Wat lezen meiden van 16

23-11-2010 21:03 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een sinterklaascadeautje ben ik op zoek naar een boek voor een meisje van 16. Ze leest niet veel, maar als ze eenmaal gegrepen is door een boek leest ze het in een ruk uit. De laatste boeken die ze heeft gelezen zijn de boeken van/over Maria Mosterd en 'De reunie' van Simone van der Vlugt. Iemand ideeen?
Simone van der Vlught - Blauw water

Simone van der Vlught - Op klaarlichte dag

of een van de boeken van Saskia Noort?
Esther Verhoef?
De boeken van Helen Vreeswijk: Loverboys, Chatroom, Overdosis, Eerwraak, Leugens.

Boeken met een waarheidsgehalte, maar bij mij op school zeer populair onder meiden! Bovendien leren ze er ook nog wat van...
Ze vond 'De reünie' een goed boek? Dan zou ik in dat genre zoeken, dus een boek van Marion Pauw, Esther Verhoef, Saskia Noort of nog een boek van Simone van der Vlugt. Je kunt op www.vrouwenthrillers.nl kijken om je te oriënteren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ronald Giphart, Esther Verhoeff (misschien iets te volwassen boek)
carry slee - fatale liefde

carry slee - bangkok boy
Helen Vreeswijk: daar stuit ik net op met google. Ziet er goed uit! Maar.. is dat niet voor jongere meiden?
Jullie zijn goed! Ik zit als een gek te googlelen :-)
smsjes.. msngesprekken..
Leest ze ook chicklit?
Boeken van Jenny Valentine (Op zoek naar Violet Park of Gebroken soep), John Green (bijvoorbeeld Paper Towns of zijn nieuwe boek Will Grayson, Will Grayson), of Floortje Zwigtman (zijn hele meeslepende maar wel hele dikke boeken, daar moet ze wel aan willen beginnen dan).
quote:pimpelmeesje67 schreef op 23 november 2010 @ 21:16:

Leest ze ook chicklit?Ja, denk ik wel.
Helen Vreeswijk is wel voor wat jonger. Carry Slee zou ik niemand aan willen doen. Als ze van spannend houdt is Deadline van Rachel Ward een aanrader.
Volgens mij is de twillight serie ook heel erg populair bij die leeftijd.
quote:anna761 schreef op 23 november 2010 @ 21:19:

[...]

Ja, denk ik wel.kijk dan hier eens

Welke chicklitauteurs zijn nog aanraders?
Twilight is inderdaad héél populair. Gaat wel over vampiers, daar moet je zin in hebben. Het leven van Jenna Fox is ook heel spannend.
Of je geeft haar een boek dat je zelf nu heel goed vind, of misschien toen heel goed vond. Kun je een leuk persoonlijk verhaaltje erin zetten. Het is toch juist leuk om nieuwe stijlen/auteurs te ontdekken, juist als je 16 bent
Eens! Des te groter is de kans dat ze het gaat lezen.
quote:[message=7811891,noline] of Floortje Zwigtman (zijn hele meeslepende maar wel hele dikke boeken, daar moet ze wel aan willen beginnen dan).

Die trilogie over die homojongen in het London in de tijd van Oscar Wilde is erg, erg goed. Dikke boeken inderdaad, maar steengoed.

Ik zit helaas niet thuis want ik heb ook een boek in de kast staan dat iets heet als 'Dit is alles', vond ik ook ontzettend goed. Ondanks de wat stomme titel. Van een bekende 'young adult' schrijver op wiens naam ik niet kan komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:anna761 schreef op 23 november 2010 @ 21:13:

Helen Vreeswijk: daar stuit ik net op met google. Ziet er goed uit! Maar.. is dat niet voor jongere meiden?Nee hoor, de schrijfster is bij mij op school geweest en als advies staat er bij de meeste sites: Vanaf 15 jaar! Er komen best heftige passages in voor en ik leen ze niét uit aan brugklassers of meiden onder de 15.
Heleen vreeswijk is absoluut niet voor jonger...ik heb ze zelf gelezen en ze zijn reuze spannend en realistische het is een super goed boek voor 15 tot 18 jaar.

Ik ben 23 en heb ze zelfs allemaal , zo realistische geschreven werkelijk heel mooi
Gossip girl?
Right behind you van Gail Giles is ook een aanrader. Wel 'zwaar' maar tegelijkertijd ook luchtig. Erg goed boek.

En ja, Helen Vreeswijk. I couldn't agree more.
quote:tot_zoens schreef op 23 november 2010 @ 21:20:

Helen Vreeswijk is wel voor wat jonger. Nee hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven