vraagjes over reflux

23-11-2010 21:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vermoeden reflux bij ons zoontje.

Ons mannetje heeft ook veel last van krampen.

Nu vertelde de osteopaat (waar ik loop voor de voorkeurshouding van mijn zoontje) mij dat dit samenhangt met elkaar.

Bij krampen spant ons zoontje zijn hele lijf aan, dit veroorzaakt de reflux ook.

Hij slaapt overdag ook zeer slecht, hooguit drie kwartier maar soms ook maar 20 minuten. Hij is wel heeel moe. Hem daarna in bed leggen werkt niet, waardoor ik bij de volgende fles een heel moe kindje heb wat zijn fles niet leegdrinkt...

Wat ik wel vreemd vind, is dat hij 's nachts wel goed slaapt.

Hoe kan dit?? Kan het zo zijn dat hij dan minder last heeft van zijn buikje (krampen) waardoor de reflux ook minder is?
Waarom vermoeden jullie dat hij reflux heeft?
Ga met je kindje langs de dokter, die kan kijken of hij reflux heeft of niet.

Als je kindje te moe is gaat slapen moeilijk, als hij te vol zit ook.

Hoe oud is hij?
Ga naar een fatsoenlijk arts ipv naar een kwakzalver.
Joh, ga naar de huisarts en vertrek bij die osteopaat.

Lees anders nog effe het verhaal over die osteopaat die een baby liet stikken door het kindje dubbel te vouwen.

Ja, het huilde toen niet meer....nooit meer.
Mijn dochter heeft een ernstige reflux gehad. Als eerste wil ik opmerken dat krampen vanuit de darmen komen, en dat een reflux vanuit de maag komt. Dit hoeft dus niet echt samen te hangen.

Spuugt je kindje veel? bij een echte reflux kunnen kinderen projectiel braken, dat betekend dat er met kracht in ene keer een hele fles uit kan komen.

Wat verder ook vaak het geval is, dat er een slokdarmontsteking ontstaat als gevolg van de reflux, je kindje gaat dan heel zuur ruiken uit zijn mondje.

Maar zoals de anderen al zeggen, kan je bij twijfel beter even langs je huisarts gaan.
Kinderen met reflux huilen enorm veel na de voeding. Die fles valt er niet lekker in. Daarbij komt er voeding en maagsappen(gal) in de slokdarm en daar is de slokdarmwand niet tegen bestand. Met alle gevolgen vandien.

Geloof me dat een kind met reflux daar niet alleen overdag last van heeft.

Mijn kind lag met matras op een soort schans in zijn bed om zwaarte kracht mee te laten werken met de voeding. En kreeg maagzuur remmers en prepulsid om vertering in maag sneller te laten verlopen. Reflux is vastgesteld door 24uur ph-metrie. Wordt zuurgraad in slokdarm mee vastgesteld.
Mijn nichtje had ook verschrikkelijk last van reflux... Ze hebben wat dokters afgelopen met dat kind.. En idd overdag sliep ze niet meer dan een half uur, maar snachts sliep ze wel...

Volgens de arts in het ziekenhuis kwam dat vaak voor en had te maken met de ruststand waarin het lichaam dan komt omdat ze minder geprikkeld worden door geluiden van buiten af.. Overdag is pijn met combinatie prikkels garantie voor licht slapen en dus wakker worden van de pijn.. Snachts is die combinatie niet doordat het stil is en ze in een diepere slaap komen en het lichaam rust krijgt... Dus het kan zeker wel..

Maar ga eerst eens langs de huisarts of vraag eea na bij het CB.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ga naar de huisarts toe.

Een osteopaat mag geen diagnoses stellen en ga daar ook zeker niet van uit!

Mijn zoon had ook reflux, maar spuugde niet. Hij slikte het gewoon weer in, waardoor het zuur nogmaals door de slokdarm ging.

Ik ben met 6 weken bij het cb geweest, daar kreeg ik te horen dat het een heel gezond jongetje was en dat alle baby'tjes huilen. Daarna naar de huisarts, waar ik inmiddels zo wanhopig was dat ik riep dat ik begreep waarom moeders de babyshake doen. En weer een aantal weken later kwam ik weer bij de huisarts waar ik een co assistente trof. En die vroeg zich af of het niet is reflux zou kunnen zijn.

ga naar je huisarts, vertel de klachten, en laat je niet zomaar weg sturen. Als jouw gevoel zegt dat er iets "mis" is, dan moet je daar naar luisteren
Bedankt voor de reacties.

Zijn heel tevreden over onze osteopaat hoor; hij stelt geen diagnose maar denkt gewoon mee.

Hij heeft hem gisteren weer behandeld en vandaag gaat het slapen goed; lijkt minder last te hebben van zijn buikje.

Lopen sinds deze week bij de kinderarts en die had het over eventuele refllux dus nu gaan we maagzuurremmers proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven