badpak meenemen misschien?
Whoehahahaha, zoiets had ik mer ook van voorgesteld. Lijkt me niks om continu je natte zwemkleding aan te moeten trekken. Liever in mijn blootje zwemmen!

Iemand ervaring met Sauna Vilt in Berg en Terblijt of Sauna Hoen in Brunssum?
quote:Ikbenanoniem schreef op 19 november 2010 @ 22:40:

[...]

droog badpak meenemen misschien?Ehhh tien droge badpakken dan? Ik wissel meestal sauna en zwemmen regelmatig af op zo'n dagje....
Mede om deze reden zou ik echt never nooit niet naar Thermae gaan.
Ik had daar zelf geen problemen mee. Ik heb er een heerlijk weekend gehad.
Nee nee, het kan wel iets genuanceerder!

Wat wij altijd doen in Thermae: Eerst gaan we een rondje zwemmen. Binnen en buiten moet dat inderdaad met zwemkleding. Die baden zijn verwarmd.

Daarna doen we een lange sauna ronde. Dus je gaat dan naar het sauna-gedeelte, kleed je daar uit en hangt je badkleding aan haken of kapstokken. Ik neem altijd wel een extra handdoek mee. Wat ook handig is, is om badkleding mee te nemen die snel droogt. In mijn ervaring is een bikini wat sneller droog dan een badpak.

In het sauna-gedeelte heb je ook zwembaden, maar geen verwarmde voor zover ik weet. Je kunt dus niet naar het mooie verwamde zwembad helaas. Wel een groter koud bad, er zijn ook overal douches, een scrubruimte, etc. Buiten is er een enorme ligweide (heb je nu niet zoveel aan helaas) en er zijn ook vrij veel sauna's (niet echt heel bijzondere, maar er is ruime keus).

Het is dus niet handig om te gaan zwemmen, dan één sauna te doen, en dan weer te gaan douchen en je te gaan omkleden in je natte badkleding. Vind dat zelf het grote nadeel aan Thermae, maar ben er vaak geweest omdat mijn moeder niet tegen chloor kan.
Ik vond zelf Thermea 2000 niks aan. Saunagedeelte is aardig klein en niet echt bijzondere sauna's. Dat wisselen van bikini (aan/uit) vond ik ook niet helemaal ideaal.

Geef mij maar de Veluwse Bron!
Ik doe niet aan saune, dus Thermea 2000 was voor mij alleen maar dobberen in de baden en zonnen en een gezichtsbehandeling krijgen... ook heeeerlijk en je natte badpak hoef je niet uit en aan te trekken.

Ze hebben ook naaktzwemdagen bij Thermae 2000. Kweet niet wanneer, maar misschien iets om je dan een keer op in te stellen mocht zo'n dagje nog eens voorkomen? Dan zit je niet met of 10 badpakken of een nat hoopje elegant aankrijgen hihihihi.
Isa, dat wist ik niet, van die geheel naakte dagen bij Thermae. Dat is dan misschien nog maar kort? Want ik weet wel dat ze een tijd geleden de 'geheel geklede dagen' hebben ingevoerd. Dan ga je overal mét badkleding in (verschrikkelijk trouwens).

Wat betreft de keus aan sauna's...Ik ben in een hoop complexen geweest ondertussen, maar Thermae heeft redelijk wat keus. Drie gewone sauna's, een eucalyptus, finse sauna's buiten, een finse met haardvuur, romeins en turks stoombad... Thema's zoals bij Elysium hebben ze dan niet, maar is dat nu écht nodig? Naar de sauna gaan moet voor mij puur zijn. Thema's, tv's of muziekjes, zuurstof, schilderingen en mozaiekjes...te veel poespas voor mij.

De finse sauna (met het open haard vuur in het midden) blijft wel favoriet bij Thermae trouwens.
Ik was in mei daar en toen maakten ze daar "reclame" voor op dat lichtletterbord-ding hahahah. Kweet niet hoe t heet .....

En ik hoorde laatst van iemand dat t nu alleen maar naakt zou zijn en alleen speciale dag voor badkleding, maar dat geloof ik niet.
Ik vond de sauna waar telkens met een waterrad wat water op de kolen kwamen erg lekker. Verder niet zo heel erg bijzonder allemaal.
Ik vond Thermae 2000 qua sauna's erg tegenvallen. En die natte badkleding is helemaal niks.

Dat doe ik echt nooit meer!
Als je het niet erg vind om iets verder door te rijden zou ik naar de Thermen in Aaken gaan: http://www.carolus-thermen.de/
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven