Gezondheid alle pijlers

Mercilon ervaringen

20-11-2010 09:17 25 berichten
n.a.v. mijn topic over Marvelon dezelfde vraag over Mercilon.

wat zijn jullie ervaringen? aangezien het een hele lichte pil is, hoe zit dat met doorslikken, en met pukkels/acne (vergeleken met de yasmin)

marvelon ervaringen zijn trouwens ook nog welkom.

thanks en goeiemorgen allemaal
niemand??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Mercilon naar volle tevredenheid gebruikt. Ik slikte meestal 3 maanden door en dat ging prima. Ik kan niet vergelijken met Yasmin, want dit is de enige pil die ik heb gebruikt. Heb nooit last gehad van acne en met mercilon ook niet. Totaal geen bijwerkinhgen oid. Je moet wel secuur slikken, omdat ie zo licht is.
quote:Missphoebe schreef op 20 november 2010 @ 09:53:

niemand??Reax, ik was nog aan het tikken ;)
ik heb die pil ook gebruikt

ik kreeg er heel veel hoofdpijn door dus maar gestop en een andere pil genomen
Ik werd er depressief van en dik.

Maar dat wilde je vast niet horen.
quote:middje28 schreef op 20 november 2010 @ 10:07:

ik heb die pil ook gebruikt

ik kreeg er heel veel hoofdpijn door dus maar gestop en een andere pil genomenO ja, de hoofdpijn was ik vergeten.
En toen was de koppijn weg? Ik heb er gelukkig nooit hoofdpijn van gekregen, nou ja, indirect wel, door de zorgen voor mijn kinderen ;)
Dik en depressief ben ik ook nooit geweest, heb er ook geen aanleg voor denk ik.
ik heb altijd last van hoofdpijn maar toen ik merci gebruikte was het echt erg

sinds ik andere pil gebruik niet meer ja af en toe maar dat komt niet door pil

depressief ben ik ook nooit geweest dik ook neit want dat was ik al hihihi
quote:nadja174 schreef op 20 november 2010 @ 09:54:

[...]

Reax, ik was nog aan het tikken ;)oww haha, snorry...
Nou ja, dik is misschien overdreven.

Maar toen ik stopte viel ik 5 kilo af.

Het heeft alleen weinig zin, ervaringen van anderen.

Iedereen reageert weer anders op een pil.

Ben bang dat je het gewoon moet proberen.
ok thanks. zou het kunnen dat je van hele lichte pillen zoals mercilon en lovette e.d sneller koppijn krijgt?

en is de Marvelon een hele zware pil? ik lees dat ie bij de sub50 pillen hoort maar dat dat ook lichte pillen zijn...

stabilo enz. daar ben ik ook bang voor. over de yasmin en diane staan ook overal veel verschillende verhalen terwijl ik bij allebei geen last had (nou ja van de diane kreeg ik erg droge huid en yasmin is me veel te duur maar meer ook niet)
Zou best kunnen.

Na mercilon kreeg ik de Diane tegen de hoofdpijn. Dat is een hele zware pil geloof ik.

Dat was wel een goeie, m'n tieten groeiden er twee cupmaten van.

bij mij groeit er niks van de pil, heb van mezelf al grote tieten

ok maar als je dus diane met marvelon vergelijkt is de diane zwaarder? en van de marvelon krijg je geen pukkels??

dat krijg ik van de microgynon namelijk wel, maar dat is ook een androgene pil, de marvelon is neutraal net als yasmin...
Ben je wel secuur in elke dag slikken?
quote:Missphoebe schreef op 20 november 2010 @ 10:22:

bij mij groeit er niks van de pil, heb van mezelf al grote tieten

ok maar als je dus diane met marvelon vergelijkt is de diane zwaarder? en van de marvelon krijg je geen pukkels??

dat krijg ik van de microgynon namelijk wel, maar dat is ook een androgene pil, de marvelon is neutraal net als yasmin...

Diane is een hele zware pil ja.

Maar niet om het een of ander, is je huisarts niet de aangewezen persoon om deze vragen aan te stellen?
Ik werd erg misselijk van mercilon, maar moet zeggen dat bij mij geen enkelle pil klacht-vrij is, vandaar dat ik er gestopt mee ben.
ik ben vrij secuur in slikken ja, vergeet die dingen zelden.

kan die dingen idd. aan dokter vragen, maar ik ga maandag

en dat zit haar vervangster er. vorige x wist ze niet erg veel eerlijk gezegd dus doe alvast beetje research.....

(moet ook toegeven dat ik soms de neiging heb om 20 vragen tegelijk te stellen, is niet zo handig)
Yasmin heb ik nooit gehad, wel Microgynon 30 en nu Mercilon. Ik ben overgestapt van Microgynon naar Mercilon omdat ik vaak las dat Microgynon acne kan veroorzaken/verergeren en ik had last van acne. Ik ben toen naar de huisarts gegaan dat ik graag wilde overstappen naar Mercilon, Marvelon, Yasmin of Yaz. Mijn huisarts vond Mercilon het meest geschikt voor mij dus die werd het. Ik ben erg tevreden, het duurde wel een aantal weken, maar mijn acne is duidelijk veel minder dan met Microgynon. Ik vind het nu zelf niet meer nodig om perse dure gezichtsverzorging te gebruiken of rommel van de dermatoloog. Doorslikken kan trouwens ook gewoon met Mercilon, gaat prima.
kijk dat wilde ik horen Mieshka (geen kritiek op andere reacties hoor, jullie ook bedankt)

ik ga denk ik tzelfde zeggen tegen huisarts, dat Yasmin te duur is en dat ik over wil stappen naar Mer. of Mar.

thanks a lot!
Misschien overbodig, maar dat bij mij de acne er minder van werd, wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Proberen kan natuurlijk altijd. Succes ermee! ;)
klopt mieshka, kwestie van proberen.

nog een vraagje; heeft iemand er (meer) migraine van gekregen?
Ik kreeg er verschrikkelijke buien van, ik was niet te nassen voor mijn omgeving.

Nu aan de trigynon, driefasen pil. nergens last van.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
HI!

Ik ben zo'n 3 jaar pil vrij geweest en een koperspiraal gehad. Zonder hormonen, had ik mijn eigen hormonen waar ik lichamelijk last van had. Er gebeurt best wel veel in je cyclus namelijk.
Koperspiraal eruit laten halen en toch maar aan de pil weer.
De eerst week met mercilon had ik enorme maagpijn. Dit trok na een maandje wel weg. Borsten zijn 1,5 cup maat in 2 weken gegroeit en slinken in mijn stopweek weer.
Ik slik hem nu 5 maanden ongv, het valt me wel mee.(in het verleden niet zoveel goede ervaringen met pillen). De laatste tijd voel ik me wat vlak en down zeker als ik tegen mn stopweek aan zit...

Het is en blijft kunstmatig en troep wat gewoon weg niet in je lichaam hoort. Je kan er dus vanuit gaan dat je hoe dan ook wel wat gaat merken van welke pil dan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven