manische depressie en medicatie

21-11-2010 03:37 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb het nooit hier zo uitgebreid verteld maar sinds anderhalf jaar weet ik dat ik dat ik manisch depressief ben. Dit na ruim 15 jaar ellende en vele soorten therapieen. Wat een opluchting! nu iets meer als een jaar bezig met gerichte medicatie en bezoek aan de Psychiater en Klinisch Psycholoog. Sinds vandaag me medicatie omhoog. Ik heb nog zat te vertellen dus ik hoop wat reacties te krijgen.

p.s. ook lid van diverse fora maar ik ben wat MD moe met al die mensen die maar klagen en eigenlijk van de maatschappij verwildert zijn door jarenlange medicatie en zombiemakerij.
Opluchting, dat is wat ik echt uit je OP haal.

Opgelucht dat je het eindelijk het beestje een naam hebt kunnen geven en eindelijk aan de medicatie die hopelijk goed bij je diagnose past.

Ik kan me best voorstellen dat je in het begin wat lotgenoten opzoekt via fora, maar dat je daarna misschien wel verzadigd bent en alleen maar het geklaag leest en ziet.

Dan kom je gewoon lekker naar het Vivaforum, waar ook geklaagd wordt, maar altijd met een lekker sarcastisch en ongezouten laagje.

Nou je hebt genoeg te vertellen dus kom maar op!

Ps: Ben erg blij voor je, dat je het hier durft te delen en dat je eindelijk wat aan je MD kunt doen!
Hoi JungleKJulia,

Ben zelf 29 en ook MD. en weet dit nog niet zo heel lang, maar ben ondertussen ook aan medicatie begonnen.

Hoe gaat het met de bijwerkingen bij jou?. merk je dat je stabieler bent nu met medicatie? of was het nog niet goed omdat ik lees dat je moet verhogen?

en inderdaad vertel maar op wat je op je hart ligt!
He Julia,

ik heb geen MD, maar ken het wel van dichtbij.

kan me voorstellen dat het een opluchting is, want je kunt nu gerichter naar 'oplossingen' of hulpmiddelen zoeken.

Hoe is het voor je omgeving? Begrijpen zij je? Kunnen ze je steunen?

Succes met de ophoging van je medicatie, hopelijk werkt het ten goede! Wat gebruik je als ik vragen mag?
Hoi Julia, "we" hebben er hier een topic over.

Je bent er van harte welkom
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Ik weet sinds 11 maanden dat ik bipolair ben, na jaren lang van psycholoog naar psycholoog ivm alleen symptomen van depressie. In hypomane/manische periodes ging het goed en had ik geen behoefte aan hulp.

Uiteindelijk 2 jaar bij dezelfde therapeut en voor ons beiden werd er een overduidelijk patroon zichtbaar. Dus op mijn 33ste diagnose bipolair gekregen.

Ik ben begonnen met Lamotrigine, een stemmingsstabilisator die vooral de depressie aanpakt. Helaas ging mijn psychiater er tijdens het opbouwen vandoor en kreeg ik er een onkundige psychiater voor terug. Ik heb haar uitgelegd hoe de opbouw ging en ben in het totaal 2x bij haar geweest.

Beide keren heb ik huilend haar kamer verlaten ivm haar vreemde manier van communiceren en nog vreemdere adviezen die ze gaf.

Op de wachtlijst bij een bipolair team en toen ik daar afgelopen zomer op intake ging, en dus al maanden zonder psych was, was ik flink manisch (kan een bijwerking zijn van de Lamotrigine), maar was het daar natuurlijk absoluut niet mee eens

Eind augustus ben ik met lithium begonnen.

Een maand of 2 terug zakte ik heel rap een diepe depressie in. Sinds een maand slik ik Seroquel erbij om de depressie te stabiliseren. Dat is gelukt

Inmiddels heb ik dus een maaltijd aan pillen. Het voordeel is wel dat ik afval

Je bent welkom op "mijn" topic als je zin hebt om mee te schrijven. We doen wel aan klagen af en toe, maar het is absoluut niet het eeuwige geklaag op de psychiatrie en hangen in het slachtoffer zijn.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Excuus excuus ik heb een nieuw topic geopend in de haast gisteren. Ik zal naar de andere gaan dat houdt het wat overzichtelijker. Bedankt voor jullie reacties , echt super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven