Geld & Recht alle pijlers

begeleidingsuren terug betalen ivm studie via werk?

23-11-2010 14:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

in september ben ik weer naar school gegaan, ik werk 29 uur per week en heb een vast contract.

mijn teamleider heeft op 8 september mijn praktijkovereenkomst getekend. Hier staat o.a. in:

Afspraken met betrekking tot de begeleiding: (hier achter is het leeg)

Vergoedingen

- geen vergoeding (bij mij aangekruist)

- reiskostenvergoeding volgens cao

- stagevergoeding conform cao

- anders zie overige afspraken.

Mijn opleidng betaal ik dus zelf. Nu kreeg ik afgelopen week een brief vanuit het bedrijf waarin staan dat met mijn teamleider afsproken is dat als ik mijn opleiding niet binnen een jaar haal, of binnen 2 jaar na diplomering ontslag neem ik 42x 20 euro terug moet betalen aan begeleidingskosten.

Nu is mijn vraag, kunnen ze dit uberhaupt nog van mij eissen, aangezien ze pas half november deze brief stuurden? waar ik overgens niet voor hoef te tekenen.....

wel heb ik natuurlijk in september mijn praktijkovereenkomst getekend.
Als dat niet is afgesproken dan zou ik het gewoon even navragen.Lijkt mij niet zo netjes om dat achteraf ineens te melden aan jou!
het gaat me er niet om of het netjes is of niet. het gaat me erom of t wettelijk gezien wel mag op deze manier? misschien heeft iemand die rechten gestudeert heeft en hier op het forum is er verstand van?
Lijkt mij dat ze je vooraf hadden moeten informeren over deze regeling, niet nadat je al 3 maanden de studie volgt. Ik zou zeker bezwaar maken.

Die 42x20 euro, wat houd dat precies in en wat krijg jij daar voor? Is dat wekelijks een soort begeleidingsuur?
Ik zou gewoon aangeven dat een dergelijk afspraak niet met jou is gemaakt, en dat je er dus vanuit gaat dat deze brief je per abuis is toegestuurd.

Mochten ze volhouden gewoon aangeven dat jij je gewoon aan de afspraken houdt zoals deze gemaakt zijn,

in principe levert dit geen problemen op, als je de opleiding haalt, en geen ontslag neemt. Mocht je eventueel de opleiding niet halen, of ontslag nemen, dan is het tegen die tijd aan hen om aan te tonen dat ze deze afspraak met jou hebben gemaakt.

Dat kunnen ze niet. (Vandaar dat ze waarschijnlijk nu alsnog deze brief sturen, omdat als zij dit aan jou sturen, en jij daar niet tegen in gaat, zij aannemelijk kunnen maken dat jullie dit zo hebben afgesproken).

Ik hoop dat het zo duidelijk is, niets om je zorgen over te maken dus. Gewoon even aangeven en voet bij stuk houden.
1 keer is genoeg
Nee dat kan niet. Maak wel bezwaar, anders staat het bij een eventueel geschil erg lullig. En check ook even of er geen personeelsreglement van toepassing is met vergelijkbare strekking.
Net doen alsof ik deze brief nooit ontvangen heb is dus geen optie???
ja idd dit zijn de uren die mijn begeleider kwijt is aan gesprekken met mij voeren, verslagen doornemen enz.... gemiddeld over het hele schooljaar gezien.
quote:Krullebos83 schreef op 24 november 2010 @ 10:11:

Net doen alsof ik deze brief nooit ontvangen heb is dus geen optie???Euh, nee, dat zou ik niet doen nee. Waarom maak je niet gewoon bezwaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven