Wat lezen meiden van 16
dinsdag 23 november 2010 om 21:03
Voor een sinterklaascadeautje ben ik op zoek naar een boek voor een meisje van 16. Ze leest niet veel, maar als ze eenmaal gegrepen is door een boek leest ze het in een ruk uit. De laatste boeken die ze heeft gelezen zijn de boeken van/over Maria Mosterd en 'De reunie' van Simone van der Vlugt. Iemand ideeen?
dinsdag 23 november 2010 om 21:11
Ze vond 'De reünie' een goed boek? Dan zou ik in dat genre zoeken, dus een boek van Marion Pauw, Esther Verhoef, Saskia Noort of nog een boek van Simone van der Vlugt. Je kunt op www.vrouwenthrillers.nl kijken om je te oriënteren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 23 november 2010 om 21:18
dinsdag 23 november 2010 om 21:29
quote:[message=7811891,noline] of Floortje Zwigtman (zijn hele meeslepende maar wel hele dikke boeken, daar moet ze wel aan willen beginnen dan).
Die trilogie over die homojongen in het London in de tijd van Oscar Wilde is erg, erg goed. Dikke boeken inderdaad, maar steengoed.
Ik zit helaas niet thuis want ik heb ook een boek in de kast staan dat iets heet als 'Dit is alles', vond ik ook ontzettend goed. Ondanks de wat stomme titel. Van een bekende 'young adult' schrijver op wiens naam ik niet kan komen.
Die trilogie over die homojongen in het London in de tijd van Oscar Wilde is erg, erg goed. Dikke boeken inderdaad, maar steengoed.
Ik zit helaas niet thuis want ik heb ook een boek in de kast staan dat iets heet als 'Dit is alles', vond ik ook ontzettend goed. Ondanks de wat stomme titel. Van een bekende 'young adult' schrijver op wiens naam ik niet kan komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:anna761 schreef op 23 november 2010 @ 21:13:
Helen Vreeswijk: daar stuit ik net op met google. Ziet er goed uit! Maar.. is dat niet voor jongere meiden?Nee hoor, de schrijfster is bij mij op school geweest en als advies staat er bij de meeste sites: Vanaf 15 jaar! Er komen best heftige passages in voor en ik leen ze niét uit aan brugklassers of meiden onder de 15.
Helen Vreeswijk: daar stuit ik net op met google. Ziet er goed uit! Maar.. is dat niet voor jongere meiden?Nee hoor, de schrijfster is bij mij op school geweest en als advies staat er bij de meeste sites: Vanaf 15 jaar! Er komen best heftige passages in voor en ik leen ze niét uit aan brugklassers of meiden onder de 15.