Babyzwemmen??
maandag 22 november 2010 om 13:15
Hallo allemaal!
Ik hoor de laatste tijd veel over babyzwemmen en wil daar graag wat meningen over horen. Ik heb nu een dochter van 4 maanden en ik twijfel erover om te gaan babyzwemmen. Ik denk dat het heel leuk kan zijn voor zo'n kleintje om lekker te poedelen. Aan de andere kant vind ik haar nog zo klein. Wat doen jullie met jullie kinderen?
Ik heb van een vriendin een zwembroekje gekregen van Prenatal. Moeten ze daar nog een speciale luier in aan? Of niet?
Kortom, hebben jullie ervaringen en tips?
Ik hoor de laatste tijd veel over babyzwemmen en wil daar graag wat meningen over horen. Ik heb nu een dochter van 4 maanden en ik twijfel erover om te gaan babyzwemmen. Ik denk dat het heel leuk kan zijn voor zo'n kleintje om lekker te poedelen. Aan de andere kant vind ik haar nog zo klein. Wat doen jullie met jullie kinderen?
Ik heb van een vriendin een zwembroekje gekregen van Prenatal. Moeten ze daar nog een speciale luier in aan? Of niet?
Kortom, hebben jullie ervaringen en tips?
To school for cool
maandag 22 november 2010 om 16:08
quote:wen schreef op 22 november 2010 @ 15:58:
[...]
Het piesen gebeurt volgens mij niet alleen bij baby's
En voor het poepen heb je dus zo'n zwemluier, dan zwerft het spul niet door het water
Totdat ze een keer spinazie hebben gegeten en een keer dunne poep hebben...
Leuk, op de glijbaan.....
Ik wist niet hoe snel ik haar eraf moest plukken en de badmeester waarschuwen.
[...]
Het piesen gebeurt volgens mij niet alleen bij baby's
En voor het poepen heb je dus zo'n zwemluier, dan zwerft het spul niet door het water
Totdat ze een keer spinazie hebben gegeten en een keer dunne poep hebben...
Leuk, op de glijbaan.....
Ik wist niet hoe snel ik haar eraf moest plukken en de badmeester waarschuwen.
Ja, dat vind ik echt.
maandag 22 november 2010 om 17:58
Ik heb niet alles gelezen dus miss is het mosterd maar ik heb zelf in een zwembad gewerkt en daar zeiden ze het volgende over babyzwemmen: Kinderen (voornamelijk baby's) vinden zwemmen helemaal geweldig omdat ze dit doet denken aan de fijne tijd in het vruchtwater. Baby's vinden het daarom ook geweldig om koppie onder te gaan omdat ze in het vruchtwater ook geheel onder water zijn natuurlijk. Het is dus een natuurlijk iets en juist iets om aan te raden.
dinsdag 23 november 2010 om 08:38
Volgens mij is dat inademen van chloordampen al weer achterhaald.
Of man, of ik gaan sinds dochter 4 maanden is elke week naar babyzwemmen. Het is bij ons super goed geregeld. Ruime baby-omkleedkamers met aankleedkussens, schoon zwembad. Je kan met de kinderwagen (heb ik een fietsslot op gedaan) komen en deze omruilen voor een buggy van het zwembad, zodat je niet eng met je kind hoeft te zeulen.
Daarmee kun je gewoon tot aan het water rijden.
Het (instructie)zwembad is verhoogd en verwarmd. Het is leuk en goed voor dochter om met leeftijdsgenootjes contact te hebben. Ze gaat niet naar een KDV. Bij ons wordt er 3x per week les gegeven en kun je komen wanneer het jou uitkomt. Er zijn meestal zo'n 15 baby's. We zingen liedjes, spelen in het water, erg leuk.
Bij ons hoeven ze geen speciale zwemkleding/luier aan, maar wij doen het wel.
Ik vond het eerst een heel eng idee om te gaan, maar nu gaan we dus elke week, zo leuk is het. Ik heb ook gestemd op zwembad van het jaar, omdat het zo goed geregeld is.
Of man, of ik gaan sinds dochter 4 maanden is elke week naar babyzwemmen. Het is bij ons super goed geregeld. Ruime baby-omkleedkamers met aankleedkussens, schoon zwembad. Je kan met de kinderwagen (heb ik een fietsslot op gedaan) komen en deze omruilen voor een buggy van het zwembad, zodat je niet eng met je kind hoeft te zeulen.
Daarmee kun je gewoon tot aan het water rijden.
Het (instructie)zwembad is verhoogd en verwarmd. Het is leuk en goed voor dochter om met leeftijdsgenootjes contact te hebben. Ze gaat niet naar een KDV. Bij ons wordt er 3x per week les gegeven en kun je komen wanneer het jou uitkomt. Er zijn meestal zo'n 15 baby's. We zingen liedjes, spelen in het water, erg leuk.
Bij ons hoeven ze geen speciale zwemkleding/luier aan, maar wij doen het wel.
Ik vond het eerst een heel eng idee om te gaan, maar nu gaan we dus elke week, zo leuk is het. Ik heb ook gestemd op zwembad van het jaar, omdat het zo goed geregeld is.