Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Hoi aapje! Hoe gaat het met je kleine aapjes?

Uma wat een schrik! Heb je zelf niks? Hoofd gestoten ofzo?

Amalia fijn dat L het goed doet op school. Hij zit in groep 1 toch? Wel spannend hoor, om 35 min van huis te zijn lijkt me. Heb je geen buren waar je de babyfoon even kunt laten? Wij hebben ook zo'n vaste lijn die je kunt doorschakelen naar 06. Is best handig, als je in de buurt blijft. Ik gebruik 'm bv wel eens als ik een boodschapje vergeten ben (supermarkt op 2 min lopen). School is ook vlakbij, dus kan als Lmeisje lekker ligt te tukken bij ophaal/brengtijd ook de telefoon inschakelen, kan ze blijven liggen.

Viool is ootje al weer rustiger?
RW goed geslapen, hoera. Wat doet een jenaplan anders dan een gewone basisschool? (behalve de ouders aan de 5 dec knutsel zetten )
Pf o heeft denk gewoon regeldag ofzo en ik dip. Weet je overal waar ik kijk : huishoudelijke klusjes. Ik doe allrs half half. Ik mis het hebben van kledingkasten en bergruimte en het is zoooveel was en kleding. Keuken goor maar ik kom alllen toe aan afruimen, afwassen, o in badje op aanrecht, was opvouwen en opruimen en alweer 12 uur. Bah ! En dan al die sokken bijelkaar zoeken ! En de kinderkamer, afgeladen, totaal geen opruim gevoel. Ik heb nu gewoon geen tijd om het te doen.
Op een jenaplanschool zitten er 3 'stamgroepen' in 1 klas, op deze school vonden ze dat niet haalbaar dus is er gekozen voor 2 groepen in 1 klas maar dat is dus niet volgens het officiele jenaplan. Het ene jaar ben je de jongste, hel volgende jaar de oudste, zo leer je ook die verschillende rollen (oudsten helpen de jongsten etc) Zoon zit nu dus in groep 1/2 en is nu de jongste kleuter.

Ouders zijn erg betrokken bij de school, ze hebben veel vieringen, sowieso iedere vrijdag met de hele school om de week af te sluiten, ze werken veel aan zelfstandigheid etc

hoi aapje hoe is het met je en met je kindjes?
Leuk RW jenaplan!

Ik heb net nog wat gekocht maar bedenk me dat niemand zal zien dat het nieuw is. Een zwart gebreid mouwloos jurkje maar ik heb al 2 zwarte jurkjes, okee een voor zomer .. Maar nu heb ik weer wat zonder mouwen gekocht, of ik koop alleen mouwtruitjes zucht. Maar een dikke wollen trui is vaak zo saai.

Hij stond wel slank. Voor op legging met laarsjes. En kon omhoog voor de bv zonder moeite. Hm. Thuis nog eens passen. Ik heb wel heel veel vesten gepast. Eentje stond gaaf maar maakte me dik. Al kon ik me niet voorstellen dat dat enorme vest iemand slank maakt hahaha

aapje hoe is het met de opvoedtraining ?
Ik bedoel cursus
Waaaah, Uma, wat een schrik! pffff, gelukkig is het goed afgelopen, maar wat zul je geschrokken zijn!

En gooi- en schreeuwwerk.... Ben blij om te lezen, dat dattoch heel menselijk is. Tenminste als ik jullie reacties zo lees. Oudste is hier ook zo'n gevoelig kind en af en toe als ik echt boos ben, ben ik ook wel eens bang, dat ie zich helemaal de rambam van me schrikt... En jongste is zooooo een draak. Die luistert voor geen meter. Dan vind ik mezelf ook wel eens wat te ruw...

Sardegna, goed, dat jullie zo op 1 lijn liggen met de juf. Echt heel belangrijk, vind ik. Zo te horen wordt er goed gekeken wat belangrijk is voor jullie zoon en naar de ouders geluisterd.

Wij zitten momenteel ook een beetje met hoe het verder moet met oudste op school. Hij schijnt ook behoorlijk slim te zijn. Liep in groep 1 ook overduidelijk voor op de rest en nu in groep 2 staat het stil. Hij is van augustus dus heel vroege leerling. En hij kan de rust niet vinden om bepaalde werkjes te doen. Echt zonde. We hebben een gesprek gehad met juf en die heeft hem laten observeren door ib-er in de hoop, dat zij handvatten kon geven om die rust voor hem re creeren. Nou ja, nu gaan ze vanuit school een aanvraag doen om hem ook nog eens door 2 orthopedagogen te laten observeren. Vind het vrij heftig allemaal, maar aan de andere kant ook fijn, dat school hem niet gewoon laat lopen, maar er uit wil halen wat er in zit. Ook wel weer een bevestiging van mijn gevoel. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat hij op 1 of andere manier 'anders' is dan andere kinderen. Heb me al meerdere malen verdiept in allerlei "stoornissen" (ok dat klinkt wel heel zwaar....), maar Kan er de vinger niet op leggen...

Mmmm, en dat terwijl ik zelf toch officieel ook hulpverlener ben,..hahaha, wat een giller...je eigen kind niet kunnen plaatsen...

Of misschien juist logisch?? Te dichtbij ofzo. De man van een vriendin van mij heeft zelfmoord gepleegd. Zij werkt al jaren in de psychiatrie, maar niks aan hem gemerkt... Is al jaaaaaaren geleden, hoor, maar ook zo'n voorbeeld.

Ok...dat was wel weer genoeg over mezelf...

Amalia, handig zo'n telefoon die ook als babyfoon kan dienen! En ook fijn, dat alles goed was op school!

Aaa, RW, lekker aan de knutsel! Klinkt goed, jenaplan. Beetje vergelijkbaar met montessori, klinkt het.

En fijn dat J weer goed heeft geslapen vannacht!

Hee Aapje! Hoe gaat het met jou en je kindjes? Jullie draai inmiddels helemaal gevonden. Ben ook benieuwd hoe het met de cursus is gegaan!

Bengel, wat fijn, dat je baat hebt bij de gesprekken!

En oudste naar school! Ooo, weer een heel nieuwe fase! Hopelijk heeft ze het naar haar zin.

Viool, nu heb jij een onaf huis, maar toch wel herkenbaar, hoor...Hier gaat ook alles half/half momenteel. Ik zou ook zo graag alles weer even goed op wilen ruimen en schoonmaken, maar wat je zegt...een dag vliegt voorbij. Gewoon geen tijd om het echt goed te doen allemaal.

Mmmm, jammer dat het shoppen niet lukt....
Zit ik met olivia aan de borst, roep ik de kat hard ( want ik hoorde hem de vuilniszak slopen ) begint ze keihard te huilen ! Arm kind, lag lekker meditatief te sabbelen en dippen.. Brul ik in haar oor. Zo schattig aandoenlijk is ze dan, met dat pruillipje ook.

Rikst het is toch niet gek dat je anders kijkt naar je eigen kinderen ? Sterker nog : ik weiger op die manier naar mn man en kinderen te kijken. Voor problemen gewoon een buitenstaander raadplegen en ik geef mn eigen man ook geen prof gesprekken integendeel ik doe vaak heel dom hier prive ben ik niet bezig met bewust therapeuten. Alhoewel mn vrienden graag met me praten ( maar staat al weer verder )

waar gaan ze nu op letten ? En waarom dacht je altijd dat je kind anders was ?

Giller ! Ik heb mn jurkje teruggebracht. Vond mezelf zo saai. Ik dacht ineens haal wat wat je leuk vind en haal wat anders ! En gewoon ruim kopen en niet moeilijk doen. Ik zie gewoon jonge meiden, maat 42 ofzo, groter dan ik en ze dragen gewoon leuke setjes i p v saai zwart wat niks uitstraalt. Dus vrouw heeft bij mexx setje 1 maat groter meegegeven. Want O ging huilen. Ik moet het nog passen.

Amalia hoe waren je ballen en jus ??
Aaah Viool jij ontaarde schreeuwende moeder Foto van je nieuwe kleren/pas-sessie??

Hoi Aapje, leuk weer wat van je te lezen! Alles goed met jou en de kleintjes?

Rikst, als het om je eigen kind gaat lijkt het me hartstikke moeilijk, en dat je hulpverlener bent doet daar natuurlijk niet aan af (*denkt even terug aan de rondvliegende kleurpotloden hier van de week -> ben ook hulpverlener*).

Hoe is het met je kleine meisje?

RW wat is precies het verschil dan tussen Jenaplan en vrije school? klinkt trouwens wel goed, dat jenaplan-idee.

Amalia fijn dat je jochie weer is goedgekeurd! Wat handig trouwens zo'n babyfoon-app, nog niet over nagedacht. hadden van de week een feestje twee huizen verderop en ben dus niet gegaan, maar dit was misschien wel een optie geweest. maar ja, nu ff Iphone-loos

Zo, laatste avondje als 20-er Ben me nu aan het volstoppen met pepernoten, want na je 30e wil het er allemaal niet zo goed meer af toch? Nu nog maar even van nemen dan
goed bezig viool! Foto!!!!!

Rikst fijn dat ze je zoon extra aandacht geven en kijken wat goed voor hem is!

Hoe is het met je baby? En met je herstel enzo?

Ik heb net hele leuke foto's op hyves gezet van mijn drie pietjes!
Ha ha uma moet je nagaan! Man schreeuwt standaard en van mij is anderhalf jaar geleden en vertellen ze nog rond..

Ik heb nog geen tijd gehad voor passen dus ook nog geen idee of het foto proef is
Oja wat gezellig Uma dat we morgen samen jarig zijn!!! Helaas is dat laatste jaar als 30er jaaaaaren geleden voor me . Ik zit nu morgen aan de 'verkeerde kant' van de 30

Ballen met jus??? Ik weet niet, ik had nasi gemaakt vanavond.

Even een vraagje aan alle hulpverleners hier : want hoewel ik juf ben vind ik het bij mijn eigen zoon ook moeilijk ha ha. Maar op school doet hij dus het minimale. Daar baal ik van, ik vind dat hij best eens wat meer mag doen. Ook doet hij over werkjes heel lang. Zo heeft hij over een werkblad (10 x een kralenketting tellen en dan opschrijven hoeveel kralen het zijn) 2 dagen gedaan! Dat is 2x anderhalf uur! Hij doet dan ondertussen vanalles, kletsen, om zich heen kijken, maar niet dat werkje. Ik vind dat heel erg. Hij kan dat best en als hij het nou even snel afmaakt kan ie iets gaan kiezen. Bouwhoek, lego dat soort dingen. Nu moet hij steeds dat werkje doen. En ik snap dat het af moet. Maar als hij er zo lang over doet en het ondertussen gezellig heeft met andere dingen, blijft hij toch tegen dat werkje aan hikken.

Juf weet ook niet goed wat. Heel vervelend. Thuis moet ik ook altijd iets tegenover dingen stellen. Bijvoorbeeld: even je drinken opdrinken, dan ga ik voorlezen. Of even alles opruimen dan mag de tv straks nog aan.

Mss mijn eigen schuld dus? Maar hij doet nooit, bijna nooit, zomaar iets.

Ik lees mijn eigen oplossing hier in huis, niet meer iets er tegenover stellen.

Maargoed, op school.... ik wil me er ook niet mee bemoeien want het is school, maar toch vind ik het niet fijn dat hij zo lang over een simpel werkje doet.

Goed, te lang verhaal
Viool een jurkje wil ik ook wel eens net als bijv. een blouse, maar dat vind ik niet handig met voeden. HOe doe jij dat?
Rw wat onwijs lieve foto's!

Uma ( proest ) die pepernoten. Zo nam ik op mn dertigste paar drankjes. Ik drink nooit maar had gelezen dat je daar beter tegen kan hoe ouder. En ja hoor ! Het klopte ! Nog eentje!

En toen.... Toen sloeg het in :(

geniet van de pepernoten !
Hmm wilde dat vestje in de uitverkoop kopen die ik van de week hier neerzette, maar die is maar 10 euro afgeprijsd Ik wacht nog wel even.
Wat is mooi blauw Viool (motto)?
dames fijne oudejaarsavond!!!

Amalia je zoon zit toch in de eerste groep? Hier hoeven ze in groep 1 nog geen verplichte werkjes te doen is pas vanaf groep 2 (tenzij ze het zelf willen natuurlijk). Ik denk dat het vanzelf wel komt hij is nog zo jong gewoon lekker laten spelen dat leren komt heus vanzelf wel!

En dat er tegen over stellen, ik zit even te denken maar ik doe dat ook best vaak maar is ook een soort structuur toch dat ze weten wat er daarna gaat komen?
mooi blauw?? Geen flauw idee Amalia! mijn man?? De enveloppen in de brievenbus... mijn voeten omdat het hier 14 graden was vanmiddag??

Oh over het jurkje. Ik heb het teruggebracht. Ik vond het heel mooi vallen maar ineens dacht ik dat niemand zal zien dat ik iets nieuws aan had en ik vond de stof ineens op een vitrage lijken. Daar leek het ook echt op hoor.

Ik draag weleens jurkjes maar alleen als ik thuis ben of voor even een paar uur. Dus voor voeden is het gewoon niet ideaal, tenzij je iets hebt met een wijde hals en dat je dan een opening kan maken tussen een spaghetti hemdje en de jurk, of wat ik ook had, een jurkje met vhals idee maar dan overslagmodel (volg je het nog) Je hebt veel van die jurkjes via KIng louis. In het voorjaar ga ik die dragen. Nouja als ik ooit in Rotterdam kom koop ik er daar ook eentje. Maar je weet het ik ben aan huis gekluisterd.

Misschien keer met man, goed plannen, het moet dan niet te lang duren

Ik heb nu een setje bij Mexx gehaald. Als het nou wat is... oh ik kan het ook fotograferen en kijken wat jullie er van vinden

ik ben dol op er over bakeleien of het nou wel of niet wat is.

Volgens de winkeljuf kon ik het ook met zwarte maillot en mouwvestje er onder combineren. Dat is handig want dan laat ik toch nog zwart terugkomen.

Amalia ik liep nog in mijn hoofd met dat jij jus aan het maken was maar dat was volgens mij vorige week

onee ragout dat gaat lekker met mij

Over je zoontje. Wat in mij opkwam waren een aantal dingen, ik hoop dat je niet boos wordt maar ik herken jouw ergenis maar ik vind niet dat dat betekent dat zijn gedrag ook ontoereikend is voor iets. Ik denk dat het een speels kind is, wat meer in zijn gevoel zit, met minder gevoel voor tijd en organisatie en planning. Het klinkt ook een beetje mviool. Die is heel slim maar heeft ook moeite met datstuk. Ik vind het vaak irritant en wordt er ongeduldig van. Maar aan de andere kant is t een fantasierijk kind wat niet zo voegend en vee-achtig is. Veel kinderen hebben dat ze zich laten opjagen natuurlijk. Ik denk dat accepteren van zijn karakter makkelijker zal zijn. En kijken hoe je hem kunt helpen natuurlijk. Maar in proporties. Dat er van kleuters zulke werkjes verwacht worden ... en daarmee de ouders ook gestressed raken dat hun kind dat niet achter elkaar doet. Ik zou zeggen wees trots op je zelf en hem. HIj kan nog lang genoeg tegen wil en dank opdrachtjes en taken uitvoeren.

En grote kans dat hij zijn levenlang op een heel andere manier organiseert dan gebruikelijk is hoor want je kan al jong zien of een kind heel planmatig is ingesteld. En... het goede nieuws is..plannen kan je leren en intelligentie niet. Later kan je planborden ofzo gebruiken ( ben ik van plan voor het middelbaar onderwijs, als ik hopelijk een huis heb waar ik ruimte heb voor zulke handigheden )

Oja en als ze groter zijn dan gaan ze ook zien dat uitstellen niet altijd ideaal is. Ze zien dan in dat het daardoor tien keer zolang duurt. Maar net zo goed zijn er mensen die dol zijn op multi tasking.
"juf mijn zoon doet aan multi tasking"
Wie draagt gewoon beugelbh met bv?
RW, hier een montessorischool en dus al werkjes (en werkdruk ) in groep 1. Vind ik ook wel erg jammer.

Viool je hebt wel gelijk. Maar ik baal gewoon dat hij 2x anderhalf uur dat werkje moet doen. Ik denk dan echt: lekker belangrijk dat stomme werkje. Laat hem spelen, ontdekken, op die manier leren, zichzelf zijn enzovoort ipv hem 2 dagen lang tegen dat werkje aan laten hikken.

Boehoe.

Jouw motto Viool; Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw net als die mooie....

Dus ik vraag me af wat die mooie... moet zijn
RW, hier een montessorischool en dus al werkjes (en werkdruk ) in groep 1. Vind ik ook wel erg jammer.

Viool je hebt wel gelijk. Maar ik baal gewoon dat hij 2x anderhalf uur dat werkje moet doen. Ik denk dan echt: lekker belangrijk dat stomme werkje. Laat hem spelen, ontdekken, op die manier leren, zichzelf zijn enzovoort ipv hem 2 dagen lang tegen dat werkje aan laten hikken.

Boehoe.

Jouw motto Viool; Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw net als die mooie....

Dus ik vraag me af wat die mooie... moet zijn
Beugelbh??? Hoe moet ik dan voeden? Ik ging vrijdag uit eten en had een beugelbh om. Ik was zo blij!!! Boezem 10cm omhoog .

Die voedingbh's vind ik het grootste nadeel van bv, ook die van hotmilk. Zijn al best gaar trouwens nu
Tjee, Amalia, wat een topic ben je gestart zeg! Wel interessante gedachte hoor

Hier twee heerlijk gare kinderen Vanmiddag Sinterklaasintocht gehad op het werk van man. Ontzettend leuk gedaan, aankomst met de boot, veel leuke en gezellige pieten, en een leuke clown die een voorstelling gaf. Oudste was zo dapper om Sinterklaas een hand te geven en de presentatrice op haar kop te geven omdat ze op zijn spullen stond (tekening voor Sinterklaas was op de grond gevallen, en daar stond ze kennelijk net op) - dat doet hij anders namelijk nooit , middelste heeft het niet op een brullen gezet, is uiteindelijk zelfs een paar keer op de foto gegaan met de pieten die ze stiekum behoorlijk eng vond, en jongste heeft als jongste aanwezige overal doorheen geslapen in de draagdoek

Wel lief... ik zat naast middelste toen die haar pakje uitpakte, waar een verkleedset van Roodkapje inzat (van de Hema). Eerst een behoorlijk bedenkelijk gezicht, en ze wilde het eigenlijk niet passen. Maar na drie keer zeggen dat ze er heel mooi uitzag als Roodkapje, ging haar gezichtje stralen, en uiteindelijk wilde ze haar jas eigenlijk niet aan omdat ze de cape omhad. Maar vooruit, omdat het zo koud was ging ze er ook wel mee akkoord dat de cape over haar jas ging

't Was alleen een beetje minder dat middelste en oudste vervolgens niet meer wilden eten 's avonds bij Ikea waar we in de buurt waren, en thuis waren ze weer aan het klagen dat ze honger hadden

En nu moet ik eigenlijk nog even wat flessen afwassen, maar ik heb geen zin meer... Ben moe (gisteravond vééél te laat gaan slapen), en ik heb het koud want man heeft de verwarming al uit gezet. Dus maar even gauw doen...
Even melden dat ( voordat we gingen ruzieen over de admini, onzin van bakfiets, mijn stress dat ik mee wil fietsen met de jongens - wanneer wordt het donker ?? Ik wil dan mee !)

mijn man zei dat de kleding zo leuk stond. Hij vond het stijlvol en leuk ( en ik zag alleen t verschil tussen hoe dingen stonden en nu dus was reuze blij )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven