Zo'n honger

08-12-2007 13:33 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en een echte hongerlap. Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc (180/6 schepjes) , maar redt hiermee nauwelijks 4 uur tussen de voedingen.

Ik heb al Forte geprobeerd, maar dat lijkt niet te helpen. Hij wordt ook zelf wakker s'avonds tussen 22.00 en 23.00 omdat ie gewoon weer honger heeft. Ik mag ook niet meer in zn flesjes doen, want dan gaat ie over de maximale liter die ze mogen hebben.

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en tips zijn uiteraard welkom

groetjes
Waarom zijn het mutsen als ze gewoon aangeven wat de huidige gedachtengang aangaande een bepaald onderwerp is?

Er zitten vast mutsen tussen hoor, zoals overal, maar kraamverzorgsters en artsen doen precies hetzelfde, ander advies geven als ander inzicht verworven is, lijkt me logisch.
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 08-12-2007 21:19
Reden: typtyp
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
dat vind ik ook altijd zo typisch, niemand die naar een dokter toe gaat en vraagt, zeg, behandel mij graag zoals jullie dat 40 jaar geleden deden bij mijn opa. Al die nieuwe inzichten, daar geloof ik niet in. Nee, dan wil je toch het nieuwste van het nieuwste en daarbij snappen mensen wel dat dingen veranderen, dat er kennis bijkomt en dat kennis over behandelingen en medicijnen verouderd. Maar als het op zaken die met babies te maken hebben aankomt is het ineens wel een normaal argument, dat deden ze vroeger ook en ik leef nog steeds....
Het gaat misschien minder om direct een kwestie van leven en dood, Arwen. Hoor mensen heel vaak zeggen: ach, wat maakt het uit, ze worden toch wel groot, of iets van die strekking. Maar zelf vind ik het wel belangrijk om risico's op dingen als allergie of overgewicht of nierbeschadigingen te voorkomen. Misschien is het overdreven in de ogen van anderen, maar ik loop liever geen risico waar het op mijn kind aankomt. Snap echt wel dat ze hoe dan ook wel groot wordt, maar liever zo gezond mogelijk.
@superstar: natuurlijk veranderen dingen in 10 jaar tijd, en dat wil niet zeggen dat wat je tien jaar geleden deed extreem schadelijk is geweest of dat je heel fout bezig geweest bent, maar dingen veranderen. Zoveel jaar geleden moest je na een bevalling dagen in bed blijven, nu moet je eruit. En zo kan ik wel oneindig veel voorbeelden verzinnen. Wees blij dat inzichten veranderen, er komt steeds meer kennis bij, het is maar goed ook dat ze wat met die kennis doen lijkt me
Maar goed, ze kijkt wel TV en eet ongezonde dingen af en toe, dus ben ook weer niet helemaal freakerig ermee

Vind net als iedereen sommige dingen gewoon belangrijker dan andere.. En die adviezen op basis van onderzoek vind ik dus wél relevant.
zijn er spenen met nog kleinere gaatjes dan de Aventspeen met 1 gaatje?

Hij doet nu ongeveer 10 minuten over een flesje.

Ik ga morgen idd maar eens proberen om hem 6 voedingen te geven, ben benieuwd.
Ik heb zelf de ervaring dat het cb zelfs tegen het advies van de huisarts ingaat..

Vorige week bijvoorbeeld heeft de huisarts mij aangeraden om mijn zoontje zijn inenting uit te stellen omdat hij een antibioticakuur had die eerst afegmaakt moest worden..

De cbarts vond dat niet nodig..

Nou sorry mijn zoontje heb ik de inenting niet laten geven..
vooral adviezen over dingen waar ik dus zelf geen verstand van heb of gewoon niet genoeg vanaf weet.
In geval Huisarts & eigen inzicht Versus CB-arts zou ik zelfde gedaan hebben, Superstar. Artsen zijn ook maar mensen en maken dus ook gewoon fouten. Cb-artsen, huisartsen, chirurgen (bij die laatste is t meestal wat sneller duidelijk ), het kan gebeuren..
quote:superstar_2 schreef op 08 december 2007 @ 21:24:

Ik heb zelf de ervaring dat het cb zelfs tegen het advies van de huisarts ingaat..

Vorige week bijvoorbeeld heeft de huisarts mij aangeraden om mijn zoontje zijn inenting uit te stellen omdat hij een antibioticakuur had die eerst afegmaakt moest worden..

De cbarts vond dat niet nodig..

Nou sorry mijn zoontje heb ik de inenting niet laten geven..

antibiotica kuur? zeker geen 3 jaar borstvoeding gegeven?

Daarom is het ook goed dat een Second Opinion steeds gebruikelijk wordt..

(nog even als aanvulling op eigen laatste bericht)

Arwen, Chica moest toen ze paar maanden was al aan de AB vanwege oorontsteking, kut BV
quote:arwen173 schreef op 08 december 2007 @ 21:27:

[...]

antibiotica kuur? zeker geen 3 jaar borstvoeding gegeven?

Nee nog geen 3 weken..

Zoontje had bronchitus en een beginnende longonsteking,maar laat ik dat nou zelf vroeger ook vaak gehad hebben ondanks dat mijn moeder wél borstvoeding gaf..

Hoe bestaat het hè?
Over de voorschriften gesproken: die voorschriften zijn er alleen maar omdat de meeste vrouwen hun kind voeding geven die eigenlijk niet van nature voor ze bedoeld is. Voorschriften over bijvoeden en dergelijke zijn niet nodig als een kind borstvoeding krijgt. Want kinderen kunnen niet over een maximum heen met borstvoeding.

Doordat flesvoeding is bedacht mochten baby's opeens niet meer zoveel drinken als ze wilden en tja, als ze dan honger hebben moet er toch íets in. En dat is dus de fruithap ja, of JBPM of rijstbloem. Bij borstvoeding stop je er gewoon nog een keer een tiet in, probleem opgelost.

Daarom vind ik die voorschriften van artsen en dergelijke meestal nogal idioot. Mijn dochter moest van het CB en de kinderarts echt met 4 maanden aan de fruithap, anders zou ze nooit van een lepel leren eten....

Kinderartsen en CB's worden doodgegooid met reclame van flesvoedingsfabrikanten en fabrikanten van fruithappen en dergelijke. Daarom vertrouw ik die adviezen lang niet altijd.
Om mijn punt nog even duidelijk te maken:

De laatste jaren is men weer een beetje aan het ontdekken hoe belangrijk borstvoeding is, en daarom worden de adviezen van bijvoeden en dergelijke ook weer bijgesteld. Maar het duurt volgens mij even voordat dat bij de gemiddelde kinderarts of consultatiebureau landt, dat de regels weer veranderd zijn.

En dat de regels veranderen wil niet zeggen dat het advies van 10 jaar geleden net zo goed was. Ze weten tegenwoordig meer. Je gaat er toch ook niet vanuit dat je kind vervoeren op de achterbank in een reiswieg net zo goed is als in een maxicosi, alleen omdat dat 10 jaar geleden nog wel mocht?
Het probleem is juist ook dat huisartsen helemaal niet in 1 lijn praten met het cb.

CB worden ook gesponsord.

Ik zou toch ook liever het advies vd huis/kinderarts volgen dan het CB.

Die weten vandaag niet wat ze gisteren hebben gezegd, dat moge duidelijk zijn.
quote:Eowynn_ schreef op 08 december 2007 @ 21:36:

Om mijn punt nog even duidelijk te maken:

De laatste jaren is men weer een beetje aan het ontdekken hoe belangrijk borstvoeding is, en daarom worden de adviezen van bijvoeden en dergelijke ook weer bijgesteld. Maar het duurt volgens mij even voordat dat bij de gemiddelde kinderarts of consultatiebureau landt, dat de regels weer veranderd zijn.

En dat de regels veranderen wil niet zeggen dat het advies van 10 jaar geleden net zo goed was. Ze weten tegenwoordig meer. Je gaat er toch ook niet vanuit dat je kind vervoeren op de achterbank in een reiswieg net zo goed is als in een maxicosi, alleen omdat dat 10 jaar geleden nog wel mocht?

Ik heb mijn kind 10 jaar geleden ook al in een maxicosi vervoerd hoor..

Een reiswieg is volgens mij nog uit de tijd dat ikzelf een baby was..
quote:daan1 schreef op 08 december 2007 @ 21:24:

zijn er spenen met nog kleinere gaatjes dan de Aventspeen met 1 gaatje?

Hij doet nu ongeveer 10 minuten over een flesje.

Ik ga morgen idd maar eens proberen om hem 6 voedingen te geven, ben benieuwd.

Hoi Daan,

Ik had meen ik de 'kers-speen' van Difrax, daar zitten drie piepkleine gaatjes in. Paste ook op de Avent-flessen. Hoop dat je iets hebt aan de tips!

Groetjes,

Marieke
Ik hou niet vd maxi cosi, de kinderen van tegenwoordig liggen maar in een maxi cosi en een wipstoel, ik raad iedereen aan om de kindjes veel meer in de box te leggen omdat ze zich motorisch beter kunnen ontwikkelen, er is de afgelopen periode een test gedaan op een school bij de onderbouw kindjes, 70% had een motorische achterstand, omdat de kindjes van nu, heel veel veilig in de maxi cosi liggen, omdat mama dit wil doen en dat wil doen en etc , maar een kind hoort in de box, bewegen en ontdekken.
Tja maar in de auto is een MC toch echt wel beter hoor.
Nee joh, Layla, zet jij niet gewoon je box in de auto?

Ik heb dochter trouwens bijna nooit in Maxi Cosi gehad en ook niet veel in wipstoel. Ze zat alleen soms in wipstoel terwijl ik douchte. Stond ze gezellig bij me in de badkamer. En volgens mij is er juist wel besef dat ze niet te lang in de MC mogen, want lees echt overal dat ze er niet langer dan 2 uur per dag (toch, is een tijdje geleden) in mogen en dan ook nog eens liever niet langer dan 30 a 40 minuten per keer.
quote:sarah2ndlife schreef op 08 december 2007 @ 21:11:

relax een beetje met al die voorschriften, ze zijn toch elke 9 maanden anders.de voorschriften over maxi cosi gebruik zijn heel duidelijk en overal te vinden. net wat inad zegt, dus sommige voorschriften is toch wel handig om je aan te houden....
quote:sarah2ndlife schreef op 08 december 2007 @ 22:56:

Ik hou niet vd maxi cosi, de kinderen van tegenwoordig liggen maar in een maxi cosi en een wipstoel, ik raad iedereen aan om de kindjes veel meer in de box te leggen omdat ze zich motorisch beter kunnen ontwikkelen, er is de afgelopen periode een test gedaan op een school bij de onderbouw kindjes, 70% had een motorische achterstand, omdat de kindjes van nu, heel veel veilig in de maxi cosi liggen, omdat mama dit wil doen en dat wil doen en etc , maar een kind hoort in de box, bewegen en ontdekken.

Daar geloof ik eigenlijk geen klap van. Een maxicosi is een autostoel, en ik geloof niet dat er veel mensen zijn die de maxicosi binnenshuis veel gebruiken om hun kind in te zetten.

En 70% is wel héél erg veel. Ik zou het geloven als dat percentage niet zo belachelijk hoog was. Wipstoel heb ik hier vrijwel nooit gebruikt en de maxicosi alleen in de auto.

Ik denk wel dat er mensen zijn die hun kind langer dan de 2 uur die ze er max in mogen zitten, in de maxicosi laten, bijvoorbeeld tijdens het winkelen, maar ik geloof absoluut niet dat dat 70 % is en dat je daar meteen een motorische achterstand van ontwikkeld.
ik heb het eerlijk gezegd ook nooit gezien, maxi cosi binnenshuis die gebruikt wordt als gewone stoel zeg maar. Ik heb hem alleen gebruikt voor auto ritjes, in de stad ging kind of in bak of in draagdoek. En wipper was inderdaad bijzonder handig tijdens douchen of koken, zat ze er toch bij.
quote:sarah2ndlife schreef op 08 december 2007 @ 22:56:

Ik hou niet vd maxi cosi, de kinderen van tegenwoordig liggen maar in een maxi cosi en een wipstoel, ik raad iedereen aan om de kindjes veel meer in de box te leggen omdat ze zich motorisch beter kunnen ontwikkelen, er is de afgelopen periode een test gedaan op een school bij de onderbouw kindjes, 70% had een motorische achterstand, omdat de kindjes van nu, heel veel veilig in de maxi cosi liggen, omdat mama dit wil doen en dat wil doen en etc , maar een kind hoort in de box, bewegen en ontdekken.Ach, en ik heb de resultaten van een vragenronde langs allerlei orthopeden gelezen en die gaven aan nooit een kind gezien te hebben met klachten die verbonden zouden kunnen zijn aan te langdurig of veelvuldig gebruik van de MC.
als dat al zo zou zijn van die 70% met hun motorische achterstand, hoe is dat dan terug te voeren op maxi cosi gebruik? daar zit 4-5 jaar tussen. Ik geloof best dat kinderen van nu vergeleken met vroeger wat minder motorisch ontwikkeld zijn (met de auto naar school ipv met de fiets, meer voor de tv en computer ipv buiten spelen) maar niet dat dat 70% is, en al helemaal niet dat dat op die leeftijd nog terug te voeren is op maxi cosi gebruik toen ze een baby waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven